Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Anna tränar vidare
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 januari, 2007 at 13:20 #85835Anonym anvandareMember14 januari, 2007 at 13:20 #882261Anonym anvandareMember
Namn: Anna Andersson
Mål: Förbättra konditionen, öka i styrka och kvalitetsvikt. Träna så hårt som möjligt utan skador. Må bra och se mer långsiktikt på min träning och vara nöjd när jag uppnått mina delmål.
Jag kommer inom de kommande två veckorna sätta upp mer detaljerade mål med tider på löpningen och vikter i styrketräningen samt när dessa ska vara uppnådda.Minidiet kommer jag att genomföra med start 5 februari.
Målet med den kommer att vara att tappa ca 2,5-3kg tom 23 februari. Alltså nästan tre veckor. Den kommer att bli intensiv. Upplägg kommer vid starten.
Anledningen till den planerade minidieten är främst att det ska gå lättare med löpningen samt att jag inte trivs på den vikten jag ligger idag. Fettmässigt ligger jag redan på mitt max. Vid starten kommer jag redovisa mått, vikt, fett%våg samt kaliper.Tävlingsmål Vår 07: Göteborgsvarvet. Har tidigare inte hållt på med löpning vilket är anledningen till att jag satt det som mål. Jag vill utmana mig själv och se om jag klarar att ta mig i mål på den tid jag har satt upp för mig själv. Utan ett konkret mål i träningen tappar jag gnistan och motivationen.
Längd: 171cm
Vikt: 65,5kg
Träningsbakrund: Styrketräning sedan ca 5 år tillbaka.
Första tävlingen var DC som junior och +57 samt Luciapokalen junior -06.
Tävlingsvikt: DC 57,1 samt LP 57,7kgTräningsupplägg: Jag har som det ser ut nu tre olika veckor. Träningen är planerad efter att det ska passa in i min vardag så bra som möjligt utan att träningen ska kunna komma i kläm av annat.
V1.
Mån: Bröst triceps mage-Löpning(15)
Tis: Morgonpromenad (60), Rygg, baks.ben trapz.
Ons: Morgonpromenad (30)VILA, eftermiddagspromenad (30)[/b]
Tor: Morgonpromenad (60), Löpning (60) samma tempo.
Fre: Morgonpromenad/Löp/Cykling (40) Axlar, vader, biceps- Löpning(15)
Lör: Morgonpromenad (75) Löpning (40)Intervaller+ mage. Ev. restpass.
Sön: Morgonpromenad (40) Ben
Uppdaterar med de andra veckoplanerna när respektive vecka startar.
Kost:
Sön-To 2200kcal med olika energifördelning. Proteinet ligger runt 180g. Fett och kolhydrater varierar från dag till dag. Frukost samt före och efter träning äts de mesta av kolhydraterna. Kvällsmål består mest av protein. Hur det kan se ut kommer jag att skirva ner emellanåt.[/b]
Fredag äter jag schemalagt ca 1800kcal.
Lördag schemalagt tills efter träningen (ca13:00) där jag äter fritt fram till 21.00.
Kosttillskott: Whey -80, Krealkalyn, Only One, Glutamin.Om mig: Studerande 150% under våren, två bostadsorter, två vovvar, stödjande sambo, extraknäcker, tränar, älskar friluftsliv, inlinesidiot, matvrak, tisdsoptimist med 48 timmar på ett dygn.
Älskar styrketräningen, löpningen är bara en grej för stunden.
Bild 1: Sommar 06 71,8kg ,
Bild 2: December 07 57,1kg (21veckors diet)14 januari, 2007 at 13:29 #882262Anonym anvandareMemberJättekul att få följa din journal igen!
(följde din förra journal från början till slut, men var
lite dålig på att lämna spår efter mig… Men bättre sent
än aldrig.)Roligt med en till tjej som sysslar med löpning! Har själv varit
sugen på Göteborgsvarvet ett par gånger, men det fick bli Stockholm
Marathon istället… Men det kommer ju fler år! :emo-thumb Nu under vintern
håller jag mig till mina längdskidor för det mesta.Ser att det blir tre stycken intensiva veckor framöver! Men du kommer
fixa det galant, med din målmedvetenhet!
