Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,444 total)
  • Author

oj

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 4 [/b]

100% VILODAG

Jag behöver det. Imorgon bitti drar vi till Karlstad. :yahoo:

Hoppas jag ser några jag känner där. :friends:

DAGENS MATINTAG: 1689 KCAL (184, 131, 48)

kalla dej själv amatör tycker ja va helt rätt, jag antar att du inte har proffskontrakt? alltså är du amatör som typ resten av de 99% som tränar :up: sen att jämföra sig med arnolds symetri, hmm ja antar att du inte antog att ni skulle ha lika? de vore lite patetiskt

Aroha wrote:
    Under gympasset – när jag satt och körde scottcurl kom en gammal kompis som heter Jennie fram tillsammans med sin lillasyster. […]

Ja du tjejen – såna där personer råkar man ut för nu som då, och det är alltid lika störande. För att inte tala om hur patetiskt det är :) Men, precis som du skriver borde man ju inte ta åt sig, huvudsaken är ju att man själv vet vad man gör, varför man tränar och äter på ett (enligt andra) konstigt sätt. Som många sagt handlar det i så gott som alla fall om avundsjuka… Jag brukar tänka på följande citat om jag någon gång låter såna kommentarer bita på mig…

”Obsessed is a what the lazy people call the dedicated”

Du tror på dig själv och ger järnet – varför du lever som du gör ska alla andra skita i. Om de inte har något positivt att komma med. Punkt.

Hoppas du har det bra i Karlstad!

Hej tjejen! Har smygit runt här på Body ett par månader utan att följt din journal. Läste igenom den nu och insåg att jag verkligen har missat något!! Är imponerad av din styrka och målmedvetenhet. 8) Det är så tråkigt med människor som sårar med sin avundsjuka och oförståelse, eller brist på vilja att förstå. Som många andra sagt så ska du veta att du inte är ensam. :friends: Jag tror helt och fullt på dig!! Ha det så bra på VM. :P Kram Emelie

hainz wrote:
    kalla dej själv amatör tycker ja va helt rätt, jag antar att du inte har proffskontrakt? alltså är du amatör som typ resten av de 99% som tränar :up: sen att jämföra sig med arnolds symetri, hmm ja antar att du inte antog att ni skulle ha lika? de vore lite patetiskt

Ska jag uppfatta dig som otrevlig eller som dålig på att uttrycka dig?

Linda G wrote:
    ”Obsessed is a what the lazy people call the dedicated”

Vart har du varit så länge? :friends: Jag har saknat dig! Detta citat ska jag skriva på väggen hemma! Tack. ;)

Emelie wrote:
    Hej tjejen! Har smygit runt här på Body ett par månader utan att följt din journal. Läste igenom den nu och insåg att jag verkligen har missat något!! Är imponerad av din styrka och målmedvetenhet. Det är så tråkigt med människor som sårar med sin avundsjuka och oförståelse, eller brist på vilja att förstå. Som många andra sagt så ska du veta att du inte är ensam. Jag tror helt och fullt på dig!! Ha det så bra på VM. Kram Emelie

Hej. Vad trevligt att höra att du gillar min journal. :) Du är varmt välkommen att stanna eller komma tillbaka så ofta du vill. Oavsett när du väljer att komma kommer den med största sannorlikhet se likadan ut: jag kämpar på i samma takt oavsett veckodag eller säsong och planerar att fortsätta så länge än. Även om det finns de som försöker knäcka mig… 👿

Har fått så sjukt mycket stöd och uppmuntran sista dagarna att jag inte vet vart jag sk göa av mig själv. 😮 Ska ha en urtrevlig helg i Karlstad i alla fall. Och ta så välhand om alla tävlande ch besökare som jag bara kan – för det är de värda.

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 5 [/b]

Nu är vi i Karlstad. :yahoo:

Här sett Eva Birath, Fever och MiniÅsa, Jan-Peter, Johan Gustavsson från Gävle… verkar kunna bli en toppenhelg! :emo-thumb

Blev ingen regelrätt träning idag heller; men vi har promenerat till, från och till pappa från stan (flera kilometer) och vi har plastat in hela backstage inför morgondagens tävling!

Nu ska jag sova och dröma om alla fina kroppar som under morgondagen kommer att gnugga sig mot de vägar jag plastat in… :P

DAGENS MATINTAG: 1704 KCAL (183, 126, 55)

dubbel

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 6 [/b]

Allt toppen här i Karlstad. Jag såg tungviktsfinalen med Kim Kold! Det var nog bland det häftgaste jag sett; han var helt absurt stor!

Jag blir så himla peppad av att vara här! Jag vill inget hellre än att åka hem och träna aset!

Flexade lite med Eva Birath och Irene Andersen idag. Bilder kommer inom kort. :D

De är förövrigt två helt otroligt inspirerande kvinnor. Så himla trevliga, snälla, glada, charmiga och framför allt kvinnliga. :worship: Jag kan inte låta bli att tycka att de kvinnliga byggarna är så jävla tuffa. Jag menar med tanke på den attityd jag möter bland mina vnner – vad ska de inte fått höra genom åren. :( Världen är inte alltid snäll – inte heller jämlik – speciellt inte när det kommer till muskler.

Jag vet faktiskt inte hur många gånger jag i mitt liv hört smala muskellösa killar säga att ”shit hon ser ju ut som en hel karl” när man visar bilder på kvinnor med muskler… och varje gång vill jag svara att ”ja kanske, men om det nu är så att hon ser ut som en karl – vad ser då du ut som du som inte ens har i närheten av hennes muskelmassa!”

