Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Aroha – Second Edition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 december, 2007 at 09:24 #746697Anonym anvandareMember
Mår fortfarande illa, men har inte spytt på tre dagar så nu kör jag. Vaknade kl 6 imorse, tog en äggmacka (ingen aptit) och drog till gymmet.
GYM. AXLAR/BRÖST/RYGG/MAGE.
Axelrehab 10 min
Frivändningar med stång 3*10
Sidolyft med hantel 3 kgs (10)(10)(10)
Baksida axlar med hantel 3 kgs (10)(10)(10)
Militärpress med stång 3*10
Bänkpress med (samma) stång 3*10
Marklyft 50 kgs (10)(10)(10)
Sittande rodd 7 plattor (10)(10)(10)
Latsdrag i cc 7 plattor (10)(10)(10)
Korta crunches i cc 15 plattor (10)(10)(10)
Långa crunches i cc 15 plattor (10)(10)(10)
Sneda crunches i cc 14 plattor (10)(10)(10)Hej hopp. Mår illa som fan. Men styrkan och orken var det inget fel på. Spyr fortfarande inte. Plågade i mig en proteindrink. Noll aptit. Ska försöka få i mig lite fil och flingor. :p
29 december, 2007 at 11:19 #746698Anonym anvandareMemberJätteförskyld.
29 december, 2007 at 18:16 #746699Anonym anvandareMemberSkriv ut vikterna!
3 januari, 2008 at 19:51 #746700Anonym anvandareMemberHeydrich wrote:Skriv ut vikterna!Va? Jag skriver ut vikterna. I de fall jag inte gör det är det inga vikter att tala om. Om du tycker 1 platta är en svår vikt så kan jag upplysa dig om att:
1 platta = 5 kg
2 plattor = 10 kg
.
.
.
6 plattor = 30 kgDu kan ju höra av dig igen om du får svårt med de större multiplikationerna. Jag menar 15 plattor är ju en hård nöt att knäcka.
Gott nytt anmärkningsår.
3 januari, 2008 at 19:56 #746701Anonym anvandareMemberHemkommen från Stöten efter fyra dagar skidåkning, chokladsvullande och kompistjatande.
Enda träningsmänniskan på resan. Inte en grönsak till en enda middag. Vispgrädde i maten VARJE dag. Jag ser ut som en blåval.
Det som jag trodde var en ny potentiell pojkvän visade sig vara en ”skita i att smsa” – kille.
Jag är trött. Min packning var tung som fan. Jag har rest i 8½ timme. Och jag är hungrig.
Så, om någon mer har en synpunkt så varsågod. Jag älskar synpunkter. :aggresiv:
3 januari, 2008 at 19:57 #746702Anonym anvandareMemberÄsch, jag bara skoja.
Nytt år och nya takter. Nya planer och nya mål. Mycket är på gång – det kommer att bli ett händelserikt år och allt kommer att rapporteras här. Så vida jag inte börjar med att bli bannad.
4 januari, 2008 at 13:53 #746703Anonym anvandareMemberGYM. AXLAR/RYGG
Axelrehab 10 min
Militärpress med stång 15 kgs (10)(10)(10)
Axelpress med hantlar 5 kgs (10)(10)(10)
Sidolyft med hantel 4 kgs (10)(10)(10)
Sidolyft i cc 5 kgs (10)(10)(10)
Baksida axlar i cc 2,5 kgs (10)(10)(10)
Baksida axlar med hantel 4 kgs (10)(10)(10)
Stångrodd 15 kgs (10)(10)(10)
Sittande rodd 8 plattor (10)(10)(10)6 januari, 2008 at 11:50 #746704Anonym anvandareMemberI Linköping.
MORGONPROMENAD. 60 MIN.
GYM. TRICEPS/MAGE.
*Ny Sittande pushdowns i cc 30 kgs (15), 35 kgs (15)
*Ny Magövning med skivstång 27,5 kgs (10)(10)
Sittande pushdowns i cc 40 kgs (15)
Magövning med skivstång 27,5 kgs (10)
Liggande frenchpress med hantlar 7 kgs (15), 8 kgs (8+2)
*Ny Crunches på “brutalbänk” kroppsvikt (10)(10)
Liggande frenchpress med hantlar 8 kgs (10)
Stående pushdowns med rep 10 kgs (15), 20 kgs (Testa nytt upplägg: köra två set och vila genom att köra en annan övning emellan innan köra sista. Skrev ut precis som jag körde för att illustrera.
Det var kanon. Kunde maxa på både andra och tredje settet och kände inte skadan alls.
PASS. AFRO POWER DANCE. 60 MIN.
6 januari, 2008 at 11:55 #746705Anonym anvandareMemberNytt år – nya planer – nytt träningsprogram!
Jag ska köra följande upplägg fram till sportlovet (vecka 9).
- Framsida axlar & bröst
- Rygg
- Biceps & mage
- Ben & vader
- Baksida axlar & triceps
Jag ska inte bestämma vilka övningar den här gången. Det ska jag variera så mycket jag bara kan mellan passen.
Det som gäller är att jag kör två-tre övningar per muskel och 3 set med 10 rep per övning.
Dessutom ska jag köra:
- En vilodag varje vecka. Låter ju som en enkel match, men uppriktigt sagt så är jag dålig på det. Eller rättare sagt, jag har vilodagar som i dagar jag inte tränar, men de är aldrig inplanerade utan de sker automatiskt när jag inte pallar träna, när jag absolut inte hinner eller när jag är sjuk.
