Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Balansjournal 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2007 at 18:58 #848575Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Härligt du tittade in också Går allt bra på gävleklubben?
journalen är ganska ny, just nu går träningen sådär. jobbar helt för mycket, men sista passet är på torsdag iallafall. Sen har jag 3 veckors semester, vilket ska bli mycket skönt.
ska ta och läsa upp mig i din journal snart knappt varit hemma på 2 veckor nu.
hoppas du har en underbar sommar!
Klart man vill kika, trodde bara inte att du hade någon ,men detta funkar ju fint tycker jag grabben . Jo för tusan det är sjukt må jag säga, men detta år alltså från förra sommaren till nu är den bästa i träningen någonsin, det rullar på kalas här, hela året har varit great, så det är riktigt kul. Ja du jobbar man mycket nöter det hårt på en, jag är ju en kontorsbög så för mig nöter det inte allt för hårt. Well ha en grym sommar så höres vi av och KEEP PUMPING THE WEIGHTS. MVH Cesse
20 juli, 2007 at 08:48 #848576Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Klart man vill kika, trodde bara inte att du hade någon ,men detta funkar ju fint tycker jag grabben . Jo för tusan det är sjukt må jag säga, men detta år alltså från förra sommaren till nu är den bästa i träningen någonsin, det rullar på kalas här, hela året har varit great, så det är riktigt kul. Ja du jobbar man mycket nöter det hårt på en, jag är ju en kontorsbög så för mig nöter det inte allt för hårt. Well ha en grym sommar så höres vi av och KEEP PUMPING THE WEIGHTS. MVH CesseJag är utbildad kontorsbög nu, men kontorsjobben växer inte på träd precis
min träning har flutit på rätt bra i ett år ungefär, innan dess har jag varit periodare om du förstår begreppet
Journalen funkar rätt bra, blivit lite ändringar med nya träningsprogram osv. Men jag ska inte klaga faktiskt, ska försöka bli lite bättre på att uppdatera bilder bara
20 juli, 2007 at 08:56 #848577Anonym anvandareMemberMorgonvikten är 88.2 tappar fortfarande ganska bra faktiskt. Inte känt några större men av dieten ännu, har dock ett visst sug efter något. Det är dock snarare för att jag slutat snusa.
Idag börjar 2 veckors semester också vilket ska bli skönt, åka ner till skåne på lördag och vara hos föräldrarna en vecka. Ev. träna ett pass med gm och låta honom ta en närmare titt på de få muskler jag lyckats gneta ihop, det återstår dock att se.
nu ska jag snart kila iväg och träna pass A på gymmet, ingen passare idag men jag ska försöka våga pressa mig hårt ändå.
ot: tror min datorskärm håller på att ge upp, ingen som har en extra?
20 juli, 2007 at 10:00 #848578Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Jag är utbildad kontorsbög nu, men kontorsjobben växer inte på träd precisHaha, ”kontorsbögar” byter väl jobb och cirkulerar ganska ofta så du hittar snart något!
Hoppas passet går/gick bra!
20 juli, 2007 at 10:06 #848579Anonym anvandareMemberDuktigt att du slutat snusa!! De e bra det:emo-thumb
Skönt att vikten ger med sig, ser ju bra ut detta:) Kul att träningen flyter på!
Hoppas solen skiner på din semester8)
Ha de bäst!!
20 juli, 2007 at 11:49 #848580Anonym anvandareMemberEfter 14 h fasta var det dax för pass A, jag hade en förhoppning bänkpressen skulle lossna idag. Men det visade sig att det va lite för mycket begärt
Bänkpress, 100
60X5 uppvärmning.
92.5X8 (-1rep)gjorde en rep mindre än sist, dessutom fick jag lägga ner den på bröstet och vila efter jag gjort 8 fulla reps (total failure på 9an). Vilket jag inte var speciellt nöjd med. Känns som tekniken är åt skogen, när jag testade styrkesatser för mitt nya styrkeprgram lyfte jag betydligt mera vikt när jag körde i smith-maskin. Men jag får väl fortsätta kämpa och hoppas det lossnar.
Smakbänk, submax
62.5X11 samma som förra veckan, besvikelsen efter bänkpressen var ganska stor och jag gick på denna utan i princip vilat innan. Dåligt fokus men det funkade.Pushdown med stång
13X13 (+2.5 kilo, -1 rep)Hade nog lite kraft, var väl en fullt okej ökning. ska fortsätta öka nästa vecka tänkte jag.
Vilade 3-4 minuter
Försökte hitta fokus igen, jag måste acceptera att jag deffar just nu. Även om det är meningen att jag ska bli starkare samtidigt som jag tappar lite vikt kan jag inte förvänta mig mirakel. Jag har en tendens att bli riktigt förbannad och älta ner mig i dagens första resultat, om det är dåligt, istället för att fokusera på ökningar i de övriga övningarnaChins, submax
kvX14 (+1rep)Var lite närmare failure än jag brukar när jag gjorde chins idag, men jag hade nog kunnat pressa ut 3-4 till om jag verkligen gett mig fan på det. De är ju dock ganska snabba och jag vet inte om de skulle vara godkända på tävling.
