Balansjournal 2007

Home Forums Seriösa träningsjournaler Balansjournal 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 140 total)
  • Author

Passet innehöll 31 set och tog 95 minuter

Intensiteten blir gärna lidande när jag tränar ihop med någon annan då det tyvärr blir en del snack. Ofta tycker jag om att träna själv därför men med en bra träningspartner kan jag ofta pressa mig lite rent viktmässigt istället!

Det är ofta svårt att hålla energin uppe mer än runt en timme. När jag tränar med någon försöker jag att hålla tempot så att det inte blir mer än en timme och sen tjattra i bastun eller under stretchen :)

En fråga… hur äter du?

Hm, lyckades inte få med att den första delen är citat från dig

Euphoria wrote:
    Passet innehöll 31 set och tog 95 minuter

Intensiteten blir gärna lidande när jag tränar ihop med någon annan då det tyvärr blir en del snack. Ofta tycker jag om att träna själv därför men med en bra träningspartner kan jag ofta pressa mig lite rent viktmässigt istället!

Det är ofta svårt att hålla energin uppe mer än runt en timme. När jag tränar med någon försöker jag att hålla tempot så att det inte blir mer än en timme och sen tjattra i bastun eller under stretchen :)

En fråga… hur äter du?

Hm, lyckades inte få med att den första delen är citat från dig

Jag följer Martin Berkhan, aka Grandmasters IFRP metod ( [http://www.leangains.blogspot.com/] ), modifierad enligt mina behov, med bland annat en version av kolhydratcykling.

just nu deffar jag bort lite kroppsfett, ser ut i stil med:

Har lågkolhydratsdagar när jag inte tränar, då förekommer också lågintensiv träning minst 1 timme per dag.

Högdagar när jag gymmar med något friare kaloriintag.

Maten är ganska basic:
    protein: kyckling, fisk, skaldjur, kesella, keso, magert nötkött och färs.
    kolhydrater: pasta, ris, quinoa, osv på träningsdagar. Endast frukt och grönt som kolhydratskällor på lågdagarna.
    fettet: rapsolja, lax och nötköttet, ligger lågt på fett under träningsdagarna.

passet som du citerat är från mitt gamla träningsupplägg med väldigt hög volym, kör lågvolym nu med rätt mycket kortare pass och en högre intensitet. När jag kör hög volym blir det gärna att jag tjötar lite för mycket under passen, men jag har inga planer på att köra hög volym igen under överskådlig tid :)

kul du tittade in också :D

Sleep83 wrote:
    Kört hantelpress nästan uteslutande senaste 6-7 månaderna istället för bänk, tekniken i bänk är tveksam. Kände mig trött och kraftlös med det var väl en inte helt åt skogen. Tyckte även jag kopplade in lite mycket axlar och triceps emellanåt?

Prova ett lite bredare grepp, brösta verkligen upp dig i den excentriska fasen (enkelt sätt är helt enkelt att dra in så mycket luft som möjligt), spänn rumpan, fötterna i golvet och sänk stången kontrollerat.
    Kom även ihåg att dra ihop skuldrorna ordentligt, så kopplar du ur axlarna rätt mycket ^^

Förmodligen inget nytt, men det tål att upprepas :)

4dagar jobb på 8 dagar är respekt, hade INTE pallat.

Bra jobb, kör så det ryker! /J.
    Lycka till!

Sleep83 wrote:
    Maten är ganska basic:
    protein: kyckling, fisk, skaldjur, kesella, keso, magert nötkött och färs.
    kolhydrater: pasta, ris, quinoa, osv på träningsdagar. Endast frukt och grönt som kolhydratskällor på lågdagarna.
    fettet: rapsolja, lax och nötköttet, ligger lågt på fett under träningsdagarna.

Det låter ju bra! Jag får inte äta frukt kvällstid då min tränare anser att det är för mycket socker (kolisar) i dem och det är för nära sängdags (och då finns det inte en chans att spendera dem).