- Morgonpromenader alla andra dagar. Jag har insett att promenera ibland inte funkar. Det är bara onödigt plågsamt. Lika bra att köra jämt, för när jag gjorde det hade jag inga problem att komma upp. Det är när jag låter den fria viljan vara med och bestämma som det inte blir så mycket promenerande…
- 20 minuter cardio efter varje pass. Jag är helt kass på att köra cardio. Smiter, skjuter upp och hoppar över mest hela tiden. Ny satsning: köra 20 minuter efter varje pass för att slippa köra 30 minuter ibland. Precis som med morgonpromenaderna så tror jag att inga undantag är bäst för mig.
- Intervallträning, löpning eller spinning två gånger per vecka efterföljt av magträning.
Det var planen. Varsågoda att komma med synpunkter. :happy:
Tanken är att ta itu med ”jul- och nyårshullet”, köra lugnt och ofta för att komma igång och stärka axlar och rygg, anpassa träningstider efter livet i övrigt och träna en hel del på jobbet.
Jag tycker det känns bra som fan! Jag är skitsugen på att sätta igång. Vilket jag gör på riktigt på måndag, men redan idag ska jag till gymmet här i Lkpg med träningskompisen framför alla.
Vi ska köra järnet! :friends:
6 januari, 2008 at 14:28 #746706Anonym anvandareMemberAtt inte ha en enda vilodag i veckan låter ju lite galet? Har du verkligen tränat så tidigare?
Personligen tycker jag 1 vilodag i veckan är lite lite.
6 januari, 2008 at 22:31 #746707Anonym anvandareMemberPeter.S wrote:Att inte ha en enda vilodag i veckan låter ju lite galet? Har du verkligen tränat så tidigare?Personligen tycker jag 1 vilodag i veckan är lite lite.
Du har rätt. Det vet jag. Jag har inte alltid tränat så, men för det mesta så blir det vilodagar mer eller mindre ofrivilligt pga sjukdom, skada eller tidsbrist och inte pga att jag planerat det så…
Du har inga andra synpunkter? Typ tips på övningar, kommentarer på upplägget, orningen, uppdelningen? Vilan är ju det tråkigaste…
6 januari, 2008 at 22:32 #746708Anonym anvandareMemberMORGONPROMENAD. 60 MIN.
GYM. BAKSIDA LÅR/BRÖST/MAGE.
Raka marklyft 40 kgs (10)(10)(10)
Bröst underifrån i CC 20 kgs (10), 22,5 kgs (10), 25 kgs (10)
Sittande lårcurl 40 kgs (10)(10)(10)
Bröstpress i maskin 20 kgs (10), 22,5 kgs (10), 25 kgs (10)
Benspark i CC 20 kgs (10)(10)(10)
Benlyft (för mage) i CC 5 kgs (15)(15)(15)
Övning för baksida lår (egen kroppsvikt) (10)(10)CARDIO. TRAPPMASKIN. 20 MIN.
Skulle ha kört framsida axlar enligt nya schemat, men kände mig lite mör så jag ändrade… Börjar bra det här…
7 januari, 2008 at 02:15 #746709Anonym anvandareMemberAroha wrote:Du har rätt. Det vet jag. Jag har inte alltid tränat så, men för det mesta så blir det vilodagar mer eller mindre ofrivilligt pga sjukdom, skada eller tidsbrist och inte pga att jag planerat det så…Du har inga andra synpunkter? Typ tips på övningar, kommentarer på upplägget, orningen, uppdelningen? Vilan är ju det tråkigaste…
1. Framsida axlar & bröst
2. Rygg/Biceps & mage
3. Vila
4. Baksida axlar & triceps
5. Ben & VaderJag flyttade in bicepsträningen i samma som rygg då de aktiveras i ryggträningen. Vilan på dag 3 tycker jag är nödvändig hur som helst. Dag 4 och 5 kan man vända på om man så vill. Kanske inte är så skoj att köra ett tungt benpass i slutet av veckan? Men det är ju en smaksak. Jag gillar själv att ha benpasset avklarat redan på måndagen, för jag tycker det är det tyngsta passet och vill inte ligga utslagen när helgen kommer.
Ben skulle jag inte heller träna direkt dagen efter rygg då i alla fall jag har marklyft i ryggträningen och stela marklyft i benträningen. Därför jag la in en vila på dag 3. Din dag för baksida axlar och triceps tyckte jag var jäkligt skön faktiskt. Jag har aldrig kört så själv men ska testa det, låter ju helt kanon. Många föredrar att träna baksida axlar i samband med ryggpasset, men det där gr man ju lite som man vill. Jag gillade det passet i alla fall. Kan ju kanske vara skönt att ha ett sånt lätt avklarat pass inför helgen.
Har fått editera det här inlägget femtioelva gånger nu märker jag. Inte skoj att sitta i forum när man har hög feber, men jag tror det ska vara lätt att förstå nu i alla fall.
7 januari, 2008 at 08:02 #746710Anonym anvandareMemberTack för hjälpen. Jag körde ben först förrut, men just nu tycker jag benträningen är minst viktig, därför kör jag den sist…
När du säger ”vila” menar du då ingen träning eller ingen styrketräning? Vill ju köra kondition två dagar i veckan…
7 januari, 2008 at 10:33 #746711Anonym anvandareMemberDet där med att köra inga undantag på promenader och cardio låter som om det vore en idé för mig, för det om den fria viljan låter alldeles för välbekant
Lycka till tjejen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.