Stångcurl med e-z stång
55.5X7 (+3 reps)förmodligen tog mitt extra set chins förra passet lite udden ur stångcurlsen då. Idag gick det bättre även om jag cheatar lite för att få upp de sista repsen, gav mig verkligen fan på flera än förra gången iallafall. Och det lyckades ju.
Sned hantelpress för bröst
30X7
denna ingång egentligen inte i mitt program, men jag var frustrerad. Tycker jag får dålig kontakt i bänkpressen (återkommande tema?) så jag ville pumpa ut brösten lite. Detta var ett lugnt set bara, la ner när de började kännas jobbigt.passet tog ungefär 25 minuter och innehöll 7 set
När jag tittar tillbaka på det gick ju det mesta helt okej, förbättringar i allt utom bänkpress som var en försämring. Bara att ta nya tag med det nästa vecka!
Efter passet var jag riktigt hungrig, blev ryggbiff och mackaroner + avslutade med en burk god lidlsorbet som jag tyckte att jag hade förtjänat.
Nu njuta av semestern!
22 juli, 2007 at 18:02 #848581Anonym anvandareMemberVar tillbaka hos mamma och pappa i Lund för att hälsa på. Fick dessutom en chans att besöka det Lugi motionscenter, rätt hardcore gym faktiskt. Dessutom där jag tog mina första stapplande gympass för ett antal år sen!
Genast när jag kom in på gymmet stod ett par svettiga killar och reppade på 300 kilo i mark, pratade lite med dem om allt möjligt. De såg ganska stora och farliga ut, men visade sig va rätt sköna lirare som bara älskar o träna. Härligt!
Något som är mindre härligt är det jävla vädret som retar mig åthelvete. lämnade in bilen på service hos min skrot-nisse idag så jag fick snällt ta cykeln, genomblöt av regnet på 2 röda.
Smygstartat med mitt nya kostschema som Grandmaster gjort till mig, började jobba med honom denna månaden och än så länge har jag bara positiva erfarenheter därifrån.
nåväl:
Breda latsdrag
50X5
50X5detta vara ren uppvärmning som jag bestämt mig för att köra eftersom jag sträckte mig lite sist för jag värmde dåligt
Chins med vikt
16.25+bwX4 (+1.25 kilo)
16.25+bwX4
16.25+bwX5Blev en rep för mycket av bara farten, hade bra energi och kändes lättare än sist, ökning till trots.
Chins, submax
bwX10 (+1rep)
Va väl lite närmare failure än bara ett pumpset, men jag ville så gärna göra mera reps än förra gången.Sittande Rodd
13X13 (+1 platta, +2 rep)
9X10 (+1 platta)
annan maskin än den jag brukar köra, men jag kände mig stark och bra ändå. Så det var nog en ökning! (antar en platta är 5 kilo)Axelpress med hantlar, sittande
32.5X8 (+2 reps)
27.5X6Hade mera energi idag i slutet på passet, beror nog på att det inte var på tom mage. kändes mycket fint, ökningar i det mesta. Känns som det finns rätt mycket mera att hämta i exempelvis chins, förvånansvärt nog
Passet tog 25 min och innehöll 10 set
Förutom vädret och bristen på bil är alltså allt på topp!
22 juli, 2007 at 18:43 #848582Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Haha, ”kontorsbögar” byter väl jobb och cirkulerar ganska ofta så du hittar snart något!Hoppas passet går/gick bra!
åhå, ser jag fått fintbesök i journalen. Passet idag gick mycket fint, värre med det jag körde senast. Då tappade jag fattningen helt, har en tendens att bli väldigt besviken när jag inte klarar mina uppsatta mål
hur leker träningslivet själv?
22 juli, 2007 at 18:47 #848583Anonym anvandareMemberDenicé wrote:Duktigt att du slutat snusa!! De e bra det:emo-thumbSkönt att vikten ger med sig, ser ju bra ut detta Kul att träningen flyter på!
Hoppas solen skiner på din semester
Ha de bäst!!
Ja det är rätt skönt, jag började ju först röka i samband med att pappa fick lungcancer. Men den tonårsrevolten slutade jag med ganska snabbt lyckligtvis.
Sen såg jag hur tandköttet mår kasst, då ville jag inte syssla med snuset längre. Mina tänder kommer förmodligen trilla ut så småningom ändå
Ja vikten ger nog med sig, idag var det ett riktigt kanonpass på mitt gamla HC gym… Blir glad bara jag tänker på det.
På detta gymmet är jag bland de mindre killarna, inte som på f&s där jag brukar träna och är typ störst tätt följd av ett gäng fjolliga killar som måste duscha och fixa backslicken innan de glider in på gymmet
Bara regnet försvinner så kan detta nog bli en fin semestervecka hoppas jag
Ska spana in din journal lite nu då!
