Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 586 total)
  • Author

Har du funderat vidare på något upplägg för bröstträningen? Eller kör du på som tidigare?

Får massagebehandling mot min stelhet i axlarna och beroende på hur det går kommer jag ändra lite i mitt pressupplägg. Blir mer hantelpressar och lite mer mixtrande med olika höjd på klossarna samt mer streching.

Förstår om det ser enformigt ut som det är nu=)

Alrighty then. Jag gillar iofs enformigt, så länge siffrorna rör sig åt rätt håll.
    Kul med hantelpressar i alla fall, det är en bra övning.

Alla vikter jag kör på idag är mindre än vad jag behärskade före axelproblemen började (var nog därför dom uppkom) därför är det inte ”värt” nåt att öka till att träna på 130-140 då jag redan gjort det och mer därtill en gång i tiden. Har faktiskt för mig att mitt bästa set (smalbänk utan något annat hjälpmedel än bälte med fötterna på bänken dessutom) var en 6a på 150kg. Dit kommer jag aldrig igen. Jag strävar inte ens efter det.

Jag är med på vad du menar. Det var det här vi snackade om i min tråd tidigare. Har själv sänkt vikterna avsevärt, men kommer ju ändå att öka utifrån mitt nya utgångsläge. För mig handlar allt om att vara hel, och att träna på ett sätt som gör att jag växer. Vad vikterna landar på tillslut får framtiden utvisa.

Ja hel är det absolut viktigaste, utan träning går det åt helvete bokstavligt talat. Vad som dock gör mig lite bitter är att jag tycks inte bli nå större, kommer inte över den nivån jag är nu känns det som. Delvis det som gjort att jag faller in i träningsmönster där jag nöjer mig med att upprepa senaste passets prestationer, gör jag det inte har jag ändå glömt det innan jag går och sover. Den inställningen existerade inte förr, då var ett dåligt bänkpass en psykisk knäck som möjligen inte var helt sund men ändå gjorde att man verkligen gick in med en ”killerinstinct”… Vi är för gamla för dethär tror jag=)

Hehe, det är möjligt. Men jag har lyckats hitta min gamla fornstora glöd igen. Har ett
    jävla sug (ursäkta franskan) efter att prestera bättre och bättre för varje pass. Mentalt
    är jag med i matchen helt klart. Nu måste bara kroppen hålla ihop.

Men en inte sådär supertrivial sak som en ihärdig skada/semiskada kan knäcka den
    starkaste vilja, så är det.

Jag tycker ändå mig se att du är inne på rätt spår, du kör ju trots allt vidare och har funderingar.

räven wrote:
    Ja hel är det absolut viktigaste, utan träning går det åt helvete bokstavligt talat. Vad som dock gör mig lite bitter är att jag tycks inte bli nå större, kommer inte över den nivån jag är nu känns det som. Delvis det som gjort att jag faller in i träningsmönster där jag nöjer mig med att upprepa senaste passets prestationer, gör jag det inte har jag ändå glömt det innan jag går och sover. Den inställningen existerade inte förr, då var ett dåligt bänkpass en psykisk knäck som möjligen inte var helt sund men ändå gjorde att man verkligen gick in med en ”killerinstinct”… Vi är för gamla för dethär tror jag=)

Kanske dags att testa något nytt, finns ju massa roliga saker att göra för att komma från platåer : )

Dags för uppdate:

Har just haft ett 9 dagars uppehåll från gymmet, kändes som om det behövdes mest fysiskt men även för motivationens skull…
    Det gick rätt ok idag men kände mig rätt tom efter såpass lång tid utan träning.

Bänk med 9cm kloss
    50kg*5set
    80kg*2set

110kg 26reps
    130kg 14reps
    130kg 12reps + 10reps på 80kg efter
    130kg 11reps + samma

Avslutade med 2 kontaktset på 80kg

Kändes rätt ok idag lite ovan med vikten men annars hyfsat

Hantelpress

4set med 31orna
    3set med 41orna

Lite vingel och ovana men en bra övning som har sin givna plats..

Triceps i cc 4-5set med 50kg halvdålig känsla men kom igång på slutet iaf

Biceps i kablarna nivå 10-12 tog bra men behöver nog denna vecka för att vara igång helt igen!=)

Imponerande stark i bänken. Huvaligen :)

Jens79 wrote:
    Imponerande stark i bänken. Huvaligen :)

tack ;)Jag tog mig aldrig ur bröst-bicepsfixeringen så det har egentligen varit den enda övningen jag verkligen brytt mig om att öka=)

Imponerande bänkresultat, 185 kg är inte dåligt att ha maxat. Du verkar väldigt uthållig också när du ligger på höga vikter och så många reps.. Jag har nån sorts magisk gräns. Har bara tagit 80 kg som mest, men ska försöka bli lite ändring på det framöver:)

Rygg
    Stångrodd
    Kör mer framåtlutande nu än sist, sänkte vikterna men fick faktiskt bättre driv i lyftet.

50kg 4set

80kg 4set 12or

100kg 4set 12or även här, tog skönt.

Pullups
    4 set med ca 12 reps i varje, kände att udden var borta efter roddarna..

Diverse tricepsövn hittade ingen riktig kontakt idag tyvärr.

Snabbpass

Bänkpress med kloss 9cm

vanlig uppv.

100kg 35reps
    110kg 20reps
    110kg 15 långsamma reps
    100kg 3set med 15 i varje fokus på kontakt och känsla.

Hantelpress
    3 set med 41orna ca 10-15reps per set

Avslutade med lite bicepscurls.

Helt ok pass, ska försöka hinna med ett ryggpass på ett annat gym imorrn!

Bra pass övningsmässigt

Skivstångsrodd
    5set på 100kg mer framåtlutad och mycket strikt ungefär 10-12reps

Pullups handflatorna mot mig
    25reps enkelt

Chinups
    hanflatorna från mig och bredare grepp
    4 set med 10 i varje grym känsla i ryggen, speciellt när jag inte kört den på så länge

biceps och triceps lite blandat
    körde bla bicepscurls med 21orna löjligt enkelt
    triceps stående med rep och liggande med stång på lätt vikt
    avslutade biceps med rep
    Totalt sett ett bra pass, pumpen var sådär men känslan var inte dålig
    söp riktigt hårt i helgen och misstänker att det nog kan ha haft inverkan på dagens pass men träningen kan inte gå före livet självt.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.