Anna tränar vidare

Home Forums Seriösa träningsjournaler Anna tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 146 total)
  • Author

Hade du inte satt ett tidsmål för Göteborgsvarvet?
    Funderar själv på varvet, ska försöka göra Lidingöloppet i september som sista och avslutande delen i en Svensk Klassiker (om jag får ledigt för de andra delarna, Vasaloppet är klart iaf). /Tobias

desmo79 wrote:
    Hade du inte satt ett tidsmål för Göteborgsvarvet?
    Funderar själv på varvet, ska försöka göra Lidingöloppet i september som sista och avslutande delen i en Svensk Klassiker (om jag får ledigt för de andra delarna, Vasaloppet är klart iaf). /Tobias

HAha. nä du tobias. Det håller jag hemligt men Ja, jag har en tid jag ska försöka hålla mig under.

Anna

ÄNTLIGEN!!!
    Sååå tråkigt och frustrerande när jag inte har kunnat träna, men sedan igår är jag igång igen.

Söndag
    Morgonpromenad 70min
    Underbar eftermiddagspromenad i branta backar 100min
    Styrketräning 45min Rygg totalt 13set.
    Måndag
    Morgonpromenad 60min
    Blir styrketräning (bröst, vader, mage) + 30min löpning ikväll

TISDAG

Ett benpass på förmiddagen. Ingen styrkerekord men det känns idag…
    Axlar och biceps på kvällen. Axelpressen var riktigt tung men så var axlarna slut innan dess också.

Onsdag
    Morgonpromenad 50min och lite runttraskande i en alldeles förliten sk stad…
    Vila i övrigt..
    Blir en kvällspromenad nu på runt timman.

Kosten har tisdag och onsdags inte varit särskilt välskött… Har ätit det jag ska men en del extra skit också. Brukar vanligtvis äta bra mat och återgår till det imorgon igen. Det är efter två sådana här dagar jag får längtan att gå på diet igen.

Anna

tycker du att din träning går som den ska nu ?

Vanessa Frykman wrote:
    tycker du att din träning går som den ska nu ?

Jo, jag är nöjd. Jag har ökat bra styrkemässigt men ev börjar det plana ut nu. Kommer ändra lite träningsupplägg. Ett tag gick det ganska segt men det berodde mer på att min hjärna inte ville vänja sig av at bilden i spegeln förändras efter tävling… alldeles för fort. Jag åt för lite.
    Nu äter jag för det mesta ändå efter schema men mer,jag vill ju bli större.
    Vad som inte går som det ska är iofs löpningen men det är för att jag är för jävla lat helt enkelt. Måste ta mig i kragen lite oftare vad gäller det. Intervallpass på söndag inplanerat iaf.

Kollade fett med kaliper i tisdags 21,7 visade det 3 punkts. Triceps, höft och lår. Stämde inte alls med tidigare mått men det blir en utgångspunkt. Visde markant mycket mer…Morgonvikt har jag inte tillgång till men runt 67,5kg

Har tänkt kolla om två månder igen för att jämföra.

TORSDAG
    VILA

FREDAG
    Morgonpromenad
    Rygg

Lördag & Söndag VILA en morgonpromenad bara…

Hejsan Anna!

Vad har du för upplägg med löpningen/styrketräningen nu de sista veckorna innan gbg-varvet?

Kör så det ryker!

Kram Emelie

Emelie wrote:
    Hejsan Anna!

Vad har du för upplägg med löpningen/styrketräningen nu de sista veckorna innan gbg-varvet?

Kör så det ryker!

Kram Emelie

Jag har varit fruktansvärt slarvig med löpningen. Kommer gå på viljan….:) jag har en tid som jag ska ge mig *** på att klara mig under, och har jag en bra dag ska det inte bli några problem.
    Min löpning är rätt ojämn ibland tung som atans men ibland är jag som en gasell….då går det fort. Ska nog ge mig på lite mer mental träning också sitter i huvudet…

Denna veckan är det tänkt 2 60min pass och ca tre kortare på runt 30min men med högre intensitet h intervaller.
    Styrkan är prio ett för mig oavsett. Ben träningen blir dock inte lika intensivt nu för kör jag ett rejält benpass kan jag knappt inte ens gå på flera dagar.

Såg att du också ska springa, lycka till.

