Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,306 through 1,320 (of 1,444 total)
  • Author
    Aroha wrote:
    Jag lovar säger fordonsfröken ett jävla pip imorgon om mina öron ska jag kommentera hennes utseende också. Varför ska det vara tabu att nämna något om kärringarnas övervikt när de får skrika om allt annat liksom? Skulle fan demontrera – upp till kamp alla piercade, tatuerade eller kanske ”alldeles för muskulösa” som får höra att ni är ”äckliga” – låt oss gå ut och berätta för folk att de ser ut som skit. :aggresiv:

Jisses vilket ramaskri det skulle bli! Skitkul! Förklara det där för henne nästa gång och berätta vad hon säger om det!

Keep up the good work!

eeelin wrote:
    Jisses vilket ramaskri det skulle bli! Skitkul! Förklara det där för henne nästa gång och berätta vad hon säger om det!

Keep up the good work!

:p

TBC + SPINX

Var ute på krogen igår, så det var länge tveksamt att jag skulle orka mig iväg till gymmet, men som alltid – när jag väl är där är baksmällan och tröttheten som bortblåst. :D

GYM. RYGG.
    Rehab för axlar 15 minuter
    Marklyft 20 kgs (10), 40 kgs (10), 50 kgs (10)(10)(10)
    En stående Tbar-variant 10 kgs (10), 15 kgs (10)(10)(10)
    Chins (jätteförsiktigt i maskin med hjälp) 65 kg hjälp (10), 55 kgs hjälp (10)(10)(10)
    Baksida axlar (i cc) 5 kgs (10)(10)(10)

Första försöket att köra chins… Får se hur det känns senare ikväll och imorgon. Kör hur försiktigt som helst. Försöker inte bli trött ens utan bara hitta musklerna.

Duktigt att dra sig iväg till gymmet trots att man är seg! Sådana dagar får man klappa sig själv lite extra på axeln :)

eeelin wrote:
    Duktigt att dra sig iväg till gymmet trots att man är seg! Sådana dagar får man klappa sig själv lite extra på axeln :)

Jag har mina moments (och mina tvångssyndrom). ;)

VILA = POWERYOGA ;)

Rätt kortfattade för tillfället. Det är för att jag jobbar och knappt hinner annat. Så lite tid kvar till jul och så mycket att stå i. Och dagarna rusar, men ändå hinner jag längta till helgen innan den är här… Ser fram emot lov.

SPINNING

I onsdags fick jag akupunktur och träffa min kiropraktor. Mitt skulderblad satt snett igen så han knäckte rätt mig och jag kände mig riktigt bra resten av dagen. Förutom att jag blev trött, som jag alltid blir när jag får behandling.

Igår var jag ute på dejt. Vi var och bowlade. Kanske inte världens bästa aktivitet om man har pajat teres major/minor och har AC-problematik… Körde ett tag, sedan började det göra ont, så jag lade ner. Men det känns idag.

Idag gick jag till gymmet och körde ett helkroppspass eftersom jag inte kört på hela veckan. Lekte med lite med att bland bas- och multiövningar. Använde tidtagarur och körde strikt en minuts vila mellan setten. Det blev ett svettigt, långt pass som kändes bra, men skulderbladet och axeln känns inte hundra efter gårdagens bowling.

GYM. ALLT.
    Knäböj 40 kgs (10)(10)(10)(10)
    Utfall och bicepscurl med hantlar 4 kgs (10), 5 kgs(10)(10)(10)
    Utfallsgång med hantlar 6 kgs(10)(10)(10)
    Rehab för axlar 5 minuter
    Raka marklyft och rodd och frivändningar med lätt stång (10)(10)(10)
    Raka marklyft och rodd med hantlar 5 kgs (10)(10)(10)
    Pulldown i maskin 40 kg (10)(10)(10)
    Knälyft (20)(20)(20)
    Frenchpress och smal bänkpress 15 kgs (10)(10)(10)
    Raka och sneda crunches på boll (20)(20)(20)
    Balansera sittande på bollen 3 gånger max
    Balansera på knä på bollen 1 gånger max

Sedan gick jag hem och klämde i mig solrosfrön och städade hela lägenheten innan middagen bestående av ugnsrostade rotfrunkter, tzatiki med avokado, kycklingfilé och råriven rödbeta iskyfflades framför tvn!

Jag har ju som sagt börjat träna en del på gymmet på skolan. Och det har jag ju gjort för att jag haft för mycket jobb och inte tyckt mig hinna till mitt vanliga gym. Nu denna veckan har min kollega varit sjuk och jag tvingats vikariera för henne. Så jag har inte hunnit träna på arbetstid utan kört pass kvälltid måndag och tisdag och sedan vilat onsdag och torsdag.

