Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,291 through 1,305 (of 1,444 total)
  • Author

Så här glad är jag att min kropp börjar läka!

Den här bilden är helt klart träningsrelaterad. :whistle:

Idag har jag varit på MRT. Det var spännande. Men 30 minuter med ”Lugna favoriter” i öronen var lite plågsamt. :buttrock:

Drog tillbaka till gymmet efteråt. Var seg som fan, men tog mig i kragen och körde veckans benpass.

GYM. BEN.
    Knäböj på boll 2 * 8 rep
    Knäböj med stång på raka armar 8 rep
    ”Vanliga” knäböj 30 kgs 8 rep, 40 kgs 2 * 8 rep
    Utfall med stång 40 kgs 5 rep, 30 kgs 8 rep, 20 kgs 12 rep
    Raka marklyft 20 kgs 10 rep, 30 kgs 10 rep, 40 kgs 10 rep
    Benspark 3 * 10 på 4 plattor
    Stående lårcurl 3 * 10 på 1 platta
    Tåhäv + omvända tåhäv 3 * 10 rep på varje

:up:

Som jag sa så var jag på MRT idag. Magnetröntgen alltså. och tillfället till ära var jag ju tvungen att plocka ut alla piercings och även pluggarna i öronen (för säkerhets skull).

Kom tillbaka till skolan efter ett par timmar, och då jag inte haft närhet till vatten och handfat och sådant hade jag inte kunnat tvätta av smyckena och hade därför inte heller satt tillbaka dem.

Så jag kom till skolan utan smycken. Och då jag inte har mina örhängen ser mina öronsnibbar inte så fina ut. Det är ju stora hål i dem liksom.

I alla fall så mötte jag fordonsfröken och pratade med henne om en sak gällande våra gemensamma elever. och helt plötsligt skriker hon:

– ”Men gu-u-u-ud vad äckligt – vad har du gjort med öronen – det där ser ju j-ä-t-t-e-äckligt ut!”

Jag förklarade att jag varit på MRT och inte hunnit plugga tillbaka mina örhängen och försökte fortsätta prata om elevärenden, men hon fortsatte prata om mina öron och ropa till sig elever (som inte lyssna på henne i och för sig) och kollegor och säga:

– ”Titta vad hon har gjort, gud vad äckligt, ångrar du dig inte?”

Jag sa inget annat än:

– ”Nej, jag har ju gjort dem själv med flit så det är klart att jag inte gör.”

Men jag kunde inte låta bli att inombords bli riktigt jävla sur och för mitt inre fantisera ihop en liknande scen – fast omvänt – där jag utbrister kommentarer om hennes utseende.

Det skulle låta ungefär så här:

– ”Men gud vad äckligt, vad fet du är, det där måste ju vara minst 35 kgs övervikt, vad äcklig du ser ut, vad har du gjort, ångrar du dig inte!?! Kom allihopa och kolla på hennes valkar! Ser ni!?! Vad äckligt!”

Men så får man inte göra. Man får inte peka ut folk. Man får inte ge taskiga kommentarer om människors utseende – SÅVIDA DE INTE HAR en piercing eller en tatuering – för då tror tydligen alla att de har rätt att ha en åsikt om ens utseende och dessutom säga den till en. Hur fan kan det vara så? Varför anser människor att de har rätt att säga till mig om de tycker att min näsring är fin eller inte? varför ska de säga till mig om de tycker min tatuering är passande, för stor, lagom diskret eller inte? Jag frågar inte efter deras åsikt så varför ska jag behöva höra den? Inte fan skulle det vara okay om jag gick runt och var lika smärtsamt ärlig om folks tröjor, nya frisyrer, extra kilon eller andra skönhetsdetaljer!

Så fan heller. Men ändå ska jag behöva utstå att kallas äcklig!!

Jag lovar säger fordonsfröken ett jävla pip imorgon om mina öron ska jag kommentera hennes utseende också. Varför ska det vara tabu att nämna något om kärringarnas övervikt när de får skrika om allt annat liksom? Skulle fan demontrera – upp till kamp alla piercade, tatuerade eller kanske ”alldeles för muskulösa” som får höra att ni är ”äckliga” – låt oss gå ut och berätta för folk att de ser ut som skit. :aggresiv:

CARDIO. LÖPBAND. DISTANS.
    Sprang 20 minuter

GYM. AXLAR
    Axelrehab 15 minuter
    Lite militärpress
    Lite sidolyft
    Lite baksida axlar
    Lite höga drag
    Lite schruggs
    Lite skulderbald i maskin

Vilade. Tog en promenad och körde pilates på kvällen.

