Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2007 at 12:39 #746622Anonym anvandareMember
Jaha, så var man typ frisk. Inte riktigt, men tillräckligt.
Var och tränade igår. Körde lugnt och lätt för axlar och rygg. Pyttilite biceps blev det också. Ståendes på pilatesbollen. :up: Inga vikter att skryta med, men jag var där iaf 45 minuter och och gick och hem.
4 november, 2007 at 13:08 #746623Anonym anvandareMemberAroha wrote:Ja det räknar jag med att jag gör! :emo-thumbdå ses vi där!
Ciao :up:4 november, 2007 at 16:44 #746624Anonym anvandareMemberHemkommen från gymmet.
RUMPA/BÅL PÅ PILATESBOLL
Knäböj (kroppsvikt) 4 * 8
Höftlyft med ett ben 4 * 8
Ryggres 3 * 10
Omvända ryggres 3 * 10
Rulla in boll med fötterna under kroppen 3 * 10
Chrunches raka och sneda 2 * 205 november, 2007 at 21:21 #746625Anonym anvandareMemberAKTUELL VIKT: 71,3 kg (-0,7kg)
Nu när jag är frisk hoppas jag kunna tappa de kilon jag redan tappat en gång den här hösten. Ska åter igen börja gå överallt istället för att åka buss som jag gjorde förra veckan då jag var förskyld och tidspressad.
Tränat idag också.
RODDMASKIN 10 MIN
Det var hundra år sedan sist, men eftersom jag försiktigt ska börja stärka upp rygg och baksida axlar kändes det som en bra idé att prova att ro lite med lätt belastning. Och det var det. Det gick bra. Kändes lite ovant, men inte ont. Tog det lugnt.ARMAR/AXLAR
Axelrehab med 1 kgs hantlarna
Stående tricepspress med hantel 3 * 7 kgs (10 rep)
Kickbacks med hantel 3 * 5 kgs (10 rep)
Supersetta:
Bicepscurl + Hammercurl + Liggande frenchpress med hantlar + smal bänkpress med hantlar 4 * 4 kgs (10 rep/övning)7 november, 2007 at 22:17 #746626Anonym anvandareMemberIgår gick jag hem och deckade efter jobbet. Var helt slut.
Idag beslutade jag att ge upp att försöka hinna/orka iväg till gymmet efter skolan en vecka som denna (när jag jobbar 9 timmar per dag med minst 6 timmar effektiv undervisning och sitter ner max 15 minuter för att klämma en matlåda innan jag springer iväg och kopierar papper eller svarar på en fråga) och istället testa att köra på gymmet som finns på skolan. Sagt och gjort, imorse innan första lektionen gick jag dit och körde.
Ett pyttelitet gym med ett löpband, två skivstänger, lite hantlar och värsta multimaskinen för allt i hela världen och lite till. Men det funkade. Så nu kan jag träna även de dagar jag jobbar som ett as – för väl på jobbet måste jag fan kunna komma undan åtminstone en timme någongång!
CARDIO. INTERVALLER.
Började på löpbandet idag. Gick 5 minuter. Sprang sedan 10 stycken 90 sekundersintervaller med 30 sekunder promenad mellan varje. Varvade ner med ytterligare 5 minuter gång.GYM. BEN.
Knäböj (korrekt och lätt) 3 * 10 rep
Benspark (medeltungt) 3 * 10 rep
Stående lårcurl (kontakt) 3 * 10 rep
Vadpress i benpress 3 * 10 rep8 november, 2007 at 09:06 #746627Anonym anvandareMemberBra initiativ och rätt inställning bruden!
Kör hårt!
Mvh/ Johanna.
ps.ses snart.ds8 november, 2007 at 20:29 #746628Anonym anvandareMemberIdag körde jag igen på skolans pyttelilla gym. Körde ett pass med 15 rep/set och lätta vikter. Kändes bra när jag körde, men nu efteråt känner jag av baksida axel. Fuck it.
GYM. RYGG/AXLAR.
Axelrehab med 1kgs hantlarna
Frivändningar + raka mark + rodd med lätt stång (värsta bodypumpövningen) 3 set
Baksida axlar (omvända pecdec) 3 set
Skulderbladsdrag med lätt stång 3 set
Pull over 3 set
Sittande rodd 3 setGöttans – nu när jag hittat skolgymmet ska jag fan inte missa ett enda pass på grund av att jobbet drar ut på tiden! :up:
8 november, 2007 at 21:24 #746629Anonym anvandareMemberÄsch.
8 november, 2007 at 22:25 #746630Anonym anvandareMemberursäkta om jag är lite OT men har du någon gång jobbat på hammarö utbildningscenter? du är i alla fall otroligt lik en tjej som var där för ett par år sen, har du inte gjort det ber jag om ursäkt för mitt misstag
9 november, 2007 at 21:59 #746631Anonym anvandareMemberRitchan wrote:ursäkta om jag är lite OT men har du någon gång jobbat på hammarö utbildningscenter? du är i alla fall otroligt lik en tjej som var där för ett par år sen, har du inte gjort det ber jag om ursäkt för mitt misstagDu har rätt. :nod Jag var och hade praktik under två veckor (tror det var februari 2006). Vem är du – hade jag dig som elev?
9 november, 2007 at 22:01 #746632Anonym anvandareMemberJag förstår folk som inte hinner träna. För första gången i mitt liv. Idag hann jag inte.
9 november, 2007 at 22:17 #746633Anonym anvandareMemberMan hinner alltid träna! Det gäller att prioritrera :p härlig journal btw
10 november, 2007 at 00:43 #746634Anonym anvandareMemberfaogel wrote:Man hinner alltid träna! Det gäller att prioritrera :p härlig journal btwTack! Och jag vet! Jag har alltid sagt det jag också. Idag var första gången som jag faktiskt inte hann. Eller rättare sagt jag prioriterade att fixa klart jobbet, städa lägenheten, handla mat på Willys, tvätta och få besök av en gammal kompis istället…
10 november, 2007 at 01:53 #746635Anonym anvandareMemberAroha wrote:Du har rätt. :nod Jag var och hade praktik under två veckor (tror det var februari 2006). Vem är du – hade jag dig som elev?haha ja du hade mig i matte och jag var mycket obegåvad du minns mig antagligen inte, men rickie heter jag i alla fall
10 november, 2007 at 14:50 #746636Anonym anvandareMemberRitchan wrote:haha ja du hade mig i matte och jag var mycket obegåvad du minns mig antagligen inte, men rickie heter jag i alla fallHmmm… Jag tror jag höll på med volymberäkningar… Fast jag satt själv med en kille också och räknade ekvationer… Det var väl inte du? Vilken klass gick/går du i? Barn och fritid uniform? Eller industri? Kanske känner igen dig om jag ser dig på bild, men din ryggtavla är obekant…
Kul att du kommer ihåg mig! Är du klar nu eller går du i trean? Hur gick det för dig?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.