Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Balansjournal 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juli, 2007 at 12:08 #848545Anonym anvandareMember
Intensitet och lågvolym ÄR det skönaste
Lycka till med ditt nya upplägg!
6 juli, 2007 at 12:20 #848546Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Intensitet och lågvolym ÄR det skönasteLycka till med ditt nya upplägg!
Tack, det ska bli skitkul. Alltid kört hög volym tills jag inte kan stå på benen innan och hela kroppen värker vilket nog varit kontraproduktivt i längden
6 juli, 2007 at 13:07 #848547Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Tack, det ska bli skitkul. Alltid kört hög volym tills jag inte kan stå på benen innan och hela kroppen värker vilket nog varit kontraproduktivt i längdenJag själv har börjat med lågvolym-DC träning, såg Justin Harris – DC training och blev såld direkt!
Kör det verkligen fullt ut på benen och bröst, och dessa har svarat minst sagt bra. Självklart skall resten av kroppen inkorrporeras i detta underbara sätt, men allt har sin tid..
6 juli, 2007 at 14:10 #848548Anonym anvandareMemberIntensitet och lågvolym? Please explain to a confused girl:|
Kul iaf att du satt igång med dagbok, den ska ja kika på emellanåt8) Kul med bilde och video:buttrock:
6 juli, 2007 at 21:04 #848549Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Jag själv har börjat med lågvolym-DC träning, såg Justin Harris – DC training och blev såld direkt!Kör det verkligen fullt ut på benen och bröst, och dessa har svarat minst sagt bra. Självklart skall resten av kroppen inkorrporeras i detta underbara sätt, men allt har sin tid..
Jag tror på konceptet för att växa, dock så tror jag att ren dc fullt ut också innefattar en ganska hög skaderisk. Men man får ju bedömma vad som funkar, jag ska spana in din dagbok för att se hur det går för dig
6 juli, 2007 at 21:13 #848550Anonym anvandareMemberDenicé wrote:Intensitet och lågvolym? Please explain to a confused girl:|Kul iaf att du satt igång med dagbok, den ska ja kika på emellanåt. Kul med bilde och video
Hög volym = total hög vikt som man lyfter i bänkpress under ett pass
säg att man gör 10 set på tio reps på 100 kilo 10X10X100= 10000 kilo har man lyft och då är det volymen. När man kör så hemskt många likadana set brukar man behöva mera vila mellan setten och då sänks farten, intensiteten.
låg volym; kanske 2 set på 5 reps på 150 kilo.
Då blir ens totala volym 2X5X150=1500 kilo har du lyft totalt.
Att man kör lägre volym ska spara på centrala nervsystemet och sen lyfter man ju faktiskt högre vikt även om den totala lyfta vikten är lägre.
Finns förespråkare för både och vad jag vet. Tror jag har förstått och förklarat det rätt nu ockå
Kontentan är att innan gjorde jag kanske 25-40 set på träningspass, nu gör jag sällan mera än 10 set, ganska skönt psykist eftersom det går mycket fortare om inte annat
Ja det kändes som det var dax för en liten journal, min fysik är kanske inte ännu jättemycket att fånga på bild. Men jag tror det blir roligare för andra att läsa och jag kan själv se hur jag utvecklas. kul du hittade hit iallafall Ska spana lite mera i din journal nu
7 juli, 2007 at 09:19 #848551Anonym anvandareMemberAaaaaa, i get it ,men så fiffigt:nerd:
Låter bra det där:emo-thumbKeep it up!! Trevlig helg!
Tjingeling!
9 juli, 2007 at 13:32 #848552Anonym anvandareMemberLigger nu återigen på en deff, får se hur det faller ut. Tar det ganska lugnt, morgonvikten efter 2 veckor har minskat med 3.5 kilo. Synd inte allt är fett
körde lite ben idag enligt mitt nya lågvolymsprogram:
Benpress, liggande
uppvärmning: 120X9320X15
överskattade min styrka lite i ingångsvikten, de sista 3-4 repsen var inte så låga som man kan önska. Ev så kör jag på samma vikt nästa pass och försöker göra flera fina reps eller så sänker jag lite. Beror på vad herr GM tycker.
Benspark
95X11 tungt, hade inte orkat 1 rep till
68X12 pumpsetBencurl
60X13, fanns lite mera att ta ska öka vikten något till nästa gång.
40X12 pumpsetSittande vadpress, DC style
60X10 -> 60X8 -> 60X6tog riktigt fint i vaderna, paus i bottenläget och skakar bara loss vaderna mellan de olika setten. Bra smärta på slutet.
Passet tog runt 20 minuter om man räknar bort uppvärmning och stretch
Kommentar: Jobbat i ett sträck sen lördag 08 och gick av måndag 08 så jag hade hellre legat i sängen idag. Men när jag väl kom iväg kändes det bra och jag körde på ordentligt!
