Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 augusti, 2007 at 13:54 #746502Anonym anvandareMember
DAGENS ABSURDUM 1
Beställde bredband plus telefoni från comhem förra helgen, nu i veckan kom modemet och en router på posten och i fredags (efter att jag packat upp sängen) kopplade jag in min telefon och försäkte få igång mitt internet. Min dator visade sig (då) vara stendöd, men telefonen fick jag att funka.
Jag ringde till killaset i Lysvik (han som är gullig när vi ses och dum när vi inte ses och han som jag skulle dumpa, men ändå fortfarande har lite kontakt med per telefon) och berättade att jag hade en fast telefon, gav honom mitt nya nummer och sade åt honom att ringa.
Efter 5 minuter ringde han – på min mobil – och sade ”ha, ha, vad rolig du är. Elsa blev inte alls glad av att bli väckt kl 2330 (ens på en fredagskväll).” Jag skrattade och frågade vad han menade och han svarade att han trodde jag gett honom fel nummer för att jävlasd eftersom han ringt och väckt en gammal tant. Jag drog slutsatsen att killen är idiot och lider av svår dys-telefonnummer-li. Således ringde jag upp honom istället.
Som förväntat såg han mitt nya nummer på sin nummerpresentatör och vi drog slutsatsen att han helt enkelt slagit fel nummer…
Lördag förmiddag sms.ade jag ut mitt nya nummer till de flesta i min telefonbok, men trots det ringde ingen på hela dagen. På kvällen däremot ringde pappa. Han berättade att han försökt ringa, men att han hamnat hos en tant. Jag frågade om hon hette Elsa och han svarade ”ja, hur visste du det?” Pappa berättade att Elsa berättat att det var fler som ringt och sökt mig under dagen…
Idag på morgonen ringde min lillasyster – även hon hade då pratat med Elsa – och till och med fått bekräftat att Elsa har det nummer comhem gett mig och att Elsa (stackaren) har haft folk som ringt och sökt mig i dagarna tre nu…
Idag ringde jag således till comhem och berättade problemet och fick höra att det är mitt nummer. TIll och med om man söker på Eniro så står det på mig. Jag försökte prata med tjejen på comhem och fråga vad vi då ska göra med Elsa. Hon visste inte. Ärendet skulle skickas vidare till de som håller på med denna typ av ärenden.
Vad jag inte förstår är hur det kommer sig att det nummer visas på nummerpresentatören när jag ringer till någon inte går att ringa tillbaka till mig utan då kopplas till Elsa. Betyder de att om jag ringer någon och vi lägger på och denne direkt trycker på återuppringning så hamnar den hos Elsa?
Vad händer om Elsa och jag försöker ringa samtidigt?
Och vem är det nu som betalar utgående samtal?
19 augusti, 2007 at 16:53 #746503Anonym anvandareMemberGrattis, det blev ju riktigt fin fint ju, hemtrevligt till och med. Lovar att uppdatera när jag också fått ordning om det NU blir så…. hahahaa
Kör hårt, lycka till med allt!
Ciao20 augusti, 2007 at 14:45 #746504Anonym anvandareMemberHar just sagt hejdå till fyra av de elever jag framöver ska vara mentor till. Två svenska killar från Tumba och två invandrarkillar från Alby. Och jag är helt kär. De är nervösa, lite småkaxiga, försöker vara balla, tuggar tuggummi, har keps, hatar skolan och är helt helt underbara. Längtar redan till imorgon. En fördel för mig med det här jobbet är att jag älskar ungdomar och speciellt kaxiga, skolomotiverade, bråkiga sådana… Undrar hur länge jag kommer att göra det.
20 augusti, 2007 at 19:59 #746505Anonym anvandareMemberIdag har jag besökt Jim. Jim är kiropraktor, ger kinesisk akupunktur och är inriktad mot idrottsmedicin och belastningsskador. Jag pratade med honom idag och han sa att han kan hjälpa mig att fixa min axel. :nod Enligt honom får vi ”bryta ner och bygga upp från grunden”. Jag kan ”räkna med att det tar ett år”.
På en sätt vill jag grina för att han säger ett år. Jag har ju redan plågats av detta ett år snart. Men på ett annat inger han förtroende just för att han inte säger ”äsch jag vet precis vad som är fel jag fixar dig på 4 veckor”. Enligt honom, som enligt de flesta, är jag överansträngd och har en lång gången inflammation (no shit). Dessutom hittade han spänningar i rygg och nacke och ett skulderbald som inte satt som det skulle. Till skillnad från de tidigare tar han hela problematiken på allvar och tänker i ett längre perspektiv. Han ser inte ett problem och ger sig i kast med att fixa det först och kolla resten senare. Redan idag pratade han till exempel om rehabövningar jag kan börja köra när vi ”brutit ner” färdigt och det är dags att bygga upp. Små snoddövningar och simning bland annat. Han fick mig liksom att känna att han kommer att ta sig an mig tills dess jag är helt återställd och att han vet vad jag har gått igenom och vad han pratar om.
