Blanca Startar journal.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Blanca Startar journal.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 195 total)
  • Author

axelpass idag: väldigt kort och fint

Militärpress sittande utanryggstöd:
    60kg / 10
    70kg / 10
    80kg / 8 sparade på krutet lite
    90kg / 8 PB! fick en hjälpande hand när jag höll på att trilla bakåt i 2 av repsen.

Hantellyft åt sidan [båda samtidigt]:
    15kg / 10 10 10

Supersett med hantellyft sidan [framåtlutad för baksida axlar]:
    10kg / 12 12 12

axelpress utan ryggstöd sittande:
    20kg / 15 15 15

första gången jag är hemma och tränar på väldigt länge… skönt med en normalstor skivstång och inte den feta jäveln på gymmet som väger 25 istället för 20!:S

Grymt pass fyfan vilka militärpressar strongt !

En sak, som jag iaf fått lära mig. Är typ att man inte ska köra två olika övningar fast att de typ är samma- Militär press och Axelpress…

De tar ju båra på exakt samma muskler.

90kg*8 i militärpress !! , starkt jobbat ;) !

libbzor wrote:
    90kg*8 i militärpress !! , starkt jobbat ;) !

+1

Damir_T wrote:
    En sak, som jag iaf fått lära mig. Är typ att man inte ska köra två olika övningar fast att de typ är samma- Militär press och Axelpress…

De tar ju båra på exakt samma muskler.

olika rörelser måste väl ändå ta lite olika? och samma muskelgrupp måste väl ändå klara av några fler sätt än va de blir på en övning?

En liten rolig film:) är inte säker på om de är 110 eller 115 men men, filmen gjordes 00:25 :D
    [youtube=54IeVr5SpIY]
    PS! kolla in min fina ställning för benen;)

ReNeGaDe wrote:
    Skulle hantelpress för axlar och militärpress vara två olika rörelser?…

Hantelpress tar ju dock mer på den mellersta delen på axeln, medan militärpress tar på framsidan. Tar hantelpress på framsida när du kör axlar?

eftersom jag kör milipress framför och hantelpress jämte huvvet och slår dessutom ihop dom där uppe så måste de väl ändå vara en annan röresle? stång och hantlar i sig är väl ändå lite skillnad på?

ReNeGaDe wrote:
    Jag skulle inte vilja säga att det är två olika rörelser, då båda övningar går ut på att pressa stången/hantlarna uppåt. Det är i det här fallet vinkeln som påverkar. Kör du hantlarna jämte huvudet tar det mer på mellersta delen på axeln, men om du kör med stång framför huvudet tar det på framsida axlar.

Jag kan dock inte köra hantelpress och militärpress i samma pass, det känns som om jag är för stel och därför inte kan böja armarna tillräckligt mycket bakåt för att ha hantlarna jämte huvudet och det blir istället något mellanting. Skitknasigt. Jag kör därför nu för tiden PBN (Press Bakom Nacken) i smithen istället, då går det bra att köra det tillsammans med militärpress.

jag veet mkt väl hur dom tar, och som du kanske såg så körde jag bara med 20kg i hantelpressen efter allt… i vanligafall är jag uppe på 40kg… så nog blir man svagare efter mili och alla lyftåtsidorna… känns inte redigt som om hantelpressarna gör att man ökar i styrka men däremot så blir pumpen extrem:P vilket jag gillar att få i sista setten!

[http://imageshack.us [img=http://img403.imageshack.us/img403/2195/dsc00207tw9.jpg]]

Fyfan vilken biceps grymt !

Riktigt NICE journal!
    Bara å kötta på!
    Best wishes from me too you!
    /J.

fysatan vilken biceps ;D !

hahaha, vilket sinne på bicepsen :D bra jobbat

Robert Svensson wrote:
    Vore kul om du ville posta lite andra bilder än just bara biceps :)

har postat på hela kroppen s¨å vore en fördel att kolla igenom journalen innan man pratar; )

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 195 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.