Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Balansjournal 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juni, 2007 at 15:25 #848530Anonym anvandareMember
Blev en timmes promenad igårkväll i brist på bättre, idag blir det helkroppspass igen. känns som träningen flyter på helt ok, motivationen är iallafall bra.
Jobbet drar ner det hela lite, men det duger
20 juni, 2007 at 22:10 #848531Anonym anvandareMemberpass och middag är nu avklarade, eftersom jag börjar jobba 04.30 imorgon rapporteras det imorgon eftermiddag istället sov gott alla!
21 juni, 2007 at 11:07 #848532Anonym anvandareMemberPga tidsbrist bestämde jag mig för att bara köra överkroppen igår och köra underkropp och mage idag.
Tränade med Lotta, en utmärkt träningspartner, men eftersom vi inte setts på ett tag blev det rätt mycket tjöt. Lyckades ändå få till några helt okej resultat
Hantelflies och hantelpress på plan bänk för bröstet:
Värmde upp lite med flies och pangade sedan på med lite tyngre vikter, satte något pb faktiskt!Hantelflies: 15X15
flies: 15X12
Bröstpress: 45X8
Press: 45X6+1 forced
press: 37.5X10Trots jag sovit dåligt i veckan fick det bra med vikterna här också, mycket nöjd
Hammercurls stående
inte så mycket att säga, var nöjd med sista settet även om jag kanske slängde lite med vikterna på slutet, kontakten var fin iallafall25X10
27.5X8
30X5+1 -> 12.5X8 (vanliga curls sista på 12.5 kilos vikten)Stolsarmhävning mellan bänkar för triceps
25X25
35X20
40X23finns mera att hämta, men det känns bra att köra så här just nu
Hantelpress för axlar
25X8
27.5X7
27.X4 -> 10X6började bli ganska slö här, sovit mellan 4-5 timmar per natt pga skitbyte i veckan, och det sätter i huvudet.
Rygglyft / belly back
Vad den nu kallas, hoppas det är förståligt. Ryggen har krånglat fram och tillbaka senaste 2 veckorna, kände jag ville ta det lite lugnt och jag tycker detta är en ganska skön övning som jag kör för sällan. Körde högt tempo med korta pauser.
10X15
15X12
15X14passet blev 19 set och tog 70 minuter, intensiteten var tveksam om man jämför med vanligtvis.
Innan passet tog jag esapro, eftersom jag va tvungen att lägga mig tidigt gick jag bara hem och käkade en rejäl bit köttfärspaj som jag förberedit tidigare idag.
morgonvikt 91.7 kilo.
nu blir det ben+vader+mage minipass
Har tagit en del bilder som jag ska försöka uppdatera med och någon film som kommer upp när youtube känner för det
25X10
21 juni, 2007 at 11:16 #848533Anonym anvandareMemberBlev några bilder från passet
Lotta som jag tränar med jävligt grym tjej faktiskt
Lite blandad kompott, inget speciellt Blir väl någon film också.
Gillar fighting facen iallafall
21 juni, 2007 at 12:58 #848534Anonym anvandareMember[youtube=jDtHUZq9euM]
Sista biten av lite triceps tränings, lotta är inte speciellt duktig kameraman så hon fick bara igång sista studen
[youtube=RG62azCWMXs]
Sista settet triceps, blev ganska trött på slutet. Men jag blev lite förvånad när jag kollade på filmen, ser ut som jag inte går djupt nog?!? kändes bra iallafall
synd yt drar ner kvaliten så mycket bara :S
21 juni, 2007 at 13:09 #848535Anonym anvandareMemberEftersom jag inte hann köra ben vader och mage igår tog jag ett kort men intensivt pass med lotta idag också, blev inte lika mycket tjöt idag dock
Benspark, sittande:
50X16
95X10
105X10 ->50X16Granska bra träningsvärk i framsida lår redan när jag började, gått rätt mycket på jobbet osv men jag hade tänjt ut ganska bra så det va lugnt
Benpress alternerat med sittande vadpress:
Kör benpress sen vadpress utan vila, sen vilar jag lite innan jag går på benpressen igenben: 220X12
vad: 60X16
ben: 270X10
vad: 75X12
ben: 370X7 de blev inte så djupa och fina som vanligt, var ruskigt tungt
vad: 75X10 -> benpress: 170X8
vad: 30X30 vilade lite innan jag körde sista settet med vaderHängande benlyft och crunches med fot på bänk för magen
Benlyft: bwX30
lyft: bwX25
lyft: bwX25 -> crunches: bwX30blev 17 set och passet tog 40 minuter
Innan passet esapro, efter passet vitargo, ska ta mera esapro om 25 minuter ungefär…
Klart godkänt pass, ska träna på söndag också så har jag fyllt min kvot.