Jag tänker ge Jim en chans. Har ju inte haft kontakt med någon sedan i våras och problemen kvarstår. Och, som sagt, en kiropraktor har jag inte provat.
JIM
Vi började idag med akupunktur – som inte gjorde skitont! Efter det knäckte han min nacke och rygg. Shit pommes frites vad läskigt.Känslan av att skulderbladet ”sitter fel” är nu efteråt (för tillfället) inte så påtaglig och högerhanden känns lika varm som vänster för första gången på länge så något bra gjorde han (tror jag). Han har dock förvarnat mig att jag kommer att bli sämre innan jag blir bättre. Ska fortsätta genomgå hans behandling på torsdag. Vi ska köra två gånger per vecka till att börja med. Blir jag bra så är det värt allt. Han tvingar mig dock att lova att följa hans direktiv till 100% för annars är det inte värt varken för mig eller honom tycker han. Han vill inte ha kunder som inte blir bra. Vettig kille och duktig försäljare. :nod: Så från och med nu är ”waist down” och cardio – enbart, men som sagt blir jag bra så är det värt.
Körde ialla fall ett pass idag efter att han stuckit mig med nålar och knäckt min rygg.
CARDIO. INTERVALL.
Sprang 10 stycken 200 m lopp med 1 minut vila mellan varje. Körde på 4% lutning och fokuserade på att hålla ryggen rak och magen spänd för att minimera belastning av axlarna. Det var jobbigt, men bra.GYM. WAIST DOWN. BEN.
Benspark+Lårcurl 5 SUPERSET med 12 rep per övning.
Sittande vadpress 30 kgs (5*12)
Höftlyft på pilatesboll 5 set med 20 repNu måste jag äta. Annars dör jag.
21 augusti, 2007 at 22:18 #746506Anonym anvandareMemberHar varit på jobbet från kl 8 till 2030 och inte tyckt det varit tråkigt en enda minut.
VILODAG.
22 augusti, 2007 at 18:51 #746507Anonym anvandareMemberIdag på jobbet fick jag veta att en kille kallas ”patron” för att han brukar ”knulla ner folk fort som fan och sedan bara tagga”. Det betyder slå ner någon och sedan sticka. Ge mig en ordbok i Botkyrkasvenska, tack…
Ska precis dra iväg och träna kondition. Hoppas kunna göra det utan att belasta axeln för mycket. Borde bara vara att inte hänga på styret alls utan spänna magen satan hela tiden.
Ska testa i alla fall.
SPINNING. 60 MINUTER.
22 augusti, 2007 at 19:43 #746508Anonym anvandareMemberAroha wrote:Har just sagt hejdå till fyra av de elever jag framöver ska vara mentor till. Två svenska killar från Tumba och två invandrarkillar från Alby. Och jag är helt kär. De är nervösa, lite småkaxiga, försöker vara balla, tuggar tuggummi, har keps, hatar skolan och är helt helt underbara. Längtar redan till imorgon. En fördel för mig med det här jobbet är att jag älskar ungdomar och speciellt kaxiga, skolomotiverade, bråkiga sådana… Undrar hur länge jag kommer att göra det.och det är det BÄSTA med jobbet, alla goa ungdomar som verkligen visar vad de tycker och känner! Man får så mycket tillbaka då man jobbar som lärare, även om vissa dagar suger (som allt annat med,hahahaaa)!!! Men så är det med ALLT, kunde nog inte ha ett bättre jobb!Lycka till framöver och kör hårt!
Ciao baby
23 augusti, 2007 at 20:22 #746509Anonym anvandareMemberVar och träffa Jim idag igen. Han stack mig med nålar. Men jag måste erkänna att han verkligen satte dem precis där det gör som ondast. Efteråt fick jag elbehandling och sedan någon kräm som gjorde att det blev varmt satan. Jag gick därifrån utan att ha lika ont som innan. Och dessutom mer övertygad om att han fattat vart (hela) problemet sitter. Förhoppningsfullare än på länge.
