Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 oktober, 2007 at 22:31 #746592Anonym anvandareMember
SJUK
Varför blir det så att när man vilar så blir man sjuk?
6 oktober, 2007 at 11:33 #746593Anonym anvandareMemberSJUK
Idag har jag dock beslutat att jag vägrar vara sjuk längre. Jag är fortfarande snorig och trött, men vad fan, någon måtta får det vara!
Fick kortison i axeln igår. Trodde det värsta skulle vara att sätta sprutan, men icke. Fan, sedan igår har jag haft helt sjukt ont. Värsta värken, muskeln är nästan urfunktion – känns som jag fått stryk.
Hoppas det hjälper.
6 oktober, 2007 at 16:21 #746594Anonym anvandareMemberOTROLIGT tråkigt att du ska vara sjuk och det där med axeln borde väl bli bättre snart för kortison är effective shiet (i kombination med mycket vila) är min erfarenhet. Får bara hoppas att det släpper snart. Hang in there babe!
Efter ditt off topic inlägg har jag överbelastat mitt leende och tänker se tjurig ut hela nästa vecka vilket är bara lägligt nog över SM helgen för då ska jag ha på mig min TESTO tshirt. Passande tycker du inte?[/b]
6 oktober, 2007 at 17:53 #746595Anonym anvandareMemberlovelysmile wrote:OTROLIGT tråkigt att du ska vara sjuk och det där med axeln borde väl bli bättre snart för kortison är effective shiet (i kombination med mycket vila) är min erfarenhet. Får bara hoppas att det släpper snart. Hang in there babe!Efter ditt off topic inlägg har jag överbelastat mitt leende och tänker se tjurig ut hela nästa vecka vilket är bara lägligt nog över SM helgen för då ska jag ha på mig min TESTO tshirt. Passande tycker du inte?[/b]
Räcker inte kortison? Fan, vila har jag fått nog av.
:friends: Tack vare att jag varit sjuk har jag dock hunnit rätta alla 80 uppsatserna (och kuggat typ 45 av dem). Har dem i skolan så jag kan inte komma med några fler citat ”at the moment”, men det kommer fler.
Eller förresten, jag har en sak. En kille skrev i sin uppsats: ”Akilles var lättfotad” (menade snabbfotad). Akilles manwhore… Akilles the slut… Att jag aldrig fattat att Akilles var en sådan slampa…
[/b]6 oktober, 2007 at 18:01 #746596Anonym anvandareMemberNu är jag frisk (säger vi).
GYM. BEN. [10 rep på allt]
Benpress 4*100 kgs, 4*130 kgs
Hacklift (lugn och fin) 4* 20 kgs
Benspark 3 * 4 plattor
Liggande lårcurl 3 * 4 plattor
Sittande vadpress 4 * 45 kgs
Vadpress i benpress 4 * 150 kgsGrymmepasset och jag kände mig fan stark för första gången på länge! :kicking: Körde mage också.
GYM. MAGE.
Crunches med benlyft (”upp med överkropp, upp med ben, ner med överkropp, ner med ben”) 5 * 10st
Sneda crunches 5 * 10st
Sida mage (toucha utsida sko med handen) 3* 20 rep
Ben/rumplyft 3 * 20 repPromenerade hem (och dit) så jag fick mig en 20 + 20 PROMENAD också.
6 oktober, 2007 at 18:16 #746597Anonym anvandareMemberBORTTAGET INLÄGG
Blev så himla off topic att jag tog bort det och flytta det till min blogg.
6 oktober, 2007 at 19:01 #746598Anonym anvandareMemberTILLÄGG:
Glömde att skriva med att jag började benpasset med en stabiliteringsövning: Stod uppe på en stor pilatesboll och försökte hålla balansen och göra knäböj. Efter typ 10 minuter och mycket svett och kramp i hålfoten hade jag klarat tre utan att tappa balansen att hugga tag i närliggande ställning för att återfå den… :up:
7 oktober, 2007 at 08:12 #746599Anonym anvandareMemberAroha wrote:Räcker inte kortison? Fan, vila har jag fått nog av.:friends: Tack vare att jag varit sjuk har jag dock hunnit rätta alla 80 uppsatserna (och kuggat typ 45 av dem). Har dem i skolan så jag kan inte komma med några fler citat ”at the moment”, men det kommer fler.
