Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 februari, 2011 at 20:47 #191108Anonym anvandareMember
Har du funderat vidare på något upplägg för bröstträningen? Eller kör du på som tidigare?
25 februari, 2011 at 21:41 #191109Anonym anvandareMemberFår massagebehandling mot min stelhet i axlarna och beroende på hur det går kommer jag ändra lite i mitt pressupplägg. Blir mer hantelpressar och lite mer mixtrande med olika höjd på klossarna samt mer streching.
Förstår om det ser enformigt ut som det är nu=)
25 februari, 2011 at 21:46 #191110Anonym anvandareMemberAlrighty then. Jag gillar iofs enformigt, så länge siffrorna rör sig åt rätt håll.
Kul med hantelpressar i alla fall, det är en bra övning.25 februari, 2011 at 22:02 #191111Anonym anvandareMemberAlla vikter jag kör på idag är mindre än vad jag behärskade före axelproblemen började (var nog därför dom uppkom) därför är det inte ”värt” nåt att öka till att träna på 130-140 då jag redan gjort det och mer därtill en gång i tiden. Har faktiskt för mig att mitt bästa set (smalbänk utan något annat hjälpmedel än bälte med fötterna på bänken dessutom) var en 6a på 150kg. Dit kommer jag aldrig igen. Jag strävar inte ens efter det.
25 februari, 2011 at 22:05 #191112Anonym anvandareMemberJag är med på vad du menar. Det var det här vi snackade om i min tråd tidigare. Har själv sänkt vikterna avsevärt, men kommer ju ändå att öka utifrån mitt nya utgångsläge. För mig handlar allt om att vara hel, och att träna på ett sätt som gör att jag växer. Vad vikterna landar på tillslut får framtiden utvisa.
25 februari, 2011 at 22:12 #191113Anonym anvandareMemberJa hel är det absolut viktigaste, utan träning går det åt helvete bokstavligt talat. Vad som dock gör mig lite bitter är att jag tycks inte bli nå större, kommer inte över den nivån jag är nu känns det som. Delvis det som gjort att jag faller in i träningsmönster där jag nöjer mig med att upprepa senaste passets prestationer, gör jag det inte har jag ändå glömt det innan jag går och sover. Den inställningen existerade inte förr, då var ett dåligt bänkpass en psykisk knäck som möjligen inte var helt sund men ändå gjorde att man verkligen gick in med en ”killerinstinct”… Vi är för gamla för dethär tror jag=)
25 februari, 2011 at 22:21 #191114Anonym anvandareMemberHehe, det är möjligt. Men jag har lyckats hitta min gamla fornstora glöd igen. Har ett
jävla sug (ursäkta franskan) efter att prestera bättre och bättre för varje pass. Mentalt
är jag med i matchen helt klart. Nu måste bara kroppen hålla ihop.Men en inte sådär supertrivial sak som en ihärdig skada/semiskada kan knäcka den
starkaste vilja, så är det.Jag tycker ändå mig se att du är inne på rätt spår, du kör ju trots allt vidare och har funderingar.
25 februari, 2011 at 22:33 #191115Anonym anvandareMemberräven wrote:Ja hel är det absolut viktigaste, utan träning går det åt helvete bokstavligt talat. Vad som dock gör mig lite bitter är att jag tycks inte bli nå större, kommer inte över den nivån jag är nu känns det som. Delvis det som gjort att jag faller in i träningsmönster där jag nöjer mig med att upprepa senaste passets prestationer, gör jag det inte har jag ändå glömt det innan jag går och sover. Den inställningen existerade inte förr, då var ett dåligt bänkpass en psykisk knäck som möjligen inte var helt sund men ändå gjorde att man verkligen gick in med en ”killerinstinct”… Vi är för gamla för dethär tror jag=)Kanske dags att testa något nytt, finns ju massa roliga saker att göra för att komma från platåer : )
7 mars, 2011 at 22:37 #191116Anonym anvandareMemberDags för uppdate:
Har just haft ett 9 dagars uppehåll från gymmet, kändes som om det behövdes mest fysiskt men även för motivationens skull…
Det gick rätt ok idag men kände mig rätt tom efter såpass lång tid utan träning.Bänk med 9cm kloss
50kg*5set
80kg*2set110kg 26reps
130kg 14reps
130kg 12reps + 10reps på 80kg efter
130kg 11reps + sammaAvslutade med 2 kontaktset på 80kg
Kändes rätt ok idag lite ovan med vikten men annars hyfsat
Hantelpress
4set med 31orna
3set med 41ornaLite vingel och ovana men en bra övning som har sin givna plats..
Triceps i cc 4-5set med 50kg halvdålig känsla men kom igång på slutet iaf
Biceps i kablarna nivå 10-12 tog bra men behöver nog denna vecka för att vara igång helt igen!
7 mars, 2011 at 22:40 #191117Anonym anvandareMemberImponerande stark i bänken. Huvaligen
7 mars, 2011 at 22:45 #191118Anonym anvandareMemberJens79 wrote:Imponerande stark i bänken. Huvaligentack ;)Jag tog mig aldrig ur bröst-bicepsfixeringen så det har egentligen varit den enda övningen jag verkligen brytt mig om att öka=)
8 mars, 2011 at 09:31 #191119Anonym anvandareMemberImponerande bänkresultat, 185 kg är inte dåligt att ha maxat. Du verkar väldigt uthållig också när du ligger på höga vikter och så många reps.. Jag har nån sorts magisk gräns. Har bara tagit 80 kg som mest, men ska försöka bli lite ändring på det framöver:)
9 mars, 2011 at 20:09 #191120Anonym anvandareMemberRygg
Stångrodd
Kör mer framåtlutande nu än sist, sänkte vikterna men fick faktiskt bättre driv i lyftet.50kg 4set
80kg 4set 12or
100kg 4set 12or även här, tog skönt.
Pullups
4 set med ca 12 reps i varje, kände att udden var borta efter roddarna..Diverse tricepsövn hittade ingen riktig kontakt idag tyvärr.
11 mars, 2011 at 19:32 #191121Anonym anvandareMemberSnabbpass
Bänkpress med kloss 9cm
vanlig uppv.
100kg 35reps
110kg 20reps
110kg 15 långsamma reps
100kg 3set med 15 i varje fokus på kontakt och känsla.Hantelpress
3 set med 41orna ca 10-15reps per setAvslutade med lite bicepscurls.
Helt ok pass, ska försöka hinna med ett ryggpass på ett annat gym imorrn!
14 mars, 2011 at 21:41 #191122Anonym anvandareMemberBra pass övningsmässigt
Skivstångsrodd
5set på 100kg mer framåtlutad och mycket strikt ungefär 10-12repsPullups handflatorna mot mig
25reps enkeltChinups
hanflatorna från mig och bredare grepp
4 set med 10 i varje grym känsla i ryggen, speciellt när jag inte kört den på så längebiceps och triceps lite blandat
körde bla bicepscurls med 21orna löjligt enkelt
triceps stående med rep och liggande med stång på lätt vikt
avslutade biceps med rep
Totalt sett ett bra pass, pumpen var sådär men känslan var inte dålig
söp riktigt hårt i helgen och misstänker att det nog kan ha haft inverkan på dagens pass men träningen kan inte gå före livet självt. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.