Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,444 total)
  • Author
    lovelysmile wrote:
    Mm! :nod Massa grejer på G och tar hand om all din bzznzz själv och dessutom tärnar du dig. :| Fy alltså! Du är bättre än SUPERKVINNA. Du är SUPERDUPERKVINNS! :up:

Och nu sitter jag här och smygsurfar när jag har dataintroduktion på jobbet… :P

superberggren wrote:
    You rock baby!
    Kör hårt, take care and a lot of love from me!

Kämpa på!

You bet baby! :friends:

Igår började jag jobba. :yahoo:

Därefter tränade jag. Så klart!

CARDIO. INTERVALL.
    Sprang 10 stycken 200 meters lopp på löpband. Vilade en minut mellan varje.

GYMTRÄNING. BEN.
    Benpress 50kgs(3*8), 100kgs(4), 120kgs(4*4)
    Utfall i smithen 50kgs(3*6)
    Raka marklyft 50kgs(3*8), 70kgs(5*4)
    Liggande lårcurl 4 plattor (3*6)

Sedan gick jag hem och spacklade en vägg i vardagsrummet innan jag somnade gott kl 2215.

Var lite konstigt igår. Har inte haft så ont i axeln/bröstmuskeln på ett par dagar, trots att jag inte gjort min sjukgymnastik. Men går tänkte jag att jag skulle börja med den igen. Tänkte väl typ att det hela började bli bättre och att lite sjukgymnastik med gummiband morgon och kväll, så som sjukgymnasten sagt, skulle göra det ännu bättre. : Men icke. Igår – och fortfarande idag – har jag ondare än på längre. Inte i supra- eller infra- eller i rotatorcuffen, men i armhålan, bröstmuskeln och i handen (där det nu inte bara sticker och domnar utan mer eller mindre molar och värker).

Vad är detta? :|

Dag tre på jobbet. Fortfarande ingen egen dator, men jag har fått bli insläppt i en datasal. :P

Igår målade jag klart mitt vardagsrum. Så nu har jag en svart fondvägg. Dessutom kom mina IKEA-möbler (första lasset). :yahoo: Så jag ägnade en del tid åt att packa upp och montera det.

Var så himla kåt på att få packa upp min nya soffa med tillhörande fotpall att jag inte hann packa upp och montera sängen. Så det slutade med att jag fick sova ytterligare en natt på tältsängen (med en snygg soffa i rummet brevid). Är huvudet dumt får kroppen lida.

Länge tänkte jag att jag skulle skippa träningen. Tänkte typ att jag fick så mycket mortion ändå av allt skruvande och kånkande och bärande. Men jag tog mitt förnuft till fånga. Jag ska inte missa träningspass – no matter what – har jag sagt att jag ska träna så ska jag. Jag ska sköta kost och träning nu – allt annat är andra prioritet och hinns inte allt får det helt enkelt vänta. Min kropp är mer av en färskvara – den måste tas om hand varje dag – IKEAs möbler måste inte packas upp pronto. :nod

Tränade alltså igår.

CARDIO. DISTANS.
    Sprang 5 km på löpband. Tog lite mer än 32 minuter.

GYMTRÄNING. ARMAR.
    Hantelpress bakom huvudet + Koncentrationscurl 10kgs(3*8)
    Pushdowns i cablecross 30kgs(3*8), 35kgs(8)
    Stående hantelcurl 10kgs(3*8)
    Kickbacks med hantel 10kgs(3*8)

Fortfarande ont i axeln/bröstmuskeln, inte värre efter träningen dock. Känner mer när jag sitter i skolan än när jag kånkar och bär hemma alternativt spacklar och målar eller tränar. Statisk belastning dödar mig helt enkelt.

Har sett att det finns en kiropraktor anknuten till mitt nya gym. Är lite sugen på att träffa honom/henne. Dels för att jag aldrig varit hos en kiropraktor, men mest för att jag mer och mer tror att problemet sitter i nacken (eftersom jag domnar i handen) och att sådana där kiro-personer kan med sådana grejer…

Igår monterade jag ett soffbord. Sedan fick jag en blåsa på tummen och en på långfingret av allt skruvande (snacka om att man är akademiker…) så det blev ingen säng monterad igår heller. :D

Däremot tränade jag.

SPINNING. 60 MINUTER.

På kvällen fick jag rycket. Jag kom fram till att mina gardiner inte matchar tapeterna i mitt sovrum så jag satte igång att spackla för att kunna måla om väggarna (innan jag packar up och monterar säng och allt).

Så u dröjer det nog ytterligare ett par dagar innan jag packar upp sängen.

Igår monterade jag ett soffbord. Sedan fick jag en blåsa på tummen och en på långfingret av allt skruvande (snacka om att man är akademiker…) så det blev ingen säng monterad igår heller. :D

Däremot tränade jag.

SPINNING. 60 MINUTER.

På kvällen fick jag rycket. Jag kom fram till att mina gardiner inte matchar tapeterna i mitt sovrum så jag satte igång att spackla för att kunna måla om väggarna (innan jag packar up och monterar säng och allt).

