Balansjournal 2007

Home Forums Seriösa träningsjournaler Balansjournal 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 140 total)
  • Author

Ja, det är jätteroligt med träningen, både springa och gymma. Satsar riktigt hårt nu och det verkar ju gå ganska bra. Hoppas på en änmnu bättre fysik om ett år eller så, har inte speciellt bråttom (sen är man ju ganska fåfäng, så det får gärna gå fort).

Ganska skönt att springa 2 pers, jag brukar sticka ut med en kille som bor på hemmet där jag jobbar och rasta honom ibland, då blir man lite sporrad att vinna!

Ska göra mitt bästa för att hålla i förlusten och tappa mera, på fredags till söndag blir det dock minsemester i Tyskland (första semestern sen förra sommaren typ) Så då blir det nog 2 dagar i synd faktiskt, men det påverkar ändå ganska minimalt i långa loppet. Dessutom brukar man ju bli ännu mera taggat att dra till gymmet när man haft något annat kul o göra :D

sparkas inte :nono: =)

Hoppas du haft en underbar helg!

kramar

Denicé wrote:
    Milen VAR inte dum;) den var heeeeeeelt fantastisk att springa. Jag hade hur mkt som helst kvar att ge. Jag springer ibland med en väninna, då har vi lite lugnare tempo, men när jag springer själv pressar jag på, jag orkar lite mer än hon!!
    Denna gång sprang jag med min kompis, så vi höll lugnt tempo, vilket inte resulterade i den någon bra tid, men just nu gör det inget. Ville bara få smaka på milen, sedan får man putsa

Bra fettfurlust där :dance: grattis till dig, bra jobbat!!! Nu gäller det att hålla i detta och fortsätta i den braknde fart du gjort hitills. Men det kirrar ju du!=)VÄLDIGT seriös min, like: I´WANNA KICK YOUR ASS HEHEHEH!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Tjingeling!

Har en handled som gör lite småont idag, därför passade det utmärkt att det var ben på schemat idag. Gick väl överlag mycket bra.

Benpress
    170×5
    170×5

335X19 (+2.5 kilo, +1 rep)

ökat stadigt, nästan för bra. Utförandet var helt okej idag också, mina knän är hela än på länge. Lågvylom är det bästa jag prövat i gymväg på mycket länge.

Benspark
    102.5X11 (+2.5 kilo, -2 reps)

72.5X12 (+2.5 kilo, -2reps)

visst, tappade någon rep. Men glad det gick så bra att öka vikten!

Bencurl
    75X11 (+2.5 kilo, -1 rep)

55X15 (+2.5 kilo, +1 rep)

va väl lite nära failure på andra settet kanske, men bra ökningar ändå. känns mycket bra!

Vadpress, dc-style
    75X11 (+2.5 kilo) -> 75X7 (+2.5 kilo) -> 75X5 (+2.5 kilo, -1 rep)

en ökning, vaderna krampade redan efter första rundan, men kämpade på rätt bra.

passet innehöll 10 set och tog 20 minuter

mycket nöjd med allt idag, benen går bra. Ryggen och knäna mår bättre än jag senast kan minnas, allt bara flyter på. en aning ont i höger handled idag, men jag tror inte det är något farligt.

Åker på minisemester till Tyskland på fredag till söndag, kommer nog leva i synd då. Men då kommer jag vara ännu mera taggad när jag kommer hem, vikten ligger på 84.9 kilo.

På grund av denna semester tänkte jag köra pass A redan imorgon (det är ju överkropp imorgon, och ben vad idag, jag vet cns). Grandmaster vill ju jag ska lägga ner mitt ”veckotänkande” men jag är såpass taggad just nu, får se vad han säger-

Blir tyvärr ingen träning idag då höger underarm är något öm. Ganska stor belastning på den i pass A och jag vilar hellre lite än att dra på mig någon onödig skada!

Sleep83 wrote:
    Blir tyvärr ingen träning idag då höger underarm är något öm. Ganska stor belastning på den i pass A och jag vilar hellre lite än att dra på mig någon onödig skada!

