Äter spenat! Bilder och filmer utlovas!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Äter spenat! Bilder och filmer utlovas!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 96 total)
  • Author
    popeye wrote:
    Jora Triceps kör jag! Skrev bara fel, bröst dagen kör jag inte biceps utan tricpes!! Vader kör jag dock inte, anser att dom redan är så stora!!! nee dom är faktiskt sjukt små! så borde verkligen köra dom! kanske få ta och lägga in det i schemat! Traps kör jag inte specifikt, utan tycker att trapz ingår i rygg träningen, övningar som marklyft och rodd!

Japp ska försöka lägga upp bilder så mkt som möjligt!

Tackar! Tungt blir det om ca 3 veckor igen! Då kanske det blir lite roligare läsning!

Pz Dudes

fast bas övningarna e dock bäst o köra så länge som möjligt sen kan man börja med de mindre grupperna eftersom sedan, det tror jag funkar..

käkar du bara spenat?

MooresW wrote:
    fast bas övningarna e dock bäst o köra så länge som möjligt sen kan man börja med de mindre grupperna eftersom sedan, det tror jag funkar..

käkar du bara spenat?

Självklart basövningar is the shit!!

Nee jag äter vanlig vanlig husmanskost, kebab, pizza, hamburgare, glass, Protte pulver också!

najs :) du lever livet ;)

Köra på onsdag?:pop:

Knäböj (tredje gången sedan april 07)
    Stång x 10
    50kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10

Marklyft (utan remmar, utan bälte)
    120kg x 8
    140kg x 8
    140kg x 8

Hacksquat (typ)
    2 set @ 10 reps

Lårcurl
    3 set @ 10-12 reps

Reflektion: Sjukt jobbigt att köra övningar som knäböj och marklyft med lite vila och många reps! Blir högre vikter på knäböjen nästa vecka tror jag, det var första gången det kändes bra sedan april 07! :D Man blir galet sugen på att köra tungt! men nu ska jag köra så här några veckor till!

MooresW wrote:
    najs :) du lever livet ;)

I’m tryin’! 8)

popeye wrote:
    Knäböj (tredje gången sedan april 07)
    Stång x 10
    50kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10

Marklyft (utan remmar, utan bälte)
    120kg x 8
    140kg x 8
    140kg x 8

Hacksquat (typ)
    2 set @ 10 reps

Lårcurl
    3 set @ 10-12 reps

Reflektion: Sjukt jobbigt att köra övningar som knäböj och marklyft med lite vila och många reps! Blir högre vikter på knäböjen nästa vecka tror jag, det var första gången det kändes bra sedan april 07! :D Man blir galet sugen på att köra tungt! men nu ska jag köra så här några veckor till!

hårt pass :D !! grymt bra grepp om stången ? på 140×8 i mark ?

Se upp så att du inte kör för hårt på högrepparna. Man kan bli övertränad när man kör det med, även om det är lite ”svårare”. Det är ju trots allt de ”lätta” veckorna du har nu, ellerhur?

Torsdag blir grejjt, måste också plugga då jag har prov på torsdag! Hörs då!!

MooresW wrote:
    hårt pass :D !! grymt bra grepp om stången ? på 140×8 i mark ?

Nee det är inte så bra grepp, körde med den dåliga stången (dåligtgrepp). Men jag håller ena handen supinerat och andra pronerat! Så det gick bra! Något jag saknar är Magnesia!!

Jerka wrote:
    Se upp så att du inte kör för hårt på högrepparna. Man kan bli övertränad när man kör det med, även om det är lite ”svårare”. Det är ju trots allt de ”lätta” veckorna du har nu, ellerhur?

Torsdag blir grejjt, måste också plugga då jag har prov på torsdag! Hörs då!!

A det är sant mannen! Ska inte stressa upp i vikter dom här veckorna! Men det är inte meningen att mina muskler ska uppfatta det som semester för att spara sig till de ”tunga” veckorna senare! Skulle kanske snarare kalla det de ”intensiva” veckorna! Det kommer komma en vecka snart som bara kommer att handla om återhämtning innan de tunga veckorna.

Okey then torsdag it is!

popeye wrote:
    Nee det är inte så bra grepp, körde med den dåliga stången (dåligtgrepp). Men jag håller ena handen supinerat och andra pronerat! Så det gick bra! Något jag saknar är Magnesia!!

A det är sant mannen! Ska inte stressa upp i vikter dom här veckorna! Men det är inte meningen att mina muskler ska uppfatta det som semester för att spara sig till de ”tunga” veckorna senare! Skulle kanske snarare kalla det de ”intensiva” veckorna! Det kommer komma en vecka snart som bara kommer att handla om återhämtning innan de tunga veckorna.

Okey then torsdag it is!

okej vi har ett överskott på magnesia på vårt gym just nu men det e snart slut…brukar bli lite över efter tävlingarna…..annars e det så att vi tyngdlyftare alltid har tillgång till magnesium…. det är en tyngdlyftningklubb…. tråkigt för de som är medlemmar o bara tränar styrketräning att inte ha tillgång till magnesia.. :/

Axlar

Hantelpress (60sek vila)
    20kg x 12
    22,5kg x12
    25kg x 12
    27,5kg x 10

Hantellyft åt sidan (30sek vila)
    10kg x 12
    10kg x 12
    10kg x 12

Drag till haka (30sek vila)
    30kg x 10?12?
    30kg x 10?12?
    30kg x 10?12?
    30kg x 10?12?

Liggande hantel lyft på bänk, alá Arnold
    5kg x 12
    5kg x 12
    Började direkt med vänster efter det att jag var klar med höger!

Reflektion: Helt ok pass! inte mkt mer att säga! Imorgon kommer det bli rygg och biceps.. Bilder kommer att tas på det passet!

MooresW wrote:
    okej vi har ett överskott på magnesia på vårt gym just nu men det e snart slut…brukar bli lite över efter tävlingarna…..annars e det så att vi tyngdlyftare alltid har tillgång till magnesium…. det är en tyngdlyftningklubb…. tråkigt för de som är medlemmar o bara tränar styrketräning att inte ha tillgång till magnesia.. :/

Magnesium är galet najs! men vi får inte ha det på vårat gym, tyvärr!

popeye wrote:
    Magnesium är galet najs! men vi får inte ha det på vårat gym, tyvärr!

varför inte det då ?

Idag va det rygg biceps på schemat med forum kändisen Jerka :p
    Jag körde på ett litet gym som jag har nyckeln till, kör där ibland.

Rygg

Latsdrag, brett pronerat grepp (60s vila mellan setten)
    3 uppv set
    4 set @ 10 reps (vikter stod inte)

Smala latsdrag (60s vila)
    5set @ 10 reps

Hantelrodd (vilade bara när den andra armen körde, förutom första settet)
    27,5kg x 10
    27,5kg x 10
    27,5kg x 10

Biceps

Sittande hantelcurl vinkel (40sek vila)
    10kg x 10
    12,5kg x 10
    12,5kg x 10

Stångcurl (40sek vila)
    30kg x 10
    30kg x 10
    30kg x 10

Reflektion: Passet var helt okey! Kör inte så mkt rodd övningar pga att jag kör marklyft måndagar.

MooresW wrote:
    varför inte det då ?

För att det blir skitigt, svårt att få bort från golvet dom har där..

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 96 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.