Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 november, 2007 at 14:54 #746637Anonym anvandareMember
Har precis varit ute på en 2 timmars promenad med min kompis som är här på besök från Karlstad. Snön ligger fortfarande kvar på marken, det var lite halt på cykelvägarna, men det var härligt att komma ut.
10 november, 2007 at 22:37 #746638Anonym anvandareMemberAroha wrote:Hmmm… Jag tror jag höll på med volymberäkningar… Fast jag satt själv med en kille också och räknade ekvationer… Det var väl inte du? Vilken klass gick/går du i? Barn och fritid uniform? Eller industri? Kanske känner igen dig om jag ser dig på bild, men din ryggtavla är obekant…Kul att du kommer ihåg mig! Är du klar nu eller går du i trean? Hur gick det för dig?
nej jag tror inte det var mig du satt med, jag går i idrottsledarskaps klassen där, ska se om jag kan hitta någon bild i alla fall..
jag går i trean nu men jag har klarat godkänt i både matte a och b
11 november, 2007 at 16:25 #746639Anonym anvandareMemberRitchan wrote:nej jag tror inte det var mig du satt med, jag går i idrottsledarskaps klassen där, ska se om jag kan hitta någon bild i alla fall..jag går i trean nu men jag har klarat godkänt i både matte a och b
Då misstänker jag att du var en av killarna som hellre snackade om hultsfredsfestivalen än om volymberäkningar…
Bra att du fixade det iaf!
Ännu en gång – vad kul att du kommer ihåg mig! :friends:
11 november, 2007 at 16:37 #746640Anonym anvandareMemberJag är tillbaka! Sov 12 timmar i natt. Vaknade utsövd och träningsugen som fan! Drog till gymmet och körde. :happy:
CARDIO. TRAPPMASKIN. 60 MINUTER.
Körde först 20 minuter långa intervaller (två pulstoppar på 20 minuter),
sedan 20 minuter korta snabba intervaller (15 sekunder olika hög, men hög, internsitet, 45 seknunder vila,
sist 20 minuter med relativt snälla 1 minutsintervaller.Jag var som en duracellkanin! Hade bara tänkt köra 20 minuter egentligen, men det gick så himla bra att jag bara fortsatte. :dance:
GYMBOLL. RUMPA & BÅL. 45 MINUTER.
Knäböj (på bollen) 3 * 8 rep Klara alla setten utan att tappa balansen! :bb:
Utfall (med bakre benet på bollen) 3 * 8 rep
Sneda och raka crunches (på bollen) 3 * 20 rep
Höga knän fast på bollen 3 * 10 repSå himla bra pass! Massor av cardio! Fett bra stabilitetsträning. Mycket svid i rumpa och mage. Och ingen belastning på skadat gods (axlar/bröst)! :up:
Känns som jag är påväg tillbaka igen. Axeln känns bättre än på länge. Motivationen börjar återhämta sig. Energin finns där. Och humöret är på topp.
Nu kör jag så det ryker (fast tar det lungt så jag inte pajar det som jag lyckats läka förstås).
11 november, 2007 at 17:06 #746641Anonym anvandareMemberAroha wrote:Då misstänker jag att du var en av killarna som hellre snackade om hultsfredsfestivalen än om volymberäkningar…Bra att du fixade det iaf!
Ännu en gång – vad kul att du kommer ihåg mig! :friends:
haha ja jag var en av dom
är du lärare nu btw?
11 november, 2007 at 22:44 #746642Anonym anvandareMemberRitchan wrote:haha ja jag var en av domär du lärare nu btw?
Ja faktiskt! Jag blev klar i våras och undervisar nu Svenska A på el-, fordon- och hotell/restaurangprogrammet samt Matte A på fordonsprogrammet på Tumba gymnasium utanför Stockholm.
Eleverna är ungefär lika intresserade som ni var. :p
Fast jag minns faktiskt att ni var ett himla gulligt gäng killar i den klassen… Som blev typ jättechockade över att jag varit på festivaler… Gissar att du blev lika chockad över att hitta mig här…
12 november, 2007 at 19:33 #746643Anonym anvandareMemberHelt fantastiskt. Motivationen håller i sig. :yahoo: Fast idag har jag lite ondare i axeln igen… :what: Ska till kirogrejsen imorgon. Får se vad han säger. Gissar: ”Ta det lugnt med träningen.” :ike:
GYM. ARMAR.
