Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,171 through 1,185 (of 1,444 total)
  • Author
    lovelysmile wrote:
    Ge dig själv en liten välförtjänt break och EN MASSA CRED för du är på G mest hela tiden bruden! :up:

Jo visst, men det blir ju ingen break när det bara gör ont hela tiden… :

Tack ändå för allt stöd. :friends:

Igår försökte jag vila, men hade mest ont. Åt 1904 kcal (varav 214/120/62). Rätt kasst.

Idag har jag jobbat sent och sedan försökt vila. Ätit 1935 kcal (varav 195/137/67). Bättre. ;)

Fortfarande ont i halsen. 👿 Så jag fördrev dagen med att vara ute på stan idag. Så jävla tråkigt! Jag vill träna! Jag har ingen tv! Jag har inget annat att göra än att sitta här och bli mer och mer övertygad om att livet utan träning och livet med en kropp som inte funkar är värdelöst. Inget att ha alls egentligen. Suger. Vad ska man med et liv där man inte kan göra vad man vill till liksom?

Men hur som helst. Käkar mina dryga 1900 kcal idag också. Ska väga mig imorgon. Tror inte jag tappat ett enda hekto. Misstänker att jag inte gjort en tillräckligt stor sänking utan behöver sänka mer. Det återstår att se imorgon.

Fortfarande snuvig, men hade inte ont i halsen imorse. :)

AKTUELL VIKT: 73,9 kg (+0,5 kg)

Skärper mig lite mer. Maten lägger jag på (dryga) 2200 kcal de dagar jag tränar och på 1800 kcal de dagar jag inte tränar. Förlänger och lägger till fler morgonpromenader. Och hoppas det gör susen. Vill gärna slippa äta mindre. Så klart…

MORGONPROMENAD. 75 MINUTER.

GYM. FRAMSIDA BEN.
    Benpress 100 kg (4*10)
    Benspark 3 plattor (4*10)

CARDIO. AFRODANS. 45 MINUTER.

MORGONPROMENAD 70 MINUTER

GYM. BAKSIDA BEN.
    Lårcurl 2 plattor (10), 3 plattor (10), 4 plattor (2*10)
    Utfall med hantel 2*8 kg (4*10)
    Step up 2*8 kg (4*10)
    Sittande vadpress 30 kgs (2*15)

För övrigt ingenting. Eller jo. Har varit på IKEA och slitit ihjäl mig med att handla allt som var kvar att handla till lägenheten och har tillbringat kvällen med att packa upp diverse lådor, skruva upp lampor, lägga ut mattor och placera ut blommor. :D Så nu ser det äntligen lite hemtrevligt ut.

Annars, vad ska man säga? Såg ett och annat stjärnfall i Expressen idag. Synd som fan måste jag säga. Tråkigt att det inte ens räcker när man är bäst. Eller är det var som krävs för att bli bäst? Helt plötsligt känns min sketna axel och mitt slemmiga underhudsfett mindre katastrofalt – jag föll åtminstone inte från himlen idag. :ph34r:

Måste dessutom slå ett slag för at fitnessstjärnor borde få välja att få andra kroppsdelar än ansiktet utsuddat när det handlar om anonymitet. Stor idé att sudda ansiktet på världens kändaste kropp liksom. Hade lika gärna kunnat sätta en svart ruta över ögonen på Iprenmannen. Så oigenkänligt blev det. Stackars, stackars.

Fick en ganska glad överraskning idag också. Hade beställt maltodextrin från mmsports (58 kr/kg) och fick det idag. När jag öppna påsarna fann jag dock att de inte innehöll maltodextrin (så som stod på förpackningen) utan proteinpulver. Så vida det helt plötsligt kommit ett vassleluktande jordgubbsmalto på marknaden… Tack och bock. :drinks:

Käka 2219 i söndags, 2166 igår och 1862 (ingen träning) idag. Understiger inte 70 g fett/dag. Får se om det gör susen. Eller åtminstone gör att det händer något.

STEPX
    Körde utan att röra armarna, men vad hjälper det. Har haft kukont hela dagen ändå. Hatar det. Hatar det. Hatar det.

Jag vet inte längre vad jag ska göra. :( Har ringt runt och försökt få tag i någon som vill ge mig kortison, men idrottskliniken har patientstopp och ortopediska huset kräver remiss. Ska träffa en doktor på vårdcentralen här i Tumba på fredag. Han måste ta detta på allvar nu, för jag vet inte hur länge till jag orkar detta. Det gör mig helt knäpp. Kiropraktorn säger att jag troligtvis har något nervskada efetrsom det bränner och sticker ner i armen och runt armbågen. Värken i handen är värre igen. Trots att jag inte tränar överkroppen alls så har jag så ont i baksida axel och rotatorkuffen att jag inte kan sitta still utan skruvar på mig hela tiden. Men inget hjälper.

