Bamses Bänkpressjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamses Bänkpressjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 389 total)
  • Author
    Posts
  • #684407

    YEEEAH BAMSE, din björn hehe :D grymt alltså, grattis till PB:t, kul att se och lycka till på tävlingen sedan.

    MVH Cesse

    #684408

    Jag ser ju att det finns med att ge, 235 MINST nästa gång, annars straff av något slag :P

    Annars var det FÖRJÄVLIGT STARKT GJORT :D

    #684409
    Steppen1983 wrote:
    YEEEAH BAMSE, din björn hehe :D grymt alltså, grattis till PB:t, kul att se och lycka till på tävlingen sedan.

    MVH Cesse

    Tackar! Riktigt tävlingssugen nu.:) Skulle jag fixa 210 så är jag rätt nära pb i poäng på tävling också…8)

    #684410
    MaQue wrote:
    Jag ser ju att det finns med att ge, 235 MINST nästa gång, annars straff av något slag :P

    Annars var det FÖRJÄVLIGT STARKT GJORT :D

    Tackar! Fast det var 220 på filmen… 230 gick riktigt segt. Men nog ska väl 235 kunna komma upp framöver något tag också.:) Men efter tävlingen blir det en lite lugnare period med lite mer grundträning så det dröjer nog ett tag…

    #684411

    Riktigt fina bänkar. Klart du kommer fixxa 210 på lördag. Har du några tips på övningar som får en att bli starkare i starten och första 5 cm?

    #684412
    _NOS wrote:
    Riktigt fina bänkar. Klart du kommer fixxa 210 på lördag. Har du några tips på övningar som får en att bli starkare i starten och första 5 cm?

    …och när vi ändå håller på och frågar om bänktips:

    Om man har sin svaga punkt mitt i lyftet, ungefär halvvägs upp, vad ska man göra då?

    Starten och slutet går lätt men mitt i kärvar det jämt.

    Några tips, käre Herr Westlin?:pop:

    #684413
    _NOS wrote:
    Riktigt fina bänkar. Klart du kommer fixxa 210 på lördag. Har du några tips på övningar som får en att bli starkare i starten och första 5 cm?

    Bänktröja…8)
    Nä men är det så att det är första biten som är det största broblemet så är du förmodligen rätt stark i triceps i förhållande till bröstet… Kan inte direkt säga något som skulle kunna avhjälpa detta förutom att köra vanliga bänkar… men se till att du inte håller för smalt och håll upp bröstet…

    #684414
    Jon Larsson wrote:
    …och när vi ändå håller på och frågar om bänktips:

    Om man har sin svaga punkt mitt i lyftet, ungefär halvvägs upp, vad ska man göra då?

    Starten och slutet går lätt men mitt i kärvar det jämt.

    Några tips, käre Herr Westlin?:pop:

    Vestlin…
    Låter som ett typiskt problem när man kör med tröja på… men det gör ju inte du.
    Klossbänkar skulle jag säga… ditt problem är just i ”övergången” där triceps börjar ta över grovjobbet. Detta är väl inget du vågar pröva på hallen..? då tror dom väl att du är knäpp eller så…:)

    #684415
    Bamse wrote:
    Vestlin
    Låter som ett typiskt problem när man kör med tröja på… men det gör ju inte du.
    Klossbänkar skulle jag säga… ditt problem är just i ”övergången” där triceps börjar ta över grovjobbet. Detta är väl inget du vågar pröva på hallen..? då tror dom väl att du är knäpp eller så…:)

    Jaså, det var med ett vanligt v.. Var jävligt osäker så jag chansade.:nerd:

    Klossbänkar säger du?

    Skulle det funka med halva reps?
    Och om det är triceps som jävlas så kanske lite smalbänkar vore på sin plats?

    Och du har nog rätt – nere på disco-Nordic går det nog inte an att komma dragandes med klossar och liknande.:D

    Fan, man får väl inte ens använda magnesia där nere så vitt jag vet.

    #684416

    DUKTIGT![/b] Snacka om grymma pattar :up:

    #684417
    Jon Larsson wrote:
    Jaså, det var med ett vanligt v.. Var jävligt osäker så jag chansade.:nerd:

    Klossbänkar säger du?

    Skulle det funka med halva reps?
    Och om det är triceps som jävlas så kanske lite smalbänkar vore på sin plats?

    Och du har nog rätt – nere på disco-Nordic går det nog inte an att komma dragandes med klossar och liknande.:D

    Fan, man får väl inte ens använda magnesia där nere så vitt jag vet.

    Ja det kanske är ett säkrare val för dig där nere…;)

    #684418
    lovelysmile wrote:
    DUKTIGT![/b] Snacka om grymma pattar :up:

    Tackar!:) 😮

    #684419
    Bamse wrote:
    Bänktröja…8)
    Nä men är det så att det är första biten som är det största broblemet så är du förmodligen rätt stark i triceps i förhållande till bröstet… Kan inte direkt säga något som skulle kunna avhjälpa detta förutom att köra vanliga bänkar… men se till att du inte håller för smalt och håll upp bröstet…

    Jo, tröjja har jag funderat på. Men det blir inte förrän och om jag ska börja tävla nån gång. Jag vet att mina triceps är starkare i förhållande till bröstet, jag håller ringfingrarna på ringen på en OL-stång (Bänkpressen på gymmet är ett hemma bygge och den är lite för smal för att man ska kunna ha en SL-stång), så jag har ju ganska brett grepp. Man kanske ska prova att hålla smalare då resterande bit av lyftet inte brukar vara lika tungt om man jämför med botten, jag kör med brygga så att hålla upp bröstet är det inga problem med.

    #684420
    _NOS wrote:
    Jo, tröjja har jag funderat på. Men det blir inte förrän och om jag ska börja tävla nån gång. Jag vet att mina triceps är starkare i förhållande till bröstet, jag håller ringfingrarna på ringen på en OL-stång (Bänkpressen på gymmet är ett hemma bygge och den är lite för smal för att man ska kunna ha en SL-stång), så jag har ju ganska brett grepp. Man kanske ska prova att hålla smalare då resterande bit av lyftet inte brukar vara lika tungt om man jämför med botten, jag kör med brygga så att hålla upp bröstet är det inga problem med.

    Hmm… ringfingret på en OL-stång blir kanske för brett motför vad som är maxbredd på tävling. Har för mig att ringarana är bra mycket bredare på OL än SL. Prova med ett smalare grepp du och känn efter…

    #684421
    Bamse wrote:
    Hmm… ringfingret på en OL-stång blir kanske för brett motför vad som är maxbredd på tävling. Har för mig att ringarana är bra mycket bredare på OL än SL. Prova med ett smalare grepp du och känn efter…

    Jag tror att det är ganska precis, jag ska ta och mäta. Jag breddade greppet en aning för en ett tag sen, men det kanske är dags att köra lite smalare ändå. Jag får ta och prova.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 389 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.