På gymmet finns en strecklista där man prickar av sig när man tränat. Jag har plikttrogen prickat av mig där när jag varit där och kört utan att tänka mycket mer på det. Tills igår…

Igår torsdag kom nämligen en av de äldre männen som jobbar på skolan (typ 60+ och iranier med typ 700 högskolepoäng) och påpekade för mig att jag minsann inte tränat något i december. Jag blev förvånad att han hade koll på det. :| I alla fall, jag förklarade för mannen i fråga att jag bara kör på skolans gym när jag inte hinner till mitt eget och att jag inte har några kryss på decemberpappret beror på att jag tränat på ett annat ställe. Han svarade med ett fnys och sa att träning på annat ställe inte gills. Tydligen pågår en tävling om vem i personalen som tränar mest (=oftast) och han är en av dem som leder. När jag fortsatte min förklaring och sade till honom att mitt samvete är rent och att jag tränar mer än tillräckligt så svarade han:

– Det tror jag inte på, du ser lite rund om magen ut, du är väl inte gravid?

👿 Och han sa det inte på allvar utan bara för att retas och vara taskig och försöka sätta mig, som enligt honom smiter från träningen, på plats!

Detta skakade jag av mig. Jag tänkte att han är en idiot och sket i det.

Idag gick jag dock till gymmet på skolan efter att jag slutat. Mest för att det regnade och jag kände mig osugen på att knalla till mitt gym i spöregn när jag ändå visste att jag skulle få ha skolans gym för mig själv (då personalen spelar fotboll fredag eftermiddag).

I dörren mötte jag en annan manlig lärare på skolan (som var påväg till fotbollen). Han sa:

– Jasså? Du ska hit nu ändå? Vi pratade nyss om dig. Om hur du började träna så ambitiöst för två veckor sedan och nu inte setts till på HELA december. Upp som en sol och ner som en pannkaka blev det visst för dig.

Jag höll på att smälla av. Ännu en gång förklarade jag för gubbjävel nummer två (på två dagar) att jag inte BÖRJADE träna för två veckor sedan utan att jag tränar regelbundet, men inte på skolans gym, utan på Tumba träningscenter och att anledningen till att jag varit på skolans gym några gånger har varit att jag inte hunnit annat. Jag förklarade för honom att det inte alls var fråga om något ”upp som en sol och ner som en pannkaka” utan ”när jag inte är här så är jag där jag tränar alltid”. Men efteråt kände jag samtidigt – vad fan står jag och försvarar egentligen?

Vad fan är det här? Kan man inte få gå in och lyfta lite hantlar utan att för den skull sedan bli anklagad för att man inte gör det? Bara för att jag körde åtta pass där på två veckor betyder inte det att jag vill vara med gubbmaffian i tävlingen om vem som kör flest pass där varje månad! Jag ville bara träna!

Men nu kan jag tydligen inte det, utan nu har jag blivit inblandad i Tumba gymnasiums TRÄNINGSLISTA där flest kryss vinner och inga kryss betyder lat och dåliga undanflykter!

Jag valde inte detta. Men nu jävlar. Gubbhelvetena ska fan få se på kryss – jag ska fan spöa dem allihopa. Vill de ha krig så har de gett sig på fel person! :aggresiv: Så från och med nu ska jag fan vara där varenda jävla dag.

GYM. RYGG.
    Axelrehab 10 min
    Marklyft 30 kgs, 40 kgs, 50 kgs (10)(10)(10)
    Hantelrodd 5 kgs, 7 kgs, 10 kgs (10)(10)(10)
    Stångdrag 20 kgs, 30 kgs(10)(10)
    Latsdrag ? kg (10)(10)(10)
    Baksida axlar 2 kgs (10)(10)(10)
    Hypersträck på boll (20)(20)(20)

Kändes okay, men jag har ont i teres minor/major igen. 👿

MORGONPROMENAD 45 MINUTER

SPINNING 45 MINUTER

CORE 30 MINUTER

GYM. BICEPS.
    Bicepscurl (stående på pilatesboll) 5 kgs (10)(10)(10)
    Stångcurl stång + 10 kgs(10)(10)(10)
    Koncentrationscurl (sittandes på pilatesboll) 7 kgs (10)(10)(10)

CARDIO. LÖPING. INTERVALLER.
    Sprang tio stycken 90 sekunders intervaller och promenerade 30 sekunder mellan varje

GYM. TRICEPS.
    Liggande frenchpress stång + 10 kgs(10)(10)(10)
    Stående tricepspress (med en hantel och båda armarna) 10 kgs (10)(10)(10)
    Dips i maskin (lugnt och fint) 20 kgs (20)(20)(20)

GYM. BEN.
    Frontböj stång + 20 kgs (10)(10)(10)(10)
    Utfallsgång (med hantlar) 7 kgs (12)(12)(12)
    Raka marklyft stång + 30 kgs (10)(10)(10)(10)
    Sittande benpress (i maskin) 50 kgs (10)(10)(10)
    Sittande vadpress (i benpressmaskin) 75 kgs (10)(10)(10)
    Höftlyft (på pilatesboll) (20)(20)

Viewing 15 posts - 1,306 through 1,320 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.