Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Bamse mot 200+ i bänkpress +deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 april, 2006 at 08:58 #934620Anonym anvandareMemberettan wrote:Verkar gå bra här! Du är redigt stark!:emo-thumb
Snygga bilder ocksåTackar. Det samma, det samma!:emo-thumb Håller ett öga på dig och det ser bra ut… Fortsätt så.:nod
5 april, 2006 at 09:11 #934621Anonym anvandareMemberTisdag.
Så ytterligare ett ”pers” i min nya lättare viktklass. Är fortfarande en bit från de vikter man var uppe på när man var som starkast, men det kommer undan för undan!!
Bänk, halvor
1set*2 170kg
3*2 175kg
1*2 180kg.En skaplig skillnad mot förra veckan då jag körde på 170kg! Alla tvåorna kändes bra. Sista på 180kg var ritigt bra. Finns mer att hämta.:nodAxelpress
3*5 37kgPushdown
1*5 70kg
2*5 65kgMage i kabel
3*10 70kgFortsätter att gå framåt i bra takt. Som det känns nu så borde det kunna bli 210kg på tävlingen. Men det gäller ju att få godkända lyft också…
7 april, 2006 at 09:27 #934622Anonym anvandareMemberFredag
Morgonpromenad: 80 min
Snöslask…:evil:
Skrev tenta igår och det kändes BRA!!!:yahoo:
Ny kurs och nya tag. Naturläkemedel och kosttillskott.
7 april, 2006 at 10:35 #934623Anonym anvandareMemberdu får flytta söderut mannen, här är det vårfint idag
så jävla gött alltså!ska firas med en hård aktiv vilo dag, powerstrike + 40 min cardio, sen får det nog bli ett biobesök ikväll med.
grattis till tentan och nice morgonpromenad!
7 april, 2006 at 10:40 #934624Anonym anvandareMembermikael.H wrote:du får flytta söderut mannen, här är det vårfint idag
så jävla gött alltså!ska firas med en hård aktiv vilo dag, powerstrike + 40 min cardio, sen får det nog bli ett biobesök ikväll med.
grattis till tentan och nice morgonpromenad!
Tackar.
Nja, våren kommer nog hit också. Är lite jobbigt innan slasket smält bort bara.
Vad är powerstrike??
Bio är aldrig fel.7 april, 2006 at 10:57 #934625Anonym anvandareMembersparka och slå ut dina agressioner i 60 minuter på sandsäck är ett bättre namn än powerstrike
riktigt bra och kul cardio pass och det ger sköna vibbar till en gammal kampsportare som jag
7 april, 2006 at 11:16 #934626Anonym anvandareMemberBamse wrote:FredagMorgonpromenad: 80 min
Snöslask…:evil:
Skrev tenta igår och det kändes BRA!!!:yahoo:
Ny kurs och nya tag. Naturläkemedel och kosttillskott.
Kul att tentan gick bra! Nu behövs bara en liten ökning i bänken och en naken tjej till dig så är våren gjord för dig.
Var jag lika bra som dig i bänk skulle jag åka runt på gym i Sverige och bara äga. Skulle vilja se SATS-folkets min när du lägger på 200 och trycker upp.Fan folk höjer ju på ögonen så fort man använder annat än obligatoriska 2st 15kg på varje sida. hehe7 april, 2006 at 11:22 #934627Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Kul att tentan gick bra! Nu behövs bara en liten ökning i bänken och en naken tjej till dig så är våren gjord för dig.
Var jag lika bra som dig i bänk skulle jag åka runt på gym i Sverige och bara äga. Skulle vilja se SATS-folkets min när du lägger på 200 och trycker upp.Fan folk höjer ju på ögonen så fort man använder annat än obligatoriska 2st 15kg på varje sida. heheNaken tjej har jag redan. Eller hon har väl kläder på för det mesta…
Ökningar i bänken kommer som på beställning nu. Självförtroendet och styrkan ökar för varje dag!