Så det blir bara proteiner och grönsaker kvällstid. Däremot får man se upp med vissa grönsaker som t.ex. majs innehåller rätt mycket socker. Ibland tycker jag det bara är jobbigt att hålla reda på maten men när jag håller reda på den så känner jag ju hur mycket bättre allting blir trots allt :)

lite brådis idag pga mycket annat som händer i helgen, så ska bara uppdatera dagens pass.

gick direkt från ett dygns jobb och runt 12h fasta för att köra dagens pass, gick väl helt okej:

Chins med fixerad vikt
    bw+15X4 (+5 kilo)
    bw+15X4
    bw+15X4

körde 5 kilo tyngre än sist, var ganska jobbigt på slutet. lyckades dessutom klämma mig på kedjan vid ett tillfälle. men det kändes ändå ganska bra, tror jag kommer få ligga här några gånger.

Chins tills farten avstannar
    bwX9 (+1 rep)

gjorde en mera än sist, verkar som jag har lite styrka att hämta i ryggen. Fråga mig dock inte var de musklerna sitter, för inte syns det iallafall :D

Sittande rodd
    12 X 11 (100%)

8X10 (submax)

tror var platta väger 10 kilo härn. drog till mig lite i nacken här, var nog inte riktigt utstretchad, men det känns ok nu efteråt iallafall.

Axelpress med hantlar
    32.5X6 (+2.5 kilo, -2 reps) 100%

27.5X6 (+2.5 kilo, -4 reps) submax

allt kändes bra idag, utom sista övningen. men jag antar jag ligger kvar på samma vikter där nästa gång och försöker satsa på att öka antalet reps istället.

Euphoria wrote:
    Det låter ju bra! Jag får inte äta frukt kvällstid då min tränare anser att det är för mycket socker (kolisar) i dem och det är för nära sängdags (och då finns det inte en chans att spendera dem).

Så det blir bara proteiner och grönsaker kvällstid. Däremot får man se upp med vissa grönsaker som t.ex. majs innehåller rätt mycket socker. Ibland tycker jag det bara är jobbigt att hålla reda på maten men när jag håller reda på den så känner jag ju hur mycket bättre allting blir trots allt :)

Det finns inget fog för att inte äta frukt på kvällen. Korkat.

Maque: Jobbet sliten en del. men bara nästa vecka också sen har jag lite semester iallafall ;) Tack för tipsen på bänken!

Superberggren: tack för stöd och uppmuntran, det behövs alltid. Va inne och spanade lite på din hemsida häromdagen, tycker det ser bra ut :D

Euphoria: Jag tror inte det är någon fara att äta kolhydrater kvällstid sålänge man inte överdriver mängderna, däremot tror jag att det finns tidpunkter på dygnet då man kan behöva dem mycket. Som efter träning exempelvis.

Tog en fuskmåltid igår efter gymmet, blev en donken-meny och en glass efteråt. Inga omåttliga mängder men jag tyckte det var lite skönt att släppa loss lite efter relativt strikt kost under ett par veckor utan fusk nu.

Nästa vecka blir sista på jobbet sen ska jag ha lite semester, ska bli jävligt skönt. Jobbat heltid och pluggat 100% enda sen januari nu….

Ja mannen, här ser det ut att rulla på bra, tänkte faktiskt och undrade att du borde ha en journal och den har du hehe, men den är relativt ny som jag märker, well här ska man t sig en titt då och då vill jag lova, du kör på bra o hårt tycker jag. Keep up the good work.

MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Ja mannen, här ser det ut att rulla på bra, tänkte faktiskt och undrade att du borde ha en journal och den har du hehe, men den är relativt ny som jag märker, well här ska man t sig en titt då och då vill jag lova, du kör på bra o hårt tycker jag. Keep up the good work.