Smart där:pop:

Denicé wrote:

Ja, det kändes som helt rätt beslut. Träningen har gått så bra på sistone så jag vill inte riskera något :D

tog en promenad på 50 minuter istället och softade med mina kompisar i trädgården i solen och meckade med bilen (tråkigt men nödvändigt om skrothögen ska hålla fram och tillbaka till tyskland) =)

hoppas du haft en bra dag

Denicé wrote:

Ja, det kändes som helt rätt beslut. Träningen har gått så bra på sistone så jag vill inte riskera något :D

tog en promenad på 50 minuter istället och softade med mina kompisar i trädgården i solen och meckade med bilen (tråkigt men nödvändigt om skrothögen ska hålla fram och tillbaka till tyskland) =)

hoppas du haft en bra dag

Haft problem med en svullnad på handleden hela veckan, därför blir det ingen mera träning än benpasset som jag körde i måndags.

I helgen ska jag till tyskland en sväng och semestra lite, ska bli gott!

Ska sen komma tillbaka med en frisk handled och bra motivation på måndag!

pga en ömmande handled och minisemester i tyskland har jag inte tränat på en vecka. men det är väl okej, missat 2 pass. Skönt med lite vila, mentalt taggad nu iallafall!

Bänkpress
    60X5
    60X5
    97.5X7 (+2.5 kilo, -2 reps)

tekniken i bänken har blivit bättre, men styrkan har ökat också! Är snart på mitt mål 100X8

smalbänk
    70X10 (+2.5 kilo, -1 reps)

nöjd ändå, hade nog orkat en rep till både här och på bänkpressen

Pushdown med stång
    72.5X9 (+1 rep)

kändes helt okej i handleden trots den höga belastningen!

5 min vila

Chins
    bw+10X10 (-1 rep)

var något striktare i utförander än vanligt, förmodligen därför jag förlorade en rep. Dessa hade varit tävlingsgodkända allihopa.

stångcurl med ez-stång
    55X7 (-1 rep)

utförandet var okej, var lite försiktig med handleden så jag tog inte i mera

Hammercurl
    12.5X10
    ville bara pumpa ut lite mera blod i biceps

Benlyft
    bwX35
    tränar ju nästan aldrig magen specifikt så jag tyckte ett set kunde inte skada, har nog ändå ökat min styrka i magen en del senaste 2 månaderna.

Tyskland var för övrigt mysigt, var i Rostock vilket är en fin stad med en del gamla öst-statsinslag (bland annat en kyrka som är ombyggd till lägenheter vilket ser rätt mysko ut)

Kosten var åt helvete dessa 2 dagar, men jag tyckte det var helt okej. Varit duktig ganska länge, och detta kommer bara öka min motivation ännu mera.

Vikten ligger på 86.5 kilo, visserligen har jag varit borta och slarvat lite med det har känts som min viktnedgång avstannat lite de senaste veckorna. Brukar bli så för mig ibland

GUTT,GUTT med minisemester:nod Äta bör man annars dör man:D

Gooood, u are back, whith more strength than EVER MAN!!!!

Pumpa på nu sleep83!!!

Todeloooo!!

Själv håller jag på å bli sjuk tror jag…:fever: 😥 ont i halsen min….buuuuhuuuuuu….

Tillbaka med pass B, fick väl helt okej

Chins
    bwX4
    bwX4

bw+26.25X4 (+1.25 kilo)
    bw+26.25X4
    bw+26.25X4

bw+10X11 (+1 rep)

Bra utförande idag, men tappade lite strikthet på sista settet!

Rodd, sittande med paus
    80X10
    maxade ut maskinen som förra veckan, va väl helt okej

rodd, submax
    60X11 (+1 rep)

Axelpress, sittande med hantlar
    35X6 (+2reps)

30X7 (+2.5 kilo)

Tycker axlarna står lite stilla fram och tillbaka mellan veckorna, men det är rätt stora hopp mellan ökningarna här så det kommer nog snart…

passet tog 25 minuter

en tråkig sak är att jag har ont i höger fot, känns som jag har ont i benet/senan som sträcker sig ut mot den nästa största och tredje största tån, gör ont när jag belastar dem och står på tå osv.

Haft lite ont i några tår ett par dagar, körde därför inte vadpress igår, tänker köra vadpress ihop med pass A imorgon istället.

här kommer passet iallafall!

Benpress
    170X5
    170X5

340X18 (+5 kilo, -1 rep)

var riktigt tungt, ökade mera än jag brukar. men styrkan finns där. Har rejäl träningsvärk idag också dagen efter.

Benspark, sittande
    102.5X12 (+1 rep)

72.5X 14 (+2 reps)

ökade inga vikter här, ville upp lite mera reps först. Ser bra ut iallafall!

