Balansjournal 2007

Home Forums Seriösa träningsjournaler Balansjournal 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 140 total)
  • Author
    Sleep83 wrote:
    Om jag hade vetat det om vila och kost i samband med träning när jag började träna då hade jag varit i en helt annan form och storlek än där jag befinner mig nu :D

hur ofta är du hemma i sverige då?

Ah jag förstår! Lite som jag och mina benhinnor hehe… får bara inse att dom för alltid kommer krångla med mig om jag springer mycket. Men man lär ju sig saker på vägen…

Har inte varit hemma sen jag flyttade faktiskt.. men planen är att komma hem i mitten av december och stanna över jul. Det ska bli roligt… men jag kommer väl frysa ihjäl antar jag :

Euphoria wrote:
    Ah jag förstår! Lite som jag och mina benhinnor hehe… får bara inse att dom för alltid kommer krångla med mig om jag springer mycket. Men man lär ju sig saker på vägen…

Har inte varit hemma sen jag flyttade faktiskt.. men planen är att komma hem i mitten av december och stanna över jul. Det ska bli roligt… men jag kommer väl frysa ihjäl antar jag :

haha, förmodligen. Nuförtiden fryser man ju ihjäl sig på sommaren i det här landet :S

Var dax för pass c, gick väl helt okej med en del ökningar.

En sak jag fick erfara är det negativa med att hoppa mellan olika gym när man är beroende av maskiner i en del övningar. Det är stört omöjligt att hitta samma vikt på dem och de olika upphängningssystemen driver mig till vansinne. Ska bli skönt att vara hemma lite mera längre fram.

Benpress
    120X9
    120X5

320X17

samma vikt som förra veckan men eftersom benpressen här var från medeltiden uppfattade jag det som att den var faktiskt tyngre på samma vikt än den jag brukar köra med. Så det kan ha varit en ökning, djupet är ibland tveksamt tyvärr.

Benspark
    100X9 (+2.5 kilo, -2 reps)
    75X11 (+2.5 kilo, -1 rep)

upplevde denna maskin som ganska stel och jobbigt, i bottenläget var den riktigt knäpp. Men en ökning och bra kontakt i framsidan som sig bör.

Bencurl, sittande
    65X14 (+2.5 kilo)
    45X14 (+2.5 kilo, +1 rep)

upplevde denna maskin som bättre, men en bättre upphängning som var lättare att sitta i. Detta ledde till en ökning, sen var jag kanske starkare än sist också? :D

Sittande vadpress, DC-style
    65X10 (+2.5 kilo) -> 65X7 (+2.5 kilo) -> 65X6 (+2.5 kilo, -1 rep)

40X8

här upplevde jag en sak som var lite trist, den andra maskinen jag brukar köra på hemma kan man frikoppla vikten om man inte får upp den på stången. Det gick ju inte här. Jag nådde failure vid 7e repen på set2, då satt jag helt plötsligt fast i bottenläget, kunde inte komma ur. Fick lirka som fan och var lite orolig jag skulle lyckas skada mig med det gick bra. detta ledde till längre vila mellan set 2 och 3, därav ett extra set.

Passet gick bra med schysst kontakt och en del ökningar. samtidigt ligger vikten på under 87 kilo, detta ser bra ut för formen.

En sak just nu är att jag kan va för målmedveten och pressa mig hårt till ökningar varje pass, jag känner att detta på sikt kanske kan öka min skaderisk något. Änsålänge är jag inte speciellt orolig dock.

Börjat med ett nytt kostschema som den goda grandmaster gjort till mig, härligt att få käka riktigt ordentligt på träningsdagarna.

lekte lite med kameran under min tristess, får se hur det blev…vikten är runt 87 kilo

blev lite suddigt, gonatt

Toga party!!Låter som en urkul tradition8)

Keep it up!! Bra jobbat, ser ut att va ett gött pass:nerd:

Tjingeling!!

Sleep83 wrote:
    Kan va ganska kul o testa nya gym ibland? Jag gör det en del, problemet är bara att alla maskiner är olika med vikter osv. Rätt störigt när 50 kilo bensparn på det enda stället motsvarar 100kg på det andra imo :D

Mjo, vi tränar annars på Träningsakademin men nu då dom hade stängt var vi ju tvugna att hitta ett annat gym. Provtränar man är det ju gratis :| Vi har tränat på Sats och Aktiverum nu, jobbigt med nya maskiner och annat som man inte är van vid. Näe, man skall hålla sig till det gamla vanliga gymmet så man vet vad man håller på med :D

Denicé wrote:
    Toga party!!Låter som en urkul tradition8)

Keep it up!! Bra jobbat, ser ut att va ett gött pass

Tjingeling!!

ja! det är asroligt, man brukar dock få rätt mycket uppmärksamhet när man är ute. Mest positiv men också en del negativ :D fast så är det alltid när man har med fulla människor att göra :D

tackar, tycker träningen flyter på okej faktiskt… ganska roligt just nu :D

Heidi K wrote:
    Mjo, vi tränar annars på Träningsakademin men nu då dom hade stängt var vi ju tvugna att hitta ett annat gym. Provtränar man är det ju gratis :| Vi har tränat på Sats och Aktiverum nu, jobbigt med nya maskiner och annat som man inte är van vid. Näe, man skall hålla sig till det gamla vanliga gymmet så man vet vad man håller på med :D

tycker dem flesta gym brukar va ganska giriga med engångsträningar, fast det är kanske för jag nästan alltid går på svettiga underground gym med dålig ekonomi :P

man får ju hålla till goda med vad som finns, tror stenhårt på att kontinutet är det som ger framgång. trägen vinner :D

Efter ett par pass A som känt kämpiga lossnade det äntligen lite med en del bra ökningar i de flesta övningar!

