Anna siktar mot scenen -07

Home Forums Seriösa träningsjournaler Anna siktar mot scenen -07

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 216 total)
  • Author

Morgonpromenad igår 45min samt ett styrkepass.

Stående vadpress 5set
    Dips md hjälpvikt 4set
    Triceps ovan huvud,enhand 3set på varje
    Flyes 3set
    Tricepspress 3+1set

Det var allt som hanns med igår. Mage flyttar jag till fredag.

Torsdag

Morgonpromenad 90min. Om ett par timmar är det dags för veckans benpass.

Kosten ligger en regnig dag som denna på fjuttiga 2100.

Mizz Frida: När man har rutin på morgonpromenaderna tycker jag bara att det är ren njutning. Ja alltid lätt att tappa vikt i början.

forts Torsdag

Då var benpasset avklarat och med ökning i knäböjen från förra paset. Dessutom kändes det mycket lättare idag.

Knäböj
    stång*25, 57*12, 77*8, 77*10, 87*8, 57*10

Gående utfall
    12*13s, 12*14s, 6*12s, 16*12s

Benpress
    8skivor*10, 8skivor*12

Liggande lårcurl (vartannat set benspark/liggande lårcurl
    15*15, 20*15, 30*15+40*5

Benspark
    3p*8, 3p*8

Dags för mer mat och film nu.

Strongt kämpande… hejar på dej!!! :emo-thumb

Yohanna: Tack, jag behöver mycket hejande. Jag plockar fram det senare när det kommer tunga dagar, när hjärnan säger att kroppen MÅSTE ha mer mat och mindre träning och allt känns skit. Då blir det hela lite lättare igen.

FREDAG
    Idag vänder jag på steken och kör mitt axelpass med mage nu på morgonen (oops bråttom) och tar morgonpromenaden på kvällen. Får bli så då gymmet stänger samtidigt som jag slutar jobbet idag(skobutik).

Har köpt ett sommarträningskort på Sportlife. Får se hur jag trivs där om jag ev. ska köra även där under hösten. Dock saknar ja lite grejer där men de passen som jag inte trivs med att köra där kan jag ju köra på ”hemmabyggegymmet” eller på det grymma stället i Borås (studio aktiv)
    Det är nämligen det ställe som ligger närmst hemmet. (ca 25min gångväg!)

Anna ”morgontrött men motiverad till 1000” Andersson

Vilken anläggning köpte du på? Kom å kör ett pass på sportlife i sisjön någon dag :) kommer jobba där två sista veckorna i juli!

mia_81 wrote:
    Vilken anläggning köpte du på? Kom å kör ett pass på sportlife i sisjön någon dag :) kommer jobba där två sista veckorna i juli!

Har på alla nu under sommaren. Självklart, då måste jag ta mig dit om du jobbar. Du kan ju PM:a tider du e där så droppar jag förbi.
    Ta hand om dig

Anna

Axlar
    Blev ett morgonpass för axlarna. Blev insprierad efter att läst på forumet och avlsutade för baksida med superwoman övningen. (hmm, var de så den kallades?)

Drag till hakan
    4p*20, 6p*15, 8p*8, 9p*8, 9p*8+4p*8

Axellyft åt sidan
    5*15, 7*13, 8*10, 9*10+5*10

Hantelpress kasst även denna gången…
    15*5, 10*9, 15*7, 15*9

Framåtlut i kabel, samma båda sidor
    1p**15, 2*5+1*6, 1*13

Superwoman denna var nog bra längesedan jag körde….
    2*15, 2*15, 3*15

Crunches med viktboll
    1*15, 3*15, 3*15, 3*9

Bra tempo med tanke på att visarna på klockan inte hunnit vrida sig allt för många varv sedan jag klev upp ur sängen är jag förvånad att jag ens orkade lyfta några vikter alls. Kommer nog bli morgonpass fler gånger de dagar jag inte har någon morgonpromenad.

Har även börjat med att anteckna mitt hälsotillstånd och antal sömn timmar det senaste.
    I min bok idag står det hosta under natten samt 6,5timmars sömn, dvs alldeles för lite.

Imorgon är det fri högdag. 1500kcal inplanerat + 2 valfria mål. Landar nog runt ca 2800.*mums*
    Blir även en morgonpromenad 90min samt löpning ca 60min på kvällen med intervaller inlagda.

Nu ska det bli gott med sängen för två värkande fötter efter en lång dag med att kränga skor. Imorgon blir det glassförsäljning istället.

Så fantastisk journal gumman!
    Keep up the good work! /J.
    Hejja, hejja och hejja!

Morgontrött som vanligt. Hämtar lite energi här från forumet innan det är dags för mig att ge mig ut på en 90min morgonpromenad.

Idag är det 1500kcal på kostfronten och sedan två stora/energirika mål inplanerade så att jag kommer upp i runt 2800. Igår var jag gööör hungrig jag ville bara sova när jag kom hem så det skulle bli en ny dag med mera mat. Men nu, idag, så känns det som att jag kan klara mig på hur lite som helst. Viljan att nå målet är större än hungern.
    Jaja, det är nog bra med en höjning då jag legat lågt i veckan…

~Frida~ wrote:
    Hej Anna!

