Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Bryan Karlsson
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 december, 2012 at 22:27 #100204Anonym anvandareMember11 december, 2012 at 22:27 #1072557Anonym anvandareMember
Tjena allihopa,
Jag tänker äntligen nu starta en seriös journal om min träning. Målet med min träning är att bli så stark som möjligt utan något speciellt kostupplägg eller liknande. Jag tänker köra med ”Jag äter vad som helst, när som helst och hur som helst”. Hur det fungerar för mig återstår att se.
Idag så var det armar som gällde med följande upplägg:
Skivstångscurl 2set 4-6 reps
Hantelcurl 2set 4-6 reps
Hammercurl 2set 4-6 reps
Pushdowns 3set 4-6 reps
Tricepspress 2set 4-6 repsHela passet gick riktgt bra. Med Volbeat i öronen så kände jag att jag hade grymt bra med motivation och energi för att lyckas med ett bra pass. Såhär gick det:
Skivstångscurl: 6 reps på båda seten med 65kg. Under hela övningsutförandet så kändes det bra. Till nästa pass så blir det att öka till 67,2kg.
Hantelcurl: 30kg, 1:a setet så blev det 5reps och 2:a setet så blev det 4 reps. Även här kände jag att jag hade bra med energi, men klarade inte riktigt 6reps som jag bör göra. Det blir samma vikt nästa pass.
Hammercurl: 27,5kg, 5 reps på båda seten. Det hela kändes bra och det blir samma vikt även här nästa pass. Hoppas på en ökning efter nästa pass till 30kg.
Pushdowns: 50kg 6 reps på alla seten. Kändes förvånadsvärt bra. Jag ska köra på samma vikt nästa pass för att vara säker på att jag klarar av att öka till 55kg.
Tricepspress: 45kg på båda seten. Inga konstigheter här. Kände att jag hade bra med energi och ska öka till 47,2 nästa pass.
Överlag så var detta ett bra pass. Jag började redan innan träningen koncentrera mig på min träning och hur jag skulle träna, vilket är anledningen till att jag tycker att detta var ett bra pass. Koncentrationen på gymmet och under varje övning var riktigt bra.
Imorgon blir det axlar och det är nu dags att vila upp sig.
13 december, 2012 at 08:35 #1072572Anonym anvandareMemberHej igen,
Glömde att uppdatera igår om hur passet gick.
Igår så var det axlar som gällde. Följande stod på schemat:
Stående militärpress 3set 4-6 reps
Sittande hantelpress 2set 4-6 reps
Hantellyft åt sidan 2set 4-6 repsNär jag kom till gymmet så kände jag mig inte alls lika fokuserad och motiverad som jag var i Tisdags. Det berodde nog på att jag var riktigt trött efter att ha kommit hem från jobbet.
Militärpress: 60kg, 6 reps på 1:a och sedan 5 reps på två sista. Det kändes bra trots att jag var ganska seg och inte så fokuserad. Blir samma vikt igen nästa pass.
Sittande hantelpress: 25kg, 1:a setet 4reps och det 2:a setet 5reps. Jag var trött efter militärpressen, men det borde inte ha varit ett hinder. Skall kämpa på med samma vikt.
Hantellyft åt sidan: 20kg, 6reps på båda seten. Kändes hur bra som helst. Inga konstigheter. Det blir att fortsätta på samma vikt, då jag har axelproblem.
Överlag så kändes passet sådär. Hade jag varit mer fokuserad och inte så trött, så skulle detta ha blivit ett brutalt pass. Ikväll är det bröst, min akilleshäl när det gäller muskelgrupper. Uppdaterar senare ikväll!
13 december, 2012 at 21:56 #1072586Anonym anvandareMemberIdag var det dags för bröst. Jag har aldrig varit något vidare stark i bröst, men jag har märkt till min stora förvåning att jag blir starkare och starkare allt snabbare i denna muskelgrupp.
Jag var väl förberedd när jag klev in i gymmet och allting kändes bra.
Följande stod på schemat:
Lutande bänkpress 3set 4-6 reps
Bänkpress 2set 4-6 reps
Liggande hantelflyes 2set 4-6Lutande bänkpress: 77,2kg, under alla seten så klarade jag 6reps, dock så fick jag ta i mycket för att få upp den 6:e. Det blir att stanna kvar på samma vikt, tills jag inte har några speciella svårigheter att få upp den sista.
Bänkpres: 87,2kg, under 1:a setet så kände jag att jag hade skivstången fel och att jag låg fel. Istället för att sätta tillbaka stången, så körde jag på, vilket resulterade till enbart 4reps, vilket jag ångrar. Till 2:a setet vilade jag för lite och lyckades där också bara med 4reps.
Liggande hantellflyes: 15kg, under båda seten klarade jag 6reps utan några större problem. Det blir att öka till 17kg nästa gång.
Överlag så var detta ett bra pass. Dock så när det gäller vanlig bänkpress, så insåg jag att jag verkligen måste vara säker på att jag ligger bra på bänken samt håller skivstången bra för att lyckas med ett bra set. Något jag har slarvat med ett par gånger.
Imorgon blir det rygg.
18 december, 2012 at 10:56 #1072653Anonym anvandareMemberIgår så var det rygg som gällde. Denna veckan innan jul så tänkte jag att jag skulle öka repsantalet till 6-8.
Följande övningar stod på schemat:
Marklyft 3set 6-8 reps
Latsdrag 3set 6-8 reps
Sittande rodd 2set 6-8 reps
Chins 2set 6-8 repsMarklyft: Mitt personbästa på marklyft är 205kg, utan bälte. I och med att jag var okoncentrerad på förra passet under marklyftet, vilket ledde till att jag lyfte fel och fick ont, så tog jag det säkra före det osäkra. Det fick bli 130kg denna gången. Jag lyfte 8reps på båda seten utan några som helst problem. Dock kände jag att syret i mig tog slut, men att lyfta vikten var inga problem.
Latsdrag: 75kg, 8reps på alla 3seten. Inga problem här. Kan köra 80kg nästa gång.
Sittande rodd: 75kg, i och med att jag kände att jag inte hade något syre i kroppen, så körde jag på denna vikten. Dock så var det inga problem här heller. Det blev 8reps under de 2seten.
Chins: Har aldrig varit bra i denna övningen och när jag körde så klarade jag bara 4. Var rejält utmattad.
Ikväll blir det Bröst.
19 december, 2012 at 09:14 #1072673Anonym anvandareMemberIgår var det bröst som skulle sättas på prov.
Bänkpress: 2set 6-8reps
Lutande hantelpress: 2set 6-8reps
Nedåtlutande bänkpress: 2set 6-8repsLutande hantelpress: 27,5kg, Klarade 8reps utan några problem. Inga konstigheter.
Bänkpress: 80kg, klarade 7reps på båda seten.
Nedåtlutande bänkpress: 60kg, 70kg, klarade 8reps på båda vikterna. Var lite osäker först när jag skulle köra denna då det var länge sedan, så jag visste inte riktigt vilken vikt jag skulle köra på. Men det var inga problem med 70kg.
Det som jag märkte under passet var att min kondition är usel. Jag var sjukt utmattad efter första övningen, även fast det inte var några problem att lyfta vikterna.
Det blir att börja köra kondition.
Ikväll blir det Armar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.