Balansjournal 2007

Home Forums Seriösa träningsjournaler Balansjournal 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 140 total)
  • Author

kände mig omotiverad idag, är så ibland. Kan ägna lite väl mycket tid åt träning och kost och idag var det bara lite blä-känsla över allt. Dessutom har jag glömt min mp3-spelare och musiken de spelar på gymmet är typ gospel-skiva med carola (om man har tur)…

passet gick dock bra!

Benpress, liggande
    170X5
    170X5

322.5X18 (+2.5 kilo, + 1 rep)

Varit iväg och kört lite på andra gym senaste veckan, varit lite svårt att jämföra. Men jag kände mig absolut starkare idag än jag gjorde innan jag åkte. Knäna var dock lite sura över den höga belastningen men inget som kändes farligt.

Benspark, sittande
    100X10 (+1rep)
    70X12 (+1rep)

inte så mycket att tilllägga, blev riktigt slut i muskeln första settet men upplevede pumpen som moderat idag.

Bencurl, sittande
    68X13 (+3 kilo, -1 rep)
    47.5X13 (+2.5 kilo, -1rep)

Känns bra gör fortfarande lite mera reps än målet (10-12) men jag jobbar mig uppåt stegvis.

Vader, dc style
    65X11 (+1rep) -> 65X8 (+1 rep) -> 65X6 -> 65X4

kändes mycket starkare än sist, kan bero på att maskinen jag använde sist var urkass. Den här är mycket bättre, dessutom säkerhetanordning på den så man slipper skada sig :D

Bra pass med bra ökningar, ska försöka ta nästa pass på onsdag eller torsdag sen nästa efter det på lördag tänkte jag.

passet innehöll 11 set och tog 25 minuter

Ha,ha gospel skiva med Carola, ryser av bara tanken:| Nä Mp3 är ju att föredra, kan få sån jäkla motivation av bra music i öronen:yahoo:
    Men jag kan ju vara så skämmig, att jag till och med går runt å mimar till musiken hahahahahaha, folk tror väl att man e lite lätt galen. Kan ju bara inte låta bli när det är bra musik:p

Hade min bLÄ-vecka förra veckan, då blev det inge gym, så kan de ju faktiskt vara ibland.

Ha det bäst!!!

Denicé wrote:
    Ha,ha gospel skiva med Carola, ryser av bara tanken:| Nä Mp3 är ju att föredra, kan få sån jäkla motivation av bra music i öronen:yahoo:
    Men jag kan ju vara så skämmig, att jag till och med går runt å mimar till musiken hahahahahaha, folk tror väl att man e lite lätt galen. Kan ju bara inte låta bli när det är bra musik:p

Hade min bLÄ-vecka förra veckan, då blev det inge gym, så kan de ju faktiskt vara ibland.

Ha det bäst!!!

Jag är ganska bestämd vad det gäller musik, antingen ska det vara min musik eller så kan det kvitta. Såvida jag inte är full, då kan jag skråla med för full hals till britney spears senaste hit, tyvärr eller ja, otyvärr är jag inte alltför full alltför ofta :P

Jag går mest runt på gymmet och försöker se så sur ut som möjligt så ingen pratar med mig =P pratar hellre efteråt isåfall…

Kan va bra med en blä-vecka då man vilar. När man kännner sig blä är det ju inte helt ovant att det är cns som säger ifrån. Dock var det nog mest en släng av flytt-blä. Dessutom blev jag precis dumpad av min kompis som hellre ville gå på promenad med sin kille än o leka med mig :S

bänkpress
    95X5 +4 forces (+2.5 kilo, -5 reps)

mycket flyttande, överlag trött

smalbänk
    65X9 (+2.5kilo, -2 reps)

pushdown med stång
    70X9 (+2.5 kilo)

var nog inte samma sorts maskin som sist, svårbedömt.

Chins, submax
    bwX15

Stångcurl
    57.5X6 (+2.5 kilo, -2 reps)

sitter på jobbet, flyttat i veckan. Inget internet hemma och något stressad.

flytten påverkade nog passet ganska negativt!

Chins
    bwX4
    bwX4
    bw+17.5X4
    bw+18.75X4 (+1.25 kilo)
    bw+18.75X4 (+1.25 kilo)

Submax
    13

Rodd, sittande med paus
    104X7

68X10

annan maskin än vanligt, något svårbedömt. Det kändes bra iallafall!