Det är underligt hur mycket maskiner kan variera i vikt från märke till märke, benspark-maskinen jag körde i söndags var mycket tyngre på samma vikt än den jag körde idag var
21 juni, 2007 at 13:10 #848536Anonym anvandareMemberEtt Stort Lycka Till! /j.
21 juni, 2007 at 13:22 #848537Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Ett Stort Lycka Till! /j.Tackar det kan behövas Får se vart det leder!
kan passa på att ge dig en komplimang för din journal då, den är inspirerande att läsa!
trevlig midsommar
24 juni, 2007 at 19:23 #848538Anonym anvandareMemberEfter en midsommarhelg med tveksam kosthållning där det ena och andra slunkit ner var det dax att ta sig i kragen och gå till gymmet. Resultaten var väl inte förväntade att ligga på topp, men jag fick till ett hyfsat pass tror jag
Passet utfördes på bergman & bevings företagsgym
Hantelflies och rak hantelpress för bröst
Flies: 17.5X15
press: 37.5X15 finns intre tyngre på gymmet här
press: 37.5X8
Flies: 22.5X10 -> 15X8Breda latsdrag
70X12
100X8 ->40X10 100 är maxvikt i maskin här, men jag tycker jag har svårt med kontakten på de högre vikterna i latsdragen, föredrar chins.
80X8-> 40X8Conentrationscurl mot bänk för biceps & hammercurls stående
CC: 25X7
CC: 25X6+2 -> HC: 12.5X10Tappade fort i styrka här och kände mig klenare än vanligt, bestämde mig för att det räckte med 2 set + dropset
Triceps med stång i cablemaskin
Endast kört stolsarmhävningar ett tag så jag tyckte det var dax för lite variation, var en av dem trevliga maskinerna där det bara står antal plattor och inte vikt.10X15
12X15
15X10 -> 5X15Svårt att gissa ingångsvikten, men det blev jobbigt nog tillslut!
Axelpress i smithmaskin
Körde press med hantlar sist, känns bra att variera.
60X8
70X7
50X8började bli lite trött i slutet av passet, däraresultaten.
Knäböj
Finns rätt begränsade möjligheter till benträning här, bestämde mig för att köra lite knäböj. Tyvärr började mitt vänstra knä krångla rätt bra. Detta beror oftast på att min korsrygg är ganska sabbad och enligt de som kan mera om sjukgymnastik än mig säger att det blir någon sorts drag hela vägen ner till knäna och gör rejält ont i bottenläget.Blev 2 lätta set iallafall
70X12
80X12Benspark och bencurl alternerande
Eftersom knäböjjarna blev misslyckade körde jag på här istället, är ju inte riktigt samma belastning på ryggslut och knäleder.Kör spark sen curl, sen vila, sen om igen.
Spark: 40X16
Curl: 30X12
Spark: 50X15
Curl: 40X10
Spark: 60X12
Curl: 40X8Mina lungor ville flytta till en ny ägare efter jag kört dessa sex set, tempot av högt.
Situp armbåge-knä
En övning som följt med sen sjukgymnastiken, enkelt nog är det en situp där man möter sig armbåge med motsatt knä osv. Mest kört raka övningar på sistone, kändes som det var dax med en som var lite mera inriktad på de sneda magmusklerna. Även om det känns som alla magmuskler aktiveras mer eller mindre oavsett övningsval.bwX50
bwX40
bwX42Blev totalt 31 set och passet tog 70 minuter ungefär
Innan passet tog jag esapro, under och efter pass vitargo, pass +30 min mera esapro. Tveksamt om magen var tom när jag tog all esapro men sålänge sålänge jag inte är nyäten (fint ord va?) hoppas jag det ger ok effekt ändå.
Va ganska nöjd med styrkan i brösten och ryggen iallafall, sen blev jag trött men jag körde på ganska bra tempo osv ändå.