Nu ska jag till kiropraktorn och knäcka ut ryggen.
ha en bra träningsvecka alla!
9 juli, 2007 at 14:00 #848553Anonym anvandareMemberDC-Vader ÄR skönast:)
Bra pass!
10 juli, 2007 at 10:41 #848554Anonym anvandareMemberMaQue wrote:DC-Vader ÄR skönast:)Bra pass!
Ja, det tar verkligen grymt bra på vaderna När jag gick ner för trappan efter det settet fick jag verkligen klammra mig fast i räcket. Ser rätt kul ut
10 juli, 2007 at 13:36 #848555Anonym anvandareMemberIdag är det aktiv vila + en morgonpromenad på 70 minuter ungefär. Imorgon jobbar jag heldygn igen. Ska försöka röra lite på mig ändå.
Äntligen lite sol idag iallafall
12 juli, 2007 at 15:52 #848556Anonym anvandareMemberLegat lågt på kolhydrater ett slag, även jobbat 4 heldygn på 8 dagar, detta märktes en del.
Bänkpress 100%
60X5 uppvärmning92.5X9
Kört hantelpress nästan uteslutande senaste 6-7 månaderna istället för bänk, tekniken i bänk är tveksam. Kände mig trött och kraftlös med det var väl en inte helt åt skogen. Tyckte även jag kopplade in lite mycket axlar och triceps emellanåt?
smalbänk, pumpset
62.5X11inga problem, lugnt och tryggt. Bara bra pump.
Pushdown i cablepress med stång, 100%
12.5X14ökning med en halv platta (antar det är 2.5) kilo, jobbigt med lugnt och tryggt
Vila 5 minuter + banan
Chins till farten stannar av
bwX13
bwX7skulle bara gjort ett set men äntligen en övning där det kändes som det gick lite bra idag.
Stångcurl med e-z stång
55.5X4dagens flopp, gjorde en 8a på 53 sist. Gick bara inte att få upp mera än 4 reps.
bestämmde mig för att köra ett pumpset här också eftersom jag var så missnöjd med först
35.5X10.
passet innehöll 7 set och var runt 25 minuter långt.
Var inte speciellt nöjd idag, mitt mentala fokus saknades och tekniken och styrkan ville inte infinna sig.
försöker ju tappa lite mera vikt vilket jag gjort än så länge, men styrkan kommer nog bli lite lidande har jag en känsla av.
Bara jag som upplever att detta urkassa väder suger energi ur en?
12 juli, 2007 at 16:03 #848557Anonym anvandareMemberHejsan,svejsan!!
Jag har vart väldig väderkänslig förr, så jag vet vad du menar. Det kommer mer på vintern för mig, måste ladda inför det:ph34r: Det är bara att försöka tänka på annat, vädret kan man inte rå på tyvärr,he,he. Hitta på roliga saker som får en på andra tankar. Varför inte utnyttja det dåliga vädret till en mysig hemmakväll:happy: Helt perfekt att träna när det är dåligt väder ute juuuuuu:bb:
Lågdagar kan ju ha väldigt mkt med de hela att göra också:nerd:
Kör på!! Make it BURN!!Yeah!!!!!
12 juli, 2007 at 16:40 #848558Anonym anvandareMemberDenicé wrote:Hejsan,svejsan!!Jag har vart väldig väderkänslig förr, så jag vet vad du menar. Det kommer mer på vintern för mig, måste ladda inför det:ph34r: Det är bara att försöka tänka på annat, vädret kan man inte rå på tyvärr,he,he. Hitta på roliga saker som får en på andra tankar. Varför inte utnyttja det dåliga vädret till en mysig hemmakväll:happy: Helt perfekt att träna när det är dåligt väder ute juuuuuu
Lågdagar kan ju ha väldigt mkt med de hela att göra också
Kör på!! Make it BURN!!Yeah!!!!!
Jag gillar inte vintern heller, hade gärna bott i ett varmare land då
Jag lider inte speciellt mycket av lågdagarna i vardagen, men idag märktes det verkligen på gymmet. kände mig grymt trycklös
Hemmakvällar är goa, fast jag hade gärna stoppat i mig 2 påsar chips och tyckt synd om mig ikväll Ska nöja mig med att spana film med en kompis, titta på när hon äter godis och ladda inför jobbet imorgon..
funkar nya datorn och träningen bra?
12 juli, 2007 at 17:57 #848559Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Nya datorn är KANON och så fiiin!!!Träningen har inte blivit mkt av denna vecka:frust: mkt att stå i. Jobbade tex från 8.00-20.00 igår, kom hem senn,buhu. Nä men idag har jag tränat och ska köra ett till pass ikväll innan jobbet:nod
Får köra skiten av mig resterande veckan helt enketl, (jag vet att man inte ska försöka ta igen träning genom att köra som fan varje dag resten av veckan) Men det känns bra för mig, i huvvvet,hahahahaha!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.