Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,156 through 1,170 (of 1,444 total)
  • Author

Har shoppat idag. :D Äntligen har jag lite roliga kläder att ha på mig när jag jobbar och ett par nya svintighta visa halva röven när man sätter sig dieseljeans. ;)

Köpte en våg också. En personvåg alltså. Så nu är det fan ingen återvändo. Imorgon bitti innan frukost är det vägning. Därefter ska jag väga mig söndagar fram tills första helgen i december. Och nedåt ska det gå. Jag skiter i om jag inte får träna så mycket och tungt som jag vill. Jag vägrar fan bli fet för det. och varför i helvete ska jag gå ut och se ut som en bulksäl om jag ändå inte kan gymma. Onödigt fet liksom. Späck till ingen nytta alls. Så nu ska det bort. Köper varma tröjor istället.

Imorse vägde jag mig för första gången sedan mars. Och det var precis som färväntat (faktiskt).

AKTUELL VIKT: 73,4 kg (!)

Tar tag i det nu. Satsar på att vara nere på 67 kg till 1 december. Ska nog inte vara några större problem då jag vet hur man gör. ;)

Igår fick jag besök av en kompis från Linköping. Hon kom hem till mig med inställningen att se hur det står till i gettot. Väl här sa hon egentligen inte så mycket positivt, eller jo, men ändå inte. Hon sa saker som:

”Ja, men det här duger väl så länge.”
    ”Du kan ju bo här tills du vet vart dina kompisar bor.”
    ”Det är inget fel att bo så här ett tag ialla fall.”
    ”Så farligt är det ju faktiskt inte.”

Vad fan är det för fel? Får man inte bo i Tumba? Vilka ska bestämma huruvida det duger åt mig att bo här eller inte?!! Varför förutsätter alla att det är kasst att bo här? Jag fattar inte.

Jag bor skitbra, har skittrevliga grannar, på mataffären brevid där jag bor kan man köpa massor av slowfood, och minst 15 olika sorters nötter, oliver och frön och jag har 10 minuter till jobbet.

Vad är det att klaga på?

Måste jag bo i Bromma eller på söder bara för att jag är svensk?

Kan inte folk fatta att det är helt okay att bo och jobba här och sluta behandla mig som om jag är någon modern moder Teresa/Michelle Phiffer (stavning?) i Dangerous Minds person som tillfälligt bosatt sig i slummen?

Det är inte så.

Över till något annat. Jag har hört att det ska finnas motionsspår i närheten av där jag bor. Så imorse (innan frukost) begav jag mig ut för att leta – och hittade dem. Det finns ett som är 2,2 km, ett som är 6,4 km, ett som är 10,6 km och ett som är 17,9 km. Värsta vandringslederna!

Jag lyssnade på Sahara Hotnights och körde på den som var 6,4 km. Det regnade hela vägen, men var skönt ändå. Det är så himla fint här i Botkyrka. ;)

MORGONPROMENAD: 70 min.

Nu ska jag dra iväg till Tumba träningscenter. :up:

Den här journalen är underbar! :)

lovelysmile wrote:
    Den här journalen är underbar! :)

:)

Jag har just kört ett så himla bra pass!

Bestämde mig för att det måste finnas något sätt att bli helt paj i rumpa och baksida lår utan att behöva belasta överkroppen alls. (Får ju inte hänga saker i armarna eller lägga saker på axlarna så marklyft, knäböj och alla former av lyft går ju bort.) Och det gjorde det. Okay, alla andra på gymmet kolla konstigt, men det skiter jag i! För jag har pump i röven!!! :D

CARDIO. INTERVALL.
    Sprang 10 stycken 200 m lopp med 1 minut vila mellan varje. Körde på 3% lutning och sprang 13 km/h. Hade puls på 45 slag/15 sekunder efter hälften. :up:

GYM. WAIST DOWN. BEN.
    Benpress 80kgs(10), 100kgs(3*10)
    Knöt fast ett ben och sparkade bakut i x-dragen 4 plattor (10/ben), 5 plattor (10/ben), 6 plattor (10/ben) :ike:
    Utfallsgång med hantlar knutna runt midjan med ett bälte 2 st 6 kgs (3*10steg/ben) :dance:
    Liggande lårcurl 4 plattor (3*10)
    Vadpress i benpress 130 kgs (3*10)

Det sved och jag blev glad. Nästa gång ska jag knyta fast ännu tyngre grejer.

