Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,111 through 1,125 (of 1,444 total)
  • Author
    Eldhroka wrote:
    Välkommen till Stockholm!

[img=http://www.forum.neue-buerger-roms.de/Smileys/Lots_O_Smileys/blob1.gif][img=http://img118.exs.cx/img118/6348/u2efine.gif]

Tack! :D

lovelysmile wrote:
    SUPERKVINNA! :nod

:D Jasså det tycker du?

superberggren wrote:
    Stark jobbat supergirl!
    Det blir bara bättre och bättre det här, hoppas du kommer att trivas in the big city. Håller tummarna off course!
    Ciao!

Jag trivs redan superbra!

SheeBa wrote:
    Princess Warrior. We love u big time long way. :p . Tack för besök och hoppas att uppdraget ’grön klänning’ gick bra.
    Hör av dej när du börjat få kläm på rutinerna.

Kram.

( Jo – jag var här ändå trots att jag trodde att jag inte ville vara det ..)
    :|

Åh… ;) Hej… Om klänningen blir bra får jag se imorgon. Det är då hon ska gifta sig och jag brudtärna mig…

Hej på er!

Äntligen har jag fått tag i en dator och kan skriva. :nerd: Det är för att jag är i Sunne idag. Har ju än så länge inget internet i min lägenhet. Det kommer – var så säkra.

Vart var jag? Jo, jag hade flyttat (själv) och börjat packa upp mina flyttkartonger samt köpt sandpapper… och vad har hänt sedan dess? Jo!

8/8
    Muskeltjejen från Linköping hade fixat fribiljett till mig på SATS så vi bestämde träff utanför det som låg i Medborgarplatsen kl 9.

Ännu en gång fick jag bevisat att SATS är ett skräpgym full av skräppersonal (förlåt alla ni bra människor som jobbar på SATS – ni är bra!).

Jag kom dit kl 855 och gick in. Muskeltjejen från Linköping (MFL) är en sådan där crosstrainertjej så jag tänkte att hon kanske redan var där. Då cardiomaskinerna låg precis bakom receptionen gick jag således förbi tjejen (den telefonpratande) i receptionen för att glutta och se om MFL var där.

Tjejen i reception ropade: HALLÅ DÄR! Informerade mig om att man inte får gå in hur som helst om man inte är medlem utan man får sätta sig och vänta i receptionen så ropar hon upp den man söker i högtalarna (när hon pratat klart i telefon).

Snacka om otrevligt bemötande. :

Så, förolämpad, gick jag ut och väntade på MFL ute på gatan istället. MFL kom i ilfart och gick nästan förbi mig in tillbaka. Hon berättade att hon var akut skitnödig.

Vi väntade i receptionen i en minut, jag nämnde att man inte fick gå in hur som helst, medan receptionssubban fortfarande pratade i telefon. Efter en minut utbrast MFL att hon fan skiter ner sig och kutade förbi receptionen och in på gymmet.

Subban i reception fick panik, blängde argt på mig (som skrattade rått :P ), avslutade sitt samtal jätteabrupt, ropade till en kollega NU KÖR DET IHOP SIG TA ÖVER HÄR! och kutade efter MFL (som om MFL var en terrorist)! Men försent, MFL var redan på toa, receptionssubban kom tillbaka och jag väntade skrattande på MFL som efter 5 minuter kom tillbaka även hon…

Därefter visade vi våra snikna gratiskuponger och receptionistsubban lät oss fylla i värsta blanketten. Hon visade oss inte runt. Hon sa inte vart omklädningsrummen var, men innan jag gick gå in bad hon att få se mitt leg och jämförde namnteckningen där med den jag skrivit på hennes SATS-papper! Hon sa FÖR SÄKERHETS SKULL så vi vet att det är du.

Jag svarade att det är bäst att hon kollar att det är mina muskler som ska tränas så att jag inte går och stuntgymmar åt någon annan. Jag tyckte jag var skitrolig. Hon skrattade inte. Det gjorde jag.

Till slut fick vi i alla fall träna. Och det blev ett bra pass.