Axelpress sittande, hantel
    35X5 (-1 rep)
    30X7

trött efter allt flyttande fortfarande.

Vikten ligger på 86.1 kilo

Benpress, liggande
    170X5
    170X5
    325X20 (+2.5 kilo, +3 reps)

Benspark, sittande
    100X11 (+1 rep)
    70X12

Bencurl, sittande
    70X13 (+2.5 kilo)
    50X15 (+2.5 kilo)

Vader, dc style

67.5X11 (+2.5 kilo) -> 67.5X8 (+2.5 kilo) -> 67.5X6 (+2.5 kilo)

fortfarande mycket med flytten, har inget internet hemma. blev en snabbrapportering av senaste passen.

vikten ligger runt 86 kilo, har skött kosten bra även under flytt!

Sedär ja, nu är han igång igen=) Kul å se att du fortfarande tränar trots den tunga flytten:emo-thumb

Duktigt!! Ha det bäst, hoppas solen skiner på dig med!

Ciao!

Denicé wrote:
    Sedär ja, nu är han igång igen=) Kul å se att du fortfarande tränar trots den tunga flytten:emo-thumb

Duktigt!! Ha det bäst, hoppas solen skiner på dig med!

Ciao!

solen sken hela dagen när jag jobbade och hela veckan när jag var inne och tapetserade :D Idag när jag äntligen var ledig så var det dåligt väder såklart :P

klart man kämpar på, vart någon tung vecka dock =D

hoppas allt är fint själv?

lyckats låna hit lite trådlöst internet hem, vi får se hur länge det varar. men nu går det att surfa (om än knappt)

Varti några jobbiga veckor med flytt och arbete. Har skött träning och kost bra även om jag varit mycket trött och passen lidit lite…

Bänkpress
    60X5
    60X5
    95X7 (+2 reps)

gick bättre här än sist, har varit ganska stel i axlar dagarna efter jag flyttat. Det påverkade nog negativt, jag hoppas på 9 reps nästa gång!

Smalbänk
    65X11 (+2 reps)

samma som bänkpressen ungefär

Pushdown med stång
    70X10 (+1 rep)

på rätt väg, hoppas kunna komma upp på 12-13 reps vid nästa tillfälle!

2 min vila

Chins, submax
    bwX17 (+2 reps)

chinsen flyter på kanon, känns bara bättre och bättre.. kanske får lite muskler på ryggen tillslut…

Sångcurl, ez, stående
    57.5X4 (-2 reps)

Var ganska trött här, vilade relativt kort mellan pushdown och chins, men jag tycker jag fuskar för mycket och ja kontakten var sådär.

pumpade lite armar med hantlar pga mitt missnöje.

annars ett ok pass!

Vikten imorse var 86 kilo, fått en del trevliga ådror mera framträdande. Ganska nöjd med att jag skött kosten ordentligt trots flytt osv.

imorgon blir det en planerad fuskmåltid, inget överdrivet. lite grillat och äppelpaj, tycker jag är värd det!

Sleep83 wrote:
    Chins, submax
    bwX17 (+2 reps)

17 chins @ 86kg är banne mig inte helt fel! Bra jobbat! :emo-thumb

MaQue wrote:
    17 chins @ 86kg är banne mig inte helt fel! Bra jobbat! :emo-thumb

Tackar, chinsen är faktiskt en av mina starkaste övningar just nu. Roligt!

Alltid haft bra styrka i ryggen men problem senaste åren med skador, går mycket bättre att träna när grandmaster styrt upp min träning lite :D

Imorgon fyller jag år, ska fira mig själv genom att marathonjobba från 08 imorgon till 08 på måndag. Sen köra rakt ner till skåne för m in arbetsintervju som hr-manager på maersk i köpenhamn. Det sistnämda är iallafall mera spännande än det första.

Bara 1 år kvar till halvvägs till 50.

Igår hade jag en fuskmåltid som blev grillad kyckling och lax med hemmalagad potatissallad och äppelpaj + lite mjölkchoklad. Inga stora mängder men jag vägde 88.0 imorse istället för vanliga 86.0

Chins
    bwX4
    bwX4

bw+20X4 (+1.25 kilo)
    bw+20X4
    bw+20X4

bwX15 submax (+2 reps)

Chinsen går så fint, ökar bra varje pass!