Har du planer på att prova på byggning igen eller kanske bodyfitness?
Men lycka till med löpningen tills vidare!Mvh
/Katti14 januari, 2007 at 13:42 #882263Anonym anvandareMemberKatti: Kul att du följt min journal.
Löpning är inget jag gjort tidigare utan börjat med nu.
Träningsprogrammet jag skrivit ner är en av veckorna de två andra veckorna ser lite annorlunda ut. Dessa kommer jag rulla på med och ändra lite efterhand. När man ser hela träningsprogrammet så är det 3 dagar träning 1 vila. Och under vecka 2 är det inget benpass då jag klarar att träna benen tungt samtidigt som jag ska ha med löpning. Morgonpromenaderna finns där för hundarnas skull.
Tävla i byggning var bland det roligaste jag gjort och definitivt det häftigaste men det lär dröja länge innan jag tävlar i bb igen. Men jag kommer göra det igen…tre intensiva veckor startar först 5 februari….
Kom gärna med tips kring löpningen för jag har noll koll där…kram
anna14 januari, 2007 at 13:57 #882264Anonym anvandareMemberJag får stå å heja på dig på Gbg-varvet då :up: men jag hoppas det blir mer BB igen i framtiden för du gör dig bra på scenen :bb:
Kramar till en supergo tjej /Mia
14 januari, 2007 at 14:02 #882265Anonym anvandareMemberHej Anna![/b]
Kul med ny journal. Jag tror vi skiter i att ta med vovvsingarna och så kör vi backintervaller på Ryaåsar istället. Snacka om träning tills man spyr Va sägs? [/b]PM:a tid så hämtar jag upp dig med bilen :emo-thumb Nu kör vi så det ryker! Göteborgsvarvet here we come…14 januari, 2007 at 14:02 #882266Anonym anvandareMemberKul med journal igen, följde din förra intensivt Dock är det inte lika kul att höra att du inte ska tävla Lycka till med dina kilon och träningen så smyger jag in och tittar då och då
15 januari, 2007 at 16:21 #882267Anonym anvandareMemberMorgonpromenad den vanligga rundan på ca 55minuter.
Styrkepasset gick rätt ok idag.
Bänkpressen gick helt ok, 4set. Ökade från förra gången med 1 reps på det tyngsta setet+ at jag körde ett set ytterligare mot förra gången.
Flyes 3 set, tappade koncentrationen i sista så det var ingen höjdare.
Cabelcross nerifrån, riktigt go kontakt. 3set sista setet pressade jag mig verkligen max-gött.
Tricepspress 8-12 reps 6set
Triceps ovan huvud, 3set, avslutade med 20reps…go pump kan jag lova.
Magmaskin 3 set 15-10reps, sista riktigt tungt…
Crunches på boll 2 set.Ingen löpning efter som planerat tar det imorgon istället efter styrkan 15min, hann inte tidsoptimist som jag är.
Tanken är att komma lite lägre i antal reps mellan 6-10 istället. Varierar för övrigt antalet reps ganska hejvilt efter vad som känns bäst för dagen.KOST Som planerat, bytte ut ett mellanmål mot 1 bar istället samt unnade mig lite mjölk i kaffet +5gram mörk choklad.
15 januari, 2007 at 16:24 #882268Anonym anvandareMemberGrymt pass!:nod :emo-thumb
17 januari, 2007 at 16:31 #882269Anonym anvandareMemberDet får jag väl se som en utmaning….
