Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 376 total)
  • Author
    mikael.H wrote:
    hehe rätt bra bulkmassa på dig om du legat 20kilo + på dom bilder du redan postat :) var det stor skillnad i träningsvikt då elleR?

keep it up nu så vi får se lite deff bilder snart :P

Ja man var nog rätt bulkig ett tag.:) Men betydligt starkare också då.:
    Har tex kört 5or på 47kg i axelpress/hantlar, kanske fixar det på 37kg nu.
    En 5a på 185kg i bänken och tvåor på 200, kanske 25kg under det nu…

mm tråkigt men sant att det ryker en del muskelmassa när man är i form jämfört med bulk, fast det är ju kul att ha en estetiskt tilltalande kropp med :P

mikael.H wrote:
    mm tråkigt men sant att det ryker en del muskelmassa när man är i form jämfört med bulk, fast det är ju kul att ha en estetiskt tilltalande kropp med :P

Ja det har väl följt med en del muskler…:( Men det kanske blir lättare att ”få tillbaka” det man haft när man slutar deffen senare. Kan man ju hoppas i.a.f.8)
    Ja det är på två vis, visst är det kul att vara stor/tung och stark men det är ju kul om man är i skaplig form också…

Tisdag

Benpress
    1set*10 170kg
    1*10 190kg
    1*10 210kg

Bencurl
    2*10 55kg
    1*10 50kg

Sittande vadpress
    3*10 50kg

Sittande chrunches i kabel
    3*10 70kg

Lite mjukstart på träningen liksom i måndags. Men ändå så börjar det infinna sig fin träningsverk lite här och var nu.8)

Morgonpromenad: 70min

Rätt stum i benen sedan benpasset i tisdags. Ändå inte ”för mycket” träningsverk utan helt perfekt!:nod
    Överkropp ikväll!

Hmm… Ska försöka bli bättre på att lägga ut någon bild från passen ibland. Blir roligare att följa journalen då.8)

Torsdag

Lätt explosiv träning

Lutande hantelpress
    3set*10 37kg

Stående rodd, hantlar
    3*10 37kg

Puchdown
    3*10 50kg

Ez-curl
    3*10 47kg

Fredag

Kände mig rätt sliten och tog det därför lugnt. Körde några lätta set böj och stående vadpress innan det var dags att städa av lite i gymmet och slå igen för kvällen.

Morgonpromenad: 90 min båda dagarna

Inga bilder ännu men här kan ni se mig när jag bänkar 190kg i februari. Man behöver Quicktime player för att kunna se den.

[http://www.odengym.com/donjeak/filmer/190ronnyfeb06.mov]

Hämta Quicktime här!
    [http://www.apple.com/quicktime/win.html]

ett bättre tips för att visa filmer online är flash video (flv), quicktime är så seg på att starta, vill köra igång automatiskt så fort man startar burken och flv är överlag möe smidigare för besökarna samt eftersom det använder den vanliga flash spelaren så finns det hos fler användare och på alla möjliga och omöjliga plattformer (numera även psp).

btw, det var en grymt fin och kontrollerad reps det där på en fin fin vikt :)

mikael.H wrote:
    ett bättre tips för att visa filmer online är flash video (flv), quicktime är så seg på att starta, vill köra igång automatiskt så fort man startar burken och flv är överlag möe smidigare för besökarna samt eftersom det använder den vanliga flash spelaren så finns det hos fler användare och på alla möjliga och omöjliga plattformer (numera även psp).

btw, det var en grymt fin och kontrollerad reps det där på en fin fin vikt :)

Där ser man. :) Har inte så bra koll på sådant…

Tackar, fast det var ju inte så mycket vikt heller.:emo-thumb

Här kommer lite bilder från tävlingen 29/4 när jag bänkade 202,5kg.

Första bilden är när vi sitter och äter o laddar lite efter invägningen.
    Andra är mitt lyft på 202,5kg.
    Tredje är mitt försök på 207,5kg som blev för tungt…

ReNeGaDe wrote:
    Inte illa! Stark liten bamse är vad du är! Och honung förtjänar du absolut!:emo-thumb

Ha, ha!:D Tackar! Ja honung är faktiskt riktigt gott. Synd bara att det inte finns någon riktig dunderhonung, det hade varit något:emo-thumb

Bamse wrote:
    Inga bilder ännu men här kan ni se mig när jag bänkar 190kg i februari. Man behöver Quicktime player för att kunna se den.

[http://www.odengym.com/donjeak/filmer/190ronnyfeb06.mov]

Hämta Quicktime här!
    [http://www.apple.com/quicktime/win.html]

Är det höghammar som har träningsläger?

Lätt lyft iaf :emo-thumb

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.