Bencurl, sittande
    75X12 (+1 rep)

57.5X13 (+2.5 kilo, -2 reps)

Situps på lutbänk
    bwX40 snabba

passet tog ungefär 20 minuter, hade rejält jobbigt att köra hem från gymmet för jag skakade så mycket

NICE man!!! Jag tycker det verkar som om du hela tiden ökar vikterna;) GOSH, bra jobbat där!!!

Ååååå så synd med tårna dina:( hmm kanske en inflammation? Kolla upp det om det inte går över på 1 vecka.

Kul att se att det går bra för dig:emo-thumb

Ha det göttigt!!

Denicé wrote:
    NICE man!!! Jag tycker det verkar som om du hela tiden ökar vikterna GOSH, bra jobbat där!!!

Ååååå så synd med tårna dina:( hmm kanske en inflammation? Kolla upp det om det inte går över på 1 vecka.

Kul att se att det går bra för dig

Ha det göttigt!!

Tårna är återigen helt bra :D Jag ökat ganska gott för tillfället faktiskt, kommer säkert en platå någonstans. Fast jag har inte upplevt sådana här konkreta ökningar sen jag började jobba ihop med grandmaster :D Det är verkligen grymt motivationsökande.

Så jag kan verkligen inte klaga, ge mig ett bra jobb också bara så är jag nöjd sen :D

hur går det själv för dig? ;D

blev pass A idag + vaderna från pass C som jag hade en liten skada i. Verker lite i vänster lats efter träningen, men det är inget jag oroar mig för. Lite vanligt stelhet antar jag

Bänkpress
    60X5
    60X5
    97.5X7

samma som förra veckan, men det kändes enklare. Satsae på 9 reps nästa gång för att gången efter det öka till 100. borde nå mitt delmål på 100X8 under september!

Smalbänk
    72.5X10 (+2.5 kilo)

eftersom jag inte ökade på bänken så satsade jag stenhårt på smalbänk istället och det blev ju rätt bra!

Kommit fram till att jag nog måste köpa ett par handledslindor. Inte så det gör ont när jag kör, men jag känner att det är stor belastning på handlederna under pass A. Bra tips på märka någon?^

Pushdown med stång
    75X10 (+2.5 kilo, +1 rep)

Pushdown känns lite som en dag till dag övning för mig, har dock maxat ut maskinen nu. Ska se om det går att stoppa på en hantel eller något till nästa gång!

5 min vila

Chins, submax
    bw+10X12 (+2 reps)

va väl tyngre än submax, tror inte de 2 sista skulle varit tävlingsgodkända men det var ju inte tävling heller.

Stångcurl med e-z stång
    55X8 (+1 rep)

jobbigt övning att öka i, tror jag får ligga kvar här ett bra tag till inann det blir dag att gå upp. gungar den del i utförandet.

Hammercurls
    12.5X8

gav mig i kast med ett extra pumpset, bara lätt

Dc-vader
    77.5X11 (+2.5 kilo) -> 77.5X7 (+2.5 kilo) -> 77.5X6 (+2.5 kilo, +1rep)

Tolkar det bra resultatet här med att tillskillnad från mina vanliga benpass hade jag inte allt aktiverat benen innan jag gav mig på övningen. Men jag tror ändå jag tänker försöka öka nästa pass, det känns stabilt.

tror passet tog runt 35-40 minuter, men idag är jag mindre säker på det

Ingen motivation att före jurnal just nu, träningen och kosten går dock bättre.

ändrade min ckal macro lite i denna veckan, vikten ligger på hittills lägsta 84.4 imorse. Såg ganska bra ut.

chins
    bwX4
    bwX4
    bw+27.5X4 (+1.25 kilo)
    bw+27.5X4 (+1.25 kilo)
    bw+27.5X4 (+1.25 kilo)

bw+10X12 (+1 rep)

Rodd, med paus
    80X11 (+1rep)

maskinen är full, vet inte riktigt om jag kan stoppa på mera hantlar eller något. Ska jobba lite på utförandet och striktheten istället.

60X12 (+1rep) submaxset utan paus

Axelpress med hantlar
    35X4 (-2 reps)

känns som det går en del kraft åt att få upp hantlarna trots jag sparkar upp dem. Annars var det väl helt okej, går lite upp och ner här. +2, -2 osv.

30X8 (+1 rep)
    ville verkligen förbättra mig på andra settet då och det gjorde jag ju..

passet var väl bra överlag.

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.