Men hämta mig med bil är väl ändå att ta i, menar du att jag inte ens ska kunna gå lite försiktigt eller krypa hem efteråt?LiMi wrote:Hej Anna![/b]
Kul med ny journal. Jag tror vi skiter i att ta med vovvsingarna och så kör vi backintervaller på Ryaåsar istället. Snacka om träning tills man spyr Va sägs? [/b]PM:a tid så hämtar jag upp dig med bilen :emo-thumb Nu kör vi så det ryker! Göteborgsvarvet here we come…17 januari, 2007 at 16:33 #882270Anonym anvandareMembermia_81 wrote:Jag får stå å heja på dig på Gbg-varvet då :up: men jag hoppas det blir mer BB igen i framtiden för du gör dig bra på scenen :bb:Kramar till en supergo tjej /Mia
Att jag gör mig bra på scen räcker inte långt för att tävla i byggning… jag kommer göra det igen men det tar ju lite tid att lägga på sig mukkler.
heja som fan så jag orkar springa runt då17 januari, 2007 at 16:52 #882271Anonym anvandareMemberTappade bort mig i träningen och missade att jag denna vecka v.2 hade vila måndag. Så kan det gå när man har kul.
Tisdagen körde jag på med rygg, baks.ben och trapz. enligt följande
Morgonpromenad 35min, eftermiddagspromenad 30min.
Marklyft 10- 12 reps. 5 set inkl uppvärmning.
70kg som max. Kändes lätt så jag kommer höja rejält nästa gång. Mesvikter från dieten tror jag
Sittande friviktsrodd Stark även här detta pass 40kg (en sida) som max 8 reps, riktigt go kontakt framförallt i vänster sida
latsdrag lätta grym kontakt 4 set 45kg 12 reps som max
raka marklyft med hantlar 3 set
liggande lårcurl 4 set 34*10 som max
shrugs 4 set 15-20 repsÖverlag orkade jag flera reps mer än den senaste tidens träningspass så jag kommer höja nästa gång så att jag ligger lägre i reps antalet.
grymt go träningsvärk idagOnsdag
Morogonpromenad 35minutre. Gick till gymmet och tillbaka ca 20minuter 15 min på löpband samt 6 set benspark… skulle springa men hade verkligen int motivation till det. Löpning imorgon istället alltså på den egentliga vilodagen 30 minuter intensivt. Morgonpromenad 60 minuter inplanerad.Kost
Har legat runt 2300kcal. Varav ca 200g protein.22 januari, 2007 at 17:01 #882272Anonym anvandareMemberfredagmorgonpromenad 50min
Axlar, vader, (biceps 3set tungt)
Militärpress i smith
+35*7 var bästa setet vilket innebär en ökning från förra passet tot 5 set inkl. uppvärmning
Axellyft åt sdian i kabel
grym kontakt 4 set på varje
Drag till hakan 4 set ökade i antal reps åtminstone.
Framåtlutade hantellyft
vadpress i benpressen 10set, runt 10 reps sista körde jag dropset.
Alternerade hantelcurls 3set
löpning 5 min efterLördag
Morgonpromenad ca 60min
Löpning 40min, gick riktigt bra efter uppvärmningen.Söndag
Morgonpromenad 75min
VILAMåndag
Morgonpromenad 25minuters halkande nu dags för bröst, triceps och mage samt 15 min löpning.
Blir även 30minuters kvällspromenad om inte marknadsföringsboken och produktionstekniken slukar mig alldeles.Kost:
Har legat lite lägre sen i fredags pga lite mer under några dagar innan….Använder mig av bakepro som jag beställde från Gymgrossisten. kanon att använda!
Gör en liten röra på ca 150g äggvita 20g bakpro och vatten. Vispar som en stolle slänger i pannan. Götta till det kan man göra med banan på toppen eller andra frukter eller bär. *mums*Anna
23 januari, 2007 at 12:23 #882273Anonym anvandareMemberTisdag
Morgonpromenad 70minuter VILA från styrketräning och löpning idag.24 januari, 2007 at 17:25 #882274Anonym anvandareMemberOnsdag
Morgonpromenad ca 50 min.Styrketräning Rygg
Marklyft ökade med 10kg men gick ner till 5reps, 5set
Sittande friviktsrodd gick riktigt seegt, *jäsp*
Latsdrag som förra passetkort pass, ingen hit.
Kost
Dags att äta lite mer än dagarna innan…har fyllt på lite bättre idag. Ser vad det ger för resultat tillsammans med mer sömn vilket det dessvärre varit lite tidsbrist för. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.