Aroha wrote:
    Igår fick jag besök av en kompis från Linköping. Hon kom hem till mig med inställningen att se hur det står till i gettot. Väl här sa hon egentligen inte så mycket positivt, eller jo, men ändå inte. Hon sa saker som:

”Ja, men det här duger väl så länge.”
    ”Du kan ju bo här tills du vet vart dina kompisar bor.”
    ”Det är inget fel att bo så här ett tag ialla fall.”
    ”Så farligt är det ju faktiskt inte.”

Vad fan är det för fel? Får man inte bo i Tumba? Vilka ska bestämma huruvida det duger åt mig att bo här eller inte?!! Varför förutsätter alla att det är kasst att bo här? Jag fattar inte.

Jag bor skitbra, har skittrevliga grannar, på mataffären brevid där jag bor kan man köpa massor av slowfood, och minst 15 olika sorters nötter, oliver och frön och jag har 10 minuter till jobbet.

Vad är det att klaga på?

Måste jag bo i Bromma eller på söder bara för att jag är svensk?

Kan inte folk fatta att det är helt okay att bo och jobba här och sluta behandla mig som om jag är någon modern moder Teresa/Michelle Phiffer (stavning?) i Dangerous Minds person som tillfälligt bosatt sig i slummen?

Det är inte så.

Jag möter samma fördomar.
    Jag bor i Tensta.

-Tensta?? DÄÄR kan man väl inte bo?

Kan man visst! Och bra går det.
    Jag trivs!

lovelysmile wrote:
    Den här journalen är underbar!

+1

Eldhroka wrote:
    Jag möter samma fördomar.
    Jag bor i Tensta.

-Tensta?? DÄÄR kan man väl inte bo?

Kan man visst! Och bra går det.
    Jag trivs!

+1

:friends:

Nyss hemkommen från Skeppis.

DANSA FOLKDANS. 3 timmar.

Promenerade till Centralen från Skeppsholmen. Missa pendeln med 1 minut. 👿

Fick blodsockerfallet allan och lacka ur totalt. Köpte keso och nötter på pressbyrån som jag klämde på perrongen.

Gud vad glad jag var när jag fann att sista bussen hem inte gått. :D Jag är helt sjukt trött i benen. Och i huvudet. Ska sova nu.

Maten har gått bra idag (2214 kcal varav 230 g kolhydrater, 155 g protein och 71 g fett). :up:

Har haft 5 timmar undervisning idag – borde väl ge något form av fettförbränning? ;) Sedan var jag hos Jim och fick akupunktur igen. Jag tror det hjälper.

Nu ska jag tillbaka till Tumba träningscenter och gå på StepX (någon form av step up plus magträning). Är bara hemma i all hast och klämmer i mig lite käk.

Ska nog sola också. Det är jag värd. 8)

Blev ingen StepX. Det var fullt.

Så jag sprang på löpband istället och körde lite magträning själv.

CARDIO. DISTANS.
    Sprang på löpband 30 minuter. Gick fort 10 minuter. Promenerade 5 minuter.

GYM. MAGE.
    Crunches 3*20 st
    Omvända crunches 3*20 st
    Sneda crunches 3*20 st
    Hypersträck 3*20 st

Maten har gått bra idag också (2228 kcal varav 269 g kolhydrater, 150 g protein och 61 g fett).

Gick på step. :O Det var skittråkigt. Men, men. That’s life.

Ätit bra. 2314 kcal. 269/152/72. Mer fett idag. :up:

VILODAG

Föräldramöte på skolan. Fick middag där innan. Pastasallad med kyckling och pesto plus bröd. Gott, men kanske inte bästa deffmaten…

Hamnade hyfsat idag ändå. Kanske lite högt med tanke på att jag inte tränar (borde väl egentligen ligga lägre idag än då jag tränar): 2273 kcal (256/157/70).

Imorgon ska jag träffa Jim. Får se hur det går. Idag har jag haft skitont i axeln igen. Tror det beror på att jag satt endel framför dator och jobbade igår. :(

MORGONPROMENAD 40 MINUTER

Ont i axeln. Ont i halsen. :( Ingen träning.

Ge dig själv en liten välförtjänt break och EN MASSA CRED för du är på G mest hela tiden bruden! :up:

Viewing 15 posts - 1,156 through 1,170 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.