Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 september, 2006 at 19:53 #745587Anonym anvandareMember
PERIOD 1, VECKA 5, DAG 2 [/b]
MORGONPROMENAD (70 MIN.) innan frukost.
UPPVÄRMING: RODD (5 MIN.)
AXELREHAB (5 MIN)
Rotationsövningar – utåt och inåt – 2 set med 20 rep varderaDIPSTRÄNING
Fria dips 10, 10, 7GYMTRÄNING ARMAR
Sittande bicepscurl (hantel) 11 kgs (10)(10)(10)(10) ÖKNING!
Scottcurl (stång) 17,5 kgs (10)(10)(10)(10)
Pushdowns (stång) 60 kgs (6), 55 kgs (10), 50 kgs (10)(10) ÖKNING!
Scullcrushes med hantlar 10 kgs (10)(10)(9), 9 kgs (10) ÖKNING!DAGENS MATINTAG: 2204 KCAL (247, 153, 69)
5 september, 2006 at 21:26 #745588Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Mest kremlor och soppar, men har faktiskt hittat en hel del gula kantareller. Skall nog ut i helgen igen efter jobbet (skön avkoppling).
Var jag plockar är hemligt (sånt skall man inte avslöja), det ärver man av sin familj. Men jag kan göra ett undantag för dig, när du kommer och hälsar på.Vilken härlig bild – men vart är korgen? Inte kan väl en seriös svampplockare plocka i kasse? Här plockas allt i svampkorg. :nerd:
En gemensam svamptur (med proteinpackade picknickmackor) låter som en plan för framtiden, men fram tills jag och Zeb har vägarna förbi får vi nöja oss med att cyberdela svampfångsterna med varandra här på Body. :emo-thumb
Vad gäller familjens hemliga svampställen: självfallet berättar man inte om dem för någon! Det är A och O! Men tyvärr vet jag inte tillräckligt om trakterna här runt Linköping för att hitta kantareller (och har ingen familj här heller eftersom de bor och plockar sin svamp i Värmlands skogar). :frust:
På tal om hemliga svampställen i Värmland kan du ju bara föreställa dig vad som händer den dagen ens föräldrar ligger i skilsmässa! Det var snudd på att svampställena togs med i bodelningen så viktiga (och hemliga) är de!
5 september, 2006 at 22:02 #745589Anonym anvandareMembersupermouse wrote:Ökning i 3/4 armövningar inte dåligt!
Kör hårt.Tackar! :worship:
Så blir det när man går från högrep, till lågrep och avslutar på mellanrep tydligen. Det jag förra veckan körde failure på 6 rep klarade jag idag i vissa fall fyra set med 10 rep på!
Jag är sjukt nöjd. Sedan kanske jag blev lite extra peppad av att delar av mitt manliga gymsällskap hade svårt att hänga med på samma vikter… :nod
Kör du alltid själv? Vill du får du gärna vara med oss och köra någon gång. :friends:
6 september, 2006 at 10:28 #745590Anonym anvandareMemberJobbar du fortfarande som telesäljare? Intresserad av något annat?
6 september, 2006 at 11:02 #745591Anonym anvandareMemberkoko wrote:Jobbar du fortfarande som telesäljare? Intresserad av något annat?Ja det gör jag. Intresserad av något annat? Hmm… :what: Om ”något annat” innebär 2000 kr/dag – arbete dagtid – utan att suga *** eller visa mig naken – så javisst!
Välkommen till forumet – och min tråd.
6 september, 2006 at 14:07 #745592Anonym anvandareMemberPERIOD 1, VECKA 5, DAG 3 [/b]
Kom just hem från gymmet… Satsade allt på ben idag – så det blev varken rodd eller chins, men istället ett jävla bra benpass!
GYMTRÄNING BEN/BAKSIDA AXLAR
Benspark 60 kgs (10)(10), 55 kgs (10)(10) ÖKNING! :yahoo:
Liggande lårcurl 30 kgs (10)(10)(, 27,5 kgs (10)
Utfall (i smith) 60 kgs (10)(10)(10)(10) ÖKNING! :yahoo:
Stående vadpress (i hacklift) 110 kgs (10)(10), 100 kgs (10)(10) ÖKNING! :yahoo:
Sittande vadpress (maxade halva) 50 kgs (70), 40 kgs (200)AXELREHAB (5 MIN)
Rotationsövningar – utåt och inåt – 2 set med 20 rep varderaBaksida axlar (med hantlar) 10 kgs (10)(10)(10)(10)
6 september, 2006 at 17:13 #745593Anonym anvandareMemberAroha wrote:Ja det gör jag. Intresserad av något annat? Hmm… :what: Om ”något annat” innebär 2000 kr/dag – arbete dagtid – utan att suga *** eller visa mig naken – så javisst!Välkommen till forumet – och min tråd.
