Blir det nat kvar av kanelbullen?!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Blir det nat kvar av kanelbullen?!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 848 total)
  • Author

Måste berätta om gårdagens pass, för det kändes grymt bra att träna igår….den där känslan har inte infunnit sig på ett tag så jag hoppas det håller i sig liiiite i alla fall. Brukar inte tycka om att köra själv men nu blev det så och jag höll tempot rätt bra måste jag säga. Lite rörigt bara för dom möblerar om alla maskiner på gymmet så man fick ju spana en hel del för att hitta dom man skulle ha. Fria vikter och smithar har flyttats till ett helt nytt våningsplan = stor förbättring.

Det blev 4 set på latsmaskin, 3 set på rodden (raaaaak i ryggen ;)) med smalt grepp och tre set till med brett grepp, avslutade med smala pullups. För axlarna blev det 4 set axelpress i maskin, 3 set hantellyft åt sidan och 4 set hantellyft fram (lite lättare). Taggad till tusen satte jag mig på bensparken och körde fyra tunga set och fyra lite lättare set med fler repetitioner. Brände gööörskönt i låren :nod

Mina 60 min cardio bestod av 20 min på crosstrainern, 20 min på cykel och 20 min på steppen. Snacka om rastlös :|

Nej nu måste jag vara flitig och plugga!

Hej Hej har skumläst din tråd lite.. Mest kollat bilder:| När ska du tävla? eller har du tävlat? ser mycket bra ut iaf:emo-thumb

har inte varit här inne på länge….:(
    fullt upp med eget tävlande…men nu är det lugnare o ska försöka smälta allt!

såg faktiskt dig i publiken på nm men fick inte tillfälle att säga hej…
    hoppas du fick lite inspiration så du orkar de sista veckorna men det verkar ju här ovan som det lossnat!

att ta bort ätardagar tycker jag bara är skönt! som du säger , slipper man ens tänka på om man är sugen eller om man ska ta en kaka till… :)
    det ska man ju inte!!! suget försvinner snabbt men det kommer minsann tillbaka lika snabbt när man börjar unna sig…har jag märkt ;)

KÖR HÅRT! kkommer o kollar in dig på ff

Coasthunter wrote:
    Hej Hej har skumläst din tråd lite.. Mest kollat bilder:| När ska du tävla? eller har du tävlat? ser mycket bra ut iaf:emo-thumb

All info finns på första sidan ;)

För att hålla lite extra koll på formen kommer regelbundna kalipermätningar göras. Den sista gjordes den 2a september i år och enligt dagens mätning har jag gått upp 3 kg muskler och tappat 4 kg fett :P ……nejdå jk!! :nono: Men ärligt talat så har det faktiskt gått ganska bra i och med att det har varit semester och tanken då varit att hålla vikten tills jag kunnat börja köra strikt med dieten igen.

Sju punkts kalipermätning 2a sep = 17,6%
    Sju punkts kalipermätning 28e okt = 15,0% :dance:

Detta är såklart relativa siffror som används för att kunna följa framstegen.

Summa summarum är att det kommer bli tufft att komma i den form som jag planerat till FF, men att det KAN gå med lite DICIPLIN dom sex kommande veckorna. Kommer som sagt skippa ätardagarna framöver också (första gången jag testar detta så här tidigt så vi får se om det hjälper). Bara att hålla FOKUS nu! :nerd:

athleticmia wrote:
    har inte varit här inne på länge….
    fullt upp med eget tävlande…men nu är det lugnare o ska försöka smälta allt!

såg faktiskt dig i publiken på nm men fick inte tillfälle att säga hej…
    hoppas du fick lite inspiration så du orkar de sista veckorna men det verkar ju här ovan som det lossnat!

att ta bort ätardagar tycker jag bara är skönt! som du säger , slipper man ens tänka på om man är sugen eller om man ska ta en kaka till…
    det ska man ju inte!!! suget försvinner snabbt men det kommer minsann tillbaka lika snabbt när man börjar unna sig…har jag märkt

KÖR HÅRT! kkommer o kollar in dig på ff

Jag har för mig att du satt några rader bakom mig på NM när AF dårarna körde hinderbanan. Hade varit lite risky att ta sig fram då för ett hej. Men jag såg dig ju på scenen också och tyckte du gjorde ett riktig bra jobb. Det märks att poseringen sitter riktigt bra nu för dig! :up: Du var nog en av de hårdaste där uppe :P Men det är ju jättesvårt som du vet att räkna ut vad domarna prioriterar från gång till gång…..:|

Ja det känns faktiskt bra utan ätardagar. Lättare att hålla sig fokuserad då. Men du får va hur mycket gottegris du vill nu. Käka på

Ha det bra!

jo hård blev jag…var meningen att jag skulle hålla formen från sm men hur lätt är det att hitta en balans där man varken går upp eller ner i vikt?
    var rädd för att börja äta för mycket så istället gick jag ner ännu mer i vikt..
    såg inte riktigt bra ut när jag fick ett stort mellanrum mellan låren :(
    men nu har jag lärt mig hur det ser ut när det är ”för bra”…. man lär sig alltid nåt nytt!
    posering kan man väl alltid bli bättre på … men tack för komplimangen!! (då såg du kanske inte hur jag vinglade på skorna) ;)