MVH cesse

Härligt du tittade in också :D Går allt bra på gävleklubben?

journalen är ganska ny, just nu går träningen sådär. jobbar helt för mycket, men sista passet är på torsdag iallafall. Sen har jag 3 veckors semester, vilket ska bli mycket skönt.

ska ta och läsa upp mig i din journal snart ;) knappt varit hemma på 2 veckor nu.

hoppas du har en underbar sommar!

Under förra passet slarvade jag lite med uppväremningen, vilket ledde till jag drog till nacken lite under passet. Det känns dock bra nu och jag var taggad till att göra ett bra resultat!

Benpress, liggande
    120X8
    120X4

2 snabba uppvärmningsset.

320X17 (+2 reps)

kändes bra, 2 reps mer än sist. Tog riktigt bra på framsida ben, kanske kan ifrågasätta djupet nu också. Känns som jag inte riktigt vågar gå i botten, men sålänge jag får såhär bra kontakt och det ä smärtfritt tänker jag inte klaga.

Benspark, sittande
    97.5X11 (+2.5 kilo)

71X12 (+2.5 kilo), pumpset

kändes bra, sparken var riktigt jobbig på slutet i första settet och det blev 1-2 reps som inte var fullt så bra som de första.

Bencurl, sittande
    62.5X14 (+2.5 kilo, +1 rep)

42X13 (+2.5 kilo, +1 rep)

kändes som det fanns lite mera att ge, något av en låg igångsvikt jag la förra gången. Ökar nog med 2.5 kilo till nästa vecka.

Sittande vad, dc-style
    62.5X10 (+2.5 kilo) -> 62.5X7 (+2.5 kilo, -1 rep) -> 62.5X7 (+2.5 kilo, +1 rep)

Tar stenhårt på vaderna, va vl en bra ökning. De sista repsen blir inte lika höga som de första. Får ganska mycket kramp i vaderna mot slutet.

passet tog runt 20 minuter och innehöll 10 set

Kändes som ett bra pass med ökningar, innan passet hade jag precis brutit fastan med 2 bananer + esapro. kändes rätt bra idag, även att motivationen var innan passet.

Jobbet sliter ganska hård på mig nu, går sista passet på torsdag. När det är över har jag jobbar runt 8 heldygn på 2 veckor.

Idag gällde 90 minuter promenad, brukar bli det var träningsfri dag. Men jag skriver sällan upp det. Regnade, solen, sken och blåste på samma gång. Inte roligaste förutsättningarna men det var ganska skönt.

Imorgon är sista dagen på jobbet i augusti, sen drar jag ner till skåne på semester vilket ska bli mycket skönt. Kanske köra lite hårdare med deffen, kommer nog va strandfin lagom till julafton. Helt perfekt?

Sleep83 wrote:
    Idag gällde 90 minuter promenad, brukar bli det var träningsfri dag. Men jag skriver sällan upp det. Regnade, solen, sken och blåste på samma gång. Inte roligaste förutsättningarna men det var ganska skönt.

Imorgon är sista dagen på jobbet i augusti, sen drar jag ner till skåne på semester vilket ska bli mycket skönt. Kanske köra lite hårdare med deffen, kommer nog va strandfin lagom till julafton. Helt perfekt?

Sommarvädret verkar ju ändå vänta på sig tills dess, så varför inte? :)

Ha en skön semester! :drinks:

Ha en underbar semester!!!

Skönt med bechform till julafton;) he,he,he!

Själv åker jag till GBG i helgen på liten mini semester med killen, ska bli skoj!!

Take care, och njut av din semester!!

Denicé wrote:
    Ha en underbar semester!!!

Skönt med bechform till julafton;) he,he,he!

Själv åker jag till GBG i helgen på liten mini semester med killen, ska bli skoj!!

Take care, och njut av din semester!!

låter härligt, själv sitter jag sista dygnet på jobbet nu. rent kaos här idag, ska bli så skönt att ha semester. Sen har jag bara 3 dygn kvar i augusti innan jag slutar på detta stället vilket ska bli gott!

hoppas ni får en go minisemester då :D

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.