Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,444 total)
  • Author

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 1 [/b]

MORGONPROMENAD (50 MIN.) innan frukost.

Heldag på praktik.

CYCLE 3 ENDURANCE (90 MIN.)

DAGENS MATINTAG: 1897 KCAL (216, 146, 50)

Var hungrig som fan idag – tog därför ett extra äpple innan träningen. Därav det aningens för höga närings-/kolhydratsintaget.

…oops… dubbelpostade visst…

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 2[/b]

Körde morgoncardio innan frukost :emo-thumb .

TRÄNINGSCYKEL (30 MIN.)
    – 15 intervaller
    – 90 sekunder styck med 30 sekunders vila mellan
    – växlade mellan att trampa snabbt och att ”bara låta benen gå”
    – när jag trampade snabbt körde jag mellan 90-100 RPM

Körde på gymmet efter praktiken ;) .

UPPVÄRMING: RODD (5 MIN)

AXELREHAB (5 MIN)
    Rotationsövningar – utåt och inåt – 3 set med 20 rep vardera

CHINSTRÄNING
    Fria chins 7, 7(5 själv), 7(4 själv)

GYMTRÄNING RYGG/AXLAR
    Baksida axlar (med hantlar) 13 kgs (10)(10)(10)
    Rygg i x-drag (fast i maskin) 45 kgs (10)(10)(10)
    Sittande rodd (v-grepp) 55 kgs (10)(10)(10)
    Superset:
    Stående sidolyft/Sittande hantelpress (med hantel) 6 kgs (10/10 + 10/10 + 10/10)

RODDTRÄNING (30 MIN.)
    Körde 5 st intervaller 1000 meter vardera (1 minut vila mellan varje)

Strax är det dags för POSERINGSTRÄNING :bb:. Kom på att jag inte skrivit in det på länge – fastän jag kört i stort sett varje kväll!

DAGENS MATINTAG: 1884 KCAL (209, 154, 47)

supermouse wrote:
    Vi sprang förbi varandra på gymmet idag, du var klar när jag kom :) Hoppas det gick bra!

… shit jag måste ha varit blind – jag såg dig inte.

Det gick bra. ;) Hur gick det själv?

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 3 [/b]

Uppe med tuppen idag också. Tio minuter tidigare. :up:
    Cardio innan frukost idag också. Tio minuter längre. :up: :up:

TRÄNINGSCYKEL (40 MIN.) innan frukost
    – 20 intervaller
    – 90 sekunder styck med 30 sekunders vila mellan
    – växlade mellan att trampa snabbt och att ”bara låta benen gå”
    – när jag trampade snabbt körde jag mellan 90-110 RPM
    – ökade allt eftersom så gott jag kunde

Har läst dina inlägg nu under ett par dagar, och jag måste säga att jag är imponerad att du orkar upp varje dag. KEEP UP THE GOOD WORK!:up:

UPPVÄRMING: RODD (5 MIN)

AXELREHAB (5 MIN)
    Rotationsövningar – utåt och inåt – 3 set med 20 rep vardera

DIPSTRÄNING
    Fria dips 10, 10, 6 (+6 omvända)

:D :D
    När jag skulle köra dips idag så var det redan två små räkpojkar som var där och körde.
    Efter att första räkan med stor möda gjort sina fem halva dips frågade jag om jag fick köra emellan.
    Det fick jag.
    – ”Bara du inte håller på för länge” sade han på skämt.
    Han var uppenbart övertygad om att jag inte skulle klara så många som fem ens.
    Jag körde tio dips – fullt djup – utan att röra en min.
    Räka ett, som inte klarat fler än fem halvtaskiga, kommenterade lite ironiskt att
    – ”Det såg lätt ut!”
    Jag svarade helt utan ironi att
    – ”Ja, jag vet… men man vill ju inte maxa på första…”
    – ”Nej, man vill ju inte maxa på första” sa han betänksamt
    Gjorde med möda fyra dips till och begav sig snabbt därifrån för att köra mage istället.
    :D :D

