Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,444 total)
  • Author

PERIOD 1, VECKA 1, DAG 7 [/b]

MORGONPROMENAD (60 MIN.) innan frukost.

Nu är gymmet åter öppet efter helgen och kommer så förbli.

ÄNTLIGEN ÄR DET SLUT PÅ SOMMARÖPPETTIDERNA! :yahoo:

Körde själv idag: HÅRT. :kicking:

Gjorde 40 chins (med assistans) idag också! :yahoo: Dock är det synd att påstå att det var lika lätt som sist!

UPPVÄRMING: RODD (5 MIN.)

CHINSTRÄNING
    Negativa chins 10, 10, 6
    Chins (med assistans) a-nivå 5 (10), a-nivå 6 (15), a-nivå 7 (20), a-nivå 8 (40) :D

GYMTRÄNING MAGE
    Crunches på pilatesboll 3 set med 15 rep
    Crunches på pilatesboll med 10 kg vikt 3 set med 15 rep
    Mage i x-drag 50 kgs (15), 55 kgs (15)(15)
    Sida mage i x-drag 20 kgs (20)(20)(20)
    Hängande knälyft 3 set med 15 rep
    Crunches på pilatesboll 3 set med 20 rep vardera åt vänster, höger och rakt upp

CARDIO: GICK PÅ LÖPBAND (15 MIN.)

Nu är jag trött.

DAGENS MATINTAG: 2011 KCAL (219, 163, 50)

Aroha wrote:
    December tänkte jag. Själv då? :emo-thumb

Här står det inget om ”sitta i publiken” :what:

LiMi wrote:
    Här står det inget om ”sitta i publiken” :what:

Jag ska sitta i publiken på Lucia.

Nu gör det det. ;)

PERIOD 1, VECKA 2, DAG 1 [/b]

Idag startade jag andra veckan på mitt nya schema – samt fick lite tips och råd från coachen. :worship:

Nu känns allt hur bra som helst! Och trots att jag körde chins igår kände jag mig stark idag. :D

CHINSTRÄNING
    Latsdrag (med brett grepp) 25(15), 30(15), 35(15)
    Chins (med assistans)
    a-nivå 3 (3), a-nivå 4 (4), a-nivå 5 (5)
    a-nivå 6 (10)(15)(20)(25) a-nivå 7 (30) ÖKNING!

GYMTRÄNING BAKSIDA AXLAR/RYGG
    Baksida axlar med hantlar 2 kgs(15), 5 kgs (15)(15)(15)(15)
    Rygg i x-drag (fast i maskin) 10:an (15), 12:an (15)(15)
    Sittande rodd (v-grepp) 40 kgs (15)(15)(15) ÖKNING!
    Bellyback 3 set med 15 rep

PROMENAD (50 MIN.)

POSERINGSTRÄNING (10 MIN.)

DAGENS MATINTAG: 2203 KCAL (241, 167, 62)

Bra jobbat vännen.
    Jag håller koll på dej! :emo-thumb

SheeBa wrote:
    Bra jobbat vännen.
    Jag håller koll på dej! :emo-thumb

:p

PERIOD 1, VECKA 2, DAG 2 [/b]

MORGONPROMENAD (80 MIN.) innan frukost.

DIPSTRÄNING
    Fria dips 10, 10, 10 ÖKNING!
    Dips (med assistans) a-nivå 3 (15), a-nivå 4 (15), a-nivå 5 (15)

GYMTRÄNING ARMAR
    Sittande bicepscurl (hantel) 2 kgs (15), 5 kgs (15), 6 kgs (15)(15) ÖKNING!
    Scottcurl (stång) 20 kgs (15), 17,5 kgs (15)(15) ÖKNING!
    Pushdowns (stång) 30 kgs (15), 35 kgs (15), 40 kgs (12)
    Scullcrushes med hantlar 5 kgs (15)(15)(15) ÖKNING!
    Underarmscurl (hantel) 6 kgs (15)(15)(15)
    Omvänd underarmscurl med hantel 6 kgs (15)(15)(15)

POSERING (10 MIN.)

DAGENS MATINTAG: 2175 KCAL (232, 148, 72)

SheeBa – Töm din inbox!

Aroha wrote:
    [/B]

SheeBa – Töm din inbox![/FONT]

Sorry.. 😮

Nu ere fixat.

