Bamses Bänkpressjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamses Bänkpressjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 389 total)
  • Author
    Posts
  • #684422

    Jäkligt sugen på att komma iväg och tävla i morgon nu.:nod 101,3kg nu på kvällen så under 100 på förmidagen imorgon är nog lugnt…
    Kommer väl någon bild och så i morgonkväll. :)

    #684423

    Lycka till nu!

    #684424
    Jon Larsson wrote:
    Lycka till nu!

    Tackar Jon!:)

    #684425

    Började riktigt surt… vägde 99,6 på egen våg på morgonen och den brukar stämma. Väl vid invägningen visade den vågfa# på 100,5. Ett nyligt toabesök och taskig frukost gjorde att jag körde på istället för att försöka kapa de 0,5kg som fattades till -100. Laget är viktigare och jag var rädd för att förlora tryck…

    Ingång 200kg. Kändes jättelätt i händerna vid utlyftet och det blev nog att jag slappnade av lite när det kändes lätt. Blev ett riktigt katastroflyft som kom typ halvvägs… Blev lite osäker…:(

    Omförsök 200kg Bra träff och rätt lätt…

    3e 205kg Riktigt lätt… Kändes att jag nog fixat 210 också, men osäkerheten efter det första lyftet gjorde att jag gick på 205…:frust: 210 hade inneburit kvalad till SM trots att jag gick i -110… Men det blir fler tävlingar.:nod

    Hade jag gått i -100 hade 205 varit pers också. Dubbelt surt…

    #684426

    Synd där.. Men de är jävligt bra presterat!!:up: När är nästa tävling?

    #684427

    Surt som fan att du vägde över och fick gå i den tyngre klassen.

    Nästa gång så då jävlar..:nod

    Jag antar att du tänker vara ute i rejält god tid med vikten nästa gång.:nerd:

    #684428

    Såå jävla klantigt, när du hadde kvalat i hundringen lätt som en plätt..!! :pop: :nono:

    #684429
    Stien wrote:
    Såå jävla klantigt, när du hadde kvalat i hundringen lätt som en plätt..!! :pop: :nono:

    Som sagt så är laget det viktigaste en sådan här tävling…
    Men det är sant. Borde kanske gått på 210 i sista så hade jag kvalat in ändå…

    #684430
    Jerka wrote:
    Synd där.. Men de är jävligt bra presterat!!:up: När är nästa tävling?

    Tackar! Tror det är i September något tag. Så nu har man ett tag på sig till nästa tävling.:)

    #684431
    Jon Larsson wrote:
    Surt som fan att du vägde över och fick gå i den tyngre klassen.

    Nästa gång så då jävlar..:nod

    Jag antar att du tänker vara ute i rejält god tid med vikten nästa gång.:nerd:

    Tyckte att jag låg perfekt i vikt denna gång också… Min våg brukar stämma väldigt bra annars på tävlingarna men inte denna gång…:frust: Hade ju kunnat kapa vikten också när det bara handlade om 0,5kg men körde på istället…
    Vore perfekt att väga typ 98 innan så man kan käka bra innan tävlingen…

    #684432

    Du är riktig stark !

    #684433
    Vanessa Frykman wrote:
    Du är riktig stark !

    Tackar! O tack för att du ”kikar in”.:)

    #684434

    Video på andra försöket på 200kg och sista på 205kg. 205kg kändes ritkigt lätt men det syns på videon att jag sackar lite vid övergången…

    Filmade från TVn så därför den taskiga kvaliten…

    200kg
    [youtube=IFqlylu2zUc]

    205kg
    [youtube=86bmAdxUQWU]

    #684435

    Marklyft
    1*5 145kg
    1*5 165kg
    1*5 185kg
    1*5 195kg
    5kg mer än förra passet. Körde själv och var svårmotiverad. Kände mig även seg efter helgen, men 195 kändes ändå ok och jag hade säker kunnat plåga upp ett par reps till…

    EZ-curl
    1*8 37kg
    1*8 47kg
    2*8 57kg

    Chrunches 3*15

    Vilade från bänken idag då axlarna inte var helt ok efter helgen. Så det fick bli mark istället.

    #684436

    Morgonpromenad: 60min Soligt o härligt!8)

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 389 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.