Jag har också lagt ner det där med ätardagar, det funkar inte alls för min del att vräka i sig sånna mängder även om det bara är en dag i veckan. Nu unnar jag mig istället en massa frukt och lite annat som jag känner för, men absolut inga onyttigheter, och inga stooora mängder mat. Skönt att få leva lite som man känner för i alla fall en dag i veckan :)

Kör hårt gumman!
    Tror inte det blir några problem för dig att komma i kanonform till FF :emo-thumb

Nu ar man hemma igen och det är grymt kallt ute . Nu kan ajg lasa här varje dag igen :|

Grattis att det går frammåt:emo-thumb ge allt nu det är inte många veckor kvar

Ok Sorry===)) Då ses vi i Gbg, ska nämligen försöka mig på en dibut i CB…. Har upptäckt att posering inte e de lättaste**Ler** Lycka till med allt ///

Jag tycker inta att du ska göra felet att stirra dig blind på % viktigaste är att det ser bra ut i spegeln!
    Men det är ju bara att köra lite extra hårt nu sissta tiden, så kanske du är nere på 10-9% på tävlingen! Jag håller tummarna för dig!

Cinnabon wrote:
    För att hålla lite extra koll på formen kommer regelbundna kalipermätningar göras. Den sista gjordes den 2a september i år och enligt dagens mätning har jag gått upp 3 kg muskler och tappat 4 kg fett :P ……nejdå jk!! :nono: Men ärligt talat så har det faktiskt gått ganska bra i och med att det har varit semester och tanken då varit att hålla vikten tills jag kunnat börja köra strikt med dieten igen.

Sju punkts kalipermätning 2a sep = 17,6%
    Sju punkts kalipermätning 28e okt = 15,0% :dance:

Detta är såklart relativa siffror som används för att kunna följa framstegen.

Summa summarum är att det kommer bli tufft att komma i den form som jag planerat till FF, men att det KAN gå med lite DICIPLIN dom sex kommande veckorna. Kommer som sagt skippa ätardagarna framöver också (första gången jag testar detta så här tidigt så vi får se om det hjälper). Bara att hålla FOKUS nu! :nerd:

Kan vi kanske få se lite poseringsbilder innan slutspurt?!?!:)
    Ser ju kanon ut det här..
    Skit i % nu…titta i spegeln!
    :emo-thumb

athleticmia wrote:
    jo hård blev jag…var meningen att jag skulle hålla formen från sm men hur lätt är det att hitta en balans där man varken går upp eller ner i vikt?
    var rädd för att börja äta för mycket så istället gick jag ner ännu mer i vikt..
    såg inte riktigt bra ut när jag fick ett stort mellanrum mellan låren :(
    men nu har jag lärt mig hur det ser ut när det är ”för bra”…. man lär sig alltid nåt nytt!
    posering kan man väl alltid bli bättre på … men tack för komplimangen!! (då såg du kanske inte hur jag vinglade på skorna) ;)

Ja tänk att man lär sig nåt nytt varje gång. Förstår att det var svårt mellan SM och NM….allt går väl av bara farten när man bara kör vidare på dieten. Svårt att lyckas med att pricka formen exakt TVÅ gånger i rad. Men spännande är det.

PS. Jag tittade ordentligt och såg inte ett enda vingel 8)

Lina wrote:
    Jag har också lagt ner det där med ätardagar, det funkar inte alls för min del att vräka i sig sånna mängder även om det bara är en dag i veckan. Nu unnar jag mig istället en massa frukt och lite annat som jag känner för, men absolut inga onyttigheter, och inga stooora mängder mat. Skönt att få leva lite som man känner för i alla fall en dag i veckan.

Kör hårt gumman!
    Tror inte det blir några problem för dig att komma i kanonform till FF :emo-thumb

Det låter jättebra Lina! :pop:

Problemet är att jag vräker i mig mängder av mat bara jag får chansen och vet att det är ”OK”, vilket har skrämt mig en hel del. Tror att äterdagarna har bidragit med det beteendet att man ska häva i sig allt man kommer förbi bara för att det är enda tillfället man får i veckan. Jag mår ju inte bra precis. Syftet är ju att fylla på sansat med bra mat som ger lite extra skjuts och motivation på dieten men om lördagarna ska betyda hetsätning och illamående då är det inte värt det. Vill inte heller falla tillbaks i ätstörningsträsket igen 😮

Och du…..VI[/b] ska va i kanonform på FF :P

Vanessa Frykman wrote:
    Nu ar man hemma igen och det är grymt kallt ute . Nu kan ajg lasa här varje dag igen :|

Grattis att det går frammåt:emo-thumb ge allt nu det är inte många veckor kvar

VÄLKOMMEN[/b] hem till underbara Sverige ;) Första frosten kom ju igår…..TRE stora minusgrader på morgonen var det. Blir till att klä på sig rejält på morgonpromenixarna framöver. Måste tjacka vinterjacka bums!

Du får hålla koll på mig nu sista biten och slå mig på fingrarna när jag är :P

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 848 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.