Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,201 through 1,215 (of 1,444 total)
  • Author

MORGONPROMENAD 55 MINUTER

Gympass på Sats Zenit efter jobbet.

GYM. BAKSIDA AXLAR/RYGG/BICEPS. (10 rep på allt)
    Baksida axlar med hantel 3*2½kg, 3*4kg
    Latsdrag 20, 25, 30, 3*35kg
    Hantelrodd 12, 3*15kg
    Sittande bicepscurl 3*6kg
    Stående bicepscurl 3*8kg
    Sittande rodd 20, 25, 30kg
    Hypersträck 2*5kg

Sedan var jag på Mongolisk Bar-B-Q. Och hör och häpna – jag åt inte så jag sprack! Mest av allt för att jag var där med Rikard som inte äter som jag… Han har aldrig träffat någon som äter så mycket som jag säger han… Och det är nu, när jag typ ”håller igen”… 😮

Jag är fan riktigt kass den här veckan. Hungrig som fan. Äter massor. Har käkat ute flera gånger… :|

Hur som helst, jag kan träna lite mer igen så det reder sig nog (I hope I hope).

Var uppe med tuppen idag och gav mig ut och sprang innan frukost. Kändes helt okay.

JOGGA. 35 MINUTER.

Åker till Karlstad i eftermiddag och hoppas hinna med ett gympass då. Helst av allt vill jag hinna med ett imorgon också, men det vågar jag inte hoppas på. Det blir nog fullt upp med SM hela dagen. :D Ska bli så himla kul att träffa alla igen! :yahoo: Plus att jag ska heja satan på Anders från Sunne som tävlar i den långa klassen – vi har gått i samma klass och var ihop i åk 6. :D Bara en sådan sak…

Hann till SATS i Karlstad igår. :)

Körde ben.

GYM. BEN. (10 rep om ej annat anges)
    Knäböj (i smith) 3*60 kgs
    Utfall (i smith) 3*60 kgs
    Benspark + Lårcurl [SUPERSETTA] 20 kgs, 25 kgs, 30 kgs, 3*35 kgs (ingen vila)
    Liggande lårcurl 3*23 kgs
    Abduktor 3*40 kgs
    Adduktor 3*30 kgs
    Vadpress 15 kgs 30 rep, 2*30 kgs 15 rep

Har precis kommit hem efter att igår kväll och idag jobbat på SM i AF. Det har varit superkul och inspirerande till tusen – som alltid. Tyvärr är det även frustrerande med tanke på min fucking axeljävel. Men summa sumarum; jag har fått mer kraft och jävlar anamma än självömkan med mig hem och jag har ännu en gång sagt till mig skälv att jag SKA tävla igen. Om det så ska ta 10 år och om jag så ska gå av på kuppen – jag SKA upp på scen igen innan jag dör. :kicking:

Jag börjar en ny satsning (som en fortsättning på den som redan pågår) imorgon. I samband med det ska jag dessutom starta upp min blogg där jag fortsättningsvis ska skriva allt icke träningsrelaterat blaj som jag nu förpestat denna tråd med ett tag.

aroha.wordpress.com

Kan ju har något system där jag skriver om det står mer där än här… För det mesta (som idag) kommer det stå samma. Träning är ju mitt liv liksom. :)

Tog en morgonpromenad i Karlstad igår morse (innan jag klämde en dubbel grötfrukost med torkad frukt, äpple och mjölk på Scandc :up: ).

MORGONPROMENAD. 75 MINUTER.

Idag har jag nu precis kommit hem ifrån lite morgonmortion. :) Sov i Alby inatt så jag var ute på upptäcksfärd… Gick en bit runt Albysjön, vilket var skitfint, och sprang tillbaka.

MORGONPROMENAD. 35 MINUTER. + SPRINGA. INTERVALL. 90(/30) SEKUNDER. 15 MINUTER.

GYM. MAGE/LÄNDRYGG. (10 rep om inget annat anges)
    Crunches på boll 3 set med 15 rep åt höger/vänster/rakt upp (+5 kg på ”rakt upp”)
    Crunches på boll 3*10 kgs
    Hypersträck/benlyft 3 set 20+20rep
    Sneda crunches i latsdrag 30, 35, 40 kgs
    Hängande knälyft 3*20 rep
    Crunches i i latsdrag 30, 35, 40 kgs
    Höftlyft på boll 3*20 rep
    ”Skulderbladsfixator” på boll 3 set
    Sned planka typ 1 minut vardera håll
    Rak planka typ 1 minut

Var på SATS med Rikard och det blev ett riktigt bra pass.