RYGG
    Hantelrodd 19kgs(8), 21kgs(8), 24kgs(8)
    T-bar rodd 40 kgs(5*4)
    Marklyft 40kgs(8), 60kgs(2*8), 80kgs(5*4)

Avslutade med 25 crunches åt höger, vänster och rakt upp på boll.

8/8 (forts)
    Efter gymmet drog jag till IKEA. Själv. Kom nämligen på tisdagen på att det är svårt att sandpappra väggarna hela vägen upp till taket om man inte har en stol. Så jag åkte till IKEA och köpte en stol. Och diskställ och hushållpappershållare, saftkaraff, pastaburkar, skärbräda, potatisskalare… Ja, ni ser vart detta lutar – eftersom jag i tisdags packade upp träningskläderna PRIO 1 så var det i onsdags jag fixade klart köket PRIO 2.

Sängen kommer, soffan kommer, möblerna kommer när de kommer – jag klarar mig. Onsdag eftermiddag målade jag min vardagsrum första gången.

9/8
    Gick upp kl 7 och rollade vardagsrummet andra gången. Intalade mig att det sker viss fettförbränning när man målar… Sedan drog jag till Tumba träningscenter och sa att jag kommer att bli skitarg om jag nu köper kort för 4830 kr och det sedan visar sig kosta mindre om en månad eller något – och man kanske dessutom då får en vattenflaska på köpet! Så jag fick köpa kort till höstkampanjpriset 4100 kr redan nu. :D

Jag firade mitt nya kortköp med att gå på SPINNING+CORE. Det var sjukt varmt. Jag svettades så jag skämdes. 😮

10/8
    Har åkt tåg tillbaka till Sunne för att hämta det sista i lägenheten, städa ur och imorgon gifta bort min kompis. Stannade till i Karlstad på vägen upp och sniktränade på SATS. Det var trevligt.

CARDIO: INTERVALLER
    Körde crosstrainer 90 sekunder och vilade 3 sekunder. 15 gånger.

ÖVERKROPP
    Körde något sorts rehab-/bajspass för axlar och bröst. Lite lätta sidolyft med hantel och med snodd. Negativa sidolyft. Flyes med olika lutning på bänken. Reversed Pec Dec. Och Pec Dec. Frontlyft med gummisnodd. Typ 10 rep på allt, 3 set per övning. Gjorde inte ont då. Men gör ont nu. Men det är för att jag skriver.

Ska städa nu. Och ringa utlandet från mammabitchens telefon. Eller inte.

Om moderatorerna tycker att detta är för oseriöst för att vara seriöst så får ni flytta mig till dagböcker.
    Nu är jag således igång med kost- och träning. Dessutom är internet beställt. Vad mer kan man begära? ;)

Jeppe $$$ wrote:
    Du var mig en rolig prick :D

Träna hårt, ät bra, sov mycket.

Jag gör åtminstone de två första på ett duktigt sätt… Den tredje är lite svår… dels för att jag inte har tid och dels för att jag inte har säng! Men jag har fått låna en tältsäng nu! :emo-thumb Och så fort jag fixat min svarta fondvägg i vardagsrummet så ska jag åtminstone måla sovrummet! Det är en bra början. :)

Oj, oj, oj… Mamma har varit här med två kassar med saker jag glömt i flytten. Det är två kassar som är så gamla att jag inte minns att jag packat dem. Och de är fulla med papper, brev och dagböcker jag inte minns att jag har skrivit. ;)

Detta är vad jag fann i en av kassarna:

En New Kids On The Block bok 😮
    Ett pris från en handbollscup (!) från 1989 (jag har helt glömt att jag faktiskt spelat handboll en termin!)
    Broschyrer från Ja Till Livet rörelsen
    En homokärleksnovell på engelska skriven i åk 8 :D
    Ett specialarbete om knark från åk 9
    Massor av gamla brev
    En pärm full av sexinfo jag klippt ut från tidningar
    En presentation av mig själv på franska
    En massa papper där det står ”jag älskar Fredrik/Ray/Anders/Peter/Mattias”

Så där ja. Så har man spytt ut sitt förflutna på nätet. Dagens självutlämning är avklarad. Check.

Över till nästa projekt – självförnedring.