Kört helkroppspass snart en månad och det känns kanon än så länge, kommer ju alltid vara så att man gillar vissa övningar mera än andra. När man tränar igenom hela kroppen får man alltid göra lite kul var gång iallafall. Själv har jag alltid gillat att köra rygg och triceps, medan bröst, biceps och mage är trist. Ben och vader och axlar är ganska varken eller
Nu ska jag och avsluta min grisarhelg med lite mera av lasse kroners 80 goda mackor, hoppas alla haft en bra midsommar
25 juni, 2007 at 16:45 #848539Anonym anvandareMemberIdag köpte jag ett par nya löparskor och tog en joggingtur på 25 minuter ungefär, pulsen låg runt 160 slag per minut. konditionen är kanske inte så bra som jag skulle önska men jag tänkte jag skulle jobba lite på det i sommar
Bjuder på en bild från söndagens pass också, kommer någon film lite senare
Efter helgens matmaraton där även alkohol ingick ser jag inte alltför bra ut om ni frågar mig :S
25 juni, 2007 at 17:10 #848540Anonym anvandareMemberTror ni något svenskt kosttillskottsföretag kommer importera dessa snart? Verkar va en riktigt byggardröm?
[youtube=qRuNxHqwazs]Första set på 37.5 kilo, 15 reps tror jag
[youtube=lPYQyLD0xiY]Andra set på 37.5 kilo, tror inte allt kom med, men ska vara 8 reps
[youtube=9xqKx0tR_HE]26 juni, 2007 at 20:35 #848541Anonym anvandareMemberTillbaka till verkligheten, ganska bra träningsvärk i benen idag efter löpningen igår. Men det blev ett ganska hyfsat pass med lotta på frikis och svettis jönköping idag.
Hantelflies och plan hantelpress för bröst
Flies: 15X15
Flies: 20X12
Press: 47.5X6+ 4 forced inte speciellt mycket hjälp på de tvingade faktiskt.
Press: 40X8+2
Press: 40X7+1 -> Flies: 15X6Styrkan i brösten har verkligen kommit tillbara sen jag slutade deffa, har skalat av ungefär 10 kilo under våren (ren fåfänga, tävling ligger nog en bit bort med min fysik)
Hammercurl stående, biceps och vanlig hantelcurl
25X8
27.5X8
27.5X6+2 -> vanlig curl: 12.5X8Va väl som vanligt ungefär, borde kanske pressa ut mig lite mera och öka något snepp, styrkan finns till en 4-5a på 30 kilo
Triceps pushdown med stång
10X16 (10 plattor)
14X8 -> 8X15Va ganska trött i triceps sen hantelpressen, så jag nöjde mig med 2 set + dropset.
T-bar Row
65X16
75X12
80X10 -> 40X12kändes relativt lätt alla set, kontakten var inte så bra som man kunnat önska. Något återkommande att jag inte riktigt får till ryggen för tillfället. Men jag är trött i rygggen nu iallafall
Benpress alternerat med sittande vadpress:
Hade träningsvärk efter löp-passet igår. inte joggat på väldigt länge, så jag beslöt mig för att köra lugnt. Krampade ganska bra ändå, speciellt i vaderna.Som vanligt kör jag ben sen vad, efter det vila sen repeterar
Ben: 170X12
Vad: 40X8 rejält med kramp efter typ 5 reps tror den låga vikten
Ben: 170X17
Vad: 40X16
Ben: 180X12 -> 130X10
Vad: 45X12 -> 25X15Vad trött efter löpningen, får tänka på att försöka ha minst en vilodag mellan löpning och gym om det går. Både knäna var lite trötta idag också, blir glukosamin som vanligt så brukar det släppa.
Axelpress med hantlar
30X7
30X6 -> 12.5X8inte mycket ork kvar så här sent in på passet, lyckades släppa en rätt rejäl fjärt under första settet när jag tog i. Försökte förjäves övertyga lotta det var ”hardcore”, haha.
Crunches med fötterna på bänk
bwX50
bwX45
bwX40Passet innehöll 31 set och tog 95 minuter
Intensiteten blir gärna lidande när jag tränar ihop med någon annan då det tyvärr blir en del snack. Ofta tycker jag om att träna själv därför men med en bra träningspartner kan jag ofta pressa mig lite rent viktmässigt istället!
Innan passet blev det: kreatin monohydrat, cvitaminbrus (kände mig lite förkyld imorse), nitro FX, 400mg koffein, esapro. (nitro fx smakar som rutten fisk, minst sagt. Efter doften tippar jag på att mitt eget urin smakar bättre).
