Aroha – Second Edition

Home Forums Seriösa träningsjournaler Aroha – Second Edition

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 1,444 total)
  • Author

[/b]Igår var jag uppe med tuppen och tog en MORGONPROMENAD (80 MIN.) innan frukost… Därefter begav jag mig (för första gången på skitlänge!) ut i löparspåret för att hinna med någon form av kaloriförbrännande aktivitet innan det var dags att sätta sig på tåget mot Rättvik och SPRANG 7½ KM. Det gick hur bra som helst!

Igår kväll var vi i Boda och dansade i 4 timmar. Det var superkul! :yahoo:

Idag har jag tillbringat förmiddagen på en nybörjarkurs i POLSKEDANS (180 MIN.)– det är mer träning än man kan tänka sig! Och jävlar vad hungrig man blir!

… har just varit och lunchat på ett av Rättviks kebabhak:

1. Finns annat att äta här mån tro?
    2. Vad är egentligen värst – kebab med ris eller med bröd?

Idag blev det en kebabrulle. 😮

… tänker nu viga resten av eftermiddagen till att hitta och testa att GYMMA här på orten. Ikväll ska jag ut och dansa igen! :dance:

Annars är allt bra – förutom att det som vanligt är skitsvårt att hålla kosten när man befinner sig borta, och med mamma, och det ska ätas ute, och fikas, och jävlas – men med tanke på detta nyfunna internetcafé kommer jag åtminstone hålla dagboken igång. :nerd:

TISDAG
    Jag var på Comax gym här i Rättvik. De tog 100 spänn för en engångsbiljett så jag bestämde mig för att det fick bli veckans enda gympass…

Körde därför allt jag ”hade kvar”:

GYM AXLAR/BRÖST/TRICEPS/BICEPS (90 MIN.)
    Dips (fria) 8st 8st 7st
    Axelpress (med hantel) 13kgs (10)(10)(10)
    Snabba sidolyft/framåtlyft (med hantel) 8/5kgs (10) 7/4kgs (10) 6/3kgs (10)
    Baksida axlar (hantel) 4kgs (10)(10)(10)
    Liggande baksida axlar (hantel) 5 kgs (10)(10)(10)
    Bröstpress (plan bänk med hantel) 13kgs (10) 16kgs (10)(10)
    Flyes (lutande bänk med hantel) 13kgs (10) 11kgs (10)(10)
    Flyes (lutande bänk strikt raka armar med hantel) 6kgs (10) 7kgs (10)(10)
    Bicepscurl (med hantel) 13kgs (10) 11kgs (10)(10)
    Bicepscurl (stående med skivstång) 22,5kgs (10) 20kgs (10)(10)
    Triceps (bakom huvudet enhands med hantel) 5kgs (10) 4kgs (10)(10)
    Dips (negativa) 8st 6st

Det var ett skitbra pass! På kvällen dansade jag i tre timmar!

ONSDAG
    Igår blev det ingen träning. Men å andra sidan lyckades jag övertyga mamma om att vi inte skulle äta på pizzeria utan laga egen lunch i form av sallad! :yahoo: Det blev inte kebab utan sallad med tomat, gurka, svarta oliver, fetaost, minikeso och grillad kyckling! Däremot blev det fika med vetelängd och choklad 😮 – och dans! Först tre timmar kurs på förmiddagen och sedan fyra timar på kvällen! :D Hittade två stackars killar och som inte visste bättre än att dansa med mig så länge jag ville… och dessutom hade tålkamod att lära ut det jag inte kunde. En av dem kom inte undan på över en timme – det var först när mamma kom och sade att det var dags för oss att åka hem som han kunde bjuda upp någon annan… Troligtvis bjuder han inte upp mig idag… nu när han insett att om man gör det så får man stå sitt kast.

IDAG
    Har varit på kurs på förmiddagen. Käkat lunch hemma: lax, stekt light Halloumiost, sallad, tomat, gurka, svarta oliver och minikeso! Ikväll ska jag dansa igen – nu både foxtrott, bugg, folk- och gammeldans! Så himla roligt!

Nu ska jag bege mig ut i löparspåret. Ska esta de som går vid Jarlstugan eller vad det nu hette. Hur det går återstår att se… satsar på 10 km, men fr se hur mycket av dem som blir ”sprugna”… [/b]

TORSDAG
    Var ju på kurs på förmiddagen… Käkade hemma och provade löparspåret efter lunch. Sprang 9 km. Höll på att dö; det var asjobbigt, och varmt, och jag hade druckit för dåligt och jag kände av foten… Men jag sprang hela tiden (JOGGA (50 MIN.)).

Dansade i fyra timmar igår kväll… Mamma slet mig av dansgolvet klockan kvart över ett för att hon tröttnat på att vänta.

