Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 augusti, 2011 at 17:34 #191228Anonym anvandareMemberräven wrote:Gober, film kommer, vad vill du att jag filmar då?
Bänk och chins så klart, det är ju allt du kör för f*n! hehe nejdå filma vad du vill om du vill. Är ju alltid kul att se lite rörliga bilder. Men bänk vore kul, inte så många som kör med kloss här.
24 augusti, 2011 at 23:40 #191229Anonym anvandareMemberEfter ett utav mina tyvärr återkommande uppehåll tänkte jag kort rapportera, har mer eller mindre haft en lågperiod träningsmässigt hela augusti detta i kombination med god mat har givetvis satt sina tråkiga spår.. Gått upp 4 cm runt midjan bla.. Nåja detta är ingenting jag deppar ihop över utan ger mig snarare motivation att köra seriöst igen.
Provade vanlig bänk för någon dag sedan lade bara på 100kg men klämde ändå av följande set:
100kg 30reps kändes stabilt hela setet, lugn vändning i ”bottenläget”
100kg 20reps
100kg 15reps
100kg 15reps
100kg 10reps
100kg 10reps
100kg 10 reps varav 2 med hjälpMina bänkar är med lillfingret just innanför blanka ringen, jag vänder med stången ca 4-8cm ovanför bröstet (har blivit lite stel samt att jag upplever mindre tänjning i axlarna) och med fullt utsträckta armar i toppläget. Får bra kontakt och om inga krämpor uppstår är klossbänkandet framöver ett mindre inslag i mitt schema. Mer uppdateringar kommer när träningen kommer igång!
24 augusti, 2011 at 23:43 #191230Anonym anvandareMemberJasså räven har gått och blivit en tjockis, trevligt
24 augusti, 2011 at 23:49 #191231Anonym anvandareMemberNice att du kör vanlig bänk. Hoppas det kommer fungera bra!
25 augusti, 2011 at 00:02 #191232Anonym anvandareMemberGober: Ja, jag kan lova dig att speglar inte är lika roliga längre, däremot en ack så viktig påminnelse om att min livsinställning är korrekt: ”Nothing in this world worth having comes easy”
Getto: Ja det är min önskan med, kommer ta till mig av ditt upplägg och försöka hålla nere vikterna till förmån för bättre utförande samt väsentligt mindre skaderisk. Kul att ni tittar in=)
25 augusti, 2011 at 00:17 #191233Anonym anvandareMemberIntressant det där med grepp, jag har nästan blivit tokig av att hitta precis perfekt grepp. Just nu kör jag med ringfinger på ringen (alltså på stången, ingen annan ring) Ju smalare ju bättre för mig men det tar ju lite mindre på bröst då. Fast det är väll petitesser egentligen, men det är ju sådana tramsdetaljer man snöar in på istället för att bara lyfta upp och ner.
Tror inte att du är i sämre form än mig iaf, börjar snart bli gravid och värre blir det väll efter en vecka i usa.
29 augusti, 2011 at 21:58 #191234Anonym anvandareMemberOkej, har kört ett antal pass sen sist men inte känt för att uppdatera här, bänken går rätt bra inga ökningar men känns stabilt ändå. Ryggen kör jag spontant och även där är känslan ok, ska ta igång seriöst med mat och träning inom denna vecka. Vad gäller filmningen Gober får den vänta ett litet tag men ska försöka få upp nåt iaf.
29 augusti, 2011 at 22:03 #191235Anonym anvandareMemberräven wrote:Okej, har kört ett antal pass sen sist men inte känt för att uppdatera här, bänken går rätt bra inga ökningar men känns stabilt ändå. Ryggen kör jag spontant och även där är känslan ok, ska ta igång seriöst med mat och träning inom denna vecka. Vad gäller filmningen Gober får den vänta ett litet tag men ska försöka få upp nåt iaf.Kör du vanliga bänkar nu eller?