MORGONPROMENAD. 60 MINUTER.

SPINNING. 45 MINUTER.
    AXELREHAB. 15 MINUTER.

Inte mycket att säga om det. Jiddrar off träningstopic i min blogg.

Gick och lade mig kl 22 igår och sov till kl 6. :emo-thumb Vaknade hungrig, men bestämde mig ändå för att springa först och äta sedan. Mest för att det är så jävla gott att äta när man är tokhungrig. :nod

JOGGA. 35 MINUTER.

I eftermiddag ska jag träffa Jim sedan dra hem och ta det lungt. Det var därför jag sprang nu på morgonen – jag brukar ju bli så trött efter akupunkturen att jag inte orkar träna. Plus att jag känner att jag vill ”låta akupunkturen verka” och inte kasta mig in i gymmet och köra direkt.

Började med 15 minuter axelrehab och körde sedan armar i 30 minuter.

GYM. ARMAR. [3 set med 10 rep på allt]
    6 kgs hantel:
    Stående tricepspress bakom huvudet
    Stående bicepscurl
    15 kgs med rep i x-drag:
    Pushdowns
    Bicepscurl
    EZ-stången med 2 5 kgsvikter:
    Liggande tricepspress
    Stående bicepscurl

Därefter solade jag och åkte sedan till jobbet. 8) Nu har jag lektion. De grupparbetar och jag surfar på nätet. Prima. :up:

Började med lektion direkt kl 8 idag så jag tog sovmorgon. Man borde ju känna att det är skönt och att man nu är lite mer utvilad än vanligt, men nej fan heller. Jag är skittrött och vill inget hellre än att bara gå och lägga mig igen och sedan ligga hela dagen.

Fattar inte varför det är så motigt. : För ett år sedan hade jag inga problem att gå upp och gå ut på morgonen. Hade inga problem att ta mig iväg till träning. Hade inga problem med motivationen vid diet. Nu däremot är det annorlunda. Jag är motiverad måndag, tisdag varje vecka. Onsdag börjar motivationen dala. Torsdag är jag trött som ett as och fredag vill jag inget hellre än att gå och köpa godis och lägga mig framför tvn hela helgen.

Misstänker att det beror på att jobbet slukar en stor del av min energi och att all min kraft liksom går åt till mina elever…

Aroha wrote:
    Började med lektion direkt kl 8 idag så jag tog sovmorgon. Man borde ju känna att det är skönt och att man nu är lite mer utvilad än vanligt, men nej fan heller. Jag är skittrött och vill inget hellre än att bara gå och lägga mig igen och sedan ligga hela dagen.

Fattar inte varför det är så motigt. För ett år sedan hade jag inga problem att gå upp och gå ut på morgonen. Hade inga problem att ta mig iväg till träning. Hade inga problem med motivationen vid diet. Nu däremot är det annorlunda. Jag är motiverad måndag, tisdag varje vecka. Onsdag börjar motivationen dala. Torsdag är jag trött som ett as och fredag vill jag inget hellre än att gå och köpa godis och lägga mig framför tvn hela helgen.

Misstänker att det beror på att jobbet slukar en stor del av min energi och att all min kraft liksom går åt till mina elever…

Jag har svaret:
    ALLT kommer med åren, då man blir äldre!
    Som TUR är har jag långt långt dit:p, hahaaa då jag är YNGST i vårt TEAM
    Vet också en sak som jag Vet att du redan VET men som tåls att: sägas igen och jag ska berätta en SAK för dig då vi SES nästa gång:up:!
    Så upp med humöret och ryck upp dig, kötta vidare: det blir ett riktigt BRA kvitto senare: kommer tyvärr inte som ett brev på posten:cry:: kvalité för kvantitet, that´s it!

Hoppas vi ses nästa helg, under sponsor jobbet i Sthlm. Ska bli riktigt KUL!