Under passet blev det gainer pro, och nu blir det mera esapro och lite cbrus + echinea tror jag
imorgon börjar jag nya jobbet, ska bli skönt o slippa lagerarbetet!
Ha det gott ni som läser!
Dagens tips
Jag käkar ganska mycket quinoa, det är ganska smaklöst och tråkigt men nyttigt. Godaste sättet jag kommit på att tilllaga det är att koka upp buljong och pressa i lite citron eller lime i vattnet det kokar i, då får quinoan en lite syrlig ganska trevlig smak29 juni, 2007 at 10:34 #848542Anonym anvandareMemberKörde ett litet helkroppspass på f&s igår. Gick väl ganska bra faktiskt.
Hantelplies och hantelpress för bröst på lutad bänk
Flies: 17.5X12
flies: 20X10
Press: 47.5X6+2
Press: 40X8+1 -> 20X6Chins och breda latsdrag
Chins: bwX12
Chins: bwX8+4
Chins: bwX6+4Lats: 8X8 (plattor)
Biceps med rep i cablemaskin & triceps på samma sätt
vikten är i plattor
bi: 10X10
tri: 10X10
bi: 12X8
tri: 10X10
bi: 8X12 -> 5X8
tri: 10X10 -> 6X10Axelpress med hantlar:
30X7
30X5
25X8 -> 15X5Benpress alternerat med sittande vadpress
Benpress: 170X15
vad: 50X15
ben: 220X10
vad: 60X16
Ben: 270X8 -> 130X15
vad: 75X13 -> 35X15Benen känns ganska slitna, de har inte fått vila speciellt mycket senaste veckan.
Benlyft i ställning & crunches med fötterna på bänk:
Lyft: bwX30
lyft: bwX25
lyft: bwX25 ->crunches: bwX20passet gick bra och jag körde ganska hårt, motivationen var bra.
Passet innehöll 33 set och tog 95 minuter, intensiteten var sådär. Blev en del snack med lotta.
Är inte riktigt nöjd med detta programmet det sliter väldigt hårt på en. Har iallafall fört en diskussion med Grandmaster och han ska hjälpa mig med ett nytt upplägg nu. Känns spännande.
2 juli, 2007 at 17:42 #848543Anonym anvandareMemberFör tillfället ligger gymträningen stilla då den omstruktureras något. Kommer fortsätta uppdatera när jag kommit igång ordentligt igen
6 juli, 2007 at 11:53 #848544Anonym anvandareMemberHepp
Nu har träningen blivit rejält omstrukturerad med hjälp av Grandmaster som sköter träningsupplägg och kost till mig from nu.
Innan har jag ju kört hög volym och tveksam intensitet, nu är det istället låg volym och hög intensitet som gäller. Kommer satsa hårt på progressiva ökningar, känns väldigt annorlunda men bra!
Jag kör en 3-splitt och ska samtidigt försöka tappa lite kroppsfett är det tänkt. Kommer väl försöka redovisa min kost ihop med träningen om jag känner att jag har tid.
Dagens pass som var det andra passet med nya upplägget såg ut följande:
Chins:
bw+10X4
bw+10X4
bw+10X4Kändes för lätt även om sista settet var jobbigt, kommer nog köra på 15 kilo nästa gång och se hur det känns!
bw+0X8
bw+0X6Här slutar jag reppa så fort farten stannar av, skulle egentligen kört bara 1 set mot min kroppsvikt men det blev 2 set utav bara farten.
Sittande rodd i maskin
10 plattor X 16 reps
10 plattor X 14 repsPump och kontaktset, inga kontigheter.
5 min vila
Axelpress sittande med hantlar
Tränade på onyx gym i ulricehamn, var väl ett hyfsat gym men de hade bara 1?!? 32.5 kilos hantel vilket retade mig lite.30X8
Hade velat köra på 32.5 kilo idag, men det blir det nästa nästa gång.25X10 pumpset bara.
Stretchade och tog det lite lugnt.
Passet innehöll 9 set och tog ungefär 20 minuter
Drog hem och drack lite mera superäckligt esapro + käkade runt 300 gram kyckling och 200 gram quinoa med sallad till.
i eftermiddag blir det en promenad på runt en timma, sen jobbar jag hela helgen… jippie!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.