MORGONPROMENAD 60 MINUTER

Jakten på en perfekta rundan fortsätter. Vill ha en tur som tar 50 minuter som jag kan gå när jag börjar kl 830 och en tur som tar 40 minuter när jag börjar kl 8, men hittills har jag misslyckats varje morgon den här veckan och varit ute 70 minuter och således inte varit på skolan före kl 845. Det gör iofs inget egentligen då jag har planeringstid, men ändå. Nästa vecka börjar jag med undervisning igen och då behöver jag veta vart jag kan gå på morgonen. Nu är jag bara glad att jag åtminstone har misslyckats ”åt fel håll”. Det är ju helt klart värre att komma hem och inse att man bara har varit ute i 35 minuter trots att det känts som ett år.

AFRO POWERDANCE 60 MINUTER

Kom från gymmet för typ 1½ timme sedan och fick först nu i mig mat. Fick en sådan där ”lögtblodsockernoja” som denna gång ledde till att jag, innan jag kunde äta, kände mig tvungen att skruva upp en lampa i hallen (och få den att lysa), dammsuga och moppa hallen, torka diskbänken, diska, torka diskbänken, dammtorka vardagsrummet, torka diskbänken, packa ur träningsväskan, torka diskbänken, duscha, torka diskbänken, torka diskbänken, torka diskbänken…

För övrigt sköter jag mig utmärkt (som utlovat): igår käka jag 2125 kcal och idag landar jag på 2100. :up: Tror det händer något denna veckan.

Träffa läkare idag och ska äntligen få komma på röntgen! :yahoo: Någon kortisonspruta tyckte han dock inte det var läge för. Och vila fattade han inte heller varför jag ska göra. Så nu har jag ännu en som säger ”kör för fan, visst det kommer göra ont, men det gör det ändå och det blir inte sämre om du tränar”.

Så vad gör jag nu? Jag menar att han säger så till mig är som att säga till en nykter alkolist att ta en öl. Klart jag vill träna. Och klart att han helt plötsligt i mina ögon är den vettigaste jag har träffat bara för att jag gillar att höra det han säger. Han tycker jag ska köra rygg och baksida axlar tills vidare vänta med tung bröstträning tills vi fått bukt med största problemen…

Jag tror jag köper det. Jim må bli besviken, men han har fått många gånger och inte mycket har blivit bättre på det. Mitt psyke däremot mår kasst ju. Som vanligt när jag inte tränar.

En sak till. Jag ska få kontakt med psykolog också. Det är på tiden. Så snart kommer jag typ vara sund i huvudet också.

Blev ingen morgonpromenad idag förresten. Satt upp och chatta med en kille ;) till efter midnatt så jag orkade inte gå upp i tid. 😮

Men nu har jag i alla fall varit och tränat. Rygg. :P

X. 30 MINUTER
    Tumba träningscenters motsvarighet till core.

GYM. RYGG/BAKSIDA AXLAR
    Körde lugnt som fan, långsamt, lätt, många repetitioner (15).
    Två övningar med hantlar för baksida axel.
    En övning för latsen i x-drag.
    En sittande roddövning.
    Hypersträck.

Det kändes helt underbart. Och, som vanligt, jag har inte ondare än innan i axeln, men mår bättre i själen. :)

Shit pommes frites. Jag träffa it-killen (som jag chattat med till efter midnatt i torsdags) igår.

;) Oj. ;) Oj. ;) Oj. ;)

Jag har aldrig fallit så hårt för någon så fort förut. Så jävla coolt.

Man får alltid en bra work out av ”leendet” när man läser i din journal. Tack Aroha! :)

Aroha wrote:
    Shit pommes frites. Jag träffa it-killen (som jag chattat med till efter midnatt i torsdags) igår.

;) Oj. ;) Oj. ;) Oj

Jag har aldrig fallit så hårt för någon så fort förut. Så jävla coolt.

Det var så det började för mig och sambon också, jag föll stenhårt via msn :D! Lycka till!

+1 på Lovelys kommentar förresten!

lovelysmile wrote:
    Man får alltid en bra work out av ”leendet” när man läser i din journal. Tack Aroha! :)

Tack själv :D :D :D

Viewing 15 posts - 1,171 through 1,185 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.