Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 376 total)
  • Author
    Robinravn.se wrote:
    Kan man tävla i bänkpress fast man bara tar runt sin dubbla kroppsvikt?

Vad menar du? Du kan väl tävla om du så bara klarar av att pressa upp stången… Om du ”bara” klarar runt dubbla din kroppsvikt så når du en hög placering på sverigerankingen i bänkpress… Själv är jag rankad 8:a för tillfället…

Robinravn.se wrote:
    Finns ju hur många killar som helst, jag känner flera stycken bara i helsingborg, som tar närmare 200 utan bänktröja. Med kroppsvikt på runt 100kg.

Känner också flera som tar närmare 200kg på träning med det är en sak att göra det på träning och en helt annan på tävling… Själv har jag pressat 205kg och gjort en femma på 185kg utan tröja när jag var som starkast. Dock vägde jag mer då.

Robinravn.se wrote:
    Själv anser jag mig svag som kör strikta 5:or på 140kg med kroppsvikt runt 95 :). Har dock ökat 3ggr i bänkstyrka sen jag började träna så får va nöjd ändå =)

Ja jag tycker också att det var svagt av dig. Själv har jag ökat närmare 6ggr sedan jag började…
    Du borde ändå klara runt 180-190kg med tröja i så fall och det skulle nu räcka till minst en 14e placering på rankingen…

Robinravn.se wrote:
    Men det är ju i.o.f. som att jämföra magnus samuelssoon med väldens bästa bodybuilders, han skulle ju inte va top -500 i overallstyrka.
    Såg hans träningsvideo och höll på att trilla av stolen av hans extrema okunnighet. Att man sedan läser att han bryter ner sina muskler med snabba kolhydrater (gainers) innan han somnar på kvällen gjorde inte intrycket bättre.
    Hans nybörjarträning funkar nog bara om man har hans extrema gener, för vi andra började växa när vi slutade träna så dåligt. haha

Om Magnus tror jag nog att du har fel. Visst finns det brutalt starka kroppsbyggare, speciellt bland proffsen, men jag tror nog att Magnus ändå bräcker de flesta byggare med vissa undantag…

Jacksatan wrote:
    fan missade att du lagt ut bilder. =)
    Tycker inte benen var så förskräckligt dåliga alls. Du kommer ju få bra ben om du kör ett tag till. Formen vare heller inget fel på. Det är väl snarast lats som släpar lite. Ser bra ut annars!

Tackar!:)
    Japp, det är lats, axlar och ben som ska byggas i fortsättningen nu…:bb3:
    Förutom BÄNKEN då.8)

Bamse wrote:
    Tackar!:)
    Japp, det är lats, axlar och ben som ska byggas i fortsättningen nu…:bb3:
    Förutom BÄNKEN då.8)

Bänk ska alltid va prio ett. ;)

Tisdag.

Bänkpress, halvor
    3set*2 165kg. Två första seten lite segt, tredje pisslätt.
    2*2 170kg. Båda seten lätta.

Hantelpress, axlar
    3*5 37kg. Bra.

Puchdown
    3*5 65kg. Bra.

+rotatorcuffövningar

Toppningen inför tävlingen 29/4 har börjat. Kände mig lite seg hela dagen och var segstartad i bänken. Men de två sista seten på 170kg gick riktigt lätt så det blev ok ändå. Några tunga set rygg på fredag nu och så bänk på söndag igen. Kanske man kan pressa ett par ettor på 210kg då om det går bra?!:nod

Warrior wrote:
    Ser riktigt bra ut Bamse! Börjar närma sig 210kg i bänken… 8)

Tänkte fråga en sak… väljer du att inte deffa ner dig ordentligt till säg 7%BF, eftersom du skulle tappa mycket styrka? Du skulle säkert kunna platsa i -90 klassen isåfall. Är inte så insatt så BARE WITH ME! :| :)

Tänkte faktiskt försöka komma i riktigt bra form den här sommaren. Inte med någon tävling som mål eller så utan bara ändå…
    Tror du att jag skulle platsa i -90? Tror själv inte det… Känns som att det behövs en hel del till innan man är där. Men kanske en fitnesstävling om några år?? Eller vad tror du?

Warrior wrote:
    Fitness??? Sånt är för kärringar… hehe som mej. Jo fitness skulle du nog platsa också såklart! Jag tänkte mest på styrke-lyft alltså, att du skulle tävla mot -90 snubbarna!

Ahh.. Det var så du tänkte.:)
    Tanken har slagit mig. Får se hur det utvecklar sig efter den här tävlingen. Om jag närmar mig 90kg och fortfarande är stark i bänken så varför inte. Fast risken är nog att jag tappar en hel del styrka. Men vi får som sagt se i sommar hur det ser ut…

Fredag

Morgonpromenad 80 min

Chins
    2set*5
    1*5 10kg
    1*3 15kg
    2*3 20kg

Stående rodd
    3*5 100kg

Framåtlutande hantellyft åt sidan
    2*10 19kg

Hantelcurl
    3*5 32kg

Så var det dags att köra lite tröja snart igen då… Sitter bara och laddar lite nu. 8)
    Hoppas kunna pressa upp ett par singlar på 210kg idag. :nod

bra jobbat bamse och bilderna ser ju riktigt nice ut, buggarna är fina med, inget att klaga på alls :)

alla kan alltid bli bättre men serious alla har olika prio och mål med sin träning med, inte alltid som störst kör först :p , så du borde vara riktigt nöjd med den formen och den styrkan, nice jobbat!

mikael.H wrote:
    bra jobbat bamse och bilderna ser ju riktigt nice ut, buggarna är fina med, inget att klaga på alls :)

alla kan alltid bli bättre men serious alla har olika prio och mål med sin träning med, inte alltid som störst kör först :p , så du borde vara riktigt nöjd med den formen och den styrkan, nice jobbat!

Tackar!
    Sådant är fint att läsa på en måndagsmorgon! :up:

Bänk, halvor m.tröja
    3set * 1 210kg!![/b]

Kände även på 220kg i fjärde setet vilket blev lite för tungt, men det var nog inte allt för långt borta…

Riktigt nöjd!:nod Singlar på 200kg för två veckor sedan och på 205kg förra veckan. Om det fortsätter i den här takten så är jag på gamla fina vikter snart igen. Men det gäller samtidigt att vara realistisk och inte förvänta sig för mycket utan istället hålla fast vid den positiva känsla man har nu och bygga vidare på den…

Andra söndagen vi i laget kör tillsammans med tröja nu och det är riktigt kul. Är lätt att tagga till lite extra. Speciellt när man har någon som är starkare med. En kille jag tränar med, Mattias, är riktigt stark. Han är en tvärhand hög och väger ca 95kg och körde för ett tag sedan lätta singlar på 240kg med tröja. Igår gick han upp till 220kg och det ser inte ens ut som han tar i… Till råga på allt är han riktigt grov, faktisk ett riktigt bra byggarämne om han satsade på det…

Vägde för övrigt bara 96,4kg nu på morgonen så även kroppsvikten ser bra ut.:)

:up:

Alm wrote:
    :up:

qouted for agreement

Nu sitter man och laddar inför kvällens pass och pluggar farmakoterapi. Det finns en del läkemedel att hålla reda på…:|
    Bänk ikväll igen +axlar och triceps. Bänkprio var det ja!:bb3: :nod

Verkar gå bra här! Du är redigt stark!:emo-thumb
    Snygga bilder också8)

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.