GYMTRÄNING ARMAR/MAGE
    Sittande bicepscurl (hantel) 11 kgs (10)(10)(10)
    Scottcurl (ez-stång) + 10 kgs (10)(10)(10)
    Scullcrushes med hantlar 11 kgs (10)(10)(10) ÖKNING!
    Pushdowns (stång) 20 kgs (10)(10)(10)
    Crunches på pilatesboll 3 set med 15 rep
    Crunches på pilatesboll med 15 kgs vikt 3 set med 10 rep
    Crunches i x-drag 30 kgs (10), 31 kgs (10)(10)
    Sida mage i x-drag 40 kgs (10)(10)(10)
    Hängande knälyft 3 set med 10 rep
    Bellyback 3 set med 10 rep

RODDTRÄNING (1½ MIN.)
    Körde 1 st intervall på 90 sekunder innan jag bestämde mig för att dra hem.

DAGENS MATINTAG: 1865 KCAL (203, 159, 47)

Under gympasset – när jag satt och körde scottcurl kom en gammal kompis som heter Jennie fram tillsammans med sin lillasyster.

Jennie är en sådan där tjej som tycker om att snacka skit om folk och gärna berätta vad knäppa och konstiga folk är… Det bästa hon vet är att informera andra om vad man håller på med – och gärna genom att få det att framstå som lite extra dumt.

Uppenbarligen så pratar Jennie om mig när jag inte är med – det var tydligt idag att hon berättat något i stil med att jag är konstig/knäpp/ska tävla/blivit helt fanatisk för sin syster eftersom hon helt plötsligt när systern var med kom fram och började ställa frågor om tävlingen. Det är nämligen så att hon träffat mig ensam på gymmet typ fem gånger senaste veckorna, tittat lite konstigt men då inte frågat.

Hur som helst, hon fick det verkligen att kännas som hon drev med mig… Hon var så där lite sarkastisk i tonen som bara tjejer kan vara. Precis så lite sarkastisk att man inte kan kommentera det eller vara sarkastisk tillbaka, men ändå tillräckligt sarkastisk för att man ska märka av det och känna sig utsatt.

Det gjorde mig skitledsen och arg att hon så uppenbart var ute efter att förlöjliga mig genom att fråga frågor i stil med:

– ”Jaha hur går det med tävlingsplanerna då?”
    – ”Vad är det du ska göra egentligen?”
    – ”Så det är liksom fitness du ska tävla i?”

Usch. Det är så himla tråkigt när sådant där händer. Det är liksom inte första gången jag möter den sortens attityd. Och det är inte så att jag går och skriver folk på näsan att jag tränar eller att jag tänker tävla, utan folk runt omkring mig pratar sins emellan och sedan konfronterar de mig med frågor som de frågar på ett sådant sätt att jag direkt förstår att de inte tror på mig eller att de gör sig roliga på min bekostnad med att förlöjliga vad de tycker är orimligt högt ställda mål. De verkar liksom vilja säga till mig att jag inte ska tro att jag är något. Att jag ska sluta med det jag gör. Att jag ska ge upp för att jag ändå inte kommer att nå ända fram. De verkar vilja säga åt mig att jag inte är en sån som gör sån’t

Fattar inte varför. :( Inte heller fattar jag egentligen varför jag låter dem komma åt mig. Jag borde ju bara skita i det, men det är så svårt när man är ensam.

Idag på gymmet fick hon mig verkligen att själv tänka:

– ”Vad gör du här din amatör – Vem tror du att du är egentligen? – du kommer ändå aldrig klara det du företagit dig så gå hem”

Och på slutet när jag väl satt i roddmaskinen så gjorde jag precis det. Jag gick hem. :

Skit i dom, ett ord AVUNDSJUKA!!
    kör nu så d ryker, du é grym=)!

Du e absolut inte ensam.
    Och du kommer klara det galant.

Fråga dem istället vad dem har lyckats ådstakomma med sina patetiska ”bli fitt men inte stor”-pass :D

HannaKristin: Tack!