Tricepspress med hantel 5 kgs 3*15rep
Scottcurl med hantel 5 kgs 3*15rep
Frenchpress med stång+5kgs 3*15rep
Bicepscurl med stång+5kgs 3*15repCARDIO. LÖPBAND. PYRAMID.
Gick 5 minuter.
Sprang 2 – 3 – 4 – 4 – 3 – 2 minuter.
Gick 1 minuter mellan varje.
Gick sedan 7 minuter.Plus att jag gick till jobbet och hem. Och hela dagen på jobbet. Med stegräknaren i fickan. :nerd: Blev typ 11 300 steg. Inte massor, men åtminstone ett bevis på att jag inte ligger i koma…
13 november, 2007 at 21:24 #746644Anonym anvandareMemberFick akupunktur idag.
Over and out. :p
14 november, 2007 at 21:15 #746645Anonym anvandareMemberTränade på jobbet. :up:
CARDIO. POWERWALK PÅ LÖPBAND. 50 MINUTER.
Hade tänkt springa, men jag ramla på vägen till jobbet och sträckte mig i höftböjaren så det fick bli en powerwalk istället…
Körde 10 minuter på level 6 – 7 – 8 – 7 – 6
Att gå på level 8 (dvs 7.30 minuter per kilometer) var tufft. Men det gick bra. :happy:GYM. BEN. 45 MINUTER.
Knäböj 30 kgs, 3 * 10 rep på 40 kgs
Raka marklyft 30 kgs, 3 * 10 rep på 40 kgs
Tåhäv 3 * 10 rep
Omvända tåhäv 3 * 10 repKänns helt sjukt bra att köra knäböj. Jag gör dem verkligen hyperkorrekt och går ner under 90 grader på varje. Alla knäböj på pilatesbollen gör verkligen susen för balansen och bålstabiliteten. Förutom skador och min skitaxel är min kropp skitstabil! All bålträning och alla balansövningar är verkligen kanon. Ska fortsätta med dem även efter att jag, om kanske 6 månader, kan köra 100 % igen.
15 november, 2007 at 19:11 #746646Anonym anvandareMemberPå skolan.
GYM. RYGG/AXLAR.
Axelrehab med 1kgs hantlarna
Marklyft 30 kgs, 40 kgs 3 * 10 rep
Stående skivstångsrodd 15 kgs, 20 kgs 3 * 10 rep
Baksida axlar i latsdrag 5 kgs, 10 kgs 3 * 10 rep
Pulldown 30 kgs, 40 kgs 2 * 10 rep17 november, 2007 at 00:06 #746647Anonym anvandareMemberHar bytt vägdag till fredag för det är så jävla deppigt att väga sig på en måndag. Så idag vägde jag mig. Kan inte avgöra något av den vikten, men ska bli kul att se vad som händer till nästa vecka nu när jag kommer igång med träningen igen.
AKTUELL VIKT: 70,1 kg
Tränade efter jobbet.
CARDIO. LÖPBAND. INTERVALLER.
Körde 10 stycken 200 meterslopp.
Mellan varje hoppade jag av bandet och lät det köra på tomgång 200 meter utan att jag spring.
Körde på level 14. Blev typ 50 sekunder/race och samma per vila.
Jobbigt som fan. Puls efter sjunde var 43 slag på 15 sekunder. Rätt okay tror jag. Flåsade som en hund i öknen iaf.GYM. MAGE/RUMPA.
Raka och sneda crunches på boll 3 * 20 rep
Höftlyft på boll 3 * 20 repKändes bra idag också.
Nu ikväll har jag dessutom varit på tjejträff med mina arbetskamrater. Jag är yngst i gänget. Och jag hade superkul. De rockar så jävla fett mina kollegor. Värsta coola brudarna!
