Anna tränar vidare

Home Forums Seriösa träningsjournaler Anna tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 146 total)
  • Author

Lördag
    VILA
    Söndag
    Morgonpromenad 70min som gick fort tillsammans med mkt trevligt sällskap-Charlie

Ben, grymt benpass tillsammans med Charlie och idag bävar jag för varje gång jag ska resa mig upp eller sätta mig ner.
    Redovisar passet senare men i korta drag fria böj, liggande benpress, gående utfall, raka mark med hantlar, benspark och liggande lårcurl.

Måndag
    Halkade runt i 35minuter imorse-pina. Gick som om jag jag precis lärt mig gå…
    Bröst, triceps om ett par timmar följt av lite kondition INOMHUS!

Anna

Nuså…
    Benpasset söndag
    Fria knäböj 50-70kg 10-3reps 4set +1uppvärmningsset
    Liggande benpress +140kg 3set 10reps
    Utfall gående 10-17,5kg, 3 set 22-12steg
    raka mark med hantlar lätta ca 15 reps 3 set
    benspark 25-40kg, 4 set, ca 15 reps…
    Liggande lårcurl3set25kg 12-8reps
    magmaskin 4set

MåndagBröst, riceps, vader
    Bänkpress 40-60kg, 15-3reps
    Flyes i maskin 5-7p, 15-9reps
    Kabel nerifrån 9-14kg, 12-7reps
    Tricepspress i kabel rak stång, 45-54kg, 11-6reps
    Triceps ovan huvud lätt men intensivt md knapp vila, 6kg, ca 12reps 3+1set
    Sittande vadpress 3 set 40-60kg 15reps
    vadpress raka ben 3 set 11-8reps

Löpning 10min intensivt + promenad hem.

KOST Dags för pasta å kycklingbiff nu*mums* har visst slunkit ner en bit godis efter träningen oxå…
    vikt ca 66kg…

Imorgon morgonpromenad så gott det går och löpning förhoppningsvis utomhus. Planerat ett 45 minuters pass med lite längre intervaller. Får se vad benen säger efter igår.

Anna

Tisdag
    Morgonpromenad 25minuter.
    Halkade runt idag liksom igår. Benen har jag brutal träningsverk i så illa att nattsömnen stördes så fort jag rörde mig.
    Löpning var inplanerad idag men det blir VILA om jag lyckas hålla mig borta från gymmet.
    Annars blir det ryggträning, föredrar dock att ha ytterligare en dags vila från ben passet…
    I vilket fall blir det en lite eftermiddagspromenad.
    Kosten är välskött idag.
    Anna

Onsdag
    Morgonpromenad 45minuter
    Rygg senare idag. Löpning finns det fortfarande inte en suck att utföra. Hoppas på det imorgon iaf.

Lite fundersam över att du deltagit i en tävling dec. -07…
    en annan ska nu kliva in i februari :|

haha

Nä då, skämt åsido!
    Det var en enorm prestation du har gjort där!
    Riktigt kul att få följa din tråd nu!

Kämpa på!

Melixa wrote:
    Lite fundersam över att du deltagit i en tävling dec. -07…
    en annan ska nu kliva in i februari :|

skrev så för att kolla om det var någon som orkade läsa hela texten…. ; )

Onsdag
    Morgonpromenad 45min

Rygg,trapz
    6minuters löpning
    Sittande rodd i friviktsmaskin (enarms) 35-45kg, 10-6reps 3set+ 1 uppv.set
    Latsdrag smalt v-handtag 45-52kg, 3 set 9reps som bäst på 52!
    Latsdrag brett grepp 45-59kg, 10-7reps,4set
    Sittande rodd i maskinbrett handtag 45-52kg +45+28 i sista setet., 9reps….4set
    Shrugs18,5-28,5kg, 20-12reps, 4set
    Avslutade med 7 minuters löpning.
    Hade bra tempo passet igenom ca 60min.

Riktigt nöjd med passet då jag under förmiddagen var totalt omotiverad med huvudvärk men laddade mentalt och det blev kanon!

Torsdag
    Morgonpromenad 70min
    Löpning,efter lunchen inplanerad.

dubbel post

förkyld…*piip*:(

Blir promenad imorgon i vilket fall.

söndag börjar min minidiet…
    Målet är att gå ner till 63,5-64kg. Vilket är 3-2,5kg. Anledningen är att jag upplever stor skillnad i löpningen på den skillnaden i vikt.
    Jag planerar att uppnå målet på tre veckor.
    Lägger in upplägg imorgon med kost och träningschema.

Söndag
    Startvikt 66,5kg
    Morgonpromenad 2tim, blev lite lång men det var såå gott ute att jag inte ville in.
    Styrketräning Axlar, mage.
    Kost ca 1300kcal….har inte fördelningen i huvudet. Blev så lite pga sent uppstigande och ALLDELES för mycket mat på lördagen.
    Måndag
    Morgonpromenad 75min
    Löpning i eftermiddag. Ut å nöta….
    Kost ca 1500-lågdag idag också med andra ord. Lägger in fördelning vid senare tillfälle samt upplägg under dessa tre veckor.
    Börjar extremt lågt, fyller på onsdag igen. Inga ätardagar, finns ingen anledning till det under så kort tid. Kommer bara fylla med lite extra bra kolisar ungefär var fjärde dag.

Måndag
    forts.
    Löpningen varade i 45 minuter följt av 15 min rask gång. Flöt på riktigt bra och är nöjd med passet. Det kändes lätt och inte minsta ont i benhinnorna. Sugen på nästa pass…
    Tisdag
    Morgonpromenad 65min.
    Styrketräning Bröst & Triceps samt vader, följt av lite löpning. Ska iväg nu och e lagom laddad!
    Kost 1700 kcal 210p, 170k resten fett.
    Kvällspromenad 30min planerad.
    Onsdagplanerat
    Morgonpromenad
    VILA
    Kost 2000kcal.

Onsdag
    Morgonpromenad 60min, VILA från träningen idag. Kosten hamnar på ca 2200 istället, lite småkrasslig och vill INTE bli sjuk. En timmas sömn mitt på dagen unnade jag mig också mellan föreläsningarna.
    Under eftermiddagen har det blivit lite promenerande på stan…
    Gårdagens pass tisdag gick helt ok. ÖKade med 5 kg i alla set i bänken. Trött mot slutet dock.

Du måste sova bättre Anna :p

Melin wrote:
    Du måste sova bättre Anna :p

*HARKEL* Det var inte jag som kom till gymmet snörvig och sleten som ett as!!! Det är DU som ska sova och sluta förtära meningslös alkohol.

För allas information är jag nogran med sömnen och idag blev det en timmas extra sömn på dagen. jag var sleten och vill kunna köra på tungt imrgon igen. Träningen går kanon. Ökar i vikter varje pass!! Dessutom gissar jag på att mina hittils 4 dietdagar har resulterat i åtminstone lite mindre vätska i kroppen men även ngn gnutta fett mindre…

Intressant, när träningen går bra så rullar det lätt på till att gå bättre och bätre. Det gäller bara att bibehålla det flytet så långa perioder som möjligt. Idag kändes det perfekt tajmat med planerat högre energiintag samt vila. Kommer nog köra på så under dessa tre veckor. Tre låga dagar och en hög. Ett litet experiment, som grundar sig mycket på att jag känner efter lagom mycket.

Anna Andersson wrote:
    *HARKEL* Det var inte jag som kom till gymmet snörvig och sleten som ett as!!! Det är DU som ska sova och sluta förtära meningslös alkohol.

Petit moi? :|

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 146 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.