Bamses Bänkpressjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Bamses Bänkpressjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 389 total)
  • Author
    Posts
  • #684362
    Stien wrote:
    Måste vara dags för ett nytt inlägg snart va?:p

    Jo det är sant…:) Blev lite less när det bara jäv#ades med småskador hit och dit hela tiden… Har kört rätt lugnt ett tag nu och börjar bli bättre. Fortfarande inte helt ok men, men…

    Ikväll ska vi köra KM nere på Dönje och jag tänkte vara med och lyfta lite bara för att få träna lite med tröjan. Slänger väl in någon bild på det senare eller i morgon!:up:

    #684363
    Steppen1983 wrote:
    STROOOOONG DIIICEL :D. Bara dunka på!!!

    Tacktack.:) Dunkar påå så gott jag kan…:emo-thumb

    #684364
    Bamse wrote:
    Tacktack.:) Dunkar påå så gott jag kan…:emo-thumb

    Jag ser det och du gör det fan i mig jävligt bra. kanske ska ta mig en tur till bollnäs någongång i sommar o dundra på där hehe.:emo-thumb

    ha det great o trevlig helg.

    PEACE//cesse

    #684365

    Dönjes bänk-KM blev väldigt lyckat. Det var mycket publik och deltagarantalet var hela 20 st (jämfört med 8 i fjol).

    Själv siktade jag främst på att göra 3 bra tävlingslyft.

    Gick serien 190, 195, 200.
    190 och 195 var riktigt lätta. På 200 fick jag en sänkning alldeles på slutklämmen. Tråkigt då jag fick en jäk#a fart på den från bröstet. Fick den godkänd men den hade inte blivit godkänd på en riktig tävling… (3a)

    Efteråt körde vi en repstävling på egen kroppsvikt och där gjorde jag 24st på 100kg… (2a)

    #684366

    Grymt Bamse, Stroooong Diiicel :)

    #684367

    Vilket är det bästa sättet att tillverka en kloss så att den ligger kvar hela setet. Jag kör själv och är sugen att prova med kloss. Hur tjock bör en första kloss vara?

    #684368
    Nuttte wrote:
    Vilket är det bästa sättet att tillverka en kloss så att den ligger kvar hela setet. Jag kör själv och är sugen att prova med kloss. Hur tjock bör en första kloss vara?

    Vi har telefonkataloger som vi tejpat ihop med silvertejp och sedan har jag satt på grepptejp på (med typ sandpapperyta på, hoppas du vet vilken…). Den gör att klossen ligger kvar ganska bra. Kan vara knepigt om man har mycket brygga att få den att ligga kvar om ingen håller i den…

    Svårt att säga vad en lagom höjd kan vara. Det beror ju lite på hur lång lyftväg du har… Välj en kloss som du får lyfta halva din normala lyftväg med till att börja med. Desto kortare väg desto mer koncentrerat till triceps. Jag brukar köra på 12cm utan tröja…

    Klossträning är helt suveränt för att öka i bänken tycker jag. Även utan tröja…

    Hoppas du är nöjd med svaren.:emo-thumb

    #684369

    Stående rodd i smith
    1*12 50kg
    1*12 60kg
    3*10 90kg
    1*15 60kg

    Sittande rodd V-handtag
    1*10 70kg
    1*10 80kg
    2*10 90kg

    Latsdrag
    4*10 80kg

    Hantellyft åt sidan
    2*12 14kg
    1*10 19kg

    Franåtlutande hantellyft/rodd åt sidan
    2*12 24kg

    EZ-Curl. bic
    1*10 47kg
    2*10 57kg

    Rotatorcuff
    3*15

    #684370
    Bamse wrote:
    Vi har telefonkataloger som vi tejpat ihop med silvertejp och sedan har jag satt på grepptejp på (med typ sandpapperyta på, hoppas du vet vilken…). Den gör att klossen ligger kvar ganska bra. Kan vara knepigt om man har mycket brygga att få den att ligga kvar om ingen håller i den…

