Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 376 total)
  • Author

Hade för övrigt lilla T.Sundin här på forumet som passare igår. Ca:120kg och tar en bra bit över 300kg i böj och 230kg i bänk så man blev väl lite extra peppad för det. :emo-thumb Tack lillen!8)

fina ökningar bamse:n fan det där ser ju riktigt lovande ut inför tävlingen och en rejäl förbättring gämfört med förra resultatet!

mikael.H wrote:
    fina ökningar bamse:n fan det där ser ju riktigt lovande ut inför tävlingen och en rejäl förbättring gämfört med förra resultatet!

Får bara hoppas att det stämmer på tävlingen också så! Skulle jag klara 210kg på tävlingen är jag riktigt nöjd.:nod

Rejält stark bollnäs bo ser ja.. :P

på tal om tävling hur stor skillnad gör din telefonkatalog tycker du när den plockas bort? antar att det finns en bra anledning till att ni kör med en telefonkatalog under träning :P

P-Power wrote:
    Rejält stark bollnäs bo ser ja.. :P

Ny reggad Bybo ser ja…:ike:

mikael.H wrote:
    på tal om tävling hur stor skillnad gör din telefonkatalog tycker du när den plockas bort? antar att det finns en bra anledning till att ni kör med en telefonkatalog under träning :P

Har kört med katalog under en längre period nu p.g.a. några olika anledningar.
    Dels är det den sista biten som är viktigast att vara rejält stark i för mig då tröjan hjälper till som mest i början av lyftet.
    Har också haft problem med min högra axel och det känns bättre för axeln att inte gå hela vägen ner. Känns som att det är i bottenläget det blir som mest ”brytning” i axelleden…
    Dels så sliter det inte lika mycket på tröjan om man inte går ända ner de pass man använder den. Den kostar ju en slant och som studerande har man inte så fett med pengar.:( Det optimala vore annars att ha en att använda på träning och en på tävling.
    Annars så skiljer det nog inte så mycket i mitt fall hur mycket jag gör med katalog eller utan. Kanske bara 5kg…

okej och jag kan helt klart relatera till det där med axelbrytningarna, har själv så i vissa övningar om jag går för djupt.

Nu är man redo för ett sista ryck framför datorn efter lite lunch och en tupplur. :nod Är jäkligt gött att sova en stund efter lunch.:lazy:

Dags för ett pass utan bänktröja snart + några komplementövningar. Ska försöka ta ett par bilder om jag kommer ihåg det…:|

Bamse wrote:
    Nu är man redo för ett sista ryck framför datorn efter lite lunch och en tupplur. :nod Är jäkligt gött att sova en stund efter lunch.:lazy:

Dags för ett pass utan bänktröja snart + några komplementövningar. Ska försöka ta ett par bilder om jag kommer ihåg det…:|

Bänkprio var det ja… :)

Grattis till 200kg lyftet. Stoooort!

Tisdag.

Bänk, slutpressar
    2set*1 175kg
    2*2 180kg. Gick riktigt segt. Hjälp på 2a tvåan.

Sittande hantelpress
    2*5 32kg
    2*5 37kg

Puchdown
    3*5 65kg

Kände mig aningen sliten idag och borde kanske ha kört lite lättare och mer explosivt i bänken istället. Men så kan det bli när man vill för mycket.:) Får ta ett halvt kliv tillbaka nu så att jag inte kör för mycket. Är ju meningen att jag ska toppa formen och inte köra slut på mig…

StefanSundqvist_ wrote:
    Grattis till 200kg lyftet. Stoooort!

:) Tackar!

Ikväll blir det bara till att äta god mat och sedan ligga och mysa i soffan till en bra film. Kommer att växa så det knakar!! 8)
    Imorgon blir det rygg och lite biceps för att sedan ta ledigt från all träning över påsk. Frånsett kanske några set bic-curl med whiskyglas…:)

låter göt och det är välförtjänt :)
    själv så blir det träning över påsken med, men lite go mat ska man väl hinna med iaf.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.