Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 oktober, 2007 at 19:33 #746607Anonym anvandareMember
Härligt. Dra med honom till gymmet för en tränings date. Nytta och nöje på samma gång .
12 oktober, 2007 at 20:46 #746608Anonym anvandareMemberCARDIO. INTERVALLER. TRAPPMASKIN. 25 MINUTER.
GYM. BEN.
Stabiliseringsövning: Knäböj på pilatesboll typ 8 stycken
Höftlyft på pilatesboll 3 * 20 stycken
Crunches med fötterna på pilatesboll 3 * 20 stycken
Benspark 2 plattor 3 * 12
Liggande lårcurl 3 plattor 3 * 12
Sittande vadpress 20 kgs 2 * 30 kgsEtt bra pass. Tog en timme totalt. Det räckte. Jag var mör efteråt. :up:
13 oktober, 2007 at 06:58 #746609Anonym anvandareMemberGodmorgon liksom.
Tji fick jag för att jag gick och lade mig klockan 22 igår. Vaknade kl 6 och kunde inte somna om. Vilket lyxproblem… Ja, ja… Är bara att hugga tag i tvätten och städa lägenheten så får jag det gjort innan soluppgången. :emo-thumb
13 oktober, 2007 at 07:07 #746610Anonym anvandareMemberPikehunter wrote:Härligt. Dra med honom till gymmet för en tränings date. Nytta och nöje på samma gång.Den här killen är en inteträningskille!
Han röker :yikes: och äter typ ingen frukost utan kaffe och cigg och sen kanske ett mål på hela dagen och det från Mc Donalds! Och trots det är han smal som en pinne!
Livet är SÅ orättvist. 👿
Tog jag med han till gymmet skulle jag bränna ut honom och knäcka hans självförtroende fullständigt. Skulle nog aldrig se honom igen isf. Kan ju iofs vara en idé om jag tröttnar på karlsloken…
Han tycker om att träna egentligen säger han, men han tycker det vore så himla jobbigt att behöva sköta kosten och äta mer och oftare så han orkar inte… Han är en sådan där som gärna skulle byta ut dagens alla mål mat mot ett piller.
Precis tvärtemot mig med andra ord – för mig att jag maten det roligaste på hela dagen. Jag blir ju nästan ledsen av att äta middag för att jag vet att det är sista gången för dagen som jag får äta lagad mat. Frukost är bäst – då vet man att det är ”more to come”.
På något sätt så gillar jag faktiskt det faktum att han inte alls har samma intressen som jag. På så sätt får jag ha kvar mitt liv som det är och det blir inga tydliga ”hål” den dagen han skickas vidare. Det där med rökningen vet jag dock inte riktigt hur det ska gå, men vi får se… Jag är rätt så övertygande ibland.
Vad gäller matvanorna kanske kanske han bli en bra motpol i mitt annars ganska så 150% upprutade hardcorefitnessliv.
13 oktober, 2007 at 20:16 #746611Anonym anvandareMemberVar och gymma på ett gym på Gullmarsplan idag. :up: Det var riktigt trevligt. Blev lite av ett rehabpass.
GYM. TRICEPS/RYGG/MAGE.
Pushdown med rep i x-drag 3 * 20 kgs (15 – 20 rep)
Stående tricepspress med hantel 3 * 8 kgs (10 rep)
15 – 20 rep per övning av axel-/rotatorrehab med 1 kgs hantlar
Baksida axlar i maskin (”omvänt pec dec”) 3 * 15 kgs (15 – 20 rep)
Sittande rodd med brett grepp 20, 25, 30 kgs (15 – 20 rep)
Plexus ryggövning (i CC) 2 * 15 kgs, 20 kgs (15 – 20 rep)
Hypersträck 3 * 20 rep
Crunches med benlyft 3 * 20 rep
Fett sneda crunches 3 * 20 rep
”Benvridningar” 2 * 20 stDärefter drog vi och moffla sushi på buffén vid centralen. Fatta vad gott. Jag tror jag tryckte 25 bitar. 😮
14 oktober, 2007 at 11:55 #746612Anonym anvandareMemberHar precis kommit tillbaka från en löprunda.
JOGGA. 40 MINUTER.
Vet inte exakt hur långt jag sprang eller hur lång tid det tog. Typ 7 km tror jag rundan är och jag var ute nästan en timme, men då gick jag ju dit och hem vilket tar iaf 12 minuter…
Kändes bra ialla fall. Har inte sprungit sedan jag var sjuk så jag var lite orolig att det skulle kännas tungt, men det gjorde det inte… :up:
14 oktober, 2007 at 12:13 #746613Anonym anvandareMemberSpånar lite på hur jag ska lägga upp träningen nu när jag tänkte börja köra lite mer igen. Vill ju försöka komma igång och köra de flesta muskelgrupper, men ligga väldigt lågt med att träna axlar/bröst/biceps så att jag ger kroppen tid att återhämta sig och läka skador.
