Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 376 total)
  • Author
    T.sundin wrote:
    Jag har hört att passaren fick slita som tusan för att få upp stången. :p

Är det inte dags för lite nya bilder snart??

Var nog snarare så att han höll emot…8)

Ska nog slipa bort ett par kilo till innan det blir någon bild. Men kanske tar en i helgen för din skull då..:emo-thumb

Warrior wrote:
    Ser riktigt fint ut det här! Så man kan väl säga att du har nått ditt mål, eller?

Nope. Målet är 200+ på tävling. :)

Warrior wrote:
    Bamse så som jag uppfattar det så lägger du upp träningen så att den understödjer din bänkpress styrka, eller har jag fattat läget fel?

Helt rätt uppfattat!

Warrior wrote:
    När är nästa tävling är det om 5 veckor?

Ca. 5 veckor kvar nu!! Längtar!

Warrior wrote:
    Good Luck now! Bara tuta på som vanligt… :)

Tackar! Kul att du kikar in. Kämpa på nu!:bb3:

Tisdag. Underkropp, lätt/explosivt.

Benböj
    1set*10 100kg
    1*10 110kg
    1*10 120kg. Segstartad. Borde kunna köra 3*10 på 120 lätt.:(

Rak marklyft
    3*10 70kg

Mage i kabelmaskin
    3*10 70kg

Sittande vadpress
    3*10 60kg

Bara slappa ikväll och imorgon blir det en liten morgonpromenad och överkropp till kvällen. :)

anders wrote:
    Ser jäkligt bra ut! Alltid kul å se killar över 170 cm som e riktigt starka!:)
    Håller dock med ovanstående om att det hade varit kul med nån liten bild. Vad ligger vikten på i dagsläget?

Tackar! :)
    Ska ta någon bild i helgen eventuellt. Dock inte på benen, gömmer de ett tag till då de släpar rejält…:)
    Väger ca 97kg på morgonen nu för tiden. :bb3:

Morgonpromenad: 90 min
    Riktigt skönt som vanligt! :D
    Önskar bara att solen gör sitt jobb nu så att all jäv#a is smälter bort. Är inget kul att gå och slira på isiga gångbanor längre. :

Warrior wrote:
    Nää precis! Man blir lite trött, iförsig så var det ju nästan 10 grader enda fram tills December förra året. Så nu får vi sota för det! Vad är det för vikt-klass du tävlar i egentligen? Jag har dålig koll på styrkelyft viktklasserna… ca 4 veckor kvar nu, spännande! :)

-100kg. Får väga mellan 90-100kg, så jag har ju skaplig marginal åt båda hållen. Får dock inte gå ner så mycket de kommande veckorna om jag ska öka lite i styrka. Kul att du följer med på ”resan”! :emo-thumb
    Får hålla koll på dig sedan jag också så att du sköter dig inför din tävling…8)

Torsdag. Överkropp, lätt/explosivt.

Lutande hantelpress
    3set*10 37kg. Riktigt lätt!:)

Stående hantelrodd
    3*10 37kg

Puchdown
    3*10 55kg

Ez-curl, biceps
    3*10 49kg

Min högra axel som jag haft problem med är nu så gott som ok och det känns kanon i pressövningarna. Hantelpressen som jag tidigare drog iväg ett par tior med 57 kilos hantlarna går nu bättre o bättre. Är en bit kvar till den nivån med det känns bra i.a.f. Vägde i och för sig över 20kg mer då också…

Känner mig rätt sliten efter förra benpasset men jag kör på dem lite ikväll ändå, + lite stretching så kommer de igång igen.

På söndag blir det till att ta ett par tjockisbilder och ett par bilder när vi bänkar med tröja på dagen. Får se om man kan dra iväg några singlar på 205kg då. :bb3:

Fredag.

Benspark
    5set*5 100kg

Stående vadpress
    5*5 120kg

Chrunches m. vikt
    3*10 47kg

Som sagt. Blev ett lugnt pass då jag kände mig rejält sliten…

Lördag.
    Morgonpromenad: 90 min

Nu laddar jag bara för bänkpress i morgon med tröja. Kommer ett par bilder på det och ett par på tjockisformen.8)

Här kommer som sagt ett par bilder på formen…
    Slänger med storkbenen på en bild också. Ja, ja, jag vet att de är väldigt smala…:O

Tänk att jag fortfarande är så barnsligt förtjust i bänkpress efter alla dessa år…:p
    Har laddat hela dagen nu. Det är lite extra motiverande när vi som idag är flera ur vårt lag som ska träna samtidigt. Nu ska jag ner och visa hur det går till!!:bb3: :ike:

Tycker det ser helt okej ut, men vet inte om du vill ha kommentarer på kroppen ur bb synvinkel eftersom du håller på med bp-tävlingar.

Det jag alltid tycker är så skumt är att jag blir så förvånad varje gång en styrkelyftare visar sina pecs, jag förväntar mig alltid så mycket större av någon anledning.

Lycka till framåt :-)!

Alm wrote:
    Tycker det ser helt okej ut, men vet inte om du vill ha kommentarer på kroppen ur bb synvinkel eftersom du håller på med bp-tävlingar.

Tackar!
    Klart jag vill ha ett par kommentarer när jag lägger ut bilder, så det är helt ok. Vet att jag skulle behöva mer axlar, rygg o ben ur den synvinkeln. Vem vet, det kanske skulle kunna bli att man kliver upp på någon scen om några år om det vill sig väl. BB är jag dock alldeles för liten för…

Alm wrote:
    Det jag alltid tycker är så skumt är att jag blir så förvånad varje gång en styrkelyftare visar sina pecs, jag förväntar mig alltid så mycket större av någon anledning.

Lycka till framåt :-)!

Pecs och armar är väl det enda som är bra. Överdelen på brösten behöver i.o.f mer volym, speciellt då jag har så ”långa” pecs…

Men jag vet, jag är mer stark än stor…8) :bb3:

Söndag.

Bänpress. Halvor m. tröja.
    1set*1 200kg
    4*1 205. Tredje ettan var riktigt lätt! De andra skapliga.

Singlar på 200kg förra veckan och 205kg nu. :) Få se om man kan klämma några singlar på 210kg själv nästa söndag då!!8)

Här kommer ett kort på mig när jag pressar 205kg som papper!:buttrock:

fan missade att du lagt ut bilder. =)
    Tycker inte benen var så förskräckligt dåliga alls. Du kommer ju få bra ben om du kör ett tag till. Formen vare heller inget fel på. Det är väl snarast lats som släpar lite. Ser bra ut annars!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.