PERIOD 1, VECKA 2, DAG 3 [/b]

VILODAG

DAGENS MATINTAG: 2068 KCAL (198, 146, 77)

PERIOD 1, VECKA 2, DAG 4 [/b]

MORGONPROMENAD (60 MIN.) innan frukost

Idag hade jag lovat Ali på jobbet att vi skulle gymma ihop, så istället för att bege mig till campushallen som jag brukar så rog vi istället till sprthallen och gymmade där (en utvärdering av Sporthallen kommer inom kort :ph34r:)… hur som helst blev Ali helt paj… Brukar ha den inverkan på folk nu för tiden. Han avbröt passet efter halva och ”orkade inget mer”. Stackaren. Själv körde jag på som vanligt. Och det gick bra. Inte alls lika förstörd i benen som jag blev förra veckan. :up:

GYMTRÄNING BEN
    Superset Benspark + Liggande lårcurl (15 rep vardera sedan kort vila) 10/10 kgs (15+15), 10/10 kgs (15+15), 15/15 kgs (15+15), 20/20 kgs (15+15), 25/20 (15+15), 30/20 (15+15)
    Utfall (i smith) 20 kgs (15/15), 30 kgs (15/15), 35 kgs (15/15)(15/15)(15/15)
    Stående vadpress 50 kgs (15), 75 kgs (15)(15)

RODDTRÄNING (15 MIN.)

POSERING (10 MIN.)

DAGENS MATINTAG: 2284 KCAL (263, 140, 70)

AROHAS JAKT EFTER BÄTTRE GYM [/b]

Nu när gymkortet börjar lida mot sitt slut så funderar jag på om jag ska köpa ett nytt på samma ställe eller om jag ska skaffa mig ett nytt kort någon annanstans. Kommer därför nu framöver att varje vecka gästträna och recensera Linköpings olika träningsanläggningar. Det är fan viktigt vad det är för ett ställe man tränar på och enligt mig finns det en jävla massa saker som jag vill ska klaffa! 👿

Kategorierna som kommer att tas i beaktande (och som jag tycker är viktiga) är följande:

ALLMÄNT: Är grundinställningen att människan är en lat jävel som måste hållas ordning på med hjälp av arga lappar och regler i högt och lågt – eller förlitar man sig på att var och en självmant tar sitt ansvar och plockar undan efter sig? (Hur formuleras de regler som gäller?)
    BEMÖTANDE: Hur är personalen i receptionen? Hur behandlar de en när man kommer som ny/gäst?
    VÄLVILJA: Får man träna första gången gratis? Lånar de ut hänglås? Vad gör man om man glömt vattenflaskan? Erbjuder de en att bli visad runt eller få en genomgång?
    OMKLÄDNINGSRUM: Hur välutrustade är omklädningsrummen? Finns hårtork? Bänkar att lägga smink och dylikt på? Blir saker och ting stulna? Är det rent? Städas toaletter ofta?
    UPPVÄRMNING: Finns cardioavdelning och i så fall hur tillgänglig? Finns tidningar? Är de hela och aktuella? Står cardiomaskinerna bra placerade eller känner man sig ”i vägen”?
    GYMMET: Hur välutrustat är själva gymmet? Finns speglar? Fria vikter? Hyfsat bra och fungerande maskiner? Pilatesboll?
    STRETCH: Finns speciell avdelning för stretching? Finns mattor? Kan man stretcha ostört?
    PRIS: Om det finns ett gym som uppfyller allt ovanstående efter mitt tycke ska jag fan betala vad som helst.

Nu när jag börjar jakten på ett nytt träningsställe tänkte jag börja med att skriva varför jag gör det. Det vill säga jag börjar med att recencera mitt nuvarande gym CAMPUSHALLEN som faktiskt är bra på alla materialla sätt, men tyvärr tråkigt när det kommer till det administrativa och personalrelaterade…

