Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Another Round
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 oktober, 2007 at 20:16 #836768Anonym anvandareMember
Nu ska det satsas igen.
I våras bestämde jag mig för att göra en förändring i mitt liv gällande kost och träning. Så jag började med morgonpromenader, ändrade min kost och började träna seriöst på gymet.
Jag gjorde en typ av fettmätning med en professionell ”kroppssammansättningsvåg” eller vad det heter. :pFörsta mätningen gjordes 13/4 och gav resultaten: 108.1kg med 22.7% kroppsfett.
Andra mätnignen gjordes 16/5 med resultaten: 102.6kg med 19.7% kroppsfett.
Tredje och sista mätningen i den omgången gjordes 13/6, resultat: 100.2kg med ett felaktigt kroppsfettvärde som antydde en minskning på nära 7%.Det va någon gång strax innan sista mätningen som morgonpromenaderna va slut, och ett tag senare så började jag jobba och tappade all träningslust som jag hade. Dock fortsatte jag ganska duktigt med kosten iaf.
Men nu är det som sagt dags att satsa igen.
Den 25/9 gjorde jag en ny mätning som gav värdena 96,1kg och 17,9% kroppsfett, detta va efter min första träning i denna satsning.Jag har nu tränat i snart 2 veckor och följer kosten bra har även gjort lite inköp på kosttillskott:
För dagligt bruk:
Proteinpulver i massor
Omega-3
Multivitamin
Till träning:
Kre-Alkalyn
MALTO6 (kolhydrater för att få energi till träningen eftersom jag har en kolhydratfattig kost i övrigt)Den första bifogade filen är det jag som är till höger, bilden borde vara tagen den 13/4 eftersom det är på min kompis (han till höger) födelsedag.
Den andra bilden är det jag som är till höger detta är efter att jag hade tappat träningslusten.
Dessa bilder är enbart för att illustrera före och efter.3 oktober, 2007 at 20:16 #84418Anonym anvandareMember3 oktober, 2007 at 21:19 #836769Anonym anvandareMemberGoGo Ulrik, tänk att jag fick vara med på två av två bilder i din journal, kommer titta här flera gånger dagligen och hoppas på bra resultat jag har kolla på dig Big Boy denna gången ska du inte komma undan;)
4 oktober, 2007 at 14:56 #836770Anonym anvandareMemberVa duktig du är! Inte alltis lätt att gå ner i vikt, men du ser ut att ha gjort ett bra jobb! Fortsätt kämpa bara! :up:
MVH
4 oktober, 2007 at 16:10 #836771Anonym anvandareMemberKom på en del saker som jag glömde skriva igår.
Jag är 18 år, fyller 19 i mitten av november.
Första delmålet att gå ner i vikt (helst bara fett ) till 90kg -.
När det är uppnått så gäller det att börja bygga muskler så gott det bra går.Dagens mat:
havregrynsgröt som frukost kl 4.45
dubbel proteinshake kl 8.00 förstarastens mellenmål
kyklingfillé och lite pasta (pastan smakade diskmedel inte alls gott) deta va min lunch vid ca 12.15
dubbel proteinshake och lite malto6 vid ungefär 16.00och nu ska jag träna uppdaterar efter det
// Ulrik
4 oktober, 2007 at 16:16 #836772Anonym anvandareMemberLycka till på Passet nu Ulrik, kör hårt och hör av dig senare om hur saker gått
4 oktober, 2007 at 19:56 #836773Anonym anvandareMemberNu har jag tränat och fixat mitt tangentbord.
Jag delar upp mina pass i dragövningar och pressövningar kör 2 dagar drag och 2 dagar press, med andra ord 2×2 halvkroppspass
dagens pass såg ut såhär:
4×10 chins
4×10 skivstångsrodd (omvänt grepp)
4×10 kabelrodd med brett grepp
3×12 kabelrodd med smalt grepp
3×12 latsdrag
3×10 rodd med stöd (vanligt grepp)
4×10 hammercurl
3×12 EZ-stångcurl
3×10 bencurl
1 dropset bencurl
3×15 magövninggissa om det va drag eller press :what:
Åt en halv liten grillad kykling när jag kom hem från träningen.
Snart blir det en proteinshake, någon serie och sen sängen.
//Ulrik
4 oktober, 2007 at 20:17 #836774Anonym anvandareMemberBra pass, men tänk på det jag redan sagt, ta bort iallafall en ryggövning och lägg till minst en övning för baksida lår, sen hur är det med intensiteten och vikterna på övningen? Vad satsar du på att uppnå? Skriv upp lite stats med, vikt längd och mått gärna så följer jag med stort intresse:up:
5 oktober, 2007 at 19:02 #836775Anonym anvandareMemberNu är det fredag.
Tänkte bjussa på lite ”fredags-godis” i form av någon bild 😮
Tänkte ge alla mina ”stats” så att dem är samlade i ett inlägg nu.
