Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Bamse mot 200+ i bänkpress +deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2006 at 09:36 #934650Anonym anvandareMember
Så då är man åter tillbaka framför datorn efter påskuppehållet. Har bara vanlig uppkoppling hemma och det går bara sååå segt, så det känns inte värt att göra några inlägg hemifrån.
Körde med tröja igår och hade tänkt att köra ett par fina singlar på den tänkta ingångsvikten (200kg) den 29e. Istället märkte jag att tröjan har blivit för stor, eller jag för liten, så det blev bara singlar på 190kg… Rätt sega dessutom.:frust: :helpme:
Men det var bara att slänga sig på telefonen när man kom hem och beställa en ny som är en storlek mindre. Känns annars som att formen är fin och 190kg ska ju sitta i taket om allt stämmer känns det som…18 april, 2006 at 10:06 #934651Anonym anvandareMemberPectoralis wrote:Tränar du på nordic?Nope. På Dönje AK. Odengymmet nere på stan. Tränat på Nordic eller?
18 april, 2006 at 10:15 #934652Anonym anvandareMemberPectoralis wrote:Aha oki, joo jag har kört nåt pass där, men odengymmet har ja inte testat..har hört att de ska vara rätt billigt att träna där, stämmer de?Det tycker jag. 300kr om man är 20 och under och 550 annars. Det är för 1/2 år. Jan – juni eller juli – dec.
18 april, 2006 at 11:30 #934653Anonym anvandareMemberPectoralis wrote:jaa de var juh inte så farligt dyrt, får se om man köper årskort där dåDu är välkommen ner!:up:
18 april, 2006 at 12:47 #934654Anonym anvandareMemberfarligt dyrt? haha rena rea priserna ju, ett halvår är typ nästan vad det kostar för en månad i andra städer
synd på tröjan bamse, vad kostar bänkpresströjan som du kör med?
18 april, 2006 at 13:37 #934655Anonym anvandareMemberLite nyfiken på hur du tycker det funkar me ditt träningsupplägg efter Bartolls principer..
Fått bättre resultat än innan? :what:
18 april, 2006 at 14:07 #934656Anonym anvandareMemberPectoralis wrote:Tack! har dom reception där?Finns en ”reception” alldeles när du kommer in i styrkelokalen. Är alltid någon där men dom kan vara i lokalen, inte nödvändigtvis bakom disken. Jag är t.ex. där måndag, tisdag och fredag och ”jobbar”.
18 april, 2006 at 14:09 #934657Anonym anvandareMembermikael.H wrote:farligt dyrt? haha rena rea priserna ju, ett halvår är typ nästan vad det kostar för en månad i andra städersynd på tröjan bamse, vad kostar bänkpresströjan som du kör med?
1200-1300 har jag för mig. Inget kul när man pluggar…
18 april, 2006 at 14:16 #934658Anonym anvandareMemberJonas L wrote:Lite nyfiken på hur du tycker det funkar me ditt träningsupplägg efter Bartolls principer..Fått bättre resultat än innan? :what:
Nu har jag inte kört med det på någon vecka p.g.a. att det snart är tävling, men jag körde det någon månad innan och det kändes riktigt bra. Ska absolut gå tillbaka till det så snart tävlingen gått!
Körde inte heller exakt enligt det tvådelade programmet han har föreslagit utan gjorde någon liten ändring i övningsval och drog ner lite på volymen då jag dietat. Bartoll själv rekommenderade en lägre volym under diet då kroppen redan är under extra stress då… och jag kan bara instämma.
Annars har jag anammat principerna i övrigt.18 april, 2006 at 14:54 #934659Anonym anvandareMemberBamse wrote:Nu har jag inte kört med det på någon vecka p.g.a. att det snart är tävling, men jag körde det någon månad innan och det kändes riktigt bra. Ska absolut gå tillbaka till det så snart tävlingen gått!
Körde inte heller exakt enligt det tvådelade programmet han har föreslagit utan gjorde någon liten ändring i övningsval och drog ner lite på volymen då jag dietat. Bartoll själv rekommenderade en lägre volym under diet då kroppen redan är under extra stress då… och jag kan bara instämma.
Annars har jag anammat principerna i övrigt.Intressant att höra!
Lycka till!! :up:
18 april, 2006 at 15:36 #934660Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Ser fint ut det här Bamse! Så hur många veckor/dagar är det kvar nu tills tävling?Vad brukar dom andra grabbarna pressa vid sådana tillfällen?
Träna på nu så sätter du säkert dit ett par 200kg+ i pressen.
/Warrior
Lördag den 29:e. Så en vecka och några dagar…
Ska nog bli 200+ ska du se, annars missar jag ju mitt upsatta mål. :up:20 april, 2006 at 10:18 #934661Anonym anvandareMemberKörde ett lite lugnare pass i tisdags och sedan har man bara tagit det lugnt. Fick den nya tröjan igår och blev med det 1470kr fattigare.
I morgon blir det till att testa om den funkar eller om den är för liten…20 april, 2006 at 13:35 #934662Anonym anvandareMemberBamse wrote:Körde ett lite lugnare pass i tisdags och sedan har man bara tagit det lugnt. Fick den nya tröjan igår och blev med det 1470kr fattigare.
I morgon blir det till att testa om den funkar eller om den är för liten…Isf är det ju du som är för stor, inte tröjan som är för liten.. :emo-thumb
Kör hårt!
24 april, 2006 at 09:08 #934663Anonym anvandareMemberSå i fredags var det dags att krypa i en tröja av storlek mindre! Blev riktigt svettig innan den satt på plats och det kändes som att det inte skulle gå alls första försöket. Men innan det var färdigt så lyfte jag ändå tre singlar på 190kg och en på 195kg. Alla gick bra och nu idag (måndag) ska jag känna efter vad jag ska sätta för ingångsvikt på lördag. Har ju siktat på 200kg som ingång men om det känns lite segt kan det bli 195kg också…
Så idag laddar man på med lite extra kolhydrater för att få lite tryck i brösten till kvällen pass!24 april, 2006 at 09:14 #934664Anonym anvandareMemberTjena!
Hoppas det går bra till helgen:up:
Vad använder du för bänktröja? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.