29 augusti, 2011 at 23:25 #191236Anonym anvandareMemberDet stämmer Gober, kör det på prov nu, håller mig på 100kg och har lagt viktegot åt sidan ett tag:)
18 september, 2011 at 21:00 #191237Anonym anvandareMemberVad fan händer räven.
19 september, 2011 at 21:21 #191238Anonym anvandareMemberGober wrote:Vad fan händer räven.Ja du, jag vet fan inte, hittar ingen motivation eller lust att fara till gymmet eller knappt anstränga mig i vardagen ens. Faktiskt inte tränat sen sista updaten men körde nu ikväll ett pass så tänkte redovisa det skrala men antagligen välförtjänta resultatet…
Bänk vanlig bänkpress utan kloss
50kg 3set
80kg 2set
100kg 6set Körde 17,15, 12, 10, 10, 10 reps
Känner mig mycket svag och orkeslösRygg
Enarmsrodd i smithen
45kg 4set per arm 10repsSkivstångsrodd i smithen 95kg 4set 10reps
Träningen känns inge bra och vet inte om hurvida jag kommer hålla i detta, återstår att se.
19 september, 2011 at 22:14 #191239Anonym anvandareMemberLåter trist. Verkar som det är något utanför gymmet du kanske behöver ta tag i. Har själv en svacka i träningen just nu, förmodligen mest för mitt liv utanför gymmet är lite trassligt just nu. Men trots det är det för mig terapi att köra ett pass och rensa skallen lite…om man nu orkar dra sig dit vill säga.
Hoppas du får tillbaka gnistan snart.
22 september, 2011 at 22:56 #191240Anonym anvandareMemberGober wrote:Låter trist. Verkar som det är något utanför gymmet du kanske behöver ta tag i. Har själv en svacka i träningen just nu, förmodligen mest för mitt liv utanför gymmet är lite trassligt just nu. Men trots det är det för mig terapi att köra ett pass och rensa skallen lite…om man nu orkar dra sig dit vill säga.Hoppas du får tillbaka gnistan snart.
Delvis kroppen som var trött efter en lång tids relativt hård träning, känner att axlarna känns bättre nu, men också som du säger andra skäl.. Hoppas det ordnar till sig för dig Gober, träningsmässigt men framförallt i livet, utan det övriga kan detta kvitta.
Körde iaf idag
Vanlig bänk utan kloss
2*50kg
2*80kg
5*100kg körde 10-15 reps med ok känsla, tar ett tag innan jag blir van, är fortfarande svag men känner mig allt bättre
Har ingen passare så lyfter ut stången själv samt törs heller inte ta ut mig helt av förståeliga skäl.Skivstångsrodd
100kg 4set 10reps i varjeNacke shrugs
drop set 50kg 20reps-40kg 20reps-30kg 20reps i 3 set samma
Tog rätt sköntAvslutade med 2 dropset biceps 20kg-10kg skönt
Försöker få igång träningen igen, har småkänningar i halsen kanske lite sjukdom på g men vi får se.
27 september, 2011 at 14:50 #191241Anonym anvandareMemberKörde chins igår, ca 70st mest för underhåll.
Idag blev det seriösare:
Vanlig bänk
3*50kg
2*80kg
6*100kg Körde serien 17, 14, 10, 10, 10, 10, försöker köra mycket strikt och kontrollerat. Tar ok men är ännu inte inne i mitt flow som jag brukar..Enarmsrodd i smith
3set per arm 45kg
¨
Enarmsrodd med hantel
3set med 41kg 10reppare mest för att bana in övningen igenShrugs, dropset 46, 36, 30kg kör 15-20reps körde 3 sådana set
Avslutade med biceps 11kg mest för känsla.
Börjar få in en bättre rutin kring gymmet men har fortfarande långt kvar till sommarens dedikerade upplägg, kör utan passare vilket gör att jag ej kan ta ut mig helt i bänkpressen.
27 september, 2011 at 15:33 #191242Anonym anvandareMemberKan tänka mig att det är segt utan passare om man nu är van vid det. Bra serie på 100 iaf. Ser på din användarbild att du redan lider av vinterdepression precis som mig
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.