Man kanske skulle ta och sms:a han som inte heller var mannen i mitt liv. Han som: älskar mig, gör allt för mig, har fyra barn med två olika mammor, plockar med sina barn utan förvarning på vår sista date, sms-flirtar med en annan tjej och råkar skicka till mig av misstag, vägra hjälpa mig flytta, hamna i bråk och drog ifrån mig på vår date (och sov hos sitt ex), inte ringt på hela veckan, skicka sms först idag och då låtsades som ingenting och slutade höra av sig när jag bad honom… :frust: :frust: :frust: :frust:

Nu hamnar jag nog i ”Dagböcker”.

Alltså jag vila 30 sekunder när jag crosstrainerade inte 3… så klart.

Idag ska min kompis gifta sig och jag brudtärna mig. Jag ska hålla ett tal också. Och det är jag jättenervös över. Fattar inte varför egentligen. Hur kommer det sig att det inte är så läskigt att prata i ett klassrum som över allt annars i världen? Konstigt.

Aroha wrote:
    :D Jasså det tycker du?

Mm! :nod Massa grejer på G och tar hand om all din bzznzz själv och dessutom tärnar du dig. :| Fy alltså! Du är bättre än SUPERKVINNA. Du är SUPERDUPERKVINNS! :up:

You rock baby!
    Kör hårt, take care and a lot of love from me!

Kämpa på!

Aroha wrote:
    8/8
    Muskeltjejen från Linköping hade fixat fribiljett till mig på SATS så vi bestämde träff utanför det som låg i Medborgarplatsen kl 9.

Ännu en gång fick jag bevisat att SATS är ett skräpgym full av skräppersonal (förlåt alla ni bra människor som jobbar på SATS – ni är bra!).

Jag kom dit kl 855 och gick in. Muskeltjejen från Linköping (MFL) är en sådan där crosstrainertjej så jag tänkte att hon kanske redan var där. Då cardiomaskinerna låg precis bakom receptionen gick jag således förbi tjejen (den telefonpratande) i receptionen för att glutta och se om MFL var där.

Tjejen i reception ropade: HALLÅ DÄR! Informerade mig om att man inte får gå in hur som helst om man inte är medlem utan man får sätta sig och vänta i receptionen så ropar hon upp den man söker i högtalarna (när hon pratat klart i telefon).

Snacka om otrevligt bemötande. :

Så, förolämpad, gick jag ut och väntade på MFL ute på gatan istället. MFL kom i ilfart och gick nästan förbi mig in tillbaka. Hon berättade att hon var akut skitnödig.

Vi väntade i receptionen i en minut, jag nämnde att man inte fick gå in hur som helst, medan receptionssubban fortfarande pratade i telefon. Efter en minut utbrast MFL att hon fan skiter ner sig och kutade förbi receptionen och in på gymmet.

Subban i reception fick panik, blängde argt på mig (som skrattade rått :P ), avslutade sitt samtal jätteabrupt, ropade till en kollega NU KÖR DET IHOP SIG TA ÖVER HÄR! och kutade efter MFL (som om MFL var en terrorist)! Men försent, MFL var redan på toa, receptionssubban kom tillbaka och jag väntade skrattande på MFL som efter 5 minuter kom tillbaka även hon…

Därefter visade vi våra snikna gratiskuponger och receptionistsubban lät oss fylla i värsta blanketten. Hon visade oss inte runt. Hon sa inte vart omklädningsrummen var, men innan jag gick gå in bad hon att få se mitt leg och jämförde namnteckningen där med den jag skrivit på hennes SATS-papper! Hon sa FÖR SÄKERHETS SKULL så vi vet att det är du.

Jag svarade att det är bäst att hon kollar att det är mina muskler som ska tränas så att jag inte går och stuntgymmar åt någon annan. Jag tyckte jag var skitrolig. Hon skrattade inte. Det gjorde jag.

Till slut fick vi i alla fall träna. Och det blev ett bra pass.

Haha, sjukt roligt!!! :D

Ett inlägg med orden ”akut skitnödig”, ”subban i receptionen” och ”receptionssubban” så här på kvällskvisten kan inte slå fel! Tack för den! :D

Viewing 15 posts - 1,111 through 1,125 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.