ALLMÄNT: Campushallen tror att människan är en lat jävel som gärna sno) och medvetet glömmer sitt träningskort. Campushallen tror att människan sköter sig bättre om man hänger upp lappar där man hotar med att straffas.
    BEMÖTANDE: Personalen i receptionen hälsar bara på dem som hälsar (som mig till exempel).
    VÄLVILJA: Man får inte träna första gången gratis. Har man med en kompis måste denne betala – oavsett om man själv haft guldkort i 5 år eller inte. De lånar inte ut hänglås utan har man glömt sitt kan man köpa ett. Man kan få låna vattenflaska.
    OMKLÄDNINGSRUM: Omklädningsrummen påminner om högstadiets. Hårtorken utlånas mot pant. Sminka sig får man göra på toa.
    Allt som inte låses in blir stulet. Toapapper saknas ofta.
    UPPVÄRMNING: Det finns en bra cardioavdelning – bra tillgänglig. De tidningar som finns är från 2002 och de är trasiga. Cardiomaskinerna står bra (man kan kolla på folk som gymmar utan att det syns).
    GYMMET: Skitbra gym. Bra speglar – fast ingen framför knäböj eller smithen. Många fria vikter. Bra maskiner. Pilatesboll. :emo-thumb Hyfsad musik.
    STRETCH: Ja, det fFinns speciell avdelning för stretching. Med mattor – och jag man kan stretcha ostört.
    PRIS: Helt okay. 260 kr/mån. för allt (spinning, gym, aerobics etc.).
    ÖVRIGT: Öppettiderna anpassade efter studenter; det vill säga typ stängt massor på sommarlov, påsklov och jullov. 👿

Hittar jag ett lika bra gym i Linköping där personalen är trevlig, öppettiderna anpassade efter andra än studenter och sjukskrivna, där det inte hänger fascistiska lappar och där man kan ta med en kompis som kan få träna OCH låna ett lås – och detta gym kostar hyffsat så byter jag direkt!

Idag besökte jag då, som sagt, SPORTHALLEN – som faktiskt var bra mycket sämre än CAMPUSHALLEN på alla sätt!

ALLMÄNT: Sporthallen riktar sig till människor som inte vill träna.
    BEMÖTANDE: Personalen i receptionen hatar en om man låter när man tar i. De ser arga ut när man kommer och är inte välkomnande mot folk med shaker överhuvudtaget.
    VÄLVILJA: Man får inte träna första gången gratis. De tar 80 jävla kronor! Man får inte låna hänglås – ej heller ställa sin väska bakom receptionsdisken. Man får inte ens låna vattenflaska. 👿
    OMKLÄDNINGSRUM: Omklädningsrummen har arga lappar som säger åt en att inte fylla vattenflaskan på toa.
    UPPVÄRMNING: Det fanns en cardioavdelning mitt i gymmet – men körde man roddmaskinen var man inte bara i vägen utan dessutom blev man utstirrad.
    GYMMET: Helt okay gym. Fanns speglar – fast inte framför smithen. Fanns lite fria vikter. Helt okay maskiner – dock såg de lite ”sjukgymnastik” ut. Pilatesbollar. :emo-thumb :emo-thumb Däremot kass och jättelåg musik.
    STRETCH: Det fanns avdelning för stretching, men där var man också i vägen och utstirrad.
    PRIS: Tänker inte ens kolla upp vad de tar för ett kort.
    ÖVRIGT: Tanken i reception gav gyminstruktioner klädd som värsta lågstadiefröken: iförd jeans och mossgrön tröja. Suck.

Dagens forskningsresultat blev således: CAMPUSHALLEN: 1 / BYTA GYM: 0

Gymbolaget har trevlig personal, kostar 199 pistoler/år är öppet dygnet runt och har en hel del som tävlar. Ett bra val helt enkelt. :nod

Jay wrote:
    Gymbolaget har trevlig personal, kostar 199 pistoler/år är öppet dygnet runt och har en hel del som tävlar. Ett bra val helt enkelt.

:read: Kan så tyckas, men jag tycker 199 kr/mån är rätt dyrt för ”bara” gym när jag får spinning, pilates, aerobics, step up… bla bla… you name it… och gym för 260 kr/mån. på campushallen. Dessutom tycker jag det saknar bra stretchavdelning, och någon pilatesboll har jag då inte sett till…

Dessutom så hjälper inte det faktum att de har folk som tävlar särskillt långt. När jag hade kontakt med gymbolaget ang. tävling fick jag sällan svar på mina mail. :O När jag bad om hjälp med diet då jag stod på platå fick jag kostråd som bevisligen inte fungerade. När jag återkom och berättade detta fick jag svaret att om jag ville ha ytterligare råd (och en hel genomgång av kosten) så kostade det si och så många hundra kronor… :nono:

Vilken affärsidé: ge kassa råd som inte funkar och be sedan om betalt för att ge fler. Vem vet – kanske hade sannolikheten att jag velat betala för ytterligare råd varit aningens större om de första jag fick faktiskt fungerade? Tänk dig en heroindealer som börjar med att ”bjussa” på en överdos… undrar hur många som kommer tillbaka för en andra fix då.

SLUTSATS: GYMBOLAGET – ETT DÅLIGT VAL

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.