    Svårt att säga vad en lagom höjd kan vara. Det beror ju lite på hur lång lyftväg du har… Välj en kloss som du får lyfta halva din normala lyftväg med till att börja med. Desto kortare väg desto mer koncentrerat till triceps. Jag brukar köra på 12cm utan tröja…

    Klossträning är helt suveränt för att öka i bänken tycker jag. Även utan tröja…

    Hoppas du är nöjd med svaren.:emo-thumb

    Japp, tack. Jag har smygtittat på en av dina videos och då såg jag telefonkatalogen och förstod att den var beklädd med något eftersom en sån har väldigt glatt ytskikt. Har lyckats bli skadad í bröstet hela tiden när jag kör med brett grepp, därför har jag tänkt börja med kloss vid dessa pass och fortsätta med vanligt djup när jag kör axelbrett grepp. Helt sjuk skada egentligen, kände smärta i bröstet vid brett grepp (90 graders vinkel i armbågen med överarmar parallella med golvet) på 20 kilos stången. Men kunde maxa med axelbrett fattning ca 110-112,5 kg.

    #684371
    Bamse wrote:
    Dönjes bänk-KM blev väldigt lyckat. Det var mycket publik och deltagarantalet var hela 20 st (jämfört med 8 i fjol).

    Själv siktade jag främst på att göra 3 bra tävlingslyft.

    Gick serien 190, 195, 200.
    190 och 195 var riktigt lätta. På 200 fick jag en sänkning alldeles på slutklämmen. Tråkigt då jag fick en jäk#a fart på den från bröstet. Fick den godkänd men den hade inte blivit godkänd på en riktig tävling… (3a)

    Efteråt körde vi en repstävling på egen kroppsvikt och där gjorde jag 24st på 100kg… (2a)

    Och jag var där :D

    #684372
    Idda wrote:
    Och jag var där :D

    Japp. Det var du.:nod Nästa år får du lov att vara med också.:emo-thumb
    Har missat att du huserar här. Kul.:up:

    #684373
    Nuttte wrote:
    Japp, tack. Jag har smygtittat på en av dina videos och då såg jag telefonkatalogen och förstod att den var beklädd med något eftersom en sån har väldigt glatt ytskikt. Har lyckats bli skadad í bröstet hela tiden när jag kör med brett grepp, därför har jag tänkt börja med kloss vid dessa pass och fortsätta med vanligt djup när jag kör axelbrett grepp. Helt sjuk skada egentligen, kände smärta i bröstet vid brett grepp (90 graders vinkel i armbågen med överarmar parallella med golvet) på 20 kilos stången. Men kunde maxa med axelbrett fattning ca 110-112,5 kg.

    Låter som en bra idé. Tycker själv att jag ”klarar” bröstet bättre när jag kör med katalog…

    #684374

    Bänkpress
    1*5 140kg
    1*3 145kg
    1*3 150kg
    3*2 155kg
    1*2 160kg
    Alla seten med bra tryck…

    Liggande tricext.
    1*8 47kg
    1*8 57kg
    1*5 67kg
    1*7 61kg

    Puchdown
    1*8 50kg
    1*5 60kg
    1*5 65kg

    Skapligt pass. Tog det lite lugnt i bänken då jag känner mig lite stel i höger bröst… Annars känns det bra och jag kan äta upp mig 2-3 kg till tävlingen 19 maj så det blir nog bra.:nod

    #684375

    Fina bänkar. Visst går tävlingen i Borlänge?

    #684376
    Bamse wrote:
    Japp. Det var du.:nod Nästa år får du lov att vara med också.:emo-thumb
    Har missat att du huserar här. Kul.

    Haha, jag skulle inte ha så stor chans mot Lena, så jag tror att jag väntar några fler år :p

    Japp, försöker att skriva lite här, du med ser jag :emo-thumb

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 389 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.