23 juli, 2007 at 20:52 #848584Anonym anvandareMemberVerkligen superbra att du slutat snusa!!! :up: :up:
Jag kan också älta lite om jag varit ”svag” en dag men jag har lärt mig att det oftast kommer ett kanonpass efter en sån där dag. Vet inte om det är en dip i kroppen eller om huvudet ger sig den på att man faktiskt ska vara bättre nästa gång.
Kan tänka mig att det blir klar annorlunda att köra under en diet också. Jag märker bara när jag inte ätit ordentligt en dag att det blir svagare på passet.
Man får lägga en annan nivå helt enkelt beroende på matintag och dagsform etc.
Men du har klart bra med mental motivation och det är det som för dig framåt!! Fortsätt med det!
23 juli, 2007 at 21:50 #848585Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Jag är utbildad kontorsbög nu, men kontorsjobben växer inte på träd precismin träning har flutit på rätt bra i ett år ungefär, innan dess har jag varit periodare om du förstår begreppet
Journalen funkar rätt bra, blivit lite ändringar med nya träningsprogram osv. Men jag ska inte klaga faktiskt, ska försöka bli lite bättre på att uppdatera bilder bara
Hehehe I see boy, men det är bra att jobba på med det tycker jag, har man oftast bra rutiner eller möjlighet till det. Fina pass på slutet. sker i helgen då? pump on :emo-thumb
24 juli, 2007 at 06:05 #848586Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:åhå, ser jag fått fintbesök i journalen. Passet idag gick mycket fint, värre med det jag körde senast. Då tappade jag fattningen helt, har en tendens att bli väldigt besviken när jag inte klarar mina uppsatta målhur leker träningslivet själv?
Haha, fint besök Jorå, träningslivet flyter på! Gymmet har stängt i några dagar nu då de gör ”stora ändringar” så vi raggar upp andra gym denhär veckan. Blir antagligen bara Sats och aktiverum vi provtränar på.
Har du semester nu eller?
24 juli, 2007 at 09:41 #848587Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Haha, fint besök Jorå, träningslivet flyter på! Gymmet har stängt i några dagar nu då de gör ”stora ändringar” så vi raggar upp andra gym denhär veckan. Blir antagligen bara Sats och aktiverum vi provtränar på.Har du semester nu eller?
Jepp, jag har 2 veckors semester nu. Sitter nere hos föräldrarna i Lund och trycker… Ganska skönt men lite långtråkigt emellanåt. De är ju närmare 70 och håller pensionärstempo… Sen att jag min bilen på service och får leva på nåder (”snälla pappa låt mig låna bilen”), gör ju inte saken bättre, haha
Kan va ganska kul o testa nya gym ibland? Jag gör det en del, problemet är bara att alla maskiner är olika med vikter osv. Rätt störigt när 50 kilo bensparn på det enda stället motsvarar 100kg på det andra imo
24 juli, 2007 at 09:43 #848588Anonym anvandareMemberEuphoria wrote:Verkligen superbra att du slutat snusa!!! :up: :up:Jag kan också älta lite om jag varit ”svag” en dag men jag har lärt mig att det oftast kommer ett kanonpass efter en sån där dag. Vet inte om det är en dip i kroppen eller om huvudet ger sig den på att man faktiskt ska vara bättre nästa gång.
Kan tänka mig att det blir klar annorlunda att köra under en diet också. Jag märker bara när jag inte ätit ordentligt en dag att det blir svagare på passet.
Man får lägga en annan nivå helt enkelt beroende på matintag och dagsform etc.
Men du har klart bra med mental motivation och det är det som för dig framåt!! Fortsätt med det!
Om jag hade vetat det om vila och kost i samband med träning när jag började träna då hade jag varit i en helt annan form och storlek än där jag befinner mig nu
Ja, det är skönt utan snuset, vill ju spara tänderna om inte annat…
hur ofta är du hemma i sverige då?
24 juli, 2007 at 09:48 #848589Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Hehehe I see boy, men det är bra att jobba på med det tycker jag, har man oftast bra rutiner eller möjlighet till det. Fina pass på slutet. sker i helgen då? pump on :emo-thumbNär man jobbar på lager eller dylikt känner man ju sig rejält sliten efter jobbet, kan va svårt att få ut max på gymmet då imo…
Passen går riktigt bra nu på sistone, trots jag tappat en hel del vikt
Jag fyller år 11e augusti, men denna helgen är enda som jag är ledig just nu. Så vi ska faktiskt fortsätta en tradition som vi började förra året; Toga-party. Spöka ut sig i lakan, grilla en massa gött och sen svänga runt på stans nattklubbar och se vilka reaktioner man kan locka från ens stackars medmänniskor med hjälp av denna, nuförtiden, något ovanliga klädsel Blir det lika kul som förra året är det en hit…
själv då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.