Så u dröjer det nog ytterligare ett par dagar innan jag packar upp sängen.

Nica du verkar trivas over there, skönt att bryta mönstret lite och göra något nytt!
    You rock, the same as me! Ciao

Aroha wrote:

Det är rätta takter det. Varför byta gardiner när man kan måla om :)

:D

Du är så cool tjejen, blir aldrig trist att läsa vad du har för dig. Och nu då du bor i Stockholm är det ju typ oförskämt nära att komma och hälsa på…

:friends:

Linda G wrote:
    Det är rätta takter det. Varför byta gardiner när man kan måla om. :)

:D

Du är så cool tjejen, blir aldrig trist att läsa vad du har för dig. Och nu då du bor i Stockholm är det ju typ oförskämt nära att komma och hälsa på…

:friends:

:D Klart du måste komma och hälsa på! Måste bara få packa upp mina saker…

Igår kom jag hem kl 16 och började direkt att sandpappra för att sedan börja rollmåla väggar. Höll på till kl 1830 då jag lagade mat och käkade. Fortsatte sedan till kl 2030 då jag drog till gymmet. :nod

GYMTRÄNING. RYGG.
    Marklyft 50kgs(3*8), 90kgs(5*4)
    Stående hantelrodd 17kgs(3*8), 25kgs(5*4)

Var hemma igen kl 22 och rollmålade ett andra lager. Stupade i tältsäng kl 24. ;)

Jag kan tacka min lyckliga stjärna för att det äntligen är fredag.

Efter två intensiva veckor (möhippa -> flytt -> starta renovering av vardagsrum -> bröllop -> jobbstart/ikealeverans/fortsatt renovering/uppackning/montering/träning) ska det bli skönt med en hel helg bara för mig själv.

Jag hoppas under den tiden hinna packa upp det mesta och få ordning för nästa vecka kommer eleverna. ;)

Ska gå till gymmet nu och sedan hem och hänga upp gardiner i mitt nymålade sovrum… Kanske montera en säng. Har dock fortfarande blåsor på fingrarna efter soffbordet.

Jag har internet hemma! :yahoo:

No more smygsurfing at school! :dance: Bara hard out heavy metal hemmasurf dagarna i ända!

Igår drog jag till gymmet efter skolan.

CARDIO. INTERVALL. CYKEL.
    Körde 10 intervaller på 90 sekunder vardera och vilade 30 sekunder mellan varje.

GYM. BRÖST/AXLAR(/MAGE).
    Flyes på plan bänk 13kgs(3*10)
    Schruggs (Hur stavas det?!) 5kgs(3*10)
    Bröst ”nerifrån i x-drag” 2 plattor(3*10)
    Sidolyft med hantel 5kgs(3*10)
    Crunches i maskin 20kgs(3*10)

Sedan gick jag hem och – som utlovat – monterade min säng. Jag höll på att dö på kuppen. Efter att själva stommen var monterad skulle ju madrassaset på 140 cm läggas ner i stommen… och eftersom det är ganska så precisa mönster krävs att madrassenb ”släpps” ner rakt ovanifrån för att den ska få plats. Något som INTE är så jävla lätt när man är ensam. Tur för mig att jag är envis som en åsna och dessutom tränar på gym. :bb:

Tog 45 minuter gjorde det. Svetten lackade gjorde den. Jag slet som ett djur gjorde jag. Men nu ligger den på plats gör den. :nod:

Idag ska jag inte träna.

VILODAG.

Har varit en sväng på IKEA istället. Så jävla tråkigt. Andra gången jag är där nu. Eftersom jag åker själv och med buss kan man inte ta så mycket åt gången. Så idag åkte jag 45 minuter enkel resa för att köpa 6 kuddar (en kasse full), 4 krukväxter, 8 galgar och en gardinstång… För till mitt stora förtret så insåg jag ju – efter att jag målat om sovrum för att matcha gardinerna – att gardinstången jag köpte var för kort och att jag därför var tvungen att bege mig till IKEA igen för att köpa en ny.

När ska jag lära mig att de saker som på IKEA kostar 9 kr INTE är något för mig?!!

Aroha wrote:
    Tog 45 minuter gjorde det. Svetten lackade gjorde den. Jag slet som ett djur gjorde jag. Men nu ligger den på plats gör den. :nod:

:buttrock:

Sängen som jag monterade, väggarna jag målat och kuddjävlarna jag släpade från IKEA idag. Bör tilläggas att det ska in fler lila saker, finare lampor och manligt sällskap. :P

Jag köpte en turkos kudde idag. Mitt vardagsrum måste vara det färggladaste någonsin. Heavy metal och Aroha warrior princess är inte så jävla rosa. Inte så jävla färgglad alls faktiskt. Bara acceptera faktum. Ska dock bli mer djungel. Måste ha träd i hörnen, mer lampor och vapen i trä samt tavlor på väggarna.

Var på pass idag på förmiddagen. :D

SPINNING. 30 MINUTER.

X. 30 MINUTER.

X är Tumba Träningscenters motsvarighet till Core.

Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.