Rodd med paus mellan varje rep
    70 (14 plattor)X10

50X10 submax

Blivit många olika maskiner, men jag är iallafall mycket nöjd med att köra paus på rodden. Känns som kontakten blir bättre.

Axelpress, sittande med hantlar
    35X6 (+1 rep) gjorde en till med höger sida, men vänster orkade bara halvvägs.

30X7 (+1rep)

Chins med smalt, vertikalt grepp
    bwX15

kände jag hade kraft kvar, så jag körde lite chins med smalt grepp. orkade 15 reps submax! Ganska gott!

Passet tog runt 25 minuter
    Nu ska jag spela lite kort! ha det gott alla

Körde ben idag på fastande mage, gick väl bra. Är lite skakis nu efter bilfärden hem.

I eftermiddag åker jag hem till skåne, ska på anställningsintervju i köpenhamn imorgon, wish me luck!

Benpress, liggande
    170X5
    170X5
    330X17 (+5 kilo, – 3 reps)

En ökning, tappade lite i reps men det var väl rätt bra ändå. knäna känns bättre än på länge, likaså ryggen

Benspark, sittande
    100X12 (+1 rep)
    70X13 (+1 rep)

kommer inte riktigt upp i toppläge sist reppen eller så, liten ökning iallafall.

bencurl, sittande
    72.5X11 (+2.5 kilo, -2 reps)
    52.5X13 (+2.5 kilo, -2reps)

en ökning, börjar hamna i rätt intervall. Men jag kan ha ett litet tak här kan jag tänka mig…

5 min paus

Vader, dc-style
    70X12 (+2.5 kilo, +1 rep) -> 70X7 (+2.5 kilo, -1 rep) -> 70X4 (+2.5 kilo, -2 reps)

gjorde mera reps än vanligt första settet, detta ledde nog tillsammans med viktökningen att jag tröttades fortare på set 2 och 3.

passet tog runt 25 min

Vikten imorse var 85.1, vikten går neråt i bra tempo. Kanske lite för bra? Lite rutor hr infunnit sig vilket man inte ska klaga på. Hade 84 kilo som riktmärke, när jag nått dit kan jag tänka mig att jag och kära grandmaster ska se över min kost något. Känns som det är en bra bas att bygga lite kvalitet på utan onödig viktuppgång under vinterhalvåret.

Runt första februari i år vägde jag 100.4 kilo, vill helst slippa att tappa 16 kilo nästa år. Det är ganska mycket jobb, har inte så svårt med kalorirestiriktionen, mer all tid det tar att räkna på allt jämnt och ständigt..

Nu ska jag äta lite ost-kaka och annat, sen blir det bilen.

ha en solig dag alla!

Tjaaaaaaaaaaaa!!

Ååå så kul att det går åt rätt håll för dig:emo-thumb Grymt bra jobbat att gå ner dom kilona du:worship:

Jag e avis på dig å dina chins:frust:JAG VILL OCKSÅ!!
    Jättestarkt jobbat där!
    Va gött att Grandmaster hjälper dig med ditt upplägg, lite avis där med tror jag,he,he,he:o

Ha det!

Å DU!!! LYCKA TILL PÅ INTERVJUN!!!

todelouuuu =)

Denicé wrote:
    Tjaaaaaaaaaaaa!!

Ååå så kul att det går åt rätt håll för dig:emo-thumb Grymt bra jobbat att gå ner dom kilona du:worship:

Jag e avis på dig å dina chins:JAG VILL OCKSÅ!!
    Jättestarkt jobbat där!
    Va gött att Grandmaster hjälper dig med ditt upplägg, lite avis där med tror jag,he,he,he

Ha det!

Å DU!!! LYCKA TILL PÅ INTERVJUN!!!

todelouuuu =)

Grandmaster är kanon, kan stark rekommendera honom till alla som funderar. Lätt att ha att göra med och mycket kunnig.

körde knappt chins innan jag började jobba med honom, det går frammåt i rasande fart :D Så hemskt nöjd, min fysik ser bättre än ut på länge också!

Tack för all uppmuntran på sistone vännen, ska försöka börja läsa din och lite flera journalen mera noggrannt så fort jag hinner! Har dock en mycket omvälvande tíd just nu. Kostym-intervjuer (som gick kanon) flytt med mera

mycket glad för att positiv feedback jag fått dock :D

ha en mysig kväll!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.