Fick massor av god mat också. Så klart. :p Brieosten stod tyvärr lite för nära mig för att jag ska känna mig slank när jag vaknar imorgon. Vinet var lite för lättdrucket och jag känner fortfarande smaken av kladdkaka när jag rapar trots att det gått över två timmar sedan vi fikade… Jag är helt hopplös, men jag kan aldrig låta bli att äta massor. Det är ju så jävla gott med mat!
Glad är jag ialla fall. Och det känns lite hoppfullt just nu. Känns som jag kanske kan få vara med och leka fler gånger. Känns som jag kanske skulle kunna bli kompis med någon. Kanske få något att göra annat än träna och surfa… Kanske kan hänga med några av tjejerna fler gånger. Kanske blir bjuden igen. Kanske är det vinet som ligger bakom denna nyvunna optimism…
17 november, 2007 at 14:54 #746648Anonym anvandareMemberVaknade kl 745 och kände mig utbilad så jag gick upp och städade, gick på spinning och handlade.
SPINX
30 minuter spinning – vilket jag körde skitbra idag.
30 minuter magträning – vilket var sjukt jobbigt idag.Nu har jag precis käkat lunch… Fastnade ett tag i centrum…
18 november, 2007 at 13:06 #746649Anonym anvandareMemberVaknade kl 745 idag också. Inte så värst utvilad, men kunde inte somna om. Jag var hungrig!
Jobbade ett par timmar (:o fick en bra idé som jag bara var tvungen att skriva ner och när jag väl satt där så kom jag på några fler grejer och fixade lite allmänt också). Gick sedan till Willys för att handla.
Eftersom jag är så j-la trött på att handla varje dag drog jag fram min fjällrävenryggsäck och tänkte nu jävlar blir det storhandling och fet hempromenadscardio. Och det blev det. Jag köpte massor av tunga saker som saft, äpplen, morötter, bananer, musli, konserver och en massa annat – också 5 burkar kesella, kycklingfilé, 24 pack med ägg, seafoodmix etc. Packade ner allt i ryggsäcken och knatade hem.
För den som inte visste det bor jag i Storvreten. Det är 20 minuters uppförsbacke hem till mig från Willys. Och idag var den uppförsbacken helt sanslöst jobbig! Jag flåsade som en gammal rökare (vilket jag i och för sig är, men jag menar en sådan där som har grå mustasch och jobbar på ett bygge och fikar i en barack varje dag och röker Glenn) hela vägen hem. Svettades ymnigt. Var flera gånger tvungen att stanna för att räta upp mig själv då jag gång på gång hamnade framåtlutad. Jag tror jag såg ut ungefär som en sådan där grekisk 80-åring kvinna man ser på charter. Ni vet hon som är kutryggig och har russinhy och går vid vägkanten med yogurt i väskan och åsna i koppel… Typ den kroppshållningen hade jag på slutet.
Ergonomi – vad är det?
Jag klarade det ialla fall. Och väl hemma kunde jag inte låta bli att väga väskhelvetet. Maten vägde 16,5 kg. :yikes: Inte konstigt att man inte går ner i vikt med den kosthållningen…
18 november, 2007 at 21:19 #746650Anonym anvandareMemberVar på gymmet efter lunch.
GYM. TRICEPS(/BRÖST).
Axelrehab 15 minuter
Tricepspress med 7 kgs hantel 3 * 10 rep
Liggande frenchpress EZ+5kgs 10 rep, EZ+7½kgs 2 * 10 rep
Enhandspushdown x-drag 3 * 10 rep
Omvänd enhandspushdown x-drag 3 * 10 rep
Bröst i x-drag (lätt) 3 * 10 repNu ikväll har jag haft besök av Karlstadskompis. Härligt. :friends:
19 november, 2007 at 21:56 #746651Anonym anvandareMemberVILODAG
Har tagit en och annan lugn promenad. Och nu på kvällen varit på poweryoga.
Har inte varit på poweryoga sedan jag slutade på Worldclass i maj. Det var helt underbart. Och än en gång slås jag av hur stabil jag är i kroppen. Känns så himla bra och jag tror verkligen jag är påväg tillbaka.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.