Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 376 total)
  • Author

Är det bara som jag tycker att det ser ut eller är du starkare i bänk än böj?

Warrior wrote:
    Förresten hur mycket extra ungefär lyfter man med en tröja?

Mvh

En bänkpresströja kan ge allt mellan 0-100 kg. Bamse får ut ca 20 kg av sin..

Bamse wrote:
    Tisdag.
    Så då har man kört första passet efter förkylningen. Blev inte så farligt som tur var och passet kändes riktigt bra. Körde bara singlar i bänken och tog det lugnt med övriga övningar också. På torsdag är det full fräs igen!

Bänkpress, halvor
    1set*1 170kg
    3*1 175kg
    1*1 180kg. Alla singlarna strikta och fina med bra tryck! Ser fram emot nästa tävling!!

Chins
    1*5

Latsdrag
    4*5 95kg

Hantelpress, axlar
    4*5 32kg

Höger axel känns bättre och bättre. Just nu känns det mest stelt innan man blivit riktigt varm.
    Skippar nog femmorna i bänken i fortsättningen och kör tvåor några pass för att få utt toppstyrkan lite. Ingen formtoppning ännu dock, är för många veckor kvar till tävling.

Körde du med tröja på bänkarna? Vid halvorna, kör du mot telefonkatalog el nåt då?

Warrior wrote:
    Det var skoj att se. Du var riktigt stark din jäkel, speciellt för din längd. Marklyft kanske vore något att testa på? Hur lägger du upp din träning, kör du 3X i veckan? Hur undviker du skador när du kör så tungt? Hur förberedder du dig inför tävlingar resp hur tränar du under off-season?

Skoj skoj… bara 20kg kvar så är du där. Förresten hur mycket extra ungefär lyfter man med en tröja?

Mvh

Tackar!
    Kör för tillfället ingen mark. Har dock dragit 10reps på 180kg som bäst.

Kör igenom kroppen 2ggr/vecka. Ett tung och ett lätt pass för överkropp respektive underkropp. Inspirerat av Bartolls träningsmetodik som du kan läsa om här på forumet…

Visst händer det att man drar på sig skador men jag har klarat mig från någon allvarligare tack och lov. Det är självklart viktigt att ha en bra teknik när man är på höga vikter och jag kör sällan maxlyft under träning utan ligger strax under för att kunna göra kontrollerade lyft. Maxvikter kommer förhoppningsvis upp på tävling!:nod

Offseason är den träning du kan läsa om just nu här. Ligger något högre på reps i bänkpressen då, fast sällan över 5 reps. Förutom förra passet då…

Nu ca 8 veckor innan tävling kommer jag att börja köra 2or i bänken för att få lite ”viktvana” och inte slita för mycket med många reps. 4 veckor innan drar jag ner rejält på övriga övningar för att 2 veckor innan lägga i stort sett allt krut på bänken. Närmare tävling blir det mycket singlar och lyft med bänktröja. Bänktröjan ger precis som T.Sundin skrev tidigare allt mellan 0-100kg och i mitt fall ca 20kg.

Om du vill ha ett utförligare svar kan jag skicka ett privat meddelande när jag får tid…

Kämpa på!!:up:

olle wrote:
    Är det bara som jag tycker att det ser ut eller är du starkare i bänk än böj?

Japp. Blir lätt så när man tävlar i bänkpress. Har inte allt för stor nytta av tunga starka ben då… Kör dock benen bättre nu så de kommer nog.
    Har som bäst böjt 8or på 150 och en 6a på 160 har jag för mig. Djupa böjar då…

Jacksatan wrote:
    Körde du med tröja på bänkarna? Vid halvorna, kör du mot telefonkatalog el nåt då?

Äh, då hade jag väl skrivit det…
    Nä då, det är utan tröja och jag lägger telefonkataloger på bröstet precis som du trodde. Riktigt bra för styrkan, även om man inte ska köra med tröja. Prova några pass! Tar ett par pass innan det känns bra…:up:

Bamse wrote:
    Äh, då hade jag väl skrivit det…
    Nä då, det är utan tröja och jag lägger telefonkataloger på bröstet precis som du trodde. Riktigt bra för styrkan, även om man inte ska köra med tröja. Prova några pass! Tar ett par pass innan det känns bra…:up:

Mjo skulle iofs va bra för mina triceps att träna lite med telefonkatalog… tänkte kanske börja köra lite singlar och göra nån maxning framöver, men får se hur det blir.

Torsdag. Underkropp, tungt.

Benpress
    5set*5 250kg

Bencurl
    5*5 65kg

Chrunches m. vikt
    5*7 47kg

Stående vadpress
    5*5 220kg

Träningen flyter på väldigt bra. Däremot står kroppsvikten stilla då jag inte har direkt någon tid för morgonpromenader just nu. Körigt i skolan…
    Lite överkropp ikväll och så ska jag försöka hinna med att promenera lite i helgen. :nod

Bamse wrote:
    Träningen flyter på väldigt bra. Däremot står kroppsvikten stilla då jag inte har direkt någon tid för morgonpromenader just nu. Körigt i skolan…
    Lite överkropp ikväll och så ska jag försöka hinna med att promenera lite i helgen. :nod

Jag har också missat några morgonpromenader nu, det lockar inte att gå ut då det är -23 och blåsigt…Det känns surt då man inte kan göra som man tänkt sig! Jag väntar ivrigt på lite värme…:happy:

Heidi K wrote:
    Jag har också missat några morgonpromenader nu, det lockar inte att gå ut då det är -23 och blåsigt…Det känns surt då man inte kan göra som man tänkt sig! Jag väntar ivrigt på lite värme…:happy:

Jaaa… Längtar till sommaren. Tänk när man tar sig ut på sin morgonpromenad och morgonsolen värmer skönt istället för att mötas av iskall vind med snö som piskar i ansiktet. Det är kontraster det…

Ja du, det kan man lungt säga :)
    Nu tar det hur länge som helst att klä på sig så att man inte fryser ihjäl då man går ut. Det blir varmare här nu..-17..men det kallas väl inte morgonpromenad längre då man varit uppe en bra stund och dessutom hunnit med frukosten :p

Fredag.

Lutande hantelpress
    3set*10 37kg

Stående hantelrodd
    3*10 37kg

Puchdown
    3*10 55kg

EZ-Curl
    3*10 47kg

Riktigt skönt pass! Fick härlig kontakt och pump i samtliga övningar.:bb3:

Lördag

Morgonpromenad: 90min, ca 1 mil:nod

Vågen pekar under 98… Blir en riktig vägning och en ny fettmätning nästa helg.

lycka till med deffen och bänkandet på tävlingen!

ser ut som det går gött för dig :emo-thumb

mikael.H wrote:
    lycka till med deffen och bänkandet på tävlingen!

ser ut som det går gött för dig :emo-thumb

Tackar!:)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.