IDAG
    Sista dagen på kursen… Ikväll är det sista kvällen på dansen… Imorgon bär det av hemåt igen. :(
    Blir ingen träning idag, men å andra sidan ska jag gå hem istället för att åka med mamma… då kan jag stanna tills musikerna slutar spela… och förhoppningsvis dansa polska långt in på småtimmarna… :dance:;)

JAG ÄLSKAR ATT DANSA! :yahoo:

[/b]

FREDAG KVÄLL
    Dansade hela kvällen – både polska, gammeldans, bugg och foxtrott! :yahoo:

IDAG
    Åkte hem. :O [/b]

Tillbaka hemma i vardagen. :

Lite fetare.

Lite slöare. :O

Slut på sommarlovet och dags att ta nya tag. :aggresiv:

STEG 1. GODA KOSTVANOR OCH REGELBUNDEN TRÄNING – NU![/b]

Hello,

Du verkar haft en trevlig sommar :up: När är det dax att kliva upp på scen och tävla?

LiMi wrote:
    Hello,

Du verkar haft en trevlig sommar :up: När är det dax att kliva upp på scen och tävla?

December tänkte jag. Själv då? :emo-thumb

DAGENS BRAVADER

I förmiddags tog jag min första CYKELTUR (1H50MIN)[/b] sedan cykelsemestern. Det var hur skönt som helst och trots att jag variut iväg och dansat en vecka (vilket resulterat i ont i fotfan igen) så kände jag mig pigg och stark… Kanske ligger lite av styrkan i att vi igår åt godis… 😮

Efter lunch begav jag mig till gymmet och körde BRÖST/MAGE (50MIN)[/b].

BÄNKPRESS (i smith) 35kgs (10), 37,5kgs (10), 40kgs (10), 42,5kgs (10)
    BRÖSTPRESS (lutande bänk med hantel) 19kgs (8), 16kgs (10), 13kgs (12), 11kgs (15)
    FLYES (plan bänk med hantel) 8kgs (10)(10)(10)
    CRUNCHES (på pilatesboll)(vänster/höger/mitten) 20/20/20, 25/25/25, 30/30/30
    [/b]
    Nu ska jag iväg och grilla med kompisarna! Det blir Tabouleh (stavas så :)) och foliepaket med lax och broccoli.

Aroha wrote:
    [ Det blir Taubolleh (stavas det så?!!)

Tabouleh ;)

Kajsa Anka wrote:
    Tabouleh ;)

Tack! :nerd:

Efter en månads semester, med varierande kostkoll och oregelbunden träning, är jag nu tillbaka och skriver ner mina måltider i mitt lilla EXCEL-arkiv. Känns rätt segt. Och lite motigt. Men också spännande.

DAGENS MATINTAG: 2175 KCAL[/b]

Ska väga mig imorgon – dels för att se hur illa veckan i Rättvik faktiskt blev och dels för att ha en utgångspunkt nu när jag tänder av från glass och choklad…

Planen är att räkna strikt en hel vecka, ligga runt 2000 kcal, och därefter väga mig igen för att se vad det ger för resultat. Ska träna massor: cykel innan jobbet och gym efter. Så gott jag orkar.

Det lär ju inte vara varken din ork eller motivation det stupar på om du inte genomför det.
    Snarare stulen cykel eller att du blir inlåst i någon skrubb..
    ;)

Hör av dej angående helgen är du rar.Jag har fixat datorn så nu är jag ’på’ igen.

SheeBa wrote:
    Det lär ju inte vara varken din ork eller motivation det stupar på om du inte genomför det.
    ;)

Hör av dej angående helgen är du rar.Jag har fixat datorn så nu är jag ’på’ igen.

:D Så sant som det var sagt. Fast du glömde ett skäl: att jobbet (som jag återgick till idag) tar livet av mig av den enkla anledningen att det gör hål i min själ att behöva sitta här. :(

Jag återkommer så fort jag vet exakt när jag kommer. Fixade boendet idag. Ska bara kolla restider och andra hållpunkter – sen är jag tillbaka!

Aroha wrote:
    :D Så sant som det var sagt. Fast du glömde ett skäl: att jobbet (som jag återgick till idag) tar livet av mig av den enkla anledningen att det gör hål i min själ att behöva sitta här. :(

Jag återkommer så fort jag vet exakt när jag kommer. Fixade boendet idag. Ska bara kolla restider och andra hållpunkter – sen är jag tillbaka!

Inte bra med hål i själen. Jag vet..
    Boendet hade du kunnat få här – det vet du.Och det är bra om jag får veta tider och dag då jag står och ska bestämma vilken fest på Priden jag ska bevista.

De e partyhelg..:yahoo:

SheeBa wrote:
    ;)

: … eller allt åt helvete för att jag ska jobba kl 7-19 imorgon och onsdag… 👿

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 1,444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.