Jag är 18 år gammal, fyller 19 i mitten av november
mäter ungefär 183cm på längden,
vägde mig innan träningspasset (med kläder osv) och vägde då ungefär 96.5kg.Dagens pass:
5×5 knäböj, djupa, så tungt jag klarade av i detta fall 3x90kg och 2x80kg
4×12 benpress, fötterna som i en frontsquats, tyngden blev 4×75 (+ vad det väger i maskinen)
3×10 benspark så tungt jag bara orkade blev typ 3x40kg
ett dropset bensparksen grät jag en skvätt av smärta och gick på vadpressen och körde
3x>10 på vikten 3x60kg + en bit av min egna kroppsvikt, vet inte hur mycket det blir i den4×10 pecdec tror det blev 4×40-45kg
4×10 lutad hantelpress 4x(2×14)kg
3x>8 hantelflyes 3x(2×8)kg
3x>12 lutad halv bänkpress (går inte till full sträck) blev 3×23 kg men kändes mest i axeln3×15 magövning
4×10 hantellyft åt sidan 1x(2×6)kg 2x(2×5)kg 1x(2×4)kg 😮
3x>8 militärpress 2x20kg 1x15kg3×10 skullcrushers 3x20kg
Passet tog ca 1.20h inklusive uppvärmning exklusive streching.
Jag kör med låg vila mellan seten och övningarna för att försöka ha hög puls hela tiden och genom det bränna mer fett.Tänkte även passa på att lägga upp en pose-bild som jag och en god vän tog när jag precis började igen, detta för att kunna jämföra lite senare när jag lägger upp nya bilder. (eftersom det såg roligare ut med skägg än att täcka hela ansiktet på en ändå ganska suddig bild så ritade jag dit ett i paint)
5 oktober, 2007 at 19:09 #836776Anonym anvandareMemberBud Spencer:p
5 oktober, 2007 at 20:03 #836777Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:Lycka till med träningen och kämpa på rejält.
Tänk på beach formen när tränings suget släpperTack för supporten
får tänka på det jahannav86 wrote:Va duktig du är! Inte alltis lätt att gå ner i vikt, men du ser ut att ha gjort ett bra jobb! Fortsätt kämpa bara! :up:MVH
Tackar
jag kämpade på ganska bra där ett tag, men nu ska jag göradet igen5 oktober, 2007 at 20:04 #836778Anonym anvandareMemberBaquizz wrote:Bud Spencer:pNär jag kommit en bit får jag strunta i skägget och köra på Terrence Hill då
5 oktober, 2007 at 20:51 #836779Anonym anvandareMemberUlrik wrote:När jag kommit en bit får jag strunta i skägget och köra på Terrence Hill dåDå får du bli blond, så låter jag skägget växa sen i Januari när jag är som tjockast, då är jag bud:D
6 oktober, 2007 at 13:08 #836780Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:Hej hej!
Har kollat lite på dina pass nu.
j***ar vad långa pass du kör. Här snålas det inte med övningarna.
Tycker att du borde ta bort någon rodd övning, där känns det som det blir för mycket.
Känner du att du har ork ett så långt pass eller hur funkar det??
Du skrev att du kör med låg vila… hur lång tid?? 30sek??Kämpa på nu!
Mvh FridaJag fick kritik på mitt dragövningspass av min gode vän baquizz på msn, därför va mitt presspass lite mer jämt fördelat
Tanken med passen är utmattning i musklerna så ork till övningarna har jag, men inte så tungt mot slutet . Jag försöker hålla en ännu lägre vila mellan seten 10 sek är målet, men det är oftast för lite för att kunna prestera hela setet, så ungefär 10-20 sek beroende på vad det är för muskelgrupp som tränas, benen brukar suga musten ur en ganska rejält så där behövs oftast längre vila .
//Ulrik
Jag bakade en proteinkaka igår, ganska god, vet inte om jag får lägga in receptet här eftersom det inte är en dagbok, men om ni vill ha det så kan ni skicka ett meddelande till mig.
Men idag på morgonen (kl 11) åt jag 2 mackor med nötköttsskinka och sen bänkade jag mig framför house med en bit av min goda kaka 😮
Nu ska jag mentalt förbereda på mig att body ska komma till vårat kära gym
6 oktober, 2007 at 13:13 #836781Anonym anvandareMemberUlrik wrote:Jag bakade en proteinkaka igår, ganska god, vet inte om jag får lägga in receptet här eftersom det inte är en dagbok, men om ni vill ha det så kan ni skicka ett meddelande till mig.Men idag på morgonen (kl 11) åt jag 2 mackor med nötköttsskinka och sen bänkade jag mig framför house med en bit av min goda kaka 😮
Nu ska jag mentalt förbereda på mig att body ska komma till vårat kära gym
Din jävla gottegris:P tänkte baka en ”kaka” igår med men då såg jag en fin chokladkaka liggandes framför mig så jag tog en bit där istället och drack en liter mjölk, synd att du inte kan dricka så mycket mjölk för din mage för jag har kommit på att det är rätt gött ändå. Men då ses vi vid halv 3 vid Hälsostudion då, så ska vi kika på Ingvar Larsson flexa lite:P
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.