Kom på lite för sent att det lät konstigt.
Det är ett utesäljarjobb med riktigt bra lön. Bara ett problem, jag vill inte riktigt lägga ut mitt nummer eller min mail på ett publikt forum och jag har ju ingen PM-funktion här. Har du någon mail jag kan kontakta dig på.
6 september, 2006 at 17:18 #745594Anonym anvandareMemberbtw hur gick det med ditt gymtest? Hittade bara sporthallen och Campusgymmet när jag snabbklickade igenom alla sidor.
6 september, 2006 at 19:17 #745595Anonym anvandareMemberAroha wrote:Vilken härlig bild – men vart är korgen? Inte kan väl en seriös svampplockare plocka i kasse? Här plockas allt i svampkorg. :nerd:En gemensam svamptur (med proteinpackade picknickmackor) låter som en plan för framtiden, men fram tills jag och Zeb har vägarna förbi får vi nöja oss med att cyberdela svampfångsterna med varandra här på Body. :emo-thumb
Vad gäller familjens hemliga svampställen: självfallet berättar man inte om dem för någon! Det är A och O! Men tyvärr vet jag inte tillräckligt om trakterna här runt Linköping för att hitta kantareller (och har ingen familj här heller eftersom de bor och plockar sin svamp i Värmlands skogar). :frust:
På tal om hemliga svampställen i Värmland kan du ju bara föreställa dig vad som händer den dagen ens föräldrar ligger i skilsmässa! Det var snudd på att svampställena togs med i bodelningen så viktiga (och hemliga) är de!
Vill inte förstöra din fina träningsjournal med svampsnack men men..
Papperspåse är grymt bra av flera olika anledningar (testa skall du se ).
Har ni vägarna förbi, så lovar vi att vi skall ha en riktig mysig helg med svamplockning och efter det sitter vi och rensar (tar ju massa tid), tjötar en massa, för att sedan äta en ljuvlig svamrätt.
Naturligtvis till en proteinbakad limpa.6 september, 2006 at 22:36 #745596Anonym anvandareMemberkoko wrote:btw hur gick det med ditt gymtest? Hittade bara sporthallen och Campusgymmet när jag snabbklickade igenom alla sidor.Det har gått bra… men jag har varit slapp… inte orkat skriva. Har egentligen bara besökt et ställe till: FEELGOOD… vilket får jävla bra betyg. :emo-thumb Ska ta tag i det där!
6 september, 2006 at 22:37 #745597Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Vill inte förstöra din fina träningsjournal med svampsnack men men..
Papperspåse är grymt bra av flera olika anledningar (testa skall du se ).
Har ni vägarna förbi, så lovar vi att vi skall ha en riktig mysig helg med svamplockning och efter det sitter vi och rensar (tar ju massa tid), tjötar en massa, för att sedan äta en ljuvlig svamrätt.
Naturligtvis till en proteinbakad limpa.ÅÅH! Gud vad härligt det ser ut! Massor av höstkantareller! Måste få tid att gå ut i helgen igen! Man kan inte förstöra en journal med svampsnack – i alla fall inte min. Men för att Nina Lätt och de andra moderatorerna inte ska gå i taket kan vi väl tillägga att Karl-Johan svampar är ganska tunga och att man genom att plocka dem lätt aktiverar samma muskler som i marklyft… när man sedan skär av foten jobbar underarmen lite… tar man ut rörelsen blir det lite av en rotationsövning för främre axeln… kassen/korgen bär man sedan hem med både biceps och triceps – och vid konsumtion av 100g blandsvamp får man i sig 5 gram kolhydrater, 2 gram protein, 1 gram fett och 31 kcal.
Så där ja! Träningsrelaterat så det förslår!
6 september, 2006 at 22:41 #745598Anonym anvandareMemberkoko wrote:Kom på lite för sent att det lät konstigt.Det är ett utesäljarjobb med riktigt bra lön. Bara ett problem, jag vill inte riktigt lägga ut mitt nummer eller min mail på ett publikt forum och jag har ju ingen PM-funktion här. Har du någon mail jag kan kontakta dig på.