AKTUELL VIKT: 71 kg (+0,9 kg)

Vilket förvånar mig för jag känner mig fastare än på länge. :happy:

GYM. RYGG.
    Marklyft (30 kgs), 3 * 10 (50 kgs)
    Rodd i maskin 3 * 10 (4 plattor)
    Pulldown 3 * 10 (40 kgs)

Spelade fotboll med kollegorna efter skolan. Blir nog en ny tradition för det var kul. :up:

SPINX

VILODAG

fan vilket roligt öch bra inlägg om den feta läraren! du borde bli krönikör för någon tidning
    :)

athleticmia wrote:
    fan vilket roligt öch bra inlägg om den feta läraren! du borde bli krönikör för någon tidning
    :)

:p Tackar! Kul att se dig här! kanske ses vi på FF. :D

CARDIO. LÖPBAND. INTERVALLER.
    Gick 5 minuter
    Körde treminutersintervaller på level 8-10-12-7-9-11 – ingen vila bara levla
    Körde tre enminutsintervaller på level 13 – gick en minut mellan varje
    Gick 2 minuter

GYM. SVINKORT ARMPASS.
    Tricepspress med hantel 7kgs (10)(10)
    Smala tricepspress med stång 15kgs (10)(10)(10)
    Stående bicepscurl med stång 15kgs (10)(10)(10)

:bb: Nu är jag redo att konfrontera kidsen! De ska skriva idag. Dagens skrivuppgift lyder: ”Beskriv och karaktärisera en person vars matvanor eller förhållande till mat irriterar dig! Motivera ditt svar.”

Får se hur det går för dem… Själv kan jag göra en skitlång lista på irriterande saker som har med mat att göra.

Till exempel: Alla jävlar som kommenterar vad jag äter! 👿

Men också de som smaskar, tuggar med öppen mun, biter i gaffeln eller dricker så stora klunkar att det låter massor, min mamma när hon tuggar knäckebröd (för hennes kinder saknar ljudisolering), de som inte tycker om normal mat, de som plockar ut löken eller majsen eller de som helt seriöst tar extra mycket köttbullar och sås och lingonsylt och skippar potatisen för att den har kolhydrater i sig… Ja, listan kan göras lång…

Varsågoda att lämna ett bidrag. :nod

Ont i halsen igår så jag tog det lugnt. Bättre idag så jag körde på gymmet, men skippa cardion.

GYM. BEN.
    Knäböj 30 kgs, 40 kgs (10)(10)(10)
    Utfallsgång med hantel 5 kgs(6), 6 kgs (12)(12)(12)
    Raka marklyft 30 kgs, 40 kgs (10)(10)(10)
    Tåhäv (10)(10)(10)

Kändes helt okay, men jag har ätit borta i flera dagar så jag är allmänt pluffsig. Något som alltid gör mig omotiverad. Fan det borde ju vara tvärtom, men det blir sällan så.

Vi hade en kort diskussion om folkgrupper innan vi begav oss iväg för att lyssna på föreläsningen om förintelsen.

En kille sa en kommentar om att judar är snåla och jag kunde inte låta bli att fånga upp tråden. Det lät ungefär så här:

– Vadå judar är snåla?

– Yo mammas död är de snåla ja vet de ja har en kåmpiss han e jude han e fettsnål.

– Men vadå, det betyder ju inte alla?

– Jo men alla är snåla varför tror du de ville döda dom?

– Jaha, så muslimer då – att de slår sina kvinnor är också sant?

– Nej klart inte.

– Nähä, och hur är det med zigenare?

– De är tjyvar, på verklighet, de vet alla de är tjyvar. De komma till dig öppna jackan säga ”köp en klocka köp ett hus köp en bil varsågod”!

– Jaha, det menar ni. Så med andra ord måste det vara så att judar är snåla, muslimer är kvinnomisshandlare, zigenare tjuvar och negrer har stora kukar!?!

Då blev det tyst i klassrummet… Svenskfröken fick sista ordet igen. :aggresiv:

Viewing 15 posts - 1,291 through 1,305 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.