Bänkpress
    60X5
    60X5

92.5X10 (+2 reps)

äntligen kändes det som bänkpresen släppte lite, hade med en kompis som passade mig vilket ledde till jag kunde fokusera på att pressa ordentligt. Klarade en tia utan övermänskliga ansträngningar, borde köra på en ökning nästa gång?kul!

Smalbänk
    62.5X11

pushdown med stång
    67X17 (+2 kilo, +4 reps)

inte samma maskin som vanligt, men jag kände mig stark idag så vem vet!

Chins, submax
    bwX15 (+1rep)

känns bara bättre och bättre, visst var sista jobbiga men 15 reps är väl helt okej?

Stångcurl med EZ
    55.5X8 (+1rep)

kändes också bra, mycket bättre utförande än tidigare gånger, roligt och tror det lossnat lite :D

mycket nöjd med dagens pass som var 7 set ochtog 25 minuter.

imorgon ska jag fira min kommande födelsedag och fuska lite med maten, blir bodys nya potatis-sallad och lite annat gött!

kul att det börjar lossna :bb: Bra vikter där!!

Ha en smarrig ätardag! Låter gott med den där potatissalladen

Grattis i förskott får man väl säga då:fun:

Trevlig helg!

Kul att det har lossnat igen och du ser ut att vara i schysst form ju!! Keep going!!

Denice och Euphoria: Tack för uppmuntran!

Går faktiskt ganska bra nu, formen är väl inget jag skämms över med jag är ganska petig. Finns 4-5 kilo kvar att skala av innan jag är nöjd. Som sagt, blir beachform lagom till julafton :D

Va skönt med lite fuskdag; blev 10cl 15år Whiskey, 5 cl 20 åringt Portvin (jag samlar på portvin). Fettfri potatissallad, grillad kycklingfile, lightglass och gelegodis. Allt med lågt fettinnehåll på inrådan av tränaren i samband med alkoholintag. Även om alkoholintaget var ganska moderat :D

Blev ett pass idag, va lite orolig jag inte skulle hinna. Mycket o städa. mina kompisar gav mig 500 kronor i present till IKEA och 500 till systembolaget?!? De borde veta vid det här laget att jag dricker sprit typ 1-2 gånger om året? Får väl bli en flaska portvin till hyllan, spanat in en 30åring fonseca som jag ska beställa :D

iallafall:
    Chins:
    bwX5
    bwX5

bw+17.5X4 (+1.25 kilo)
    bwX17.5X4
    bwX17.5X4

bwX11 (+1rep)

Var noga med att bli riktigt varm. Chinsen var jobbigare denna veckan och utförandet bra, men lite sämre. Kanske ligga kvar på denna vikten nästa vecka? ökade med en rep på sista settet med detta var också tyngre.

Sittande rodd i maskin:
    14 (70 kilo) X 12+1 (+5kilo, -1 rep)
    Sista reppen var lite tveksam, men jag räknar den ändå. Tycker ofta jag får sämre kontakt när jag ökar vikterna i denna övning.

10 (50 kilo) X10 (+5 kilo)

5 min vila

Hantelpress, sittande för axlar
    35X6 (+2.5 kilo, -2 reps)
    30X7 (+2.5 kilo, +1 rep)

ökade i vikt, nöjd med det. Hade kanske kunnat krama ut en rep till första settet men jag va mycket nära failure ändå.

Chins:
    bwX8

Ville bara köra ett set till där jag hade riktigt bra kontakt och gick djupt, lugnt och skönt. Slutade snabbt!

Passet innehöll 11 set och tog c:a 20 minuter

Det var allt fäör idag, mitt internet är avstängt till 21e augusti hemma så jag ska försöka hitta något annat sätt att lösa det hela. hörde rykten om att nya grannen är uppkopplad på trådlöst som man kanske kan låna sålänge?

ha det gött alla!

Fint med ökningar!!

Men tog allt det där bara 20 min? Låter som om du har supertempo?

Hoppas det går bra med flytt!

Euphoria wrote:
    Fint med ökningar!!

Men tog allt det där bara 20 min? Låter som om du har supertempo?

Hoppas det går bra med flytt!

Jag kör så fort jag kan, var ju bara 11 set… inte speciellt förtjust i att vila mellan övningarna, får tvinga mig själv på de ställena där choachen satt ut längre medveten vila :P Att flytta är ett riktigt gissel, ska tapetsera imorgon. lyckas alltid klanta till sådant…

hur går det själv?

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.