Anna siktar mot scenen -07

Home Forums Seriösa träningsjournaler Anna siktar mot scenen -07

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 216 total)
  • Author
    AFanatic wrote:
    Det suger, det är likadant för mig och alltid är det pressövningarna som har mentala spärrar. :frust:

Coolt! Jag tror att din fysik kommer göra sig jättebra på BF-scenen, bara du inte tävlar när jag skall. :D

Tack:o Det återstår att se hur det ser ut när jag väl står där och hur jag lyckas med att komma iform denna gången. Har en låång väg att vandra.

Det är konstigt med mentala spärrar…framförallt när man tidigare har kört tyngre utan problem.
    Tror dock att just mina axelpass behöver varieras lite mer. Blir inte några hantelpressar på ett par gånger framöver utan kommer nog köra i smith eller med fristång vilket jag inte gjort på ett tag. Då finns det ju ingen ”normal” vikt utan det e bara å fläska på.
    Så när dyker du upp igen då?

Anna Andersson wrote:
    Tack:o Det återstår att se hur det ser ut när jag väl står där och hur jag lyckas med att komma iform denna gången. Har en låång väg att vandra.

Det är konstigt med mentala spärrar…framförallt när man tidigare har kört tyngre utan problem.
    Tror dock att just mina axelpass behöver varieras lite mer. Blir inte några hantelpressar på ett par gånger framöver utan kommer nog köra i smith eller med fristång vilket jag inte gjort på ett tag. Då finns det ju ingen ”normal” vikt utan det e bara å fläska på.
    Så när dyker du upp igen då?

Självklart, men det är det jag ska försöka avgöra.:p Du har ju redan varit ”i form” en gång och jag tror stenhårt på att det blir lättare för var gång.

Variation för axlarna är ett måste för mig med – har en tendens att stagnera väldigt fort – annars kan jag säga hejdå till utveckling. Jag dyker inte upp i år iaf, det är en sak som är säker… :|

Ingen morgonpromenad idag men om ett par timmar blir det en kvällspromenad på runt 60min

Styrkan idag gick riktigt bra. Körde med lillsyrran…hon e sugen på å bli grov å tävla….hehe. Då får brudarna i korta bf klassen se upp ;) Tränade inte på sportlife idag så det är lite svårt att jämföra vikterna.

Rygg å lite biceps.

Latsdrag
    40*20, 50*10, 60*10, 65*8, 65*7+25*5

Sittande kabelrodd
    45*10, 60*10, 70*6, 70*8+50*3+25*5

Rowing torso
    10*13, 15*8, 15*7, 10*?+5*?

Latsdrag smalt grepp
    55*4+6, 60*6+30*5, 65*5+40*?+20*?

Shrugs
    15*15, 22,5*15, 25*15

Alternerade hantelcurls
    10*25, 15*16, 15*?, 10*?

Efter passet blev det en liten promenad på 15min.

Imorgon är 90min morgonpromenad samt vader, triceps, bröst och mage inplanerat följt av 20min cardio och en låång fortsatt dag på jobbet.

Blev 90min rundan nu ikväll. Hade sällskap av en talande varelse idag för en gång skull vilket gjorde att tiden bara rann iväg. Snart dags att promenixa samma runda igen.

Gonatt

Anna ”kurrande mage” Andersson

Lycka till!
    Kör hårt, håller tummarna!/J.

Sitter med den grymt goda gröten med whey-80 banan toppat med kanel.
    Har traskat runt min 90min runda nu på moronen och ska sedan ge mig iväg till gymmet för veckans sista styrkepass.

Anna

Godmorgon Anna! 90 min i detta vädret, det är bara vilja det =) gröten är som en marängtårta i det läget.
    Är du i GBG i helgen? Kom till gymet imorgon kväll?

Paula: Klarade mig faktiskt rätt bra från regnet. Egentligen kvittar det vad det är för väder när jag går, jag drar på mig regnställ och keps(så jag inte får kallt regn i ansiktet) och traskar iväg, har inte det minsta ont av det.

Jag är i hemma Göteborg i helgen men imorgon jobbar jag till 18.30. Ska se till att göda alla glass sugna Göteborgare.

Så alla som planerar tävla i bf i vinter är välkomna så ska ni få en gööööra stor glass men ni måste äta upp den. Massa sås på också. Ni får komma varje dag och få en gratis om ni vill. Själv ska jag bara se på ; )

Anna

p.s Gröten är det bästa som finns när jag kommer hem efter promenaden. Dessutom med banan protein på(star nutrition) *mums*

hehehe
    lördag kanske vi kommer förbi då :P inga ätardagar för dig då?
    ska bannemej köpa mig ett regnställ, det borde alla mammor ha :|
    ha en fin helg bruden!

Paula wrote:
    hehehe
    lördag kanske vi kommer förbi då :P inga ätardagar för dig då?
    ska bannemej köpa mig ett regnställ, det borde alla mammor ha :|
    ha en fin helg bruden!

Jorå, ätardagar blir det men inte några hysteriska sådana. Blir om jag ska på bio eller på middag tex. Anpassar dieten lite efter livet. Men till alla andra som ska tävla rekomenderar jag självklart minst 6 ätardagar i veckan!
    Blir inte någon ätardag i ensamhet mao. Sorry, på lördag känger jag skor.

Vader, bröst 30min.

9set vader sittande samt stående vadpress.
    Ca10 set bröst. Sne friviktspress samt flyes.

Tidsoptimisten har varit i farten och nu blir det till att skynda. Hann inte mer idag….

FredagMorgonpromenad i pissregnet 50min. men det verkar som en blå front kommer in nu.
    Vila från träning så det blir bara en promenad senare ikväll. Får se om det blir en 90minutare.

Anna

forts. fredag
    90min kvällspromenad. Känns gött nu när jag kom hem från promenaden trots att det var riktigt segt att komma ut.

Dags för kvällsmat och sedan sängen.

Anna

Nu blir det boring updatering igen. Morgonpromenad 50min Ätardag från 18.00 idag fram te 22.00 *mums*

Har även fått napp efter en sömmerska idag att sy bikinis. Så ni som har förslag på modeller som skulle passa mig samt vad jag bör undvika får gärna komma med tips.
    Gokväll!

Morgonpromenad 90min.

Ska snart ta mig en promenad till gymmet för ett ryggpass.
    Blir ytterligare en 100min promenad senare ikväll.

Målvikt till nästa söndag är max 68kg.

Halloj!

Jag kan intyga att Annas glass är riktigt grym:P …särskilt dumleglassen:nod

Hehe…smart drag å locka med glass för att sabba för motståndet!

Åhhh…dumleglass…det hade inte varit fel just nu…tror att jag får ta mig en tur förbi din glasseria nån mer gång…snart!

Annars ses vi på torsdag! Jag kan tänka mig att köra axlar eller ben eller bröst och mage…om du vill att vi ska köra tillsammans.

Träna på så länge!;)

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.