Inte något att göra – annat än att köra hårt!

Imorgon ska jag troligtvis vägas och kalipermätas (om JP hinner/orkar). Hoppas på bra resultat.

Sist jag mätte var 29 september:
    68 kg (band väldigt mycket vatten just då…)
    Fettprocent: 15,80%
    Biceps: 3,5 mm
    Triceps: 9 mm
    Mage: 5 mm
    Rygg: 5,5 mm

Efter det ska jag jobba och kolla på AF hela dagen. Det ska också bli hur kul som helst. Jag ska insupa inspiration så mycket jag bara kan för att på måndag kunna åka hem och köra vidare. 6 veckor kvar! :aggresiv:

Ska heja satan på Anna Bergli, Maria Andersson, Åsa Hällstorp, Johan Gustavsson och Seth Ronland från forumet.

Heja! Heja! Heja!
    Och lycka till alla målmedvetna ambitiösa människor som vägrar ge upp vad de drömmer om!

Ätardag idag förresten. Ej att förglömma.

DAGENS MATINTAG: 2223 KCAL (207, 180, 76)

Aroha wrote:
    Vart har du varit så länge? :friends: Jag har saknat dig! Detta citat ska jag skriva på väggen hemma! Tack. ;)

Saknat/saknar dig jag med… Får forumabstinens med jämna mellanrum och måste helt enkelt komma in och kolla vad alla håller på med. Och även om jag inte är alltför flitig på att skriva, betyder det inte att jag är här och håller koll på att ni sköter er :ph34r: Har helt spännande saker för mig nu, bl.a. 16-veckors deal med en PT i USA. Känns riktigt, riktigt kul!!

Sug in lite fitnessinspiration för min del också i Karlstad!

Kram,
    Linda

Ps. Hälsa Fever, Åsa och Liza om du råkar på dem!

Linda G wrote:
    Saknat/saknar dig jag med… Får forumabstinens med jämna mellanrum och måste helt enkelt komma in och kolla vad alla håller på med. Och även om jag inte är alltför flitig på att skriva, betyder det inte att jag är här och håller koll på att ni sköter er Har helt spännande saker för mig nu, bl.a. 16-veckors deal med en PT i USA. Känns riktigt, riktigt kul!!

Sug in lite fitnessinspiration för min del också i Karlstad!

Kram,
    Linda

Ps. Hälsa Fever, Åsa och Liza om du råkar på dem!

Åh, vad synd att jag såg detta först nu – annars hade jag verkligen hälsat!
    Kul med ett PT-projekt! :emo-thumb Själv har jag fullt upp inför DC.Tick ock tick tock sex veckor kvar…

PERIOD 2, VECKA 5, DAG 7 [/b]

Nu är det slut för den här gången här i Karlstad. Blir kvar här tills imorgon för studiernas skull. Sedan blir det hem och hårdköra igen.

…har tänkt ut lite nya träningsplaner också… ska göra ett nytt upplägg, eller rättare sagt ett träningsprogram med mer fokus på chins och dips – modifierat efter sådant jag snappat upp nu när jag under helgen pratat med diverse athleter.

Det är hög tid att bli bra på chins nu. Och nu efter att ha sett damerna på NM köra 25 stycken är jag hur peppad som helst! Jag vill hem och träna!

Vi vägde och kalipermätte imorse. Det gick bra. :yahoo:

Jämfört med sist:
    Vikt: 64,4 kg [-3,6 kg (men då hade jag bundit massor av vätska)]
    Fettprocent: ?
    Biceps: 1 mm [-2,5 mm]
    Triceps: 7,5 mm [-1,5 mm]
    Mage: 3 mm [-2 mm]
    Rygg: 5 mm [-0,5 mm]

Nu är det två veckor till nästa träff med coachen och nästa mätning/vägning. Tills dess ska jag satsa på att tappa 0,5 kg/vecka och öka 1 chin + 2 dips/vecka… Ska köra som fan! :aggresiv:

DAGENS MATINTAG: 1877 KCAL (186, 170, 53)

PERIOD 2, VECKA 6, DAG 1[/b]

Så var det dags igen! Gick upp kl 6 och begav mig ut.

MORGONPROMENAD (50 MIN) innan frukost.

Efter handledarmöte på universitet (ett givande sådant) var det dags för gymmet. Kära KAK kan man ju inte missa när man är i Karlstad. Inte hunnit formulera nytt gymschema, men körde lite för att känna på nya eventuella övningar… Gick rätt bra. Blev trött som fan i alla fall – och det är ju huvudsaken!

GYMTRÄNING BEN/BRÖST på KAK :yahoo:
    Benpress 40 kgs (10), 60 kgs (10), 80 kgs (10)(10)(10)
    Knäböj i hacklift 20 kgs (10), 40 kgs (10)(10)(10)
    Baksida lår (sittande i maskin) 20 kgs (10), 30 kgs (10)(10)(10)
    Utfall i smithen 30 kgs (10), 35 kgs (10), 40 kgs (10), 45 kgs (10)
    Vadpress i benpressen 40 kgs (10), 80 kgs (10), 100 kgs (10), 120 kgs (10), 140 kgs (10)
    Bänkpress 30 kgs (10), 40 kgs (10)(10)(9)

Nu ska vi packa ihop oss och bege oss tillbaka hem till Linkeboda. :O

DAGENS MATINTAG: 1884 KCAL (198, 157, 55)

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.