MÅNDAG

Löpning ca 60+30min, Första 20min gick helt åt helvete. segt tungt tråkigt och omotiverat. Men sen knäppte det till och jag hade kunnat springa hur långt som helst fick jag känslan av. Hade lite tempoökningar i mitten av passet riktigt gött.
    Sååå nöjd med passet efter de första 20 minutrarna. Hade vovven med och hon gick som en gud hon också. Det e SM nivå på henne när man har henne ordentligt under kommando. DAMN!

Nu ska jag bara dra i mig min gröt för att ta cykeln till gymmet för ett bröst/axelpass.

Anna

Anna Andersson wrote:
    Jag har varit fruktansvärt slarvig med löpningen. Kommer gå på viljan….:) jag har en tid som jag ska ge mig *** på att klara mig under, och har jag en bra dag ska det inte bli några problem.
    Min löpning är rätt ojämn ibland tung som atans men ibland är jag som en gasell….då går det fort. Ska nog ge mig på lite mer mental träning också sitter i huvudet…

Denna veckan är det tänkt 2 60min pass och ca tre kortare på runt 30min men med högre intensitet h intervaller.
    Styrkan är prio ett för mig oavsett. Ben träningen blir dock inte lika intensivt nu för kör jag ett rejält benpass kan jag knappt inte ens gå på flera dagar.

Såg att du också ska springa, lycka till.

Mmm, jag har inte heller varit så disciplinerad med löpningen tidigare i vår. Men nu så! :kicking: Håller med om att det kan pendla väldans från dag till dag. Tänkte också att jag ska ta och dra ner på benträningen (efter denna vecka). Är svårt att springa när man knappt kan gå av träningsvärk som du skriver! ;)

Gött pass du körde tidigare idag!!

TiSDAG
    Morgonpromenad 75min.
    Sedan ska det trampas iväg till gymmet under dagen för att köra passet(axlar, bröst) som aldrig blev av igår. Var tvungen att handla, men nu är iaf frysen laddad med 4kg smarrig laxfile å massa kyckling *mums*.

Time to Go!
    Tjinga om ni känner igen mig när jag spanar runt i Västerås! Behöver verkligen denna moroten i dagsläget för att få lite motivatio igen. Har varit segt de senaste dagarna

Motivationen är på topp! Kan det bli annat när man kollat in tävlingar hela påskhelgen?

Dagen kommer bestå av en långpromenad samt löpning ca 90min.

Kommer ändra mitt upplägg nu i 5 veckor dvs tom göteborgsvarvet. Ska prioritera rygg, axlar å baksida ben, rumpa.
    Kom gärna med förslag på ändringar, det är lätt att bli hemmablind. Kom även med konkreta förslag på vad ni hade prioriterat och varför utifrån de bilder jag lagt upp tidigare.

Dag1 Rygg, trapz, baksida ben.
    Dag2 Löpning 90min
    Dag3 Ben, vader
    Dag4 Bröst, triceps +30min intensiv kondition
    Dag5 VILA
    Dag6 Rygg, biceps
    Dag7 Intervallträning +30 min lätt jogg
    Dag8 Axlar, mage +30min intensiv kondition
    Dag9 VILA

Ryggdagarna kommer inte se likadana ut.

Lägger in en extra vilodag om det behövs.

Kosten fördelas på totalt 8 mål om dagen inkl. före och efter träning. Lördagar från ca 16 äter jag vad jag känner för.

Mål1 Fiberhavregryn, äpple, whey-80, minimjölk, kaffe
    Mål2 Citrusfrukt, makrill/kalkon + grovtbröd (ev.hembakat)
    Mål3 Ris/Potatis/fullkornspasta Kyckling/fisk grönsaker i massor
    Mål4 Banan+minikeso/kesella
    Innan träning: kaffe, krealkalyn, glutamin
    Efter träning: Banan, riskakor, whey-80, glutamin
    Mål7 Samma som lunch något mindre kolhydrater.
    Mål8 Kesella+kiwi

Totalt intag blir ca 2550kcal de dagar jag tränar och 2100 på vilodagar. Vilodagarna är det framförallt kolhdrater jag drar ner på då mininmalt i de 3 sista målen.

Föredelning: P 35E%( 223g) F 20E%(55g) K45E%(285g)

De dagar jag inte äter fet fisk i något mål blir det tillskott av fett.

Kom gärna med synpunkter på kost och träningsupplägg

Otroligt kul att träffa dig. Gillar dig verkligen !!!! får definetivt ta o träna när jag kommer o hälsar på !!!!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 146 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.