Sam jr: :D Tack. Du har alltid det svar på tal jag önskade jag hade när jag stod där.

supermouse:
    Jag vet att du vet vad jag pratar om. Vi befinner oss ju i samma studentikosa ”supa-och-käka-pizza”-miljö. : Du verkar dock ha behållit en större del av ditt umgänge än jag gjort; vad gäller festande och alkoholen blev jag så trött på alla som verkligen kämpade för att få mig att dricka att jag helt slutat att gå ut.

Jag borde fråga henne varför hon frågar sådana frågor och har negativ ton, men det känns inte som att den är tillräckligt uttalad för att jag ska kunna göra det. Istället ska jag nog omvandla hennes negativitet och bli ännu mer motiverad. Använda min jävlar anamma och tänka att jag ska visa henne och alla andra non-believers att jag visst kan. :aggresiv:

HannaKristin, Sam jr, supermouse: Tack för att ni finns! :friends: De dagar (som igår) när jag bara inte har kraften att stå emot denna negativitet är det är skönt att kunna skriva av sig här och få lite gensvar. Det känns bättre när man får höra att man inte är helt ensam – varken om att bli förlöjligad och dissad eller att ha en omgivning som är helt oförstående till vad man gör.

Imorgon bär det av till Karlstad och Nordiska mästerskapen. Där kommer jag åtminstone inte träffa några dissar – snarare en lång rad inspirationskällor!

Någon annan som ska dit?

mary wrote:
    Har läst dina inlägg nu under ett par dagar, och jag måste säga att jag är imponerad att du orkar upp varje dag. KEEP UP THE GOOD WORK!:up:

Det gör jag inte… Idag är det 100% VILODAG. 8)

Aroha wrote:
    Under gympasset – när jag satt och körde scottcurl kom en gammal kompis som heter Jennie fram tillsammans med sin lillasyster.

Jennie är en sådan där tjej som tycker om att snacka skit om folk och gärna berätta vad knäppa och konstiga folk är… Det bästa hon vet är att informera andra om vad man håller på med – och gärna genom att få det att framstå som lite extra dumt.

Hur som helst, hon fick det verkligen att kännas som hon drev med mig… Hon var så där lite sarkastisk i tonen som bara tjejer kan vara. Precis så lite sarkastisk att man inte kan kommentera det eller vara sarkastisk tillbaka, men ändå tillräckligt sarkastisk för att man ska märka av det och känna sig utsatt.

De verkar liksom vilja säga till mig att jag inte ska tro att jag är något. Att jag ska sluta med det jag gör. Att jag ska ge upp för att jag ändå inte kommer att nå ända fram. De verkar vilja säga åt mig att jag inte är en sån som gör sån’t

Fattar inte varför. :( Inte heller fattar jag egentligen varför jag låter dem komma åt mig. Jag borde ju bara skita i det, men det är så svårt när man är ensam.

Idag på gymmet fick hon mig verkligen att själv tänka:

– ”Vad gör du här din amatör – Vem tror du att du är egentligen? – du kommer ändå aldrig klara det du företagit dig så gå hem”

Och på slutet när jag väl satt i roddmaskinen så gjorde jag precis det. Jag gick hem. :

Kära Warrior Princess.

Det finns en sorts människor som – liksom vampyrer – livnär sej på andra människors positiva energi och livsglädje. Ofta har de stora problem med sin självkänsla och ägnar mycket möda åt att dölja det.Ett sådant sätt är att rikta fokus på någon som gör något de själva önskade att de kunde – och så går de in för att sabotera den personens anseende,motivation eller livsglädje.

På ett eller annat sätt. Ofta har de en nästan övernaturlig förmåga att veta var det ska rikta in kritiken, och precis som du säger så är den så subtil att det går inte att konfrontera.

Hon vill åt din kämparglöd, min vän.Hon skulle må om du gav upp så att DU inte var ett dugg bättre än henne.Hon röjer alla hinder ur vägen för att vara den som ljuset faller på.

Låt inte hennes osäkerhet få spegla sej i dina handlingar.
    Låt henne inte få ta din energi.

*Kram*

SheeBa wrote:
    Kära Warrior Princess.