Hmm… Obligatoriska 2 st 15kg.:p Vi har också ett sådant gym. Nordic Gym på sporthallen här i stan. Känner sig som något slags missfoster om man tränar där. Folk kollar snett på en och säger inte ett ord…7 april, 2006 at 13:11 #934628Anonym anvandareMembermm synd att många gym i dag är så, typ, träna och betala gärna bra, bind upp dig på 12 månader minst, men om du får en muskel eller två efter 6 månader och börjar bli någorlunda stark så är du inte välkommen, men förnya kortet vill vi såklart, tragiskt egentligen :up:
7 april, 2006 at 21:06 #934629Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Kul att tentan gick bra! Nu behövs bara en liten ökning i bänken och en naken tjej till dig så är våren gjord för dig.
Var jag lika bra som dig i bänk skulle jag åka runt på gym i Sverige och bara äga. Skulle vilja se SATS-folkets min när du lägger på 200 och trycker upp.Fan folk höjer ju på ögonen så fort man använder annat än obligatoriska 2st 15kg på varje sida. heheJag är en av dom (SATS folket alltså, fitnesskille dessutom…) o 200 gör jag vilken dag som helst (utan tröja) så SATS Karlstad är ingen idé att försöka imponera på…:emo-thumb
8 april, 2006 at 15:52 #934630Anonym anvandareMemberFredag
Chins
3set*5 +20kgStående rodd
3*5 100kgBic-curl, EZ-stång
3*4 67kgFramåtlutande hantellyft åt sidan
2*12 19kgChrunches m. vikt
2*15 47kg10 april, 2006 at 09:01 #934631Anonym anvandareMemberLördag: Morgonpromenad 80 min
Nu var det istället snorhalt istället för blaskigt…
10 april, 2006 at 09:13 #934632Anonym anvandareMember3 * 1 215 kg!![/b]
Körde som vanligt mot katalog. Kan inte direkt kalla det ”halvor” heller. Lyfter väl runt 3/4 av lyftet. Har i stort sett ökat med 5 kg i veckan de senaste tre veckorna nu!! Fast det beror ju mycket att man varit på dessa vikter, och tyngre, en gång tidigare. Men ändå så har jag ju aldrig varit på dessa vikter när jag vägt så lite som nu… Vägde 96,4 kg i lördags.
Knappt tre veckor kvar till tävling nu och nu får jag nog fokusera allt på styrkan och inte gå ner något mer i vikt innan tävlingen, snarare så att jag har råd att gå upp ett kilo eller två. :bb3:Är för övrigt rankad 43:a i bänkpress kilo för kilo i Sverige nu… Så det är ”bara” 42st i Sverige som kan hävda att de är bättre än mig i bänkpress just nu. Planerar att passera några till nästa tävling.
10 april, 2006 at 09:38 #934633Anonym anvandareMemberBamse wrote:3 * 1 215 kg!![/b]Körde som vanligt mot katalog. Kan inte direkt kalla det ”halvor” heller. Lyfter väl runt 3/4 av lyftet. Har i stort sett ökat med 5 kg i veckan de senaste tre veckorna nu!! Fast det beror ju mycket att man varit på dessa vikter, och tyngre, en gång tidigare. Men ändå så har jag ju aldrig varit på dessa vikter när jag vägt så lite som nu… Vägde 96,4 kg i lördags.
Knappt tre veckor kvar till tävling nu och nu får jag nog fokusera allt på styrkan och inte gå ner något mer i vikt innan tävlingen, snarare så att jag har råd att gå upp ett kilo eller två. :bb3:Är för övrigt rankad 43:a i bänkpress kilo för kilo i Sverige nu… Så det är ”bara” 42st i Sverige som kan hävda att de är bättre än mig i bänkpress just nu. Planerar att passera några till nästa tävling.
Vilket resultat är det som räknas för dig på rankingen? För att jag ska hamna på nån ranking ska jag göra ett eget system. Över 180cm lång, under 90kg, 170ibänk utan tröja och sen slänger jag även in 175 i roddmaskin. Då kanske man är på nån topp50 lista.
10 april, 2006 at 09:49 #934634Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Vilket resultat är det som räknas för dig på rankingen? För att jag ska hamna på nån ranking ska jag göra ett eget system. Över 180cm lång, under 90kg, 170ibänk utan tröja och sen slänger jag även in 175 i roddmaskin. Då kanske man är på nån topp50 lista.Låter som en bra idé!
Det var när jag gjorde 200 kg förra tävlingen. Vägde 98,5kg och fick 122,5 poäng.
[http://styrkelyft.se/tavling/ranking/RNK0600.htm]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.