Ta hand om dig! Många KRAMAR J.;)

superberggren wrote:
    Jag har svaret:
    ALLT kommer med åren, då man blir äldre!
    Som TUR är har jag långt långt dit, hahaaa då jag är YNGST i vårt TEAM
    Vet också en sak som jag Vet att du redan VET men som tåls att: sägas igen och jag ska berätta en SAK för dig då vi SES nästa gång!
    Så upp med humöret och ryck upp dig, kötta vidare: det blir ett riktigt BRA kvitto senare: kommer tyvärr inte som ett brev på posten: kvalité för kvantitet, that´s it!

Hoppas vi ses nästa helg, under sponsor jobbet i Sthlm. Ska bli riktigt KUL!

Ta hand om dig! Många KRAMAR J.

:) Alltid lika uppmuntrande när du skriver. Du har rätt jag ska fan skita i allt negativt och kötta på!

PAIN IS ONLY WEAKNESS LEAVING THE BODY!

Kom gärna och lek lite med mig i Stockholm. Det vore verkligen hur kul som helst! :friends: Om inte annat kom och se min lägenhet! Jag bjuder på chai med minimjölk och sötningsmedel, osötad mörk choklad och valnötter. How about that?

Aroha wrote:
    :) Alltid lika uppmuntrande när du skriver. Du har rätt jag ska fan skita i allt negativt och kötta på!

PAIN IS ONLY WEAKNESS LEAVING THE BODY!

Kom gärna och lek lite med mig i Stockholm. Det vore verkligen hur kul som helst! :friends: Om inte annat kom och se min lägenhet! Jag bjuder på chai med minimjölk och sötningsmedel, osötad mörk choklad och valnötter. How about that?

att du styr upp det!
    Blir det att jag åker upp till Sthlm får jag väl försöka att kika utåt eller om du kommer in till stora staden. vi måste ses iaf:yikes:
    Jääää
    Bara å KÖTTA! Rock ON!
    Hörs snart igen;)
    KRAM

Igår alltså.

Var på gymmet på kvällen.

GYM. AXLAR.
    Körde 30 minuter blandade övningar med lätta vikter och stänger.

PILATES
    Första gången jag prova pilates på Tumba träningscenter. Jag blev nöjd. Det var effektivt, varierande och utmanande utan att för den skull bara fixera på magträning (så som till exempel den pilates jag besökt på SATS gör). :up:

Idag var jag ute och gick i Alby innan frukost. Kom tillbaka till Rikards lägenhet och lacka för att han inte lagat frukost. Snacka om att man är blodsockerbitchen från helvetet (med alldeles för höga krav på killar dessutom).

Efter heldag på jobbet drog jag direkt och träna. Det blev ett bra pass, fast det gjorde ont i axeln att köra spinning (denna gången också ). Är man dum i huvudet så är man.

SPINNING. 30 MINUTER.

X. 30 MINUTER.

Var på ett sådant där X-pass igen. Tumba träningscenters coreversion… Det var ett bra pass – om man bortser från att instruktören var en sådan där lönnfet och lat “hej jag jobbar som intruktör, men orkar inte köra mina egna pass” – aerobicstjej:

• Hon stod upp och låtsades intruera när vi gjorde vanliga situps. Kass!
    • Hon släckte ner och låtsades ordna med mys när vi stod i plankan sista minuten. Kassare!
    • Hon höll sina händer i knävecken när vi körde båten. Kassast!

Fan, bli inte intruktör om du inte pallar trycket, brudjävel, sa jag inte, men kände för att säga. Usch, jag är en hemsk människa och en riktig elitist ibland. Jag har sjukt höga krav på folk – speciellt på de som ska instruera mig när jag tränar. De ska ju köra minst lika tungt som jag – helst ännu tyngre så jag har något att kämpa för!

Maten idag. 2310 kcal varav 228 g kolhydrater, 169 g protein och 88 g fett. Duktig är jag. Och imorgon ska jag ha miniätardag. Det blir sushi på stan med underbara Lina.

Haha…känner igen det där. Men man blir lätt chockad att höra dig säga det rätt ut.:D

Men oftast brukar man ju chockas över hur fan de där aerobics instruktörerna aldrig slutar le oavsett hur tungt det är!!

Viewing 15 posts - 1,201 through 1,215 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.