Det finns en sorts människor som – liksom vampyrer – livnär sej på andra människors positiva energi och livsglädje. Ofta har de stora problem med sin självkänsla och ägnar mycket möda åt att dölja det.Ett sådant sätt är att rikta fokus på någon som gör något de själva önskade att de kunde – och så går de in för att sabotera den personens anseende,motivation eller livsglädje.

På ett eller annat sätt. Ofta har de en nästan övernaturlig förmåga att veta var det ska rikta in kritiken, och precis som du säger så är den så subtil att det går inte att konfrontera.

Hon vill åt din kämparglöd, min vän.Hon skulle må om du gav upp så att DU inte var ett dugg bättre än henne.Hon röjer alla hinder ur vägen för att vara den som ljuset faller på.

Låt inte hennes osäkerhet få spegla sej i dina handlingar.
    Låt henne inte få ta din energi.

*Kram*

Subtil var ordet jag letade efter. Precis så är det. Men jag ska inte låta henne förstöra.

Det finns mycket som är konstigt.

Det finns ju de som köper godis och bjuder mig. Och när jag säger nej blir de liksom lite arga. Det verkar som de skulle må bättre om jag också åt. För då skulle min karaktär vara lika dålig som deras och deras godisätande därmed berättigat. Men jag fattar inte varför. Jag tycker ju inte de är sämre för att de äter godis. De har ju inte samma målsättning som jag – så varför ska de låta bli? Och varför irriteras dem av vad jag gör överhuvudtaget? :what:

Samma var det när vi var med Zebs familj i Tyskland; de bjöd på vin och jag sade nej tack och det verkade lite som de provoceras av att jag tackade nej. Som om det liksom förstörde alltihopa. Det verkade som vin (och kakorna) inte smakar lika gott när inte alla dricker. Jag som inte drack förstörde liksom inte bara stämningen med att säga nej utan även gemenskapen genom att inte fnittra vinpåverkat och dessutom verkade jag paja njutningen i själva vindrickandet även för dem som drack… :| Jag fattar inte. Det är ju inte så att jag sitter där och trackar de som dricker eller säger att ”nej tack inget vin för det är skadligt och farligt och man blir löjlig och full”… Jag säger ju bara att jag avstår på grund av att jag går på diet.

Har i och för sig ändrat taktik där – numera säger jag oftare att jag har alkoholproblem än att jag tänker på träningen när jag tackar nej till alkohol. Det är mer accepterat att tacka nej om man är alkolist…

Och det andra du skrev – det om att hon skulle må om jag misslyckades – är också sant… och troligtvis skulle hon pika mig av motsatt skäl i så fall. Om jag nu skulle ballar ur; proppa munnen full med ostbågar eller vara full på krogen så skulle hon direkt försöka att ge mig dåligt samvete genom att säga: ”Jaha så du kan också ha en dålig dag?”,
    ”Får du verkligen äta det där?” eller ”Ska inte du träna?” eller någont annat sarkastiskt.

Jag ska inte låta henne eller någon annan negativ vampyr ta min energi – skulle de mot förmodan lyckas så är det bara för en stund – jag kan ju alltid hitta ny energi här – hos alla snälla människor som skriver tröstande i min tråd. ;)

Kul att se dig här förresten! :friends: Allt väl? Long time no… (?)

supermouse wrote:
    Fan, jag är lite avis på att du ska åka till NM. Det lär bli sjukt kul! Jag var på väg till SM men det blev inget, och till Karlstad ska jag inte heller åka :(
    Funderar på Decembercupen (det är ju trots allt hemhemma) och/eller FF för att få känna av stämningen på tävling.
    Vi får se!

Själv ska jag till öland i helgen och bara slappa och spela sällskapsspel med gamla barndomsvänner, snacka gamla minnen, käka god mat och vara sentimental. Det kommer bli sjukt trevligt!
    Pluss att jag nu har träningsuppehåll fram till måndag, 5 dagar utan att sätta fot i gymmet! Det ska faktiskt bli skönt att ta en liten pause.

Ha det så skoj i Karlstad, vi ses på gymmet nästa vecka.

Jag hoppas att du kommer på Decembercupen. :friends: Och ha en bra helg du också!

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.