Tänkte att jag skulle kunna börja köra fler övningar på pilatesbollen. Har ju redan börjat med att satsa på att köra en övning per pass på bollen, men nu tänker jag mig att jag ska använda mig av bollen i ännu större utsträckning och ännu mer lägga fokus på kondition, koordination, stabilisering och balans – nu när jag ändå inte kan lägga fokus på styrka och massa.
Tänkte köra prio på det jag kan och light på det jag inte kan. På ett ungefär. Min tanke är att bli jävla stabil och stark i allt jag kan bli stabil och stark i – utan att paja något annat. Kort och gott – att skaffa mig en kanonstart när än en nu blir. Tänker köra sjukgymnastik för mina skadade muskler med lätta vikter och alltid vila från gymträningen dagen efter jag gör det. Dessutom tänker jag del upp magen på två pass och lägga mycket tid på bollen (som sagt).
FUNDERAR PÅ ETT SÅDANT HÄR UPPLÄGG:
Dag 1. Ben/Vader
Dag 2. Rygg (rehab) + Bollträning med fokus på övre delen av bålen (”midjan”)
Dag 3. Vila
Dag 4. Rumpa/Baksida lår + Bollträning med fokus på nedre delen av bålen
Dag 5. Axlar/Armar/Bröst (rehab)
Dag 6. Vila
Dag 7. Valfritt upplägg
Dessutom kör jag pilates en gång i veckan och kondition i form av step, aerobics, trappmaskin, löpning, intervallträning och promenader (minst) tre gånger/vecka.
Kommentarer mottages gärna. :up:
Kan ju förtydliga att skadan just nu är mest påtaglig i teres major och minor, rotatormusklerna samt mellan skulderbladen. Axel, pectralis minor och major och biceps gör inte så ont sedan jag fick kortison, men jag känner att de kan börja göra det om jag kör för hårt så jag är väldigt försiktig med att köra dessa muskler nu.
15 oktober, 2007 at 20:02 #746614Anonym anvandareMemberGYM. RUMPA/MAGE.
Utfall med stång 3 * 10 rep
Utfallsgång med 10 kgs hantlar 3 * 10 rep
Rumpövning i cablecross (”spänna fast benet och sparka bakut”) Droppset 3-2-1 platta 20 rep på varje
Rumpövning i cablecross (”spänna fast benet och sparka åt sidan”) 1 platta 2 * 20 rep
Höftlyft på boll 3 * 20 rep
Ryggres på boll 3 * 20 rep
Omvända crunches 3 * 20 rep
Saxen (växla korta och långa benrörelser) 70 st “klipp”17 oktober, 2007 at 20:28 #746615Anonym anvandareMemberCARDIO. TRAPPMASKIN. INTERVALL. 20 MINUTER.
GYM. AXLAR/ARMAR.
Axelrehab 10 minuter
Tricepspress med hantel 3 * 8 kgs
Bicepscurl med hantel ståendes på pilatesboll 3 kgs, 2 * 5 kgs
Tricepspress med rep över huvudet 2 st ”droppset” 5-4-3-2-1 plattor19 oktober, 2007 at 09:02 #746616Anonym anvandareMemberVilade. Körde ju axlarna igår.
19 oktober, 2007 at 09:22 #746617Anonym anvandareMemberHello!
Upplägget för okt/nov ser super bra ut, likna mitt lite faktiskt! )
hoppas allt är bra, kanske far upp till sthlm nästa helg om du har lust att ses?
Ta hand om dig!
/Johanna22 oktober, 2007 at 17:32 #746618Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Hello!
Upplägget för okt/nov ser super bra ut, likna mitt lite faktiskt! )
hoppas allt är bra, kanske far upp till sthlm nästa helg om du har lust att ses?
Ta hand om dig!
/JohannaÅh jag åker till Lkpg! Vad synd! Jag har lust att ses!!!
22 oktober, 2007 at 18:54 #746619Anonym anvandareMemberAroha wrote:Åh jag åker till Lkpg! Vad synd! Jag har lust att ses!!!men hoppas du kommer ner till GBG på Lucia så vi får ses :nod!
Ha en grym helg i LKPG!
KRAM;)kötta på!!!!!!!
23 oktober, 2007 at 17:30 #746620Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:men hoppas du kommer ner till GBG på Lucia så vi får ses :nod!
Ha en grym helg i LKPG!
KRAM;)kötta på!!!!!!!
Ja det räknar jag med att jag gör! :emo-thumb
23 oktober, 2007 at 17:32 #746621Anonym anvandareMemberGYM. BEN/VADER.
Stabiliseringsövning: Knäböj på pilatesboll 5 stycken, 10 stycken, 8 stycken
Benpress 3 * 100 kgs
Liggande lårcurl 4 plattor 3 * 10
Benspark 3 plattor 3 * 10
Tåhäv (en fot) 3 * 10
Omvända tåhäv (båda fötterna) 3 * 10
Sittande vadpress 40 kgs 10 rep, 35 kgs 10 rep, 30 kgs 10 rep -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.