:nono: Utesäljare låter kass. Jobbigt. Måste ju kamma sig och grejer… se till att ta bort broccolin mellan tännderna, inte lukta vitlök… tacka vet jag telefon – där kan man se ut som spö, lukta skit och svära och bära sig åt mellan samtalen… :p
Skämt å sido – måste jag vara säljare så är jag det nog gärna på telefon – fast så klart beror det på vad som ska säljas.
Jag vill inte heller lägga ut min mail på ett publikt forum.
6 september, 2006 at 22:52 #745599Anonym anvandareMemberPERIOD 1, VECKA 5, DAG 3 (FORTS.)[/b]
Jag har fått nya dansskor! :yahoo:
GAMMELDANS + POLSKEDANS (90 MIN.)
DAGENS MATINTAG: 2214 KCAL (245, 158, 70)
7 september, 2006 at 18:07 #745600Anonym anvandareMemberPÅ BEGÄRAN:[/b]
UTVÄRDERING FEELGOOD[/b]För ett par veckor sedan besökte jag FEELGOOD – som först verkade vara bättre än CAMPUSHALLEN!
ALLMÄNT: Träningsstället vid namnet FEELGOOD riktar sig till människor som vill träna dyrt och fint.
BEMÖTANDE: Personalen i receptionen var jättetrevliga och hjälpsamma. De såg glada ut när jag kom och välkomnade mig väl. Jag blev till och med visad runt!
VÄLVILJA: Jag var där på öppet hus – allt var gratis; fick frukt och massage, gick på pass med trevliga instruktörer och tända ljus… Alla var snälla.
OMKLÄDNINGSRUM: Omklädningsrummen var stora och fina.
UPPVÄRMNING: Det fanns en stor cardioavdelning.
GYMMET: Helt okay gym.
STRETCH: Stor avdelning för stretching! :emo-thumb
PRIS: Massor – inte nog med månadsavgift måste man lösa medlemsskap varje år på typ 500 kr.
ÖVRIGT: Jag var helt klart positiv efter mitt besök på FEELGOOD öppet hus! Gymmet var fräscht, personalen trevliga, ombytesrummen fräscha, duscharna många – allt verkade toppen!MEN.[/b]
I förrgår var jag där igen. Denna gång var det inte öppet hus utan en helt vanlig dag på FEELGOOD! Jag kom denna gång dit för att jag ville att de skulle hänga upp affisher om SM BODYFITNESS, SM ATHLETIC FITNESS och NORDISKA MÄSTERSKAPEN och fick ett helt annat bemötande: Inga leenden utan denna gång lät det så här:
– ”Hej, jag har affisher angående SM i bland annat Bodyfitness – jag tänkte att ni kanske ville hänga upp dem i gymmet. Kunde ju tilltala en del av de som tränar här och samtidigt fungera lite som en motivationshöjare nu i terminstarten…”, sa jag glatt.
– ”Jaha, nja… ja… Du kan väl lämna dem här hos mig så ska jag se vad vi kan göra…”, svarade blondinen i receptionen skeptiskt.
– ”Ja gör det så kommer jag tillbaka senare”, sade jag fortfarande trevlig.
– ”Okay…”, sade hon och såg likgiltig ut.[/b]När jag senare, idag, kom tillbaka till FEELGOOD för att kolla hur det gått var jag först ignorerad i 10 minuter. Sedan fick jag veta att:
– ”Vi affisherar bara om saker vi anordnar själva… ”[/b]När jag bad om att få tillbaka min affisher blev jag bedd att vänta ytterligare… ignorerad i 10 minuter till och slutligen:
– ”Jag ska gå och kolla…”[/b]
Borta 1 minut.
– ”Nej, jag hittar dem inte, de låg här förut… Vi måste ha slängt dem”[/b]
WTF LIKSOM?!![/b]Inte nog med att de är skittrevliga på öppet hus för att sedan bete sig som *%¤!!!-or när man kommer en vanlig eftermiddag så slängde de mina affisher! 👿
Kan tilläggas att det sedan en vecka tillbaka hänger affisher om SM BODYFITNESS, SM ATHLETIC FITNESS och NORDISKA MÄSTERSKAPEN välsynligt på en av CAMPUSHALLENs högprioriterade anslagstavlor – och att det dessutom inte tog ens en dag efter att jag varit där innan de själva hängde upp affisherna.
Forskningsresultatet: CAMPUSHALLEN / FEELGOOD KAN BRINNA :frust: [/b]
7 september, 2006 at 21:44 #745601Anonym anvandareMemberPERIOD 1, VECKA 5, DAG 4[/b]
MORGONPROMENAD (70 MIN.) innan frukost.
VILODAG
DAGENS MATINTAG: 2172 KCAL (232, 143, 74)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.