Eller förresten, jag har en sak. En kille skrev i sin uppsats: ”Akilles var lättfotad” (menade snabbfotad). Akilles manwhore… Akilles the slut… Att jag aldrig fattat att Akilles var en sådan slampa…
[/b]Jag har sett en hel del dansare förstöra sina fötter och resten av kroppen tack vare att de tryckt i sig kortison och samtidigt kört på som galna. Vila för då får kroppen reparera sig på det bästa sättet. Kortison är bra men den lurar kroppen att tro att den reparerar sig snabbare än vad den i själva verket gör kan man säga.
Akilles, the hoochie! Nu är mitt leende officiellt ur funktion och det enda jag åstadkommer är sådana här belåtna uttryck :happy:[/b]7 oktober, 2007 at 14:22 #746600Anonym anvandareMemberlovelysmile wrote:Jag har sett en hel del dansare förstöra sina fötter och resten av kroppen tack vare att de tryckt i sig kortison och samtidigt kört på som galna. Vila för då får kroppen reparera sig på det bästa sättet. Kortison är bra men den lurar kroppen att tro att den reparerar sig snabbare än vad den i själva verket gör kan man säga.
Akilles, the hoochie! Nu är mitt leende officiellt ur funktion och det enda jag åstadkommer är sådana här belåtna uttryck :happy:[/b]Bra att du varnar mig. Ska inte köra hårdare än när jag haft ont trots att det kanske kommer kännas som jag kan det. :friends:
7 oktober, 2007 at 14:29 #746601Anonym anvandareMemberGYM. AXLAR & RYGG. [10 rep]
Stabiliseringsövning för bålen på pilatesboll (bara kort)
Axelrehabövningar med 1 kgs hantlarna i typ 10 minuter
Baksida axel med hantel liggande på bänk 4 * 4kgs
Baksida axel med hantel stående 4 * 4kgs
Sittande rodd 3 * 4 plattor
Plexus latsövning i cable cross 3 * 4 plattor
Pulldown 3 * 2 plattor
Hypersträck 3 * 15 repBlev ingen cardio. Tänkte först springa på löpbandet, men tog mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att vänta ut snorigheten ett par dagar till. Gick dit och hem dock. Till gymmet alltså…
PROMENAD 20 + 20
7 oktober, 2007 at 21:47 #746602Anonym anvandareMemberKVÄLLSPROMENAD. 90 MINUTER. :emo-thumb
8 oktober, 2007 at 20:44 #746603Anonym anvandareMemberMåndag vägardag. :yikes:
AKTUELL VIKT: 72,6 kg
Säger mig inte ett skit längre; för fyra veckor sedan vägde jag 73,9 kg. Sedan vägde jag 71,6 kg. Veckan efter 74,2 kg och nu 72,6 kg. Hej hopp liksom. Min tolkning: jag står där jag står. Kanske händer mer när jag kan träna mer.
Var på gymmet efter jobbet.
CARDIO. TRAPPMASKIN. 20 MINUTER.
GYM. ARMAR.
Körde 10 minuter axelrehab och sedan lite armar.
Stående tricepspress med hantel 6 kgs, 3 * 7kgs
Pushdowns med rep 4 * 6 plattor
Stående bicepscurl 4 * 6 kgs
Underarmscurl 4 * 6kgs
Omvänd underarmscurl 4 * 6kgsDet verkar som kortisonet gjort någon nytta. Jag har inte längre ont i bröst/biceps/framsida axel, men problemet i rotatorcuffen och bakom/under/mellan (?) skulderbladet/n kvarstår. Min högra skulderblad åker liksom snett och sedan känns det som någon kör in en nål i ryggen på mig. Kan inte sätta fingret på vart, men problemet har funnits långt innan jag tävlade – jag har bara aldrig kopplat ihop det med allt annat. :what:
Ska till kiropraktorn imorgon. Han brukar knäcka rätt skiten och då känns det bättre ett tag, men det måste ju finnas några övningar man kan göra för att stabilisera och stärka upp så jag slipper betala 400 kr/vecka för att slippa vara sned liksom…
Ska fråga imorgon.
9 oktober, 2007 at 19:18 #746604Anonym anvandareMemberAKUPUNKTUR OCH VILA
10 oktober, 2007 at 21:08 #746605Anonym anvandareMember:yahoo:
STEPX
Och toppendag på jobbet.
12 oktober, 2007 at 18:44 #746606Anonym anvandareMemberHade en date igår. Igen. En ny. Ska träffa honom igen .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.