Nu har jag (eller…Palle har :o) fått igång datorn
    Hoppas allt är bra m Er, vad sägs om en hundprommis imorgon kväll eller i början av veckan?

Stor kram!

Jobbar idag men jag tar gära en prom imorgon eller under måndagen kanske?
    Du har väl mitt nummer va? Annars kan jag pm.a det till dig

Superbergren: Fantastisk vet jag inte, plitar bara ner min pass lite så där fyrkantigt. Hehe, tack för hejjandena! Kul att du läser den!:nod

Lördag
    Tiden försvann efter jobbet igår när jag fick punktering :frust: på bilen på väg hem från jobbet. Blev lite svettigt kämpande kan jag lova då det satt hårt. Men nu har jag iaf bytt mitt första däck:nod
    Löpningen hanns inte med och därför blir det lite extra på konditionssidan idag istället.

Söndag
    Morgonpromenad 110min. Blev en ny runda idag så jag vet inte säkert omo den är ”värd” 110min eller inte. Får se nästa gång om jag kan gå den lite snabbare.
    Styrketräning senare + spinning 30min eller rotexmaskin minst 45min.

Anna

Jätte bra journal, kommer följa dig! Man blir själv jätte inspirerad! =) Ett stort lycka till med satsningen i BF! /Gabriella

nu är dagens träning avklarad.
    MP(110min) som jag nämnt i tidigare inlägg samt styrketräning och förbräning efter det.

Rygg, baks.ben (knasiga vikter vet inte hur mkt de väger…)

Shoulder height(ny maskin jag hittade på gymmet, rätt go faktiskt)
    22,7*massor, 40,8*12, 49,9*10, 49,9+lite till*10

Chins (md hjälp)
    8*8, 8*8, 8*8

Sittande rodd(gillar inte denna sittande rodden på det nya gymmet)
    12*6+6*5, 10*6+6*6

Hantelrodd mkt bättre kontakt i vänster idag och lättare än höger..
    H 17,5*10, 25*10, 27,5*8
    V 17,5*10, 25*10, 27,5*9

Liggande lårcurl(en underbar variant!)K O N T A K T
    13*15, 22,7*10, 22,7+lite till*10

Efter detta avslutade jag gymvistelsen med
    30min cross”bränneriröven”trainer 300kcal(på maskinen) och en kul film under tiden.

När jag kom hem tog jag en runda som i rask takt tar 15min men nu lite långsammare med dogsen.

Kosten idag endast ca 1900kcal efter gårdagens ätardag.
    Blev faktiskt glass igår samt 15bitars sushi *mums*

Gabbi
    : Kul att du tycker det. Gött med fler ögon på sig och om jag inspirerar EN enda så är jag nöjd. tack!

So far…total tid 35min.

Vader, triceps, bröst

Stående vadpress
    70*12, 90*11, 110*10, 110*10, 130*8

Sittande vadpress
    30*15, 40*12, 40*12, 50*10+25*10

French press
    11,5*20, 16,5*15, 21,5*10, 21,5*10

Bröstpress snedbänk vet inte vad den väger utan vikter…
    +0*20, +30*10, +40*10, +45*8

Flyes
    10*12, 12,5*10, 15*6?

Triceps ovan huvud, enhand
    H 6*12, 7*10, 8*7
    V 6*12, 7*9, 8*5

Ska hinna med ett kvällspass senare med kondition (60) och mage. Konditionsbiten blir istället för morgonpromenad.

forts Måndag

Im a bad girl:o . Tiden räckte inte till idag. Det har varit full rulle hela dagen. Från ett ställe till ett annat. Blev mao bara passet imorse.

Satt precis och kollade hur mycket jag åt förra dieten och jag har totalt sett legat högre so far.
    Ska sätta mig ner en stund och lägga upp för hela veckan på nytt så jag hamnar lite lägre. Tror även att det är dags att börja vänja sig vid att stanna kvar en stund på gymmet efter styrketräningen. Efter 2 av mina styrkepass varje vecka lägger jag i fortsättnignen in 20min kondition.

Sammanfattning, träning per vecka.fom 10/7

• 4 styrkepass
    • 1 konditionspass a 60min
    • 2*50min morgonpromenad
    • 3*90min morgonpromenad
    • 2*20min kondition efter styrketräning

Ibland blir det inte som planerat pga skola/jobb och i dessa fall kan det hända att jag lägger morgonpromenad på kvällen eller delar upp den.
    Maten kommer sänkas samt struktureras upp lite mer seriöst…

Dags för morgonpromenad 90min.
    Tänkte även passa på att slänga in en bild som inte säger så mycket mer än att det är låångt kvar till formen. Följer många andras exempel med en dålig mobilbild som självklart har slätat ut mig rejält och lag på minst 5kg fett. ; )

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.