Passade på att träna lite också. Fast jag var skittrött och seg som fan efter behandlingen. Kändes som att det är sista chansen för veckan då jag imorgon beger mig till Linköping för den årliga SVARTAN (attackfylla i min gamla tekfakoverall i ett dygn). Bestämde mig sent omsider för att åka dit. Dels för att Lysviksaset är nedlagt (för gott denna gång) och dels för att jag börjar undervisa på måndag (måste hindra mig själv från att jobba hela helgen så som jag jobbat dygnet runt denna vecka).
CARDIO. DISTANS. 30 MINUTER.
Sprang på löpbandet.MAGE
Crunches på boll höger/vänster/rakt upp 3*25 (åt vardera)
Ryggres på boll 3*25
Benlyft 3*25
Omvända crunches 2*25
Yogabrygga 2*25Nu måste jag äta. Blir så jävla sent med middag ibland. Illa, illa. :nono:
26 augusti, 2007 at 17:36 #746510Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:och det är det BÄSTA med jobbet, alla goa ungdomar som verkligen visar vad de tycker och känner! Man får så mycket tillbaka då man jobbar som lärare, även om vissa dagar suger (som allt annat med,hahahaaa)!!! Men så är det med ALLT, kunde nog inte ha ett bättre jobb!Lycka till framöver och kör hårt!Ciao baby
Så sant. Bästa någonsin. Längtar till imorgon.
26 augusti, 2007 at 19:26 #746511Anonym anvandareMemberAroha wrote:Så sant. Bästa någonsin. Längtar till imorgon.KUL att längta till jobbet:up:
Ha de bäst;)
träna HÅRT;)27 augusti, 2007 at 21:18 #746512Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:KUL att längta till jobbet:up:
Ha de bäst;)
träna HÅRT;)Så hårt det bara går. Hur som helst rehabar jag jävligt hårt för tillfället. Akupunktur två gånger per vecka. Djupt. Och verkningsfullt. Tror jag i alla fall.
27 augusti, 2007 at 21:32 #746513Anonym anvandareMemberREHAB. JIM.
Akupunktur och el – igen. Och fy fan, vad han träffar rätt. Jag vet fortfarande inte om han komemr kunna hjälpa mig, men en sak är säker: han har fattat vart problemet är.CARDIO. INTERVALL.
Sprang på löpbandet. 12 st intervaller på 1 minut i 12 km/h. Vilade 30 sekunder mellan varje. Blev helt slut.GYM. BEN.
Benpress 50kgs(10), 70kgs(10), 80kgs(4*10)
Vadpress i benpress 100kgs(10), 120kgs(4*10)
Abduktor (sitta som i en gynstol med utåtrotation) 10 plattor(3*10)Ska nog köra ben en gång till denna veckan. Kan ju liksom inte köra något annat så det är väl lika bra att jag skaffar mig ett par riktigt bra ben så länge. Så kan jag ju försumma dem den dagen jag får köra överkropp igen.
29 augusti, 2007 at 16:01 #746514Anonym anvandareMemberVILODAG
Monterade två bokhyllor och packade upp mina böcker – så lite lyftning blev det. Äntligen syns i mitt hem att jag är svensklärare!
29 augusti, 2007 at 16:20 #746515Anonym anvandareMemberAroha wrote:Så hårt det bara går. Hur som helst rehabar jag jävligt hårt för tillfället. Akupunktur två gånger per vecka. Djupt. Och verkningsfullt. Tror jag i alla fall.fit for fight snart igen baby!
KUL att allt flyter på och att du trivs och att lghn blev kanon fin!
Ciao;)31 augusti, 2007 at 22:28 #746516Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:fit for fight snart igen baby!
KUL att allt flyter på och att du trivs och att lghn blev kanon fin!
Ciao;):friends: Jag hoppas det!
Jag fick akupunktur i måndags och tränade då, men mådde skitilla på kvällen sedan. Tisdag och onsdag hann jag inte träna (och motivationen för att gå på step up är ju tyvärr inte hundra heller). Torsdag skulle jag träna. Hade med mig träningskläder. Fick akupunktur rakt in i rotatorkuffen (typ baksida armhåla) och det gjorde så kukigt ont att jag grät de 15 minuter den satt i och var helt förstörd efteråt. Kunde inte förmå mig att träna utan gick hem och dog. Idag har jag fortfarande ont. Så jag har bestämt mig för att lyssna på kroppen. Vila på riktigt. Käka mina förbannade Diklofenak (jag skaffa starkare grejer igen efter måndagens misshandel) och försöka bli bra. Jim sa att det bör känns bättre på söndag. Jag hoppas det för nu har jag ont.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.