Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,444 total)
  • Author
    Linn wrote:
    Blir det byggning på Lucia? :)

Nope. Inte det. Inte än i alla fall. Jag har tänkt köra decembercupen och AF i första hand.

Aroha wrote:
    Nope. Inte det. Inte än i alla fall. Jag har tänkt köra decembercupen och AF i första hand.

Aha… Lycka till då!

Silvia wrote:
    Aha… Lycka till då!

Tack! ;)

Vilodag idag.

Tog dock en MORGONPROMENAD (80 MIN.) imorse.

Har slappat sedan dess. Fixat lite med fotoalbum. Klippt, klistrat och tagit det lungt.

Välbehövt. Och skönt.

TOTALT ENERGIINTAG: 1880 KCAL
    [/b]

Aroha wrote:
    TOTALT ENERGIINTAG: 2100 KCAL

[/b]

Bantar du eller? :p (skoja, läste precis om midsommarhelgen din..)

Agnes wrote:
    Bantar du eller? :p (skoja, läste precis om midsommarhelgen din..)

Nej… Jag håller på att återgå till normalkost efter diet… :emo-thumb

Pallade verkligen inte gå ut i regnet imorse. Så det blev inget promenad innan frukost idag.

Däremot har jag varit på gymmet och kört ett riktigt bra pass. :nod

PYRAMID I RODDMASKIN (5 + 4 + 3 + 2 + 1 = 15 MIN.)

DIPSTRÄNING (20 MIN.)
    Fria 10st + 8st + 8st ÖKNING :D
    Assistans (5) 13st
    Assistans (6) 20st
    Triceps press i maskin 30 kgs (8) 25 kgs (12)(15)

GYMTRÄNING BRÖST/MAGE (45 MIN.)
    Bänkpress 35kgs (10)(10)(10) ÖKNING :D
    Hantelflyes (lutande bänk) 11kgs (10)(10)(10) ÖKNING :D
    Cable crossover 15kgs (10), 20kgs (10)(10)
    Crunches på pilatesboll 3set med 20st åt vardera håll

PROMENAD (35 MIN.)

Nu ska jag baka bröd och klippa och klistra i fotoalbum. När Zeb kommer hem blir det till att POSERA (10 MIN.), klämma en skiva nybakat bröd med jordnötssmör och därefter sova.

TOTALT ENERGIINTAG: 2050 KCAL

[/b]

Hej på dej. Går det bra med att återvända till det normala? :)
    Jag lyckade med att fixa mej ett ryggskott lagom till midsommarafton.. så jag har inte kunnat börja träna ÄNNU! .. total f**king katastrof är det..

Däremot så är det nästan säkert att jag kommer till Linköping i Juli. Får se om ni är hemma då – för då ska jag vara tränande igen om det så skall vara med plåster, morfin och rullstol!

*kram*
    ;)

SheeBa wrote:
    Hej på dej. Går det bra med att återvända till det normala?

Jag lyckade med att fixa mej ett ryggskott lagom till midsommarafton.. så jag har inte kunnat börja träna ÄNNU! .. total f**king katastrof är det..

Däremot så är det nästan säkert att jag kommer till Linköping i Juli. Får se om ni är hemma då – för då ska jag vara tränande igen om det så skall vara med plåster, morfin och rullstol!

*kram*
    ;)

Åh vad roligt! Du är så himla välkommen! Hoppas bara att vi är hemma när du kommer!

Som det ser ut nu cykelsemestrar vi annorstädes 5-13 Juli, festivalar i Arvika 13-16, hänger i Värmland 16-18… Sedan är jag i Linköping tills 24 juli då jag drar till Rättvik. :|

Hoppas du kommer någon av de dagar vi är här… : Annars måste du helt enkelt komma fler gånger! Augusti till exempel ser mycket mer hemma ut. :friends:

Var uppe med tuppen idag igen och tog en MORGONPROMENAD (80 MIN.). :)

Har tänkt testa ett nytt upplägg vad gäller gymträningen nu… eller nytt och nytt… Jag har tänkt att jag ska satsa på att inte gymma oftare än varannan dag för att se om det gör någon skillnad på mina resultat. Har känt att jag inte riktigt ökat så fort och så mycket som jag velat på sistone och misstänker att det beror på brist på vila. Testar därför att vila mer mellan gympassen och istället alltid köra konditionsträning eller vila emellan gångerna.

Så eftersom jag var på gymmet igår var jag det inte idag.

Istället åkte jag direkt hem efter jobbet; käkade äggnudlar med färsk vitkål, kycklingfilé och ostronsås – och begav mig en timme senare ut och CYKLA 28 KM (70 MIN.).

Så himla skönt! :yahoo: Fast det blev lite ”matigt” att cykla sista milen längs Roxen… mycket insekter… och jag andas med öppen mun. :yikes: Kan nog skippa proteindrinken nu på kvällen. :D

Äsch, skämt å sido – måste duscha bort alla flugor som missade munnen. Sedan blir det till att sova.

Fy fan vad mitt liv går på rutin. Samma sak varje dag – samma traditionella kvällsprocedur… Faktum är att jag är förutsägbar som få – och jag älskar det.

TOTALT: 1972 Kcal

MORGONPROMENAD (80 MIN.)

Gymmade efter middagen idag. Så jävla kul att träna med mat i musklerna! :emo-thumb

GYMTRÄNING BEN (60 MIN.)
    Benpress 80kgs (10), 100kgs (10), 120kgs (10) PB!

Knäböj i hacklift 60kgs (10), 40kgs (10)(10)(10)
    Sittande lårcurl (baksida) 45kgs (10), 50kgs (10), 55kgs (10) PB![/b]
    Benspark 35 kgs (10), 30 kgs (10)
    Stående vadpress i hacklift 60kgs(10), 80kgs(10) PB![/b]
    Sittande vadpress 30kgs (20)(20)[/b]

POSERA (10 MIN.)

TOTALT INTAG: 1975 KCAL

👿 Gymmet stängde visst kl 12. Jag kom dit kl 17. 👿 Förbannade sommartider!

Åkte ut till Ljungsbro istället; var på jordgubbsplockning, grillade och åt jordgubbar med glass till efterrätt. Så himla gott! och somrigt!

Totalt energiintag: 2020 kcal

Har varit ute i Skärgården. 8)

Vilar. Packar. Imorgon bär det av.

Jag, Zeb, cyklar Linköping-Värmland. Startar imorgon och siktar på att vara i Värmland om en vecka.

Har packat väskan full av mat. Kläder blev det desto sparsammare med. :P

Nu när det har gått lite över ett dygn sedan vi kom fram till Östra Ämtervik (2 mil söder om Sunne i Värmland) efter att ha genomfört sommarprojektet ”Cykla från Linköping” känns det som att det är hög tid att rapportera vad som hänt och hur det gått.

Nu följer en kortare resumé av våra bravader längs med Sveriges mer eller mindre cykelvänliga vägar (!).[/b]

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.