Äter spenat! Bilder och filmer utlovas!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Äter spenat! Bilder och filmer utlovas!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 96 total)
  • Author

Lite bilder från idag;

Bra kämpat idag !! Ska kommer bli intressant att se hur du ligger viktmässigt på de hårda passen. Skriv upp ”veckoschemat”, alltså ”2v lätt, 1v hårt” ah du hajjar!

Jerka wrote:
    Bra kämpat idag !! Ska kommer bli intressant att se hur du ligger viktmässigt på de hårda passen. Skriv upp ”veckoschemat”, alltså ”2v lätt, 1v hårt” ah du hajjar!

Tack, right back at ya! kul att du börjat köra igen!

okey så här ligger det till:
    4v högrep, lite vila, max 60 sek (det är 3 veckan nu)
    1v Återhämtning
    3v Tugnt
    1v Tungt failure

sen får vi se!

popeye wrote:
    För att det blir skitigt, svårt att få bort från golvet dom har där..

fan va illa :/

armarna ser bra ut förutom att de underarmarna hade behövt lite mer hård pumpning :)

Kör hårt !=)

MooresW wrote:
    armarna ser bra ut förutom att de underarmarna hade behövt lite mer hård pumpning :)

Lite halvgay att köra övningar för underarmarna? (Nu menar jag inte barholds).

:nerd:

MooresW wrote:

Tack!
    Rent visuellt ser ju armarna mindre ut med stora underarmar ;). kör så lite som möjligt med dragremmar iaf!

arne_fan wrote:
    Kör hårt !=)

Ska bli!

Jerka wrote:
    Lite halvgay att köra övningar för underarmarna? (Nu menar jag inte barholds).

:nerd:

:D

popeye wrote:
    Tack!
    Rent visuellt ser ju armarna mindre ut med stora underarmar ;). kör så lite som möjligt med dragremmar iaf!

Ska bli!

:D

bra det ;)

you go girl. :P

tokorm wrote:
    you go girl. :P

Yeah! :P

Idag var det dags igen! På schemat var det bröst och triceps.. Körde med Jerka idag..

Bröst

Vinkelbänk (60s vila)
    stången x 12
    40kg x 12
    60kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10
    70kg x 8 Var trött här så ville inte gå till failure!

Vinkelhantelpress (60s vila)
    27,5kg x 10
    20kg x 10
    20kg x 10

CC (60s vila)
    3set @ 10-14 reps

Triceps

Skull crusher (60s vila)
    30kg x 10
    35kg x 10
    35kg x 10

Tricepsextension m. rep ovanför skallen (60s vila)
    3set @ 10-14 reps

Pushdowns (60s vila)
    3set @ 10-14 reps

Reflektion: Ja det gäller att lämna egot hemma när man ska köra med höga reps och kort vila. Som ni ser på hantelpressarna ville jag lite för mkt men kände det direkt och ändrade till nästa set. Jag gick aldrig till failure och det är jag nöjd med! Kan vara svårt i en sån status övning som bänk även fast det var vinkelbänk.

jag ska med testa det där med vilaa kort tid ;) najs fast jag ska testa 30 sek :P ska lägga upp nytt bygga program nu efter stor tävling ’:)

MooresW wrote:
    jag ska med testa det där med vilaa kort tid ;) najs fast jag ska testa 30 sek :P ska lägga upp nytt bygga program nu efter stor tävling ’:)

A men det låter najs.. Jag ska följa dig så får jag se vad du tycker.. Jag har också funderat på att prova med 30sek vila, men vet inte om jag kommer köra 10 reppare.. vi får se ska köra på nu som planerat sen ska jag utvärdera och se vad det blir senare..

Ben

Knäböj (60sek vila)
    stången x 12
    50kg x 12
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10

Benspark (30sek vila)
    35kg x 12-14
    35kg x 12-14
    35kg x 12-14
    35kg x 12-14

Utfall med hantlar (45-60sek vila)
    16kg x 10
    16kg x 10

Liggande lårcurl
    3set @ 12reps

Reflektion: Jag var tillbaka i skolan, pluggar till idrottslärare på GIH. Och vart genast påmind hur sliten man är efter en sån dag. Även fast jag idag bara hade 2h fysisk aktivitet i form av innebandy. Bra träning för flåset, men det blir man ju inte större utav :p.. Men om nån vecka när jag kommit in i det hela så kommer en sån dag vara hur lugn som helst att gymma på. Ibland har vi dagar där vi är fysiskt aktiva från 800 till 1630, dom dagarna kommer jag dock inte att träna. Så i framtiden kommer det säkert hände rätt ofta att jag slår ihop flera pass till ett större.

Anyways.. Kände mig lite sliten när jag gick ner och skulle köra, så jag bestämde mig för att hoppa över marklyften! that sucks! menmen.. Passet kändes bra, helt sjuk pump fick jag den bästa på väldigt länge!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 96 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.