Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamse mot 200+ i bänkpress +deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 376 total)
  • Author
    egnater wrote:
    Tjena!

Hoppas det går bra till helgen:up:
    Vad använder du för bänktröja?

Tackar!:)
    Jag använder en Metal Viking X-type.

Ok…dom töjer sej lite mer än Inzer RageX och Titan-tröjorna.
    Men tror den är lite lättare att bänka i oxå…

Antar att du körde ingång igår. Så berätta hur det gick:)

mm lycka till nu och knäck 200+ som ett litet ägg på tävlingen i helgen!

T.sundin wrote:
    Antar att du körde ingång igår. Så berätta hur det gick:)

Tröjan var nog aningen liten. Klämmer riktigt obehagligt bakpå armen och jag tappar all ”hållning” när jag sänker stången till bröstet. Axlarna tvingas fram och så…:( Hade problem med 190kg. :
    Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Använda den gamla som är för stor eller den nya som jag inte kan lyfta bra i…;)

:frust:

mikael.H wrote:
    mm lycka till nu och knäck 200+ som ett litet ägg på tävlingen i helgen!

Har riktiga broblem med tröjan så som det känns nu så får jag vara glad om jag får mer än 190kg…

Bamse wrote:
    :frust:

Har riktiga broblem med tröjan så som det känns nu så får jag vara glad om jag får mer än 190kg…

Det brukar ju funka bättre andra gången man anväder dom. Kommer nog gå kalasbra!

Greja 200 nu då, så slipper du få smisk när jag kommer hem 8)

tråkigt att höra mannen men det klarar du, säger som t.sundin, tryck upp skiten nu hehe :) (inte för att han skrev så men iaf haha)

Japp. Jag ska göra mitt bästa och man brukar ju alltid tagga till lite extra när det blir tävling! :nod

202,5kg!![/b]:nod
    190 kändes liksom förra passet segt på värmningen men när jag gjorde första lyftet på tävlingen gick 190 pisslätt! Begärde 202,5 till andra lyftet för att försöka nå min målsättning på +200 och lyftet gick bra! Kände att det fanns lite över men begärde 205 för att vara ”säker”. Fick dock skäll av speakern då han tyckte att jag var feg då 202,5kg gick lätt. :) Så jag höjde till 207,5 då men jag tror att jag var för ”nöjd” efter 202,5 med tanke på allt strul innan… så det blev inget bra försök men jag är djävulskt nöjd ändå. Nu blir det att fira med lite whisky! Fyller ju år och allt också så…8)

congrats killen :emo-thumb ja man ska aldrig lyssna på en speaker haha, kul att du fick trycka upp 200+ nu med tanke på tröjstrulet.

grattis btw fira hårt :)

Stort grattis (både till bänken och födelsedagen :up: ) Bra jobbat :worship:

Grattis mannen …mycket imponerande

Starkast vinner blev helt plötsligt fullast vinner …det e du värd haha

Tackar ska ni ha! :)
    Blev en riktigt trevlig kväll igår då vi som tävlade (som har åldern inne)samlades hos mig på kvällen och skålade o ljög lite samtidigt som vi kikade på film från tävlingen.
    Jag vann inte fullast den här gången tyvärr…:emo-thumb Faktiskt rätt pigg idag.

Nu ser jag fram emot att komma igång med träningen på ”riktigt” igen och ta tag i morgonpromenaderna!!

Grattis på födelsedagen och till lyftet…haha det där med speakerna händer hela tiden…han testade det på mig en gång men jag hade